Mam i ja!

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

baron pisze:
endriugto pisze:
baron pisze:
pamiętaj, proszę, o mnie.

co prawda na razie nie stać mnie na jeżdżenie 240 :) ale może któregoś słonecznego dnia zlikwiduje lokatę w banku i pojadę zatankować samochód dwieście aby zaznać trochę splendoru z poruszania się nim po mieście stołecznym.
Byłem wczoraj. Niestety wywalili ten stary rozwiercony zawór. :cry:
kiepska sprawa.
Też się zdziwiłem. Zawsze o wszystko pytają czy biorę...
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Ciekło z hamulców z tyłu - to trzeba było tam zajrzeć.

Dzisiaj pojechałem na przegląd - nie hamuje przód. W sensie trochę hamuje (lewa strona), trochę nie hamuje (prawa strona).
Wynik - negatywny.
Nic w to :) w tym aucie nic już mnie nie zdziwi.
Diagnosta próbował uwalić mnie na wszystkim co się da.
Najpierw triumfalne stwierdzenie, że brak VIN wybitego na nadwoziu. Tadam!
To wóz z USA, więc zasady są trochę inne.
Podobno z wydechu capi jak małpie z ucha, więc sonda w wydech i przynosi mi wydruk mówiąc, że wóz nie trzyma żadnych norm
spojrzałem na wydruk, patrzę na CO i mówię że jest grubo poniżej wymogów. Na co ten mi przynosi tabele i pokazuje wartości dla auta z 2005 roku. Przesunąłem jego kostropaty paluch na auta do 1995 i okazało się, że zasadniczo nie ma się czego czepiać.
nie działa przeciwmłgowe
ten gamoń włączał przednie przeciwmgłowe i oczekiwał, że zapalą się tylne.

no ale z hamulcami miał rację.
ile można mieć zrąbanych tłoczków w 4-tłoczkowym zacisku?
ciekawe jak to do tej pory ten wóz przechodził przegląd?

3 udało mi się rozruszać, ale czwarty ni hu hu.
Załączniki
IMG_6089.jpg
IMG_6089.jpg (844.28 KiB) Przejrzano 1356 razy
IMG_6088.jpg
IMG_6088.jpg (1.08 MiB) Przejrzano 1356 razy
IMG_6087.jpg
IMG_6087.jpg (969.11 KiB) Przejrzano 1356 razy
IMG_6086.jpg
IMG_6086.jpg (1.19 MiB) Przejrzano 1356 razy
IMG_6085.jpg
IMG_6085.jpg (975.99 KiB) Przejrzano 1356 razy
IMG_6084.jpg
IMG_6084.jpg (1.12 MiB) Przejrzano 1356 razy
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
grodek75
Posty: 288
Rejestracja: 23 sierpnia 2021, 16:55
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grodek75 »

Jak Ty już tym samochodem normalnie zaczniesz jeździć to chyba do psychoanalityka będziesz musiał się dla odmiany wybrać…
3 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

grodek75 pisze:Jak Ty już tym samochodem normalnie zaczniesz jeździć to chyba do psychoanalityka będziesz musiał się dla odmiany wybrać…
Zasadniczo :) to już zdążyłem się nawet nim trochę pokulać po mieście.
Hamulce liche, ale ostatnio z kasą tez licho, wiec miały poczekać aż coś skapnie, co będzie można wywalić na takie aberracje jak volvo.

Dzisiaj z tym walczyłem ze 2h, ale na więcej nie mam czasu. Efekt taki, że tłoczek którego ruszyć nie mogłem finalnie trochę wypchałem :) ale cofnąć już nie da rady, wiec teraz wóz uziemiony na amen i zaciski trzeba zdjąć i regenerować po bożemu ;)

Jutro mam standardowy weekendowy kurs typu UA-PL, wiec za dnia nie ma kiedy, a wieczorem noc muzeów. Myślałem ze zaatakuje, a tak volvo przestali dalej w garażu.

hamulce to coś co się zużywa i w sumie w starym aucie można się spodziewać, że będą do roboty ;)
Ale az chciałoby się żeby coś w tym wozie było jak trzeba, a nie - czego nie dotkniesz to się okazuje ze lepiej było nie dotykać :)
1 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

baron pisze:Ciekło z hamulców z tyłu - to trzeba było tam zajrzeć.

Dzisiaj pojechałem na przegląd - nie hamuje przód. W sensie trochę hamuje (lewa strona), trochę nie hamuje (prawa strona).
Wynik - negatywny.
Nic w to :) w tym aucie nic już mnie nie zdziwi.
Diagnosta próbował uwalić mnie na wszystkim co się da.
Najpierw triumfalne stwierdzenie, że brak VIN wybitego na nadwoziu. Tadam!
To wóz z USA, więc zasady są trochę inne.
Podobno z wydechu capi jak małpie z ucha, więc sonda w wydech i przynosi mi wydruk mówiąc, że wóz nie trzyma żadnych norm
spojrzałem na wydruk, patrzę na CO i mówię że jest grubo poniżej wymogów. Na co ten mi przynosi tabele i pokazuje wartości dla auta z 2005 roku. Przesunąłem jego kostropaty paluch na auta do 1995 i okazało się, że zasadniczo nie ma się czego czepiać.
nie działa przeciwmłgowe
ten gamoń włączał przednie przeciwmgłowe i oczekiwał, że zapalą się tylne.

no ale z hamulcami miał rację.
ile można mieć zrąbanych tłoczków w 4-tłoczkowym zacisku?
ciekawe jak to do tej pory ten wóz przechodził przegląd?

3 udało mi się rozruszać, ale czwarty ni hu hu.
Nigdy nie widziałem tak zniszczonych gumek na tłoczkach :o
1 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Maciek4530 pisze: Nigdy nie widziałem tak zniszczonych gumek na tłoczkach :o
Ja też ;)
Zobaczymy czy uda się te zaciski uruchomić.

JBC to masz jakieś na sztukę? Walczyłeś ostatnio z tematem :) może coś Ci zostało?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

baron pisze:
Maciek4530 pisze: Nigdy nie widziałem tak zniszczonych gumek na tłoczkach :o
Ja też ;)
Zobaczymy czy uda się te zaciski uruchomić.

JBC to masz jakieś na sztukę? Walczyłeś ostatnio z tematem :) może coś Ci zostało?
Walczę z tylem :roll: Znaczy w sumie to już nie walczę bo wszystko w normie, nowe, działa, ściera się dobrze a jak piszczało tak piszczy. Zaczynam się przyzwyczajać :cry:
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Maciek4530 pisze:
baron pisze:
Maciek4530 pisze: Nigdy nie widziałem tak zniszczonych gumek na tłoczkach :o
Ja też ;)
Zobaczymy czy uda się te zaciski uruchomić.

JBC to masz jakieś na sztukę? Walczyłeś ostatnio z tematem :) może coś Ci zostało?
Walczę z tylem :roll: Znaczy w sumie to już nie walczę bo wszystko w normie, nowe, działa, ściera się dobrze a jak piszczało tak piszczy. Zaczynam się przyzwyczajać :cry:
:o
Serio ?
Przyjedź do Radomia oblookamy to piszczenie.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze:
baron pisze:
Ja też ;)
Zobaczymy czy uda się te zaciski uruchomić.

JBC to masz jakieś na sztukę? Walczyłeś ostatnio z tematem :) może coś Ci zostało?
Walczę z tylem :roll: Znaczy w sumie to już nie walczę bo wszystko w normie, nowe, działa, ściera się dobrze a jak piszczało tak piszczy. Zaczynam się przyzwyczajać :cry:
:o
Serio ?
Przyjedź do Radomia oblookamy to piszczenie.
Tak :( Znaczy jeszcze jest jedna opcja, zestaw montażowy klocków - co gdzieś znajdę zdjęcia lub zapytam to każdy do zacisków Girling tył kładzie blaszki, ja mam kołki i sprężynki. Koszt mały, pewnie za jakiś czas się szarpnę na OEM-y (czasem sa dostępne i powinny najlepiej siedzieć). Liczę że to jakiś luz w tej sferze powoduje mikro drgania i hałas. A jak nie to musze mniej stać w korkach bo tylko wtedy to jest uciążliwe :lol:
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Mam i ja!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze: Walczę z tylem :roll: Znaczy w sumie to już nie walczę bo wszystko w normie, nowe, działa, ściera się dobrze a jak piszczało tak piszczy. Zaczynam się przyzwyczajać :cry:
:o
Serio ?
Przyjedź do Radomia oblookamy to piszczenie.
Tak :( Znaczy jeszcze jest jedna opcja, zestaw montażowy klocków - co gdzieś znajdę zdjęcia lub zapytam to każdy do zacisków Girling tył kładzie blaszki, ja mam kołki i sprężynki. Koszt mały, pewnie za jakiś czas się szarpnę na OEM-y (czasem sa dostępne i powinny najlepiej siedzieć). Liczę że to jakiś luz w tej sferze powoduje mikro drgania i hałas. A jak nie to musze mniej stać w korkach bo tylko wtedy to jest uciążliwe :lol:
mówisz o czymś co kosztuje typy 20-30zł? :)
ASO sobie odpuść - warto kupować graty do momentu jak wóz jest w miarę świeży.
jak wiadomo, graty dla ASO robią różne firmy, ale w praktyce często OEM =/= grat tego samego producenta bez brandu ASO.

świetnie to było swego czasu widać na hamulcach, porównując tarcze ATE OEM i ATE bez znaczka volvo.

i tak jak pisałem - dopóki wóz jest w miarę świeży, to producent utrzymuje te różnice.
a potem to jest jedno i to samo :)
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
ODPOWIEDZ