Volovina 245 DL 1977

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
rootolf
Posty: 71
Rejestracja: 02 października 2014, 21:37
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Volovina 245 DL 1977

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rootolf »

No to zaczniemy coś bazgrać ;)

Długo polowałem na taki model i w końcu się udało. Stanął u mnie na podwórku:
Obrazek

Przyszłość auta, to rejestracja na zabytek i zachowanie w oryginalnym stanie.
Prace do zrobienia:
- wymiana płynów, świec
- wymiana podpory wału
- wymiana wszystkich gum z zawieszeniu (nie da się jeździć, wszystko trzaska), drążków
- uzupełnienie braków (min. listwa na przednią szybę, pasy tylne, rączka do otwierania klapy silnika, itp)
- wymiana uszczelek w oknach, lata świetności mają już za sobą
- pozbycie się zapachu duszącej stęchlizny ze środka

i co się okazało, to wielka walka z rudą. Auto ma trzy razy więcej rdzy niż jest to widoczne na zewnątrz, o czym sukcesywnie będę się Wam żalił ;)
0 x
rootolf
Posty: 71
Rejestracja: 02 października 2014, 21:37
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Re: Volovina 245 DL 1977

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rootolf »

Im dalej w las, tym więcej drzew. Zrzuciłem błotnik:

Obrazek
Obrazek

Pojawiają się łatki:

Obrazek
By po chwili wpaść skrobakiem do środka:

Obrazek

Kunszt blacharski:
Na dziurę naspawana łatka, a na nią jeszcze jedna łatka. To musiało trzymać ;)

Obrazek

Po zrzuceniu łatek naspawanych przez miszcza blacharki:

Obrazek

W oczekiwaniu na dawcę przodu wziąłem się za tylną podłogę pasażera:

Obrazek

Po wyczyszczeniu:

Obrazek

Wycięciu:

Obrazek

i kawałek progu wewnętrznego gdzie pod łatką było mocowanie pasów. Oczywiście praca poprzedniego blacharza na całej linii jest na "najwyższym" poziomie:

Obrazek

Prawie gotowa reperaturka:

Obrazek

Szczegóły też ważne:
Obrazek

Wzmocnienie i śruba trzymająca pasy niestety jest w kiepskim stanie i w dolnych partiach wzmocnienie jest cienkie jak papier a po oczyszczeniu z rdzy niewiele by z niego zostało. Zastąpi je gustowny ceownik:

Obrazek

i jedziemy dalej z reperaturkami:

Obrazek

Już bliżej połączenia w całość:

Obrazek

cdn...
0 x
Awatar użytkownika
heski997
Posty: 201
Rejestracja: 02 października 2014, 18:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Volovina 245 DL 1977

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: heski997 »

Widzę, że nie jestem sam :D nie martw się mam 245GL 1979 z rdzą mam podobnie, albo i gorzej a w dodatku mam kombinowany tył :/ jak zrobię swojego w przyszłym roku to mam nadzieje, że gdzieś się spotkamy na spocie :D
Trzymam kciuki i życze powodzenia projektowi. Też mam zam iar doprowadzić do oryginału :twisted:
Aaaa, mój temat już widziałeś :) jak bede sie zabierał za lampy z tyłu to bardzo chętnie odezwę się o fotki od Ciebie :D
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volovina 245 DL 1977

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Jak to mówiłeś? W 2015 ma być gotowe? ;)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Volovina 245 DL 1977

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

Na spocie był kolega Ronnie, który swoją cegłę robił przez 5 lat. Efekt? Tak przyciąga uwagę, że 1/3 spotu spędziliśmy przy jego aucie :) Życzę by Tobie poszło szybciej, dużo wytrwałości i zadowolenia z efektu końcowego
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1034
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Volovina 245 DL 1977

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

metaloplastyka godna podziwu. trzymam kciuki

sambo

ps

jak zabezpieczasz wew profile , ktore "zamykasz" nowymi reparaturkami?

s.
0 x
Obrazek
rootolf
Posty: 71
Rejestracja: 02 października 2014, 21:37
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Re: Volovina 245 DL 1977

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rootolf »

sambo pisze:(...)

jak zabezpieczasz wew profile , ktore "zamykasz" nowymi reparaturkami?

s.
Tam gdzie jest w profilu rdza i da się ją usunąć (usunąć, nie spolerować szczotką :) ) to usuwam i daję reaktywny, później akryl i na to epoksyd. Jeżeli nie da się usunąć rdzy, to wycinam i wstawiam zdrową blachę - wtedy idzie tylko epoksyd. Dużo elementów, które nie były ruszane przez naszego krajowego rzeźnika, jest zdrowa i tam gdzie jest położone dobre zabezpieczenie, to nie ma problemu z rudą. Wszędzie tam gdzie rzeźnik dał swoje zabezpieczenie jest bajzel ;)

Nowe elementy:
Przed spawaniem każdy element jest malowany, zostawiam miejsca, gdzie będę spawał, tak jak tutaj:
Obrazek

Przed spawaniem miejsca zabezpieczane są podkładem spawalniczym. W profile pójdzie jakiś preparat z linii Novola, ponieważ trzymam się tej marki i ich procesu technologicznego, w przypadku wątpliwości dobór produktów konsultuję z ich doradcą, bo jak nauczyło mnie doświadczenie sprzedawcy w sklepach wygadują różne dziwne rzeczy ;)
Dlaczego jeszcze nic nie daję w profile? Na koniec renowacji chcę wszystko psiknąć epoksydowym i konserwacja by mi to uniemożliwiła.

Jako ciekawostkę: na zdjęciu jest część podłogi. Od środka w miejscu wkrętu była mała dziurka i troszkę rdzy. Jak widać po drugiej stronie ruda szalała na całego.
0 x
Awatar użytkownika
clarksontop
Posty: 887
Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
Lokalizacja: KRA

Re: Volovina 245 DL 1977

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: clarksontop »

jak tam stan na dziś?
0 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Volovina 245 DL 1977

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Piękna sztuczka, faktycznie ciekawe jak wygląda obecnie :)
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
ODPOWIEDZ