Pojeździłem po schemacie elektrycznym. Ja tam widzę przekaźnik do wtryskiwaczy i zaworu bocznikowego. W Reginie tez go znalazłem.
http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/9 ... 940-93.htm
Volvo 240 '92 "Feniks"
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- Maciek4530
- Posty: 1227
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
- Kontakt:
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
Pytanie tylko gdzie go w 240 znajdę. Jakby nie patrzeć schematy dotyczą 940, plus rocznik 93 w przypadku 240 też ma zmienioną znacznie wiązkę (można to zobaczyć w greenbooku który umieściłem w dziale poradniki - do rocznika 93 własnie).Sinuspi pisze:Pojeździłem po schemacie elektrycznym. Ja tam widzę przekaźnik do wtryskiwaczy i zaworu bocznikowego. W Reginie tez go znalazłem.
http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/9 ... 940-93.htm
Nie mniej jednak poszukam, tak samo jak i greenbooka do 240 z 91-92 chętnie przyjmę w formie cyfrowej - to chyba jedna z najlepszych form do zapoznania się z każdym ważnym kabelkiem.
0 x
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
Ja się "upieram", żetęę czarny przekaźnik jest do zaworu i wtrysków, Ty twierdzisz, że do klimy jest. Mnie wychodzi, że on z klima nie ma nic wspólnego, bo masz wiskozę a wentylator elektryczny montowany przed chłodnicami sterowany był on innego sygnału (per 740) a włącznik klimy w kabinie masz na suwaki.Maciek4530 pisze:Pytanie tylko gdzie go w 240 znajdę. Jakby nie patrzeć schematy dotyczą 940, plus rocznik 93 w przypadku 240 też ma zmienioną znacznie wiązkę (można to zobaczyć w greenbooku który umieściłem w dziale poradniki - do rocznika 93 własnie).Sinuspi pisze:Pojeździłem po schemacie elektrycznym. Ja tam widzę przekaźnik do wtryskiwaczy i zaworu bocznikowego. W Reginie tez go znalazłem.
http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/9 ... 940-93.htm
Nie mniej jednak poszukam, tak samo jak i greenbooka do 240 z 91-92 chętnie przyjmę w formie cyfrowej - to chyba jedna z najlepszych form do zapoznania się z każdym ważnym kabelkiem.
Sprawdzenie go omomierzem, podmiana na sprawny, czy dobrze wykonane przelutowanie końcówek do ścieżek pomoze mu. On pracuje pod dużym obciążeniem. Jak wymigasz 2-2-3 to zakładam się o czapkę jabłek, ze mam rację
Co do booków, to Ty jesteś mistrzem w czesaniu neta.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- Maciek4530
- Posty: 1227
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
- Kontakt:
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
Dobra, sprawdzę go i pobadamSinuspi pisze:Ja się "upieram", żetęę czarny przekaźnik jest do zaworu i wtrysków, Ty twierdzisz, że do klimy jest. Mnie wychodzi, że on z klima nie ma nic wspólnego, bo masz wiskozę a wentylator elektryczny montowany przed chłodnicami sterowany był on innego sygnału (per 740) a włącznik klimy w kabinie masz na suwaki.Maciek4530 pisze:Pytanie tylko gdzie go w 240 znajdę. Jakby nie patrzeć schematy dotyczą 940, plus rocznik 93 w przypadku 240 też ma zmienioną znacznie wiązkę (można to zobaczyć w greenbooku który umieściłem w dziale poradniki - do rocznika 93 własnie).Sinuspi pisze:Pojeździłem po schemacie elektrycznym. Ja tam widzę przekaźnik do wtryskiwaczy i zaworu bocznikowego. W Reginie tez go znalazłem.
http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/9 ... 940-93.htm
Nie mniej jednak poszukam, tak samo jak i greenbooka do 240 z 91-92 chętnie przyjmę w formie cyfrowej - to chyba jedna z najlepszych form do zapoznania się z każdym ważnym kabelkiem.
Sprawdzenie go omomierzem, podmiana na sprawny, czy dobrze wykonane przelutowanie końcówek do ścieżek pomoze mu. On pracuje pod dużym obciążeniem. Jak wymigasz 2-2-3 to zakładam się o czapkę jabłek, ze mam rację
Co do booków, to Ty jesteś mistrzem w czesaniu neta.
Co śmieszniejsze kilka dni temu pojawiło sie to:
Taki właśnie przekaźnik, też kwestia wtrysków i krokowca - no ale to Regina... Zobaczymy
0 x
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
Nah. To nawet nie jest to, że to Regina = niebieskie gówno. To jest Regina z 1994. Ta z 1992 będzie miała biały, normalny.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
230FB z 1995 miało LH i niebieski do pompy paliwa. Także Regina to nie regułabnw pisze:Nah. To nawet nie jest to, że to Regina = niebieskie gówno. To jest Regina z 1994. Ta z 1992 będzie miała biały, normalny.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- Maciek4530
- Posty: 1227
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
- Kontakt:
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
Tak jak przypuszczałem, przekaźnik wykreślam z listy podejrzanych/elementów dotyczących czegokolwiek innego niż klima
Coraz częściej mam wrażenie że coś jest źle podłączone, chyba będę musiał prześledzić całą wiązkę centymetr po centymetrze odkrywając co i gdzie jest podłączone (otrzymaliśmy w końcu foty od właściciela ale konkretów mało - co najwyżej ciekawostki pokroju silnika w windzie/mieszkaniu i głownie archiwizacja układu klimatyzacji)
Co do przekaźnika to główny "systemowy" jest tożsamy z biały, tym od pomp - a ten klika i się załącz, był podmieniony. Dodatkowo jego działanie uaktywnia pompy (testowane na krótko także jego też bym wykreślił z listy podejrzanych) - niestety :/ Coraz częściej mam wrażenie że coś jest źle podłączone, chyba będę musiał prześledzić całą wiązkę centymetr po centymetrze odkrywając co i gdzie jest podłączone (otrzymaliśmy w końcu foty od właściciela ale konkretów mało - co najwyżej ciekawostki pokroju silnika w windzie/mieszkaniu i głownie archiwizacja układu klimatyzacji)
0 x
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
Jak dojdziesz to tego a wiem, ze tak będzie to napiszesz jak czekista czekiście co było powodem problemu
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- Maciek4530
- Posty: 1227
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
- Kontakt:
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
17.07.2022r. - przebieg ???
Wóz dalej nie pali, ale nowe "wątki" do sprawdzenia już są.
Na ten moment kontynuowane jest składanie wszystkiego po kolei by wóz był "kompletny" w oczekiwaniu na odpalenie:
- dolutowanie konektorów do kierunków
- dolutowanie wiązki do wstecznego na skrzynię
- zlutowanie kabelka do potencjonometra (oświetlenie zegarów), był rozcięty
- montaż błotników i ich wsporników
- montaż pompy wspomagania i sprężarki klimatyzacji (na razie bez mechanizmów naciągających bo jest to bardziej skomplikowane niż w wersji bez klimy)
- montaż silniczka wycieraczek (został kupiony "nowy" z pewnej firmy pod WWA, z tego co kojarzę posiadającej na stanie części z ex 240 @dom?n - oprócz silniczka wleciał kolejny alternator oraz do #RED245 ponad rok temu pas kierowcy - wszystkie elementy w świetnym stanie )
- zderzak przedni z naprawionymi ślizgami
- montaż dokupionego i polakierowanego zawiasu prawego maski
- dokręcenie mocowania wydechu przy dzwonie skrzyni
Co tu więcej dodać, wóz ma krzywy ryjec, wpis na volvoforum już to zapowiadał. Na szczęście nie jest najgorzej, naprostuje się by wyglądał okej
Muszę w końcu zabrać się za zawieszenie z przodu by wyeliminować stukanie występujące również w zgREDzie, na 99% to lekki luz między dokręconą do końca nakrętką a poduszką - trzeba dodać więcej podkładek...
Wóz dalej nie pali, ale nowe "wątki" do sprawdzenia już są.
Na ten moment kontynuowane jest składanie wszystkiego po kolei by wóz był "kompletny" w oczekiwaniu na odpalenie:
- dolutowanie konektorów do kierunków
- dolutowanie wiązki do wstecznego na skrzynię
- zlutowanie kabelka do potencjonometra (oświetlenie zegarów), był rozcięty
- montaż błotników i ich wsporników
- montaż pompy wspomagania i sprężarki klimatyzacji (na razie bez mechanizmów naciągających bo jest to bardziej skomplikowane niż w wersji bez klimy)
- montaż silniczka wycieraczek (został kupiony "nowy" z pewnej firmy pod WWA, z tego co kojarzę posiadającej na stanie części z ex 240 @dom?n - oprócz silniczka wleciał kolejny alternator oraz do #RED245 ponad rok temu pas kierowcy - wszystkie elementy w świetnym stanie )
- zderzak przedni z naprawionymi ślizgami
- montaż dokupionego i polakierowanego zawiasu prawego maski
- dokręcenie mocowania wydechu przy dzwonie skrzyni
Co tu więcej dodać, wóz ma krzywy ryjec, wpis na volvoforum już to zapowiadał. Na szczęście nie jest najgorzej, naprostuje się by wyglądał okej
Muszę w końcu zabrać się za zawieszenie z przodu by wyeliminować stukanie występujące również w zgREDzie, na 99% to lekki luz między dokręconą do końca nakrętką a poduszką - trzeba dodać więcej podkładek...
3 x
- Maciek4530
- Posty: 1227
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
- Kontakt:
Re: Volvo 240 '92 "Feniks"
12.09.2022r. - przebieg ???
Ostatnie 2 miesiące były liche w postępy nie mniej jednak udało się:
- zamontować maskę (spasowanie z błotnikami jest mocno średnie...)
- zamontować lewą lampę z kierunkiem na stałe, podpiąć masy etc (prawa natomiast czeka na montaż spinek odbłyśnika - jakże by inaczej. Dodatkowo udało mi się znaleźć kołek mocujący aftermarketowe klosze, w feniksowych właśnie jednego brakowało - dobrze mieć trochę zbędnych śmieci do tych wozów w piwnicy)
- odbudować i zamontować wał napędowy (śruby łączące go z łącznikiem elastycznym, krzyżaki, podpora, łożysko, czyszczenie)
- przewody chłodnicze do zbiorniczka z metra - układ chłodniczy gotowy do zalania
- podmalowanie lewego tylnego nadkola i wnęki
- ponowne poprawienie zwrotnic przód (dodanie podkładek, zobaczymy co się stanie )
- podkładki miedziane pod przewody magla - magiel gotowy do zalania
W kwestii odpalenia!
Mając tyle czasu przerwy od wozu i wiedząc jakie są objawy pierwsze co zrobiłem to wyjąłem każdy wtrysk by go obejrzeć. Okazaly się mocno brudne a elementy "wymienne" aż stały dęba...
Wziąłem więc dwa kabelki, wtrysk, akumulator no i podaje napięcie. Nic, nic, nic - chyba metoda się nie sprawdza. Idę do 850 brata, nic, nic, nic, klik Tak jest, wszystkie wtryski po kolei były tak zabrudzone że fizycznie nie chciały ruszyć! Każdy z nich potraktowany takim sposobem się uruchomił. Jeszcze szybki test przez OBD - cykają aż miło
No to dawaj zawór biegu jałowego bo dalej zero reakcji.
Podpinam wypięty z Feniksa zamiennik do wtyczki mojej 240 - cisza podczas testu gdzie oryginalny bosch działa jak należy. W sumie czego spodziewać się po zamienniku firmy Getze - nawet nie mogłem znaleźć drugiego takiego w celu sprawdzenia ile za taki wyrób.
Zająłem się przeszukiwaniem stron z częściami. Nowe zamienniki w cenach od 120 do 200zł, Bosch najtaniej za 699zł... Trzeba się uzbrajać w zapasy, zdecydowanie. Na szczęście mój nos podpowiedział mi że krokowiec musiał być używany w innych samochodach i takim oto sposobem do Feniksa już zasuwa paczkomatem używany oryginał Bosch za bagatela 50zł a do swojego planuję odebrać dodatkowy ze stacji demontażu za zawrotne 30zł (Drożej niż zwykła 32cm pizza w Krakowie )
Aktualnie podczas kręcenia wóz strzela donośnie z wydechu i tu nasuwa się pytanie. Czy jest to wina odłączonego silniczka krokowego i niezaślepionych rur czy coś daje ciała... Podejrzenia kolegi który to widział padają na zapłon. Rozrząd na 2 znakach przynajmniej się zgadza, raczej powątpiewam dalej że źle go złożyłem jakimś cudem. Koło zamachowe od kiedy silnik trafił do nas jest na jednym miejscu (nawet docisk nie był zdejmowany), poprzedni właściciel na 99% też go nie ruszał.
Jest możliwe odpalenie LH 2.4 w ogóle bez krokowca?
Da się zamontować odwrotnie palec?
Może to iż w dobór kopułki także zaufaliśmy był błędem i jest po prostu niewłaściwa? (Wzięliśmy nową z części dodanych do wozu...
Jakieś sugestie? Bo mam wrażenie że jesteśmy już bardzo blisko startu
Zdjęcie ze stock-a bo robionych dawno nie było. Ale i tak mi się podoba, jak każde czerwone 240 w kombiu
Ostatnie 2 miesiące były liche w postępy nie mniej jednak udało się:
- zamontować maskę (spasowanie z błotnikami jest mocno średnie...)
- zamontować lewą lampę z kierunkiem na stałe, podpiąć masy etc (prawa natomiast czeka na montaż spinek odbłyśnika - jakże by inaczej. Dodatkowo udało mi się znaleźć kołek mocujący aftermarketowe klosze, w feniksowych właśnie jednego brakowało - dobrze mieć trochę zbędnych śmieci do tych wozów w piwnicy)
- odbudować i zamontować wał napędowy (śruby łączące go z łącznikiem elastycznym, krzyżaki, podpora, łożysko, czyszczenie)
- przewody chłodnicze do zbiorniczka z metra - układ chłodniczy gotowy do zalania
- podmalowanie lewego tylnego nadkola i wnęki
- ponowne poprawienie zwrotnic przód (dodanie podkładek, zobaczymy co się stanie )
- podkładki miedziane pod przewody magla - magiel gotowy do zalania
W kwestii odpalenia!
Mając tyle czasu przerwy od wozu i wiedząc jakie są objawy pierwsze co zrobiłem to wyjąłem każdy wtrysk by go obejrzeć. Okazaly się mocno brudne a elementy "wymienne" aż stały dęba...
Wziąłem więc dwa kabelki, wtrysk, akumulator no i podaje napięcie. Nic, nic, nic - chyba metoda się nie sprawdza. Idę do 850 brata, nic, nic, nic, klik Tak jest, wszystkie wtryski po kolei były tak zabrudzone że fizycznie nie chciały ruszyć! Każdy z nich potraktowany takim sposobem się uruchomił. Jeszcze szybki test przez OBD - cykają aż miło
No to dawaj zawór biegu jałowego bo dalej zero reakcji.
Podpinam wypięty z Feniksa zamiennik do wtyczki mojej 240 - cisza podczas testu gdzie oryginalny bosch działa jak należy. W sumie czego spodziewać się po zamienniku firmy Getze - nawet nie mogłem znaleźć drugiego takiego w celu sprawdzenia ile za taki wyrób.
Zająłem się przeszukiwaniem stron z częściami. Nowe zamienniki w cenach od 120 do 200zł, Bosch najtaniej za 699zł... Trzeba się uzbrajać w zapasy, zdecydowanie. Na szczęście mój nos podpowiedział mi że krokowiec musiał być używany w innych samochodach i takim oto sposobem do Feniksa już zasuwa paczkomatem używany oryginał Bosch za bagatela 50zł a do swojego planuję odebrać dodatkowy ze stacji demontażu za zawrotne 30zł (Drożej niż zwykła 32cm pizza w Krakowie )
Aktualnie podczas kręcenia wóz strzela donośnie z wydechu i tu nasuwa się pytanie. Czy jest to wina odłączonego silniczka krokowego i niezaślepionych rur czy coś daje ciała... Podejrzenia kolegi który to widział padają na zapłon. Rozrząd na 2 znakach przynajmniej się zgadza, raczej powątpiewam dalej że źle go złożyłem jakimś cudem. Koło zamachowe od kiedy silnik trafił do nas jest na jednym miejscu (nawet docisk nie był zdejmowany), poprzedni właściciel na 99% też go nie ruszał.
Jest możliwe odpalenie LH 2.4 w ogóle bez krokowca?
Da się zamontować odwrotnie palec?
Może to iż w dobór kopułki także zaufaliśmy był błędem i jest po prostu niewłaściwa? (Wzięliśmy nową z części dodanych do wozu...
Jakieś sugestie? Bo mam wrażenie że jesteśmy już bardzo blisko startu
Zdjęcie ze stock-a bo robionych dawno nie było. Ale i tak mi się podoba, jak każde czerwone 240 w kombiu
2 x