240 DL 1989 USA B230F AW70

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3653
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

240 DL 1989 USA B230F AW70

Postautor: endriugto » 29 listopada 2015, 16:34

Witajcie!
Po kilku latach zastanawiania się nad tym jakie auto kupić a później paru miesiącach szukania konkretnego egzemplarza wczoraj zajechała na mój podjazd.
Szukałem czegoś z początku lat 80-tych w jak najlepszym stanie a stanęło na roczniku 90-tym do wielu poprawek.
Czas zacząć tą podróż.
Na razie tylko dwie fotki bo moim zdaniem nie ma czym się chwalić...
PS. Moja Pani nazwała ją śledziem.
Załączniki
WP_20151129_14_15_41_Pro.jpg
WP_20151129_14_15_41_Pro.jpg (177.4 KiB) Przejrzano 13846 razy
WP_20151129_14_15_26_Pro.jpg
WP_20151129_14_15_26_Pro.jpg (189.88 KiB) Przejrzano 13846 razy
Ostatnio zmieniony 23 stycznia 2019, 11:14 przez endriugto, łącznie zmieniany 2 razy.
0 x

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3035
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Volvo 240 DL AUT 1990

Postautor: dom?n » 29 listopada 2015, 16:56

Dobry wóz. To raczej za wcześnie na takie szerokie plany, ale na Twoim miejscu przywróciłbym drania do specyfikacji US, ewentualnie pomijając przednie światła bo te plastikowe świecą strasznie źle. Kierunki, mała tablica z tyłu, takie tam :)

W ogóle to jest niezłe kombo: klima i szyberdach. W Europie chyba nie było takich bajerów.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

Awatar użytkownika
roxos
Posty: 128
Rejestracja: 07 października 2014, 13:35

Re: Volvo 240 DL AUT 1990

Postautor: roxos » 29 listopada 2015, 17:00

Ładnie wygląda srebrny. Czeka cię sporo pracy i czasu jak to przy każdym takim projekcie ;)
0 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3653
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 240 DL AUT 1990

Postautor: endriugto » 29 listopada 2015, 18:08

Pewnie wiecie więcej na temat mojego auta bo jestem jeszcze zielony. Przyrzekam że będę uważnym uczniem. Co w moim trzeba by jeszcze zmienić żeby przywrócić do specyfikacji US?
Ja myślałem żeby właśnie zrobić go na europejczyka. Chciałem nawet zmienić zegary. I lampy oczywiście poprawić bo coś tam nie pasuje.
0 x

David
Posty: 170
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: Volvo 240 DL AUT 1990

Postautor: David » 29 listopada 2015, 18:20

dom?n pisze:Dobry wóz. To raczej za wcześnie na takie szerokie plany, ale na Twoim miejscu przywróciłbym drania do specyfikacji US, ewentualnie pomijając przednie światła bo te plastikowe świecą strasznie źle. Kierunki, mała tablica z tyłu, takie tam :)

W ogóle to jest niezłe kombo: klima i szyberdach. W Europie chyba nie było takich bajerów.

Mówisz o ogóle, czy tylko o 2xx? Mam w 760 klimę i szyberdach, pod fotelami poznajdowałem liry z lat 90, więc wydaje mi się że auto było na rynek włoski.
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3653
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 240 DL AUT 1990

Postautor: endriugto » 29 listopada 2015, 18:41

Jest kilma, tempomat, grzane fotele ale nic z tego nie działa :lol:
Szyberdach ciekł ale dzisiaj rano rozebrałem i się okazało że jeden odpływ był zapchany syfem... Coś już się udało naprawić :)
0 x

Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 733
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05

Re: Volvo 240 DL AUT 1990

Postautor: Volvo 745 turbo » 29 listopada 2015, 19:02

Nie jest takie złe ;) Ma potencjał :)
0 x
Jest 745 87' B230FT USA

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3653
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 240 DL AUT 1990

Postautor: endriugto » 29 listopada 2015, 19:42

Dla tego potencjału właśnie ją kupiłem :)
0 x

Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo 240 DL AUT 1990

Postautor: kemizo » 29 listopada 2015, 20:07

Ogólnie to zawsze uważałem że srebrny to najnudniejszy kolor na samochód ale volva rwd fajnie w nim wyglądają.
Przyjemna sztuka chętnie kupiłbym sobie takiego sedana.
0 x

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3035
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Volvo 240 DL AUT 1990

Postautor: dom?n » 29 listopada 2015, 20:13

endriugto pisze:Co w moim trzeba by jeszcze zmienić żeby przywrócić do specyfikacji US?


Wymienione są tylko przednie światła i klosze kierunkowskazów. Światła z tego kontynentu są dobre, światła zza oceanu świecą słabiej i matowieją im klosze (są plastikowe i brzydko się starzeją). Poza tym w amerykańcach inaczej działają postojówki (żarówki są oryginalnie pomarańczowe i jeśli dobrze pamiętam to migają razem z kierunkowskazem). U Ciebie są tylko europejskie klosze na amerykańskich kierunkach.

Światła z USA świecą symetrycznie, przez co teoretycznie oślepiają kierowców jadących z naprzeciwka. Stacje kontroli pojazdów nie powinny dawać przeglądu wozom z takimi światłami. Stąd sugestia żeby zostawić te europejskie światła główne i popracować tylko na tym, żeby kierunkowskaz tak nie odstawał od błotnika.

Ja myślałem żeby właśnie zrobić go na europejczyka. Chciałem nawet zmienić zegary. I lampy oczywiście poprawić bo coś tam nie pasuje.


Ja bym zostawił US, bo to nieopłacalna operacja i szkoda wozu. Amerykańskość daje mu coś charakterystycznego. A podejrzewam że i tak nie wymienisz zderzaków (tylny jest większy jeśli dobrze pamiętam) i błotników (żeby mieć kierunkowskazy na burtach) żeby był w europejskiej specyfikacji. Samochód wpół stąd i wpół stamtąd to zawsze zgniły kompromis ;)

David pisze:Mówisz o ogóle, czy tylko o 2xx?


Gdzieś kiedyś czytałem że ta kombinacja w 240 była niedostępna, na zasadzie: to albo to, albo specjalne zamówienia z kosmosu dla prezydenta.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości