Jakby co to proponuje
Mam i ja!
Re: Mam i ja!
2 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Mam i ja!
Ej zarąbiste to jest, przynajmniej syfon nie przegnije!
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Mam i ja!
dobrze z tą skrzynią trafiłeś
AW71L.
Sterowanie nadbiegiem w skrzyni przywrócone (sądząc po stanie wiązki i wszystkiego wokół to nie istniało od dawna).
Kaseta sterująca zdemontowana, wszystko w niej wyczyszczone i ładnie rozruszane. Złożone na nowej uszczelce (tej, co to jej niby nie ma )
Jednak czwórki nie zapina.
Przejścia przez wszystkie niższe biegi są bardzo ładne (naprawdę zmiany są teraz eleganckie), redukcje również. Hamowanie silnikiem, wszystko działa.
Jednak jak czwórki nie było tak nie ma.
Dodatkowo objaw jest taki, że jak np jadę 100km/h i puszczę gaz, obroty spadają (normalne, pożądany objaw). Jak wcisnę przycisk nadbiegu (czyli tak jakbym chciał go wyłączyć), to skrzynia wrzuci 3 bieg hamując silnikiem.
Czyli sterowanie działa (?).
Doprecyzowując:
przekaźnik overa działa.
zawór się otwiera/zamyka
przepływ oleju przez magistralę sterowaną zaworem jest (ale fakt - nie mierzyłem wydajności. Jest zmierzone na zasadzie: sika fest)
Ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny i co jeszcze mogę zrobić we własnym zakresie?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Mam i ja!
W HP22 jest wejście do wpięcia się czujnikiem ciśnienia. W AW71 nie wiem. W ciśnieniu płynu upatrywałbym taki objaw.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Mam i ja!
słusznie.Sinuspi pisze:W HP22 jest wejście do wpięcia się czujnikiem ciśnienia. W AW71 nie wiem. W ciśnieniu płynu upatrywałbym taki objaw.
ale właściwy korpus działa poprawnie, nie działa tylko dokładka w postaci OD.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Mam i ja!
Wcale się temu nie dziwię, zważywszy na zawartość płynu, którego fotki wstawiłeś.baron pisze:słusznie.Sinuspi pisze:W HP22 jest wejście do wpięcia się czujnikiem ciśnienia. W AW71 nie wiem. W ciśnieniu płynu upatrywałbym taki objaw.
ale właściwy korpus działa poprawnie, nie działa tylko dokładka w postaci OD.
Jest jeszcze ruska reanimacja. Trzeba go w myjce ultra tarmosić ale w gorącym płynie i dobrych, i szybko działających parametrach myjących.
Albo mógłbym pomóc. Miałem gdzieś taki zawór na zapas.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Mam i ja!
Ale mycie czego?Sinuspi pisze:Wcale się temu nie dziwię, zważywszy na zawartość płynu, którego fotki wstawiłeś.baron pisze:słusznie.Sinuspi pisze:W HP22 jest wejście do wpięcia się czujnikiem ciśnienia. W AW71 nie wiem. W ciśnieniu płynu upatrywałbym taki objaw.
ale właściwy korpus działa poprawnie, nie działa tylko dokładka w postaci OD.
Jest jeszcze ruska reanimacja. Trzeba go w myjce ultra tarmosić ale w gorącym płynie i dobrych, i szybko działających parametrach myjących.
Albo mógłbym pomóc. Miałem gdzieś taki zawór na zapas.
Kaseta została wyczyszczona fest.
Wszystko wokół wypucowane na glanc.
Jak zostałem w międzyczasie douczony, to ciśnienie z governora idzie na solenoid, a z solenoidu na kasetę.
Zawór co do zasady się otwiera (w teorii może mieć zdławiony przepływ, nie wiem?).
Kaseta wygląda ładnie, kompletnie. Ale tutaj jestem laikiem mogę czegoś nie widzieć.
Znowu powtarzając za mądrzejszymi i greenbookiem:
- brudny governor
- zacinający się zawór 17
- uszkodzenie hamulca B0
zasadniczo chyba szukam kogoś, kto zna i wie w sensie lubi te skrzynie.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Mam i ja!
baron pisze:Ale mycie czego?Sinuspi pisze:Wcale się temu nie dziwię, zważywszy na zawartość płynu, którego fotki wstawiłeś.baron pisze:
słusznie.
ale właściwy korpus działa poprawnie, nie działa tylko dokładka w postaci OD.
Jest jeszcze ruska reanimacja. Trzeba go w myjce ultra tarmosić ale w gorącym płynie i dobrych, i szybko działających parametrach myjących.
Albo mógłbym pomóc. Miałem gdzieś taki zawór na zapas.
Kaseta została wyczyszczona fest.
Wszystko wokół wypucowane na glanc.
Jak zostałem w międzyczasie douczony, to ciśnienie z governora idzie na solenoid, a z solenoidu na kasetę.
Zawór co do zasady się otwiera (w teorii może mieć zdławiony przepływ, nie wiem?).
Kaseta wygląda ładnie, kompletnie. Ale tutaj jestem laikiem mogę czegoś nie widzieć.
Znowu powtarzając za mądrzejszymi i greenbookiem:
- brudny governor
- zacinający się zawór 17
- uszkodzenie hamulca B0
zasadniczo chyba szukam kogoś, kto zna i wie w sensie lubi te skrzynie.
Jak nie chcesz OD to polecam dremela
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Mam i ja!
ale to rozwiązanie to właśnie wtedy kiedy chcę ODSinuspi pisze: Jak nie chcesz OD to polecam dremela
zasadniczo sterowanie zostało odtworzone (poniżej foto stanu 'zastanego'), zawór się otwiera - tutaj wydaje się, że wszystko sprawne.
aczkolwiek nie umiem ocenić drożności samego solenoidu. wydaje się, że robi jak trzeba i nie chciałbym go niepotrzebnie tuningować - szczególnie jakby się okazało, że wina leży po stronie skrzynki a nie solenoidu.
nie ktoś z Was niesprawnego, uszkodzonego, cokolwiek niedziałającego zaworu?
chętnie kupię, szkoda przerabiać coś co wydaje się sprawne.
- Załączniki
-
- IMG_20220314_160111_5.jpg (495.63 KiB) Przejrzano 1252 razy
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Mam i ja!
Jeżeli mam to nowy zawór. Sugerowałem Ci jak go przepłukać.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego