245 2.3 automat

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
MarcinS
Posty: 439
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: 245 2.3 automat

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

bnw pisze:Oryginałów ze sklepu nie. Ale jeśli ktoś się lubi bawić w rzeźbę, to toto kosztuje ~340zł sztuka + wysyłka i są do tego wszelkie rurki i inne takie.

Obrazek
I podejdzie do 740?
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: 245 2.3 automat

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

bnw pisze:Oryginałów ze sklepu nie. Ale jeśli ktoś się lubi bawić w rzeźbę, to toto kosztuje ~340zł sztuka + wysyłka i są do tego wszelkie rurki i inne takie.
w sensie, że MA815 to dedykowane do 240?
czy trzeba rzeźbić z mocowaniami?
pytam, bo może się skuszę... 8-)

swego czasu ściągałem właśnie z rockauto MA814, czyli 7/9.
ale tego się już kupić nie da.

no i wtedy kosztowało to 244zł/kpl :) z dostawą :)
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: 245 2.3 automat

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

MarcinS pisze:
bnw pisze:Oryginałów ze sklepu nie. Ale jeśli ktoś się lubi bawić w rzeźbę, to toto kosztuje ~340zł sztuka + wysyłka i są do tego wszelkie rurki i inne takie.

Obrazek
I podejdzie do 740?
nie. do 740 masz MA814 z tulejami na górze.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 245 2.3 automat

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Na pewno trzeba rzeźbić, te są akurat do Country Squire i podobnych. Oprócz Monroe robi je jeszcze Gabriel. Możliwe, że są takie szpryngi np. do Sable/Taurusa/Cutlass Cruisera i one będą pasować lepiej.

Kwestia sensu i podejścia do tematu. Do 960 mam założone nivomaty z Focusa - komplet kosztował chyba 600 PLN, montaż z przeróbką wyszedł chyba 300, sprężyny 350. Oryginały miały kosztować jakieś 2700 za komplet wtedy - opłacało się.
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: 245 2.3 automat

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Maciek4530 pisze:
baron pisze:
bnw pisze:Jeśli to nie było włożone na sztukę, to wóz ma "pełny" Monroe Air Leveling System - z kompresorem i sterowaniem z deski rozdzielczej. Bardzo fajna sprawa.
jak to nazywali - nivo dla ubogich :)
no i najgorzej, że tego już nie da się kupić ani zregenerować.
Da się, da się ;) Co jakiś czas się pojawiają komplety, nawet nówki! :)
A jak nawet padnie to się kupuje zwykłe i po temacie ;)
no tak. ale to nie jest tak, że jak Ci się skończą amory to idziesz do sklepu i zamawiasz.
tylko mówisz o szukaniu tego po jakichś dziwnych forach i liczeniu, że akurat ktoś to ma w momencie kiedy Ty potrzebujesz.

a to trochę nie o to chodzi w samochodzie daily.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3040
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 245 2.3 automat

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

bnw pisze:Na pewno trzeba rzeźbić, te są akurat do Country Squire i podobnych. Oprócz Monroe robi je jeszcze Gabriel. Możliwe, że są takie szpryngi np. do Sable/Taurusa/Cutlass Cruisera i one będą pasować lepiej.

Kwestia sensu i podejścia do tematu. Do 960 mam założone nivomaty z Focusa - komplet kosztował chyba 600 PLN, montaż z przeróbką wyszedł chyba 300, sprężyny 350. Oryginały miały kosztować jakieś 2700 za komplet wtedy - opłacało się.
A nie napisałbyś jakiegoś małego poradnika z syntetycznymi informacjami i dobieraniem po numerach?
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 245 2.3 automat

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

baron pisze:
no tak. ale to nie jest tak, że jak Ci się skończą amory to idziesz do sklepu i zamawiasz.
tylko mówisz o szukaniu tego po jakichś dziwnych forach i liczeniu, że akurat ktoś to ma w momencie kiedy Ty potrzebujesz.

a to trochę nie o to chodzi w samochodzie daily.
Ale tak będziesz miał ze wszystkim, co nie jest podstawowe. Nivomaty oryginalne to też 14 dni oczekiwania, czy to w Drakenie, czy w ASO, czy w VolvoFanie.
Jeśli chcesz mieć takie coś w daily, to liczysz się albo z czekaniem - podobnej ilości czasu - albo zakładasz, że w razie nagłej awarii kupujesz najtańsze amortyzatory (albo wręcz jeden tylko), zakładasz na jakiś czas i czekasz, aż dotrą te właściwe. Sztukę amortyzatora to pewnie za 150 złotych ktoś wymieni...
dom?n pisze: A nie napisałbyś jakiegoś małego poradnika z syntetycznymi informacjami i dobieraniem po numerach?
W sprawie którego - nivo z Focusa?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3040
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 245 2.3 automat

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

bnw pisze:
dom?n pisze: A nie napisałbyś jakiegoś małego poradnika z syntetycznymi informacjami i dobieraniem po numerach?
W sprawie którego - nivo z Focusa?
Owszem.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 245 2.3 automat

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Problem w tym, że już mało pamiętam. Maciek Byj toto miał ogarnięte - jego trzeba pytać.
Z tego co kojarzę, to kupowało się parę tamtych amorów, przerabiało mocowanie dolne i do tego zakładało sprężyny nivomatowe dedykowane do 960. Rzecz działała przy sztywnym moście, przy multilinku trzeba odzyskać "banany" do dolnego mocowania.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 245 2.3 automat

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

bnw pisze:Problem w tym, że już mało pamiętam. Maciek Byj toto miał ogarnięte - jego trzeba pytać.
Z tego co kojarzę, to kupowało się parę tamtych amorów, przerabiało mocowanie dolne i do tego zakładało sprężyny nivomatowe dedykowane do 960. Rzecz działała przy sztywnym moście, przy multilinku trzeba odzyskać "banany" do dolnego mocowania.
Błażej, głowinie chodzi o Twoje uwagi jako użytkownika auta z amortyzatorami od Forda. Ja co twierdziłem wówczas o tym zastosowaniu twierdzę nadal.
Co do pneumatyków, można dobrać byleby średnica amortyzatora wpisywała się do miejsca. Innym aspektem jest skok amortyzatora od USAńskich wehikułów, gdyż chodzi :roll: o bezpieczeństwo i komfort. USAńskie pneumatyki do wozów znacznie cięższych mają inna charakterystykę w zakresie dostosowaną do pracy zawieszenia. Jeżeli ktoś che mieć by mieć to :idea: :?:
Fordowe m.in. mają inną średnicę tulei mocujących i mają cieńszą rułę z ładunkiem "pracującym".
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ