Mam i ja!

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Jakby co to proponuje ;)
Obrazek
2 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Ej zarąbiste to jest, przynajmniej syfon nie przegnije!
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Sinuspi pisze:Jakby co to proponuje ;)
Obrazek
dobrze z tą skrzynią trafiłeś :)

AW71L.

Sterowanie nadbiegiem w skrzyni przywrócone (sądząc po stanie wiązki i wszystkiego wokół to nie istniało od dawna).
Kaseta sterująca zdemontowana, wszystko w niej wyczyszczone i ładnie rozruszane. Złożone na nowej uszczelce (tej, co to jej niby nie ma :) )
Jednak czwórki nie zapina.
Przejścia przez wszystkie niższe biegi są bardzo ładne (naprawdę zmiany są teraz eleganckie), redukcje również. Hamowanie silnikiem, wszystko działa.

Jednak jak czwórki nie było tak nie ma.

Dodatkowo objaw jest taki, że jak np jadę 100km/h i puszczę gaz, obroty spadają (normalne, pożądany objaw). Jak wcisnę przycisk nadbiegu (czyli tak jakbym chciał go wyłączyć), to skrzynia wrzuci 3 bieg hamując silnikiem.
Czyli sterowanie działa (?).

Doprecyzowując:
przekaźnik overa działa.
zawór się otwiera/zamyka
przepływ oleju przez magistralę sterowaną zaworem jest (ale fakt - nie mierzyłem wydajności. Jest zmierzone na zasadzie: sika fest)

Ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny i co jeszcze mogę zrobić we własnym zakresie?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

W HP22 jest wejście do wpięcia się czujnikiem ciśnienia. W AW71 nie wiem. W ciśnieniu płynu upatrywałbym taki objaw.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Sinuspi pisze:W HP22 jest wejście do wpięcia się czujnikiem ciśnienia. W AW71 nie wiem. W ciśnieniu płynu upatrywałbym taki objaw.
słusznie.
ale właściwy korpus działa poprawnie, nie działa tylko dokładka w postaci OD.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

baron pisze:
Sinuspi pisze:W HP22 jest wejście do wpięcia się czujnikiem ciśnienia. W AW71 nie wiem. W ciśnieniu płynu upatrywałbym taki objaw.
słusznie.
ale właściwy korpus działa poprawnie, nie działa tylko dokładka w postaci OD.
Wcale się temu nie dziwię, zważywszy na zawartość płynu, którego fotki wstawiłeś.
Jest jeszcze ruska reanimacja. Trzeba go w myjce ultra tarmosić ale w gorącym płynie i dobrych, i szybko działających parametrach myjących.
Albo mógłbym pomóc. Miałem gdzieś taki zawór na zapas.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Sinuspi pisze:
baron pisze:
Sinuspi pisze:W HP22 jest wejście do wpięcia się czujnikiem ciśnienia. W AW71 nie wiem. W ciśnieniu płynu upatrywałbym taki objaw.
słusznie.
ale właściwy korpus działa poprawnie, nie działa tylko dokładka w postaci OD.
Wcale się temu nie dziwię, zważywszy na zawartość płynu, którego fotki wstawiłeś.
Jest jeszcze ruska reanimacja. Trzeba go w myjce ultra tarmosić ale w gorącym płynie i dobrych, i szybko działających parametrach myjących.
Albo mógłbym pomóc. Miałem gdzieś taki zawór na zapas.
Ale mycie czego?
Kaseta została wyczyszczona fest.
Wszystko wokół wypucowane na glanc.

Jak zostałem w międzyczasie douczony, to ciśnienie z governora idzie na solenoid, a z solenoidu na kasetę.
Zawór co do zasady się otwiera (w teorii może mieć zdławiony przepływ, nie wiem?).

Kaseta wygląda ładnie, kompletnie. Ale tutaj jestem laikiem :) mogę czegoś nie widzieć.

Znowu powtarzając za mądrzejszymi i greenbookiem:
- brudny governor
- zacinający się zawór 17
- uszkodzenie hamulca B0

zasadniczo chyba szukam kogoś, kto zna i wie :) w sensie lubi te skrzynie.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

baron pisze:
Sinuspi pisze:
baron pisze:
słusznie.
ale właściwy korpus działa poprawnie, nie działa tylko dokładka w postaci OD.
Wcale się temu nie dziwię, zważywszy na zawartość płynu, którego fotki wstawiłeś.
Jest jeszcze ruska reanimacja. Trzeba go w myjce ultra tarmosić ale w gorącym płynie i dobrych, i szybko działających parametrach myjących.
Albo mógłbym pomóc. Miałem gdzieś taki zawór na zapas.
Ale mycie czego?
Kaseta została wyczyszczona fest.
Wszystko wokół wypucowane na glanc.

Jak zostałem w międzyczasie douczony, to ciśnienie z governora idzie na solenoid, a z solenoidu na kasetę.
Zawór co do zasady się otwiera (w teorii może mieć zdławiony przepływ, nie wiem?).

Kaseta wygląda ładnie, kompletnie. Ale tutaj jestem laikiem :) mogę czegoś nie widzieć.

Znowu powtarzając za mądrzejszymi i greenbookiem:
- brudny governor
- zacinający się zawór 17
- uszkodzenie hamulca B0

zasadniczo chyba szukam kogoś, kto zna i wie :) w sensie lubi te skrzynie.

Jak nie chcesz OD to polecam dremela ;-)

0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Sinuspi pisze: Jak nie chcesz OD to polecam dremela ;-)
ale to rozwiązanie to właśnie wtedy kiedy chcę OD :)

zasadniczo sterowanie zostało odtworzone (poniżej foto stanu 'zastanego'), zawór się otwiera - tutaj wydaje się, że wszystko sprawne.
aczkolwiek nie umiem ocenić drożności samego solenoidu. wydaje się, że robi jak trzeba i nie chciałbym go niepotrzebnie tuningować - szczególnie jakby się okazało, że wina leży po stronie skrzynki a nie solenoidu.

nie ktoś z Was niesprawnego, uszkodzonego, cokolwiek niedziałającego zaworu?
chętnie kupię, szkoda przerabiać coś co wydaje się sprawne.
Załączniki
IMG_20220314_160111_5.jpg
IMG_20220314_160111_5.jpg (495.63 KiB) Przejrzano 1250 razy
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Jeżeli mam to nowy zawór. Sugerowałem Ci jak go przepłukać.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ