780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

nie marudzić mi tu będzie zdrowy redblock i koniec :)


więc jednak magii nie ma, stopień sprężania dla B200ET to 8,5:1, zatem nominalnie kompresja powinna wychodzić na poziomie 10,625 wyniki pomiarów:
1 gar: 10,55 na sucho,
2 gar: 9,79 na sucho
3 gar: 8,62 na sucho
4 gar: 10,20 na sucho

drugi pomiar niemal identyczny,
trzeci pomiar z podlanym olejem
1 gar: 10,89
2 gar: 11,7 ale tu mi się oleju wlało stosunkowo sporo
3 gar: 9,17
4 gar: 11,3 znów nie żałowałem
i 4 próba już tylko dla 3 gara z ekstra ilością oleju:
3 gar: 10,2

Zatem jak widać gołym okiem umordowany jest ewidentnie 3 gar (pierścień i zawory) pozostałe jeszcze znośnie.
Tak czy siak - oficjalnie szukam kompletnego B230ET najchętniej
0 x
swital
Posty: 406
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: swital »

Dla B200ET prawidłowe ciśnienie na cylindrach to 8,8bar. Więc Twoje pomiary wskazują, że silnik jeszcze nie umarł i narazie nie ma zamiaru :D
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

swital pisze:Dla B200ET prawidłowe ciśnienie na cylindrach to 8,8bar. Więc Twoje pomiary wskazują, że silnik jeszcze nie umarł i narazie nie ma zamiaru :D
no zaraz zaraz wg. danych które ja odkopałem to stopień sprężania w B200ET to 8,5:1. Kompresja idzie razy 0,125 więc wynik wychodzi na poziomie 10,6 bara.

Swital skąd masz te dane o 8,8? to chyba ciut mało nawet jak dla odprężonego silnika. To by dawało ratio na poziomie 7,7:1....
0 x
swital
Posty: 406
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: swital »

nckpol pisze:Swital skąd masz te dane o 8,8? to chyba ciut mało nawet jak dla odprężonego silnika. To by dawało ratio na poziomie 7,7:1....
Vadis, Autodata i internet, wszędzie jest tak samo, czyli te 8,8bar
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

A nawet jeśli ze sprężaniem jest coś nie tak to czy remont to taki problem i koszty? Pytam z ciekawości.
0 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

endriugto pisze:A nawet jeśli ze sprężaniem jest coś nie tak to czy remont to taki problem i koszty? Pytam z ciekawości.
nie nie jest to duży problem - części są, koszty da się znieść, ale po pierwsze szkoda inwestować w b200 skoro za te same pieniądze można postawić b230.
A problem największy polega na tym, że wszystko przygotowane pod delikatne podniesienie serii a okazało się, że nici z podnoszenia bo przy większym doładowaniu dmucha olejem skąd może...

Swital,
ja wszędzie widzę dane comression ratio:
B200ET - 8,5:1
B230FT - 8,7:1
B204GT - 8,2:1
i zgodnie z zasadami fizyki ciśnienie na cylindrze powinno równać się stopniowi kompresji x 0,125.

Chyba, że mówisz o dopuszczalnej kompresji dla tego silnika i 8,8bara to jest jeszcze norma to by znaczyło, że już zgłupiałem i sam nie wiem co może być przyczyną tego wyrzucania oleju
0 x
swital
Posty: 406
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: swital »

Co do stopnia sprężania to masz całkowitą rację, ale co do tego przelicznika to już bym się jego tak mocno nie trzymał.
Dla B230ET tak samo wszędzie jest podane ciśnienie 8,8bar, a on ma ratio 9,0:1
B230FB ratio 9,3:1 i ciśnienie 9 bar.
200ET/230ET/230FB to ta sama głowica - 531 i to ona tak mocno odpręża te silniki, minimalne różnice między stopniem sprężenia dla nich to kwestia tłoków.

W 744 miałem robić remont B230FT, kompresja wręcz idealna wychodziła, samochód jako tako jechał i żadnego bagnetu nie wyrzucał, ale dymienie jak z parowozu i po zdjęciu głowicy okazało się że dół wygląda jakby przejechał milion kilometrów. Tłoki latały na wszystkie strony w cylindrach, cylindry nierówno zużyte (próg z jednej strony ogromny, a z drugiej znikomy) ogólnie cylindry w owalu +0,22mm. Poza mocnym dymieniem nic nie wskazywało że silnik jest trup.

Jeżeli u Ciebie silnik nie kopci na wolnych obrotach i przy deptaniu, ma moc, a tylko przy butowaniu wyrzuca bagnet to ja bym przyjrzał się odmie.
Żeby turbo dmuchało w miskę i wypychało bagnet to silnik musiałby zjadać litr oleju na 1km i pewnie musiał mieć dziurę w tłoku :D w silnikach doładowanych jest tak, że jak turbo zaczyna pompować to cylinder się wręcz uszczelnia.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

dla mnie też wydaje się to aż nieprawdopodobne by silnik który nie żre oleju miałbyć tak nieszczelny na pierścieniach żeby puszczać bokiem raptem 0,9 bara z turbo.
no nic to poćwiczę jeszcze z odmą dla 100% pewności.

Dzięki wielkie za pomoc, choć tylko z jednym się zgodzić nie mogę
wszystkie B200 w tym i moje ET mają czapkę 530 - i faktycznie różnica w sprężaniu pomiędzy 230ET a 200ET bierze się z głowicy (CR 9,0:1 vs 8,5:1) - przynajmniej tak wynika z mojego śledztwa ;)
0 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1034
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

moje problemy z przedmuchami w B230FK powodowala uszkodzona turbina. Pchala glikol do dolotu.
Odlaczenie chlodzenia turbiny na 150 - 200 km powinno byc dobrym testem
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Brus
Posty: 182
Rejestracja: 10 października 2014, 00:02

Re: 780 problemów na rok - czyli wymarzone Bertone

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Brus »

nckpol pisze:Tak czy siak - oficjalnie szukam kompletnego B230ET najchętniej
B230ET to nie jest najbardziej rozsądny wybór.
B230ET są silnikami z serii low friction co ni mniej ni więcej oznacza tyle, że ma najłatwiejszy do zabicia dół silnika.
Więcej na ten temat jest tu http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=83476

Z silników 2.3 najlepiej poszukać B23ET.
Jeśli nie chce Ci się szukać to znajdź zdrowe B230F/FD/FB i wmontuj turbinę. Ewentualnie mógłbyś wymienić tłoki na te od turbo. Trafiają się wolnossaki z natryskiem oleju na denka tłoków, jednego takiego dostosowaliśmy do turbiny, to było B230FB z 1993.
0 x
ODPOWIEDZ