Volvo 240 '92 "Feniks"

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

dom?n pisze:A, to ten na piętnastkach-dojazdówkach. Łejery, 11 lat temu czytałem to powitanie :)
że niby te felgi, to dojazdówki?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Były montowane w późnych 740 jako standard, ale potem pojawiły się szersze stalówki, a ten wzór felgi trafił na koło zapasowe.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Online
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1236
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

dom?n pisze:Były montowane w późnych 740 jako standard, ale potem pojawiły się szersze stalówki, a ten wzór felgi trafił na koło zapasowe.
Też coś mi się kojarzy że to głównie jako zapas w końcu trafiało. Co lepsze felgi te powędrowały do kolejnego wozu właściciela - 850. Prawdopodobnie dzięki temu "Feniks" ma 2 komplety stalówek do 240 :D
0 x
Online
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1236
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

04.04.2022r. - przebieg ???

Mały sneak peak :twisted:

Powolutku wszystko zaczyna mieć ręce i nogi:
- komora silnika polakierowana
- fartuchy oraz tunel w epoksydzie rosch oraz dinitrol-u 4941 :D
- dolna część pasa przedniego oczyszczona z rdzy druciakiem, w podkładzie oraz lakierze (okulary i góra w dobrym stanie)
- zakupiona para lepszych zwrotnic (leżakowane od 6/7 lat kiedy zostały zakupione od @endriugto :D )
- zmieniony amortyzator klapy (właściciel kupił dwa i zmienił 1 :?: )
- przykręcony fotel kierowcy
- zdiagnozowany licznik, klasyka :lol:
- planowanie głowicy
received_980608786181352.jpeg
received_980608786181352.jpeg (327.54 KiB) Przejrzano 1752 razy
received_3114301632161572.jpeg
received_3114301632161572.jpeg (264.76 KiB) Przejrzano 1752 razy
received_807167450241280.jpeg
received_807167450241280.jpeg (239.67 KiB) Przejrzano 1752 razy
received_533447291543098.jpeg
received_533447291543098.jpeg (220.11 KiB) Przejrzano 1752 razy
DSC_7407.JPG
DSC_7407.JPG (592.68 KiB) Przejrzano 1752 razy
Na ten moment przygotowujemy elementy zawieszenia by wóz stanął na 4 kołach, zamówić trzeba trochę elementów, rozbroić zwrotnicę, zacząć montować wiązki, zbiorniczki i inne drobiazgi dookoła komory :D

PS: tak, malowane i zabezpieczane z szpreju, zapewne zaraz będą w tym kierunku pstryczki. Odpowiadając: ma być budżetowo 8-)
Załączniki
DSC_7418.JPG
DSC_7418.JPG (355.83 KiB) Przejrzano 1752 razy
3 x
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

bardzo przyjemnie się to ogląda, fajnie ze robicie bez pośpiechu byle złożyć.
Jednak masz nowe zwrotnice? co ze starymi? :)
1 x
Online
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1236
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

BASSRIDE pisze:bardzo przyjemnie się to ogląda, fajnie ze robicie bez pośpiechu byle złożyć.
Jednak masz nowe zwrotnice? co ze starymi? :)
Tak, są "nowe" o ile tak można nazwać 30 letnie sztuki :P Dziś Ci napisze na fb co i jak ze starymi ;)
2 x
to_masz
Posty: 72
Rejestracja: 16 lutego 2017, 13:56
Lokalizacja: LPU

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: to_masz »

Ze szpreju, czy nie ze szpreju - w moim monitorze ta czerwień w komorze silnika jest po prostu obłędna!
1 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

to_masz pisze:Ze szpreju, czy nie ze szpreju - w moim monitorze ta czerwień w komorze silnika jest po prostu obłędna!
ta. patrząc na te foty mam wrażenie, że swojego doprowadzam do stanu jakiejkolwiek używalności bardzo po łebkach.
1 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Online
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1236
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

to_masz pisze:Ze szpreju, czy nie ze szpreju - w moim monitorze ta czerwień w komorze silnika jest po prostu obłędna!
Dzięki! Miło słyszeć że robota jest okej :D
baron pisze:
to_masz pisze:Ze szpreju, czy nie ze szpreju - w moim monitorze ta czerwień w komorze silnika jest po prostu obłędna!
ta. patrząc na te foty mam wrażenie, że swojego doprowadzam do stanu jakiejkolwiek używalności bardzo po łebkach.
Czy ja wiem. My musieliśmy to zrobić gdyż wóz przyjechał w centki bez konserwacji z przodu :D Od strony technicznej wóz doprowadzasz do stanu fabrycznego odświeżając każdy drobiazg, my natomiast silnik planujemy składać po kosztach - prawdopodobnie planowanie, UPG, czujniki, nowa odma i kilka uszczelek i tyle. Jeśli odpali i będzie działał jak powinien ustalimy czy warto go lepiej ogarniać ;)
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Maciek4530 pisze:[
baron pisze:
to_masz pisze:Ze szpreju, czy nie ze szpreju - w moim monitorze ta czerwień w komorze silnika jest po prostu obłędna!
ta. patrząc na te foty mam wrażenie, że swojego doprowadzam do stanu jakiejkolwiek używalności bardzo po łebkach.
Czy ja wiem. My musieliśmy to zrobić gdyż wóz przyjechał w centki bez konserwacji z przodu :D Od strony technicznej wóz doprowadzasz do stanu fabrycznego odświeżając każdy drobiazg, my natomiast silnik planujemy składać po kosztach - prawdopodobnie planowanie, UPG, czujniki, nowa odma i kilka uszczelek i tyle. Jeśli odpali i będzie działał jak powinien ustalimy czy warto go lepiej ogarniać ;)
jak to mawia nasz czołowy, krajowy polityk:
nie strasz, nie strasz.

rdzy w moim aucie nie stwierdzono. ale w końcu to samochód dwieście, więc można było szukane zbyt słabo.

ale chodzi po głowie wyjęcie wszystkiego, wymycie i złożenie na elegancko.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
ODPOWIEDZ