Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 114
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Maciek4530 » 12 czerwca 2018, 20:57

Dzięki za odpowiedzi Panowie :)
0 x
Volvo 240DL (1987r.) B230F + AW-70
Volvo 340DL (1987r.) D16 + M47R

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 861
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: wujek » 12 czerwca 2018, 22:14

744 88
po wlaczeniu swiatel mijania, wlaczaja mi sie wycieraczki :)
o co come on?
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1222
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Sinuspi » 12 czerwca 2018, 23:14

ajzol pisze:Cześć Wszystkim!
940ka od kwietnia i pytania ;)
Wisko chodzi mi lekko na gorącym motorze i pytanie czy da się je przywrócić do sprawności np. tak http://sam-naprawiam-bmw.com.pl/naprawy/regeneracja-wiskozy/ czy trza nowe zakupić np. tutaj https://www.draken.com.pl/volvo/czujniki-termowlaczniki/6090-sprzeglo-wentylatora-wiskoza-volvo-200-240-700-740-900-940-.html
Za sprawą pierwszego zaczął mi płyn chłodniczy spie_lać po osi pompy jak patrze i pytanie nr 2 czy pompy dostępne na https://www.draken.com.pl/volvo/313-pompy-wody są perspekktywiczne? ;)
Motor B230FB.


Płyn z wisko z czasem wycieka/traci właściwości. Napełnianie to jak w lotto loterii. Zamiennik obecnie to ok 250-300 zł, używka w miarę to 50-150 zł
Możesz zamontować z turbo wentylator + czujnik w układ ew zakupić zamiennik.
Jak płyn ucieka "dziurką" to uszczelnienia wew mają dosyć. Pompa dobrej trwałości do 3 cyfrowych motorów np Hepu, Grafa to od ok 130 - 250 zł oryginał.
0 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

xjtdi
Posty: 387
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: xjtdi » 13 czerwca 2018, 07:20

ajzol pisze:Cześć Wszystkim!
940ka od kwietnia i pytania ;)
Wisko chodzi mi lekko na gorącym motorze i pytanie czy da się je przywrócić do sprawności np. tak http://sam-naprawiam-bmw.com.pl/naprawy/regeneracja-wiskozy/ czy trza nowe zakupić np. tutaj https://www.draken.com.pl/volvo/czujniki-termowlaczniki/6090-sprzeglo-wentylatora-wiskoza-volvo-200-240-700-740-900-940-.html
Za sprawą pierwszego zaczął mi płyn chłodniczy spie_lać po osi pompy jak patrze i pytanie nr 2 czy pompy dostępne na https://www.draken.com.pl/volvo/313-pompy-wody są perspekktywiczne? ;)
Motor B230FB.

Rozważ montaż elektrycznego wiatraka, ori używany wiatrak od 960 lub 940 turbo można czasem trafić za 50-100zł z mocowaniem. Do tego dokupujesz adapter na czujnik np. taki:
http://allegro.pl/adapter-czujnika-temp ... 85428.html
no i sam czujnik, ja użyłem takiego:
http://allegro.pl/wlacznik-wentylatora- ... 92389.html
Taki czujnik ma sens jak masz wentylator 2- biegowy, jak wentylator będzie jednobiegowy wystarczy czujnik 2 pinowy. Do tego jeszcze powinieneś mieć jakiś przekaźnik ja nie musiałem szukać bo był przy wentylatorze.
1 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2210
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: endriugto » 14 czerwca 2018, 07:42

Jadę sobie np 100km/h obroty mam 2500 i czasami wskazówka obrotomierza podskakuje o 250 obr/min na 2750 obr/min.
Dzieje się to też przy innych prędkościach i biegach ale nie zawsze. 745 1992 B230F + AW70.
Podpowiecie co to może być?
0 x

Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 426
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: saabauto » 14 czerwca 2018, 10:14

endriugto pisze:Jadę sobie np 100km/h obroty mam 2500 i czasami wskazówka obrotomierza podskakuje o 250 obr/min na 2750 obr/min.
Dzieje się to też przy innych prędkościach i biegach ale nie zawsze. 745 1992 B230F + AW70.
Podpowiecie co to może być?


Moduł wzmocnienia zapłonu daje takie sygnały, zaśniedziały i nie kontaktujący pin na cewce (wtyczka), pęknięty rezystor w palcu...
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: +48 888 623 332
945 B230FT+ AW71 '98
744 B230FB+ AW71 '89
V70R B5254T4 M66 '06

Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 426
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: saabauto » 14 czerwca 2018, 10:15

wujek pisze:744 88
po wlaczeniu swiatel mijania, wlaczaja mi sie wycieraczki :)
o co come on?


Brak masy gdzieś pod deską.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: +48 888 623 332
945 B230FT+ AW71 '98
744 B230FB+ AW71 '89
V70R B5254T4 M66 '06

Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 426
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: saabauto » 14 czerwca 2018, 10:16

xjtdi pisze:Rozważ montaż elektrycznego wiatraka, ori używany wiatrak od 960 lub 940 turbo można czasem trafić za 50-100zł z mocowaniem. Do tego dokupujesz adapter na czujnik np. taki:
http://allegro.pl/adapter-czujnika-temp ... 85428.html
no i sam czujnik, ja użyłem takiego:
http://allegro.pl/wlacznik-wentylatora- ... 92389.html
Taki czujnik ma sens jak masz wentylator 2- biegowy, jak wentylator będzie jednobiegowy wystarczy czujnik 2 pinowy. Do tego jeszcze powinieneś mieć jakiś przekaźnik ja nie musiałem szukać bo był przy wentylatorze.


Gdzie zamontowałeś włącznik wentylatora - na wejściu czy na wyjściu z chłodnicy?
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: +48 888 623 332
945 B230FT+ AW71 '98
744 B230FB+ AW71 '89
V70R B5254T4 M66 '06

xjtdi
Posty: 387
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: xjtdi » 14 czerwca 2018, 10:27

saabauto pisze:
xjtdi pisze:Rozważ montaż elektrycznego wiatraka, ori używany wiatrak od 960 lub 940 turbo można czasem trafić za 50-100zł z mocowaniem. Do tego dokupujesz adapter na czujnik np. taki:
http://allegro.pl/adapter-czujnika-temp ... 85428.html
no i sam czujnik, ja użyłem takiego:
http://allegro.pl/wlacznik-wentylatora- ... 92389.html
Taki czujnik ma sens jak masz wentylator 2- biegowy, jak wentylator będzie jednobiegowy wystarczy czujnik 2 pinowy. Do tego jeszcze powinieneś mieć jakiś przekaźnik ja nie musiałem szukać bo był przy wentylatorze.


Gdzie zamontowałeś włącznik wentylatora - na wejściu czy na wyjściu z chłodnicy?


Na wyjściu, na wężu co idzie do pompy wody. Jak bym założył na wejściu to by mi wiatrak kręcił cały czas na 1 biegu bo przecież płyn na wyjściu z silnika ma coś około 90stopni a przełącznik 1 stopień działa przy około 87stopniach.
A i jeszcze jedno, adapter ma gwint na czujnik M12 a włącznik termostatyczny ma gwint M22x1,5 i niestety ten otwór trzeba rozwiercić i nagwintować ale materiału jest dosyć po zrobieniu wygląda jak od tego.
1 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2210
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: endriugto » 14 czerwca 2018, 10:49

saabauto pisze:
endriugto pisze:Jadę sobie np 100km/h obroty mam 2500 i czasami wskazówka obrotomierza podskakuje o 250 obr/min na 2750 obr/min.
Dzieje się to też przy innych prędkościach i biegach ale nie zawsze. 745 1992 B230F + AW70.
Podpowiecie co to może być?


Moduł wzmocnienia zapłonu daje takie sygnały, zaśniedziały i nie kontaktujący pin na cewce (wtyczka), pęknięty rezystor w palcu...

Dzięki, posprawdzam :)
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości