Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
kalor
Posty: 263
Rejestracja: 03 października 2014, 09:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kalor »

konradko pisze: Możliwe, potrójny jest. Gdzie to się montuje i jak to się nazywa fachowo?
spróbuj fotkę wrzucić, będzie łatwiej
0 x
Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 258
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dudes »

Dudes pisze:Zimny start w wykonaniu mojego B200ET
Za chwilę wrzucę jak się zachowuje po nagrzaniu ;)
A tutaj już po nagrzaniu silnika. Udało mi się cyknąć filmik na światłach
Jak widać na załączonych filmikach ewidentnie coś jest ze ssaniem, na PB i LPG. Komputer można odkręcić i przejrzeć, ale to wina mechaniczna raczej... Krokowy albo może faktycznie ten TPS? Chociaż u mnie gdy hamuje silnikiem i jest zamknięta przepustnica to się przełącza na PB, czyli tak jakby TPS działa...
Jakby ktoś pytał - przepływkę odpinałem, po odpięciu silnik gaśnie. Gdy jestem już w trasie i przepustnica jest otwarta to obroty się trzymają, na biegu jałowym lubią falować.
0 x
740 Turbo B200ET
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Trochę wróżenie z fusów, bo powodów może być sporo. Pozostaje lecieć wszystko po kolei, zaczynając od spraw najbardziej prawdopodobnych.
0 x
Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 258
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dudes »

fonderal pisze:Trochę wróżenie z fusów, bo powodów może być sporo. Pozostaje lecieć wszystko po kolei, zaczynając od spraw najbardziej prawdopodobnych.
W pierwszej kolejności zabiorę się za krokowca, jak to nie pomoże to dymam na Jasną Górę na kolanach :lol:
0 x
740 Turbo B200ET
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Krokowy, dziura w dolocie, TPS, olej w kopułce, przepływomierz, ew. u Ciebie zalany komp itd. Jest w czym grzebać.
Ktoś nawet gdzieś kiedyś pisał, że mu falowanie ustąpiło po wymianie prędkościomierza. Ostatni podejrzany:), ale jak się przyjrzeć to nie jest to niemożliwe...
0 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

Dudes już Ci napisałem na FB co masz zrobić. Ja obstawiam raczej wykończony przepływomierz ale żeby to potwierdzić musisz go otworzyć. Czujnik temperatury sprawdzisz w 5 min miernikiem
0 x
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

Mam pytanie "chłodnicowe". Pacjent to 940 '98, B230FT, automat. Potrzbna jest chłodnica i tutaj zaczynają się schody... Czy na rodzaj/rozmiar chłodnicy wpływa tylko to, czy w aucie jest skrzynia manualna, czy automatyczna, czy też obecność klimatyzacji ma również znaczenie znaczenie? W jednych miejscach rozróżniają chłodnice tylko dla automata i manula, a w innym do zmiennych dorzucana jest klima...
Czym te chłodnice fizycznie się różnią? Jaką brać? No i co są warte zamienniki?
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

W moich autosiedemsetach chłodnica do automatu miała po prostu zintergrowane chłodzenie skrzyni.
Mam jedną chłodnicę luźną po ostatnich cyrkach, będę się pozbywać :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Klima ma znaczenie o tyle, że w starszych (z wiskozą) autach chłodnica mogła mieć otwór na czujnik włączający dodatkowy wentylator. W nowszych otwór jest zaślepiony albo go w ogóle nie ma.
Generalna zasada jest taka: do FT chłodnica jest wyższa niż do wolnossących, do automatu ma dwa dodatkowe króćce do podłączenia chłodzenia skrzyni. Czyli potrzebujesz wysokiej chłodnicy z dodatkowymi króćcami i bez otworu na czujnik. Ma wyglądać mniej więcej tak.
1 x
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

Jarek, jesteś jak zwykle niezastąpiony, dzięki!
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
ODPOWIEDZ