Volvo 240 GL '89 B230fk

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Sino
Posty: 20
Rejestracja: 19 maja 2015, 10:48
Lokalizacja: Szczytno

Re: Volvo 240 GL '89 B230fk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sino »

Brus pisze: Parę razy do roku bywam w tamtych stronach. Przy następnej okazji postaram się wpaść, przywitać :-).
Zapraszam kawa, herbata i czym chata bogata :) mam nadzieję, że nie będę musiał długo czekać ;)
0 x
potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Volvo 240 GL '89 B230fk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: potoczasty »

Bardzo fajna 240! Kolor bomba. Widze,że bez SWAPA sie nie dało jeździć :) ja tez zastanawiam sie dlaczego tak długo czekałem z ta decyzja u siebie....;)
0 x
Awatar użytkownika
Sino
Posty: 20
Rejestracja: 19 maja 2015, 10:48
Lokalizacja: Szczytno

Re: Volvo 240 GL '89 B230fk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sino »

potoczasty pisze:Widze,że bez SWAPA sie nie dało jeździć
:D po przesiadce z 850 2.5 TDI troszeczkę mocy brakowało ;) ale i tak był żywszy niż ojca 760 2.4tic xD (tylko w jego przypadku uszkodzona jest chyba pompa wtryskowa ale nie mam gdzie tego porównać jak samochód powinien pracować)
Pomysł ze SWAP-em pojawił się po ok roku użytkowania gdy ojciec wspomniał, że na pobliskim szrocie stoi powypadkowe 940 z silnikiem 2.3 Turbo. Wtedy zacząłem czytać o możliwości przełożenia takiego silnika.. po kilku tygodniach namawiania ojca wszystko leżało już u mnie. Brak czasu (studia dzienne) spowodował przedłużenie SWAP-a z zakładanego miesiąca do 6 miesięcy xD Ponieważ wszytko robię sam a po drodze wyszło jeszcze kilka innych usterek.
Ale takie już są uroki starek auta i wprowadzanych w nim modyfikacji :D

Obecnie w planach jest:
- Wymiana tarcz i klocków
- Stalowy oplot
- Blow-off
- Włożenie m90
- Poprawienie zawieszenia.. samochód ogólnie stoi prawidłowo ale gdy tylko wsiądzie 5 osób ciągnie tyłem po ziemi ( zaznaczając, że samochód ma nowe sprężyny na tyle)
- I jeśli w rozsądnych pieniądzach uda się zakupić most z blokadą

I tu mam pytania:
1. Jakiego Blow-offa polecacie?
2. Co do zawieszenia.. Jest za miękkie ale wiem, że te samochody tak mają.. Amortyzatory mają po 78%, sprężyny na tyle wymienione przez poprzedniego właściciela.. Co zrobić żeby go utwardzić? Zaznaczając, że nie jestem zwolennikiem obniżenia samochodów.. Czy wystarczy, że założę sportowe amortyzatory Koni? Czy wraz z tym idzie wymiana sprężyn?
0 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1034
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Volvo 240 GL '89 B230fk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

Sino pisze: .. Czy wystarczy, że założę sportowe amortyzatory Koni? Czy wraz z tym idzie wymiana sprężyn?
na tyl sprezyny Heavy duty z grubszego preta ( 13,8 mm o ile dobrze pamietam)

Kiedys Dom?n mial takie na sprzedaz.

lub pompowane amory (nivo) lub wzmacniane amory HD ( z dodatkowa sprezyna)

sambo
0 x
Obrazek
potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Volvo 240 GL '89 B230fk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: potoczasty »

Blowoff kupiłem z Properfectu. Bardzo fajnie pracuje, wziąłem atmosferyczny bo nie chciałem, żeby syczał ma zewnątrz. Ceny maja przystępne, jakość bardzo fajna i zawsze służą radą.
Do sprężyn to się nie wypowiadam bo mam obniżone jamexy, ale jak coś to lezą gdzieś u mnie sprężyny standardowe- zawsze mogę się ich pozbyć ;)
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 240 GL '89 B230fk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Odwiedziłem stado łosi, zupełnie przypadkowo. Wszystkie doskonałe a 244 najbardziej :)

Obrazek
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 784
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Volvo 240 GL '89 B230fk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

A po co tego blow-offa zakładać? Że tak spytam głupio?
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo 240 GL '89 B230fk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

Nie wyrabia nam seryjny dv przy seryjnych silnikach przecież ;)
0 x
Jacek
Posty: 78
Rejestracja: 16 listopada 2014, 20:37

Re: Volvo 240 GL '89 B230fk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Jacek »

Niwomaty jedyne lekarstwo .(mam takie do sprzedania)
0 x
ODPOWIEDZ