Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 42
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: MarcinS » 10 czerwca 2019, 18:23

B230F+AW71 - konfiguracja, jaka coraz częściej chodzi mi po głowie. Jazda Volvo rozleniwia...
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1611
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Sinuspi » 10 czerwca 2019, 18:25

MarcinS pisze:B230F+AW71 - konfiguracja, jaka coraz częściej chodzi mi po głowie. Jazda Volvo rozleniwia...


No tak, powiedział kiedyś Mataj, że Człek z Volvo wyjdzie ale Volvo z Człowieka już nie :lol:
2 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 42
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: MarcinS » 10 czerwca 2019, 18:30

Dodam, że kiedyś byłem zaciekłym wrogiem automatów i gdy szukałem Volvo, to te z automatem były od razu skreślane. Człowiek głupi był.
0 x

Awatar użytkownika
Milco
Posty: 129
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Milco » 11 czerwca 2019, 12:28

bnw pisze:Możliwość powrotu do PL w cenie najtańszej oferty lotniczej w zasadzie "od ręki". ... Dodatkowo, lubię ten kolor...

zachatąwujta pisze:Gaz na śrubę,finezja ,poezja...

Z ciekawości - patrzyłeś jak kształtują się koszty serwisu / napraw Volvo RWD w NL? (dla jasności - ja tego nie wiem)
Zastanawia mnie, co lepsze. Wóz za 1500€ + ewentualne stos napraw za granicą, czy przykładowo za 2x tyle i (może?) większy spokój..
Może to tylko pozory, ale nie jestem pewien, czy (ja) bym zaryzykował podróż tym wozem z NL do PL tak zaraz po zakupie.
Ale mogę się mylić.
0 x

Awatar użytkownika
miho
Posty: 7
Rejestracja: 06 marca 2019, 10:50
Lokalizacja: PL/Lublin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: miho » 11 czerwca 2019, 14:33

Czy ktoś jest w stanie polecić dobrego specjaliste w Polsce, który ogarnia AW71? Gdzie można kupić w ogóle czujniki do tej skrzyni i inne części?
0 x

Awatar użytkownika
monter87
Posty: 59
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: monter87 » 11 czerwca 2019, 14:45

miho pisze:Czy ktoś jest w stanie polecić dobrego specjaliste w Polsce, który ogarnia AW71? Gdzie można kupić w ogóle czujniki do tej skrzyni i inne części?
Możesz spróbować się skontaktować z firmą "Arga" z Ryk, skrzyniami sie zajmują ale czy za taką się wezmą to nie wiem, manuala M47 nie chcieli robić. Może automat prędzej bo chyba nie tylko w Volvo byl montowany. Zapytać nie zaszkodzi.

Wysłane z mojego HTC One A9s przy użyciu Tapatalka
1 x

Awatar użytkownika
bnw
Posty: 293
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: bnw » 11 czerwca 2019, 21:51

Milco pisze:Z ciekawości - patrzyłeś jak kształtują się koszty serwisu / napraw Volvo RWD w NL? (dla jasności - ja tego nie wiem)


Części podobnie, miejscami trochę taniej. Gdyby nie brak auta, to parę okazji bym już oglądał, albo wręcz zamawiał. Z robocizną gorzej. Zdaje się, że można trafić na "budżetowego" mechanika. Inna rzecz - to jednak prostsze buty niż 16V i sporo można wykombinować na parkingu. Mam nadzieję.

Milco pisze:Zastanawia mnie, co lepsze. Wóz za 1500€ + ewentualne stos napraw za granicą, czy przykładowo za 2x tyle i (może?) większy spokój..


I tu wszystko rozbija się o słowo "może". Takie naprawdę ładne Volvo-klasyki to są pieniądze powyżej 5000 Euro nierzadko. Tyle właśnie kosztuje B204FT po remoncie głowicy.

Milco pisze:Może to tylko pozory, ale nie jestem pewien, czy (ja) bym zaryzykował podróż tym wozem z NL do PL tak zaraz po zakupie.
Ale mogę się mylić.


Jeśli zdecyduję się teraz, to najbliższy wyjazd do PL autem wypadłby w lipcu -> dałoby mi to miesiąc na pojeżdżenie sobie po Holandii i potestowanie, jak to się sprawuje w dłużej trasie.

Zresztą, kurczę, nudzi mi się czasem, to sobie mogę pojechać pociągiem i widoczki pooglądać. Najwyżej wrócę kolejnym nieszczęściem.
0 x
Obrazek
'91 965 B204FT + M90 -> fury under the hood

MarcinNog
Posty: 62
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: MarcinNog » 14 czerwca 2019, 16:07

fonderal pisze:
MarcinNog pisze: Ale tego dowiem się dzisiaj popołudniu jak dotrę do serwisu.

No właśnie :)
Ja znikam na weekend. Przeczytać przeczytam, ale z pisaniem gorzej.


No i po długim czasie udało mi się dotrzeć do znajomego który ma maszynkę do klimy. Okazało się że raz to n=miałem tylko 150g czynnika a dwa presostat był walnięty. Także na moje szczęście koszt w sumie 295zł i można jechać komfortowo. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 861
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 14 czerwca 2019, 21:36

Wypadałoby jeszcze dowiedzieć się, którędy zwiało pozostałe 800g. Bo jak raz uciekło, to samo się nie uszczelni...
0 x

Awatar użytkownika
zzjacek
Posty: 42
Rejestracja: 13 czerwca 2017, 23:10
Lokalizacja: Szczecin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: zzjacek » 16 czerwca 2019, 20:47

Oddaję pompę wspomagania do regeneracji i chcę zalać świeży olej. Planowałem kupić Valvoline Atf Maxlife (mineralny), ale został zastąpiony przez Valvoline Atf (syntetyk), oba czerwone. Można stosować ten nowszy? Przy dobieraniu oleju na stronie Valvoline, nie rekomendują aktualnie żadnego swojego produktu do wspomagania w 940.
0 x
Obrazek 945 Classic 1997 B230FK
Obrazek S80 Executive 2004 D5244T
ex V40 2.0LPT / 945 2.4TD / V70 I 2.5TDI / 764 2.4TD / V70 III 2.0D


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: barrtek i 6 gości