780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Próbowane były inne wałki?
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

Nie bardzo widzę taką potrzebę, miałem T w poprzednim silniku, jeździłem na vx3, ten A leży mi najbardziej,
0 x
zbery
Posty: 7
Rejestracja: 21 czerwca 2016, 00:19

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zbery »

Cześć... mam pytanie .... jakie dokładnie założyłeś sprężyny Jamex ??? i jak zamontowałeś tylne b6 bilstein. Pytam bo mam z tyłu NIVO i kupiłem b6 i nie pasują mocowania. z góry dziękuję za odpowiedź ...ewentualnie mój nr 505 430 430
0 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

No ja miałem ułatwione zadanie - rocznik 87 miał sztywne zawieszenie z tyłu (bez multi i nivo).
Co do dopasowania b6 zamiast nivo nie pomogę - pytaj mądrzejszych (Sinuspi się w tym doktoryzuje :))

Z tego co się orientuję to w ogóle obniżenie zawiasu z nivo i multi to długa droga - ja szukałem auta z sztywnym tyłem.

Jamexy -40 wszystkie 4 sztuki
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

zbery pisze:Cześć... mam pytanie .... jakie dokładnie założyłeś sprężyny Jamex ??? i jak zamontowałeś tylne b6 bilstein. Pytam bo mam z tyłu NIVO i kupiłem b6 i nie pasują mocowania. z góry dziękuję za odpowiedź ...ewentualnie mój nr 505 430 430
Ogólnie nivo nawet jak założysz odwrotnie mocowaniami, to nie zadziała...tym bardziej "sciągająco"
Domyślam się że masz 960 MK II, a tam górne stopki są kierunkowe tzw łamane (nie są prostopadle do osi siłownika amortyzatora) i musisz mieć dokładnie takie ucho w B6.
Sprężyny do nivo w multilinku do Twojego modelu też są inne, niż do sztywnego mostu (mam na myśli jej mocowanie)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Na jakich korbach koniec końców lecisz?
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

czk pisze:Na jakich korbach koniec końców lecisz?
Póki co (i mam nadzieję że tak pozostanie) na cienkich 9mm.
220 koni, 390 nm na razie znoszą (czego nie można powiedzieć o sprzęgle) - zobaczymy w sezonie czy to się nie zmieni, mam nadzieję że nie, choć mam w planach delikatne zdjęcie niutów, ew. przesunięcie ich wzrostu w górny zakres obrotów - teraz auto jeździ idealnie ale boję się ciągle o te korby ;)
0 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

nckpol pisze:
czk pisze:Na jakich korbach koniec końców lecisz?
Póki co (i mam nadzieję że tak pozostanie) na cienkich 9mm.
220 koni, 390 nm na razie znoszą (czego nie można powiedzieć o sprzęgle) - zobaczymy w sezonie czy to się nie zmieni, mam nadzieję że nie, choć mam w planach delikatne zdjęcie niutów, ew. przesunięcie ich wzrostu w górny zakres obrotów - teraz auto jeździ idealnie ale boję się ciągle o te korby ;)
Od dawna już tak jeździ? U mnie też czeka B230ET na podmiankę : ) Co nie tak ze sprzęgłem?
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

220 koni, 390 nm
390Nm przy 220KM?? Ciekawe skąd to się wzięło w 8V? Bardzo jestem ciekaw.
0 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

czk pisze: Od dawna już tak jeździ? U mnie też czeka B230ET na podmiankę : ) Co nie tak ze sprzęgłem?
Nie wiele bo auto zimuje od października. Ale 2,5kkm zrobiło póki co.
Sprzęgło się ślizga okazjonalnie przy pełnym bucie - tarcza nowa, docisk wyglądał ok.
zachatąwujta pisze:
220 koni, 390 nm
390Nm przy 220KM?? Ciekawe skąd to się wzięło w 8V? Bardzo jestem ciekaw.
a bo ja wiem, fizyka? ;)
A tak na poważnie - taki był zamysł - jak najwięcej niuta i jak najniżej. Wszystko stoi na ET - mam wyższy stopień sprężania (dodatkowo delikatnie podniesiony), w ET w głowicy są też twardsze sprężyny, a w to dmucha hybryda.
Nie wiem czy ten wynik jest realny - taki wyszedł na rolkach. W tym samym dniu w tym samym miejscu były hamowane 2 inne RB - seryjne fk z mbc = 187 koni, 317 nm, pogrzebane ft = 249 km, 350nm.
Seryjne ET za wielką wodą i w Szwecji legitymują się wynikami po ok 190 km i 300-315 nm -> wydaje mi się że mój wynik nie jest niczym niezwykłym
0 x
ODPOWIEDZ