780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

Chyba brak fizyki. Jedyny wiarygodny wynik to pogrzebane FT 249KM i 350Nm.
Ja tam się nie znam ale żeby się zbliżyć do 400Nm momentu trzeba podchodzić granice 300KM na silniku a w tym archaicznym,starym,Red Block'u,który ma tylko osiem marnych zaworów,słabiutki wałek,słabiutkie przepływy to trzeba zrobić 3xxKM żeby wypluć 400Nm.
Dla przykładu,pierwsze z brzegu auta,niech będą ze Szwecji nawet.
850T5R- (wiadomo ile to ma cylindrów i ile zaworów)- 242KM 330Nm-seria
Saab Aero- 250KM 350Nm-seria
Podłubany Saab- 284KM 410Nm
Podłubane 1.8T Audi- 220KM 315Nm
Nie muszę oczywiście przypominać,że Saab ma 16-zaworową głowicę a Audi 20 zaworową co daje już pięć zaworów na cylinder.
Przykłady z "mojego podwórka". Red Block'i.
Na chipsach,1 bar z 15G- 204KM 300Nm
Mocno pomodzony,1,1bar- 262KM 368Nm
Nie traktuj tego jako jakikolwiek atak,chciałbym tylko wiedzieć skąd to się wzięło. "Ja świata ciekawy,Kaźmisz"
0 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

zachatąwujta pisze:Chyba brak fizyki. Jedyny wiarygodny wynik to pogrzebane FT 249KM i 350Nm.
Ja tam się nie znam ale żeby się zbliżyć do 400Nm momentu trzeba podchodzić granice 300KM na silniku a w tym archaicznym,starym,Red Block'u,który ma tylko osiem marnych zaworów,słabiutki wałek,słabiutkie przepływy to trzeba zrobić 3xxKM żeby wypluć 400Nm.
Dla przykładu,pierwsze z brzegu auta,niech będą ze Szwecji nawet.
850T5R- (wiadomo ile to ma cylindrów i ile zaworów)- 242KM 330Nm-seria
Saab Aero- 250KM 350Nm-seria
Podłubany Saab- 284KM 410Nm
Podłubane 1.8T Audi- 220KM 315Nm
Nie muszę oczywiście przypominać,że Saab ma 16-zaworową głowicę a Audi 20 zaworową co daje już pięć zaworów na cylinder.
Przykłady z "mojego podwórka". Red Block'i.
Na chipsach,1 bar z 15G- 204KM 300Nm
Mocno pomodzony,1,1bar- 262KM 368Nm
Nie traktuj tego jako jakikolwiek atak,chciałbym tylko wiedzieć skąd to się wzięło. "Ja świata ciekawy,Kaźmisz"
spokojnie - nie traktuje tego jak atak ;)
Tak jak napisałem - nie wiem na ile wiarygodne są te kreski i wyniki - niby robione w STW (więc coś tam powinni czaić w temacie) - ale wiadomo jak to bywa z hamowniami

Pisząc o fizyce miałem na myśli stopień kompresji - u mnie powinny wyjść okolice 9,5:1 podczas gdy takie 1,8t ma wyjściowo 8,2:1 - normalnym jest, że silniki do turbo się odpręża, mój jest doprężony bo od razu było wiadomo, że nie będzie mocnego dmuchania
Dobrym przykładem są nowe silniki choćby volvo gdzie z 1,9 turbo masz 180 koni i ponad 300 nm - wiadomo, inna konstrukcja głowicy, ale też i cr na poziomie 10,5:1

PS. mogę oczywiście pisać głupoty - i zawsze chętnie dowiem i nauczę się czegoś nowego :)
0 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

znalazłem ostatnio takiego gościa

16T, 3" ex, IC, big custom intake, KL-racing T2cam, bosch 044

270PS / 380Nm

Obrazek
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
ambasador
Posty: 131
Rejestracja: 22 grudnia 2017, 23:22

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ambasador »

Ja tam sie nie znam,ale tu się czlowiek chwalił,ze na seryjnym turbo i seryjnej głowicy wyciągnął 186km i 362Nm

Obrazek
0 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

tak tak na seryjnym zapłonie, w automacie, czerwony sedan za 16,500 :lol: :lol: :lol:
1 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

2 i 3 strony wcześniej są kreski - u mnie te linie się jednak inaczej układają i momentu ma dużą górkę w środowym zakresie ale aż tak na pysk nie leci, na starym silniku który miał przedmuchy na 3 cylindrach na innej hamowni wypluł 282 nm - być może moje koła dokładają bezwładności bo ciężkie są (zero szydery) ;)

powtarzając poprzednie wypowiedzi - to tylko kreski - być może bardzo optymistyczne - ja jestem zadowolony z efektów, auto zbiera się poniżej 7 do setki - mi wystarczy, żeby co jakiś czas bujnąć spod świateł i gdzieś pojeździć weekendowo na jakimś torze
0 x
kivi
Posty: 71
Rejestracja: 04 stycznia 2016, 21:14

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kivi »

wujek pisze:tak tak na seryjnym zapłonie, w automacie, czerwony sedan za 16,500 :lol: :lol: :lol:
Doprecyzuj o co chodzi. Co w czerwonym sedanie?
Oczywiście moment może wychodzić za wysoki skutkiem skrzyni AW71 bez lock-upa. Sprzęgło hydrokinetyczne ma właściwość multiplikowania momentu obrotowego. Jakkolwiek tutaj doładowanie ok 1,4 bara, sterowanie wtryskami i zapłonem za pomocą EMU DET Fuel Implant.
Co jest takiego niezwykłego w mocy 250 koni z silnika 2,3 litra?
Obrazek
A 500 koni przy 1,35 to za mało czy za dużo ?
Obrazek
Chętnie podyskutuje merytorycznie, posłucham argumentów ale trochę wyższego lotu niz gimnazjalne :lol: :lol: :lol:
0 x
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

Zapytam ponownie. Skąd Ci się bierze niut zawyżony o 80-100Nm w ośmiozaworowych 2.3. Siedzisz w tym więc błagam,nie idź w zaparte ,że 250 konny red block ma 400Nm albo jak tutaj wkleiłeś 460Nm. To już zakrawa o sience fiction.
Albo masz dobrze stuningowaną hamownię albo robisz cyferki tak żeby klient był zadowolony czyli marketing idzie pełną parą.
Tym bardziej,że Coobcio robi obok Saaby i tam cyferki jakoś takie abstrakcyjne nie wychodzą a potencjał tych silników znasz raczej. To nie są ośmiozaworowe trupy z archaicznymi sterownikami.
Tyle ode mnie. Dobrze,że są,także tutaj, ludzie,którzy nie łykają wszystkiego jak indor kluchy.
0 x
kivi
Posty: 71
Rejestracja: 04 stycznia 2016, 21:14

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kivi »

Nie mam chęci na dyskusję na takim poziomie. Teoretyzujcie tu sobie na spokojnie, ja idę robić skrzynie 8-biegową do redblocka :) Musze poprawić osiągi, bo widzę wszyscy się zbroją.
FB_IMG_1519195166941.jpg
FB_IMG_1519195166941.jpg (28.68 KiB) Przejrzano 5942 razy
1 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

A ja tam chętnie sprawdzę wyniki na 3 hamowni. Kivi jak będzie cieplej i nie będzie już soli chętnie podjadę do Ciebie i zobaczę jak po zimowym staniu mają się moje "grube mody" (muszę w końcu podkręcić kółkiem) ;) zresztą proponuję jakąś ustawkę na kilka redkibli - będzie okazja poteoretyzować nad żywymi przykładami
0 x
ODPOWIEDZ