Dzień dobry!
Pewnie niektórzy mnie kojarzą.
Wczoraj sprzedałem 940 D24TIC którym cieszyłem się, i na którym poznawałem volvo 940. Poszło nad morze.
Na jesieni 2020 kupiłem z Niemiec granatowego 940 kombi - jak na zdjęciach.
B230FK + M90, most wg naklejki 1041 3,54 ale chyba jest inne przełożenie, bo na 5 biegu przy 3000 obr. jedzie szybciej niż diesel, a diesel miał 3,54 most. 7 osobowy. Klima manualna. Z tyłu nivo w db stanie na oko (mieszki gumowe całe).
Przebieg 444 tys. km. Stan wnętrza niezły - aha, fotel kierowcy na moje oko wymieniany, inne przeszycia, a w zasadzie ich brak, porównując z fotelem pasażera; i skóra inna w dotyku, choć tu na pewno ma znaczenie że wysiedziana i wyślizgana, oraz pewnie więcej razy może czyszczona. Ja skóry potraktowałem preparatami Shiny Garage, takie coś dostałem w sklepie miejscowym.
Wg handlarza w komisie w Niemczech otrzymałem ustną informację, że przy 360 000 km był założony nowy silnik (Austauschmotor). Wierzyć czy nie? Nie wiem. Silnik w każdym razie raczej suchy, ładny, pod deklem zaworów czysto jak na blacie w mięsnym. Pali, jedzie.
Mi brakuje relingów, hak będę dokładał.
I na pewno wpadnie instalacja LPG.
Przez zimę dłubiąc weekendowo doprowadzałem to granatowe cudo do ładu, z grubsza tak:
Doprowadzone do ładu rdzawe miejsca, konserwacja całości.
Hamulce przód nowe.
Wydech od katalizatora (jest), nowy.
Węże, przewody, opaski pod maską ogarnięte.
Nowa chłodnica klimy, jeden przewód pospawany.
Założone chlapacze ori.
Krata, roleta z diesla wziąłem - roletę akurat kiedyś kupiłem szarą, teraz pasuje jak znalazł.
Na wymianę czeka czujnik temp. silnika.
W SKP kazali wymienić krzyżak kolumny kierowniczej, ale jest dobry. Okazuje się, że luz ma wałek wychodzący z przekładni i trochę tam stuka.
I jeszcze do wymiany gumy są na łączeniu wahaczy i drążków.
I klima do nabicia i uruchomienia, liczę, że elektryka sprawna i zadziała.
Wrażenia z jazdy bardzo przyjemne. Skrzynia gładko, sprzęgło gładko. Hamulec jakoś nisko, ale nie rośnie. Może jeszcze kiedy spróbuję odpowietrzać dalej i więcej przepuścić płynu.
Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.
Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.
- Załączniki
-
- glowica.jpg (325.61 KiB) Przejrzano 4180 razy
-
- tyl_lewa.JPG (150.45 KiB) Przejrzano 4180 razy
-
- fotel_kier.JPG (166.83 KiB) Przejrzano 4180 razy
-
- deska.JPG (166.06 KiB) Przejrzano 4180 razy
-
- przod_prawa.JPG (183.98 KiB) Przejrzano 4180 razy
-
- przod.JPG (156.53 KiB) Przejrzano 4180 razy
3 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.
Witaj!
Gratulacje przesiadki z TICa. Tych felg Pirelli nie przestaję zazdrościć, są wspaniałe
Gratulacje przesiadki z TICa. Tych felg Pirelli nie przestaję zazdrościć, są wspaniałe
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.
Cześć!fonderal pisze:Cześć:)
Jakby nie było, TIC miał też swoje zalety. Naprawdę mi się to mruczenie 6 garów podobało.dom?n pisze:Witaj!
Gratulacje przesiadki z TICa. Tych felg Pirelli nie przestaję zazdrościć, są wspaniałe
Z felgami to pisałem pewnie, na siłę wyrwane ze szrotu kiedyś. W sensie nie chodziło o kasę, bo za nieiwelką kasę w sumie, ale że gość był przekonany, że krzywe i zrobią komuś krzywdę. Fakt, prostowanie kosztowało więcej niż zakup, ale spece powiedzieli, że porządny metal, pęknięte nie były, przy prostowaniu nie pękły, bez spawania.
Wada taka, że są tylko 4. W razie "w" lipa. Dekielki muszę dokupić.
Przy okazji, jest jakiś zdolny metaloplastyk (CNC?) który by dorobił ori dekle wg wzoru? Bo dekielek ori mam jeden z tymi felgami.
Zasadniczo mam plan te felgi ładnie gdzieś zadekować, a na codzienne wycieranie założę oryginalne na jakich kupiłem auto, wcześniej zostaną odmalowane.
Pytania pozwolę sobie tu:
- czy kod do radia (chyba 906) idzie jakoś dorzeźbić, odzyskać? Ewent obejść, trudno. Choć z uwagi na dzieciaki i słuchowiska w czasie jazdy, jednaj myślę spaskudzić auto jakimś radiem bardziej współczesnym (mam jakieś LG, ma CD i gniazdo USB gdzie mogę wpinać pendrive z nagraniami audio).
- i czy faktycznie redblock ma tak, że odpala normalnie po 1-2s kręcenia, w sensie chłe-chłe-chłe-chłę i brumm? Rozumiem, że spływają dane z czujników i pali. Np TIC to palił z półobrotu, a jak ciepły to w ogóle,
- ma ktoś zbiornik LPG i zostawione dodatkowe siedzenia w bagażniku? Jaki zbiornik można upchnąć? A i tak pojadę do przymiarki do Pana Piotra Ficka.
- Załączniki
-
- granatnik.jpg (246.17 KiB) Przejrzano 4161 razy
0 x
Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.
Liczyliśmy kiedyś z @fonderal ile miejsca potrzeb na kanapkę i wyszło, że się da. Potrzebne sklepanie wnęki, do tego zbiornik 'powiekszony' i powinno chyba 30l wejść...
Tyle, że wtedy tracisz i tak możliwość korzystania z kanapki, bo miejsca na nogi brak.
Tyle, że wtedy tracisz i tak możliwość korzystania z kanapki, bo miejsca na nogi brak.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.
No nie do końca się zgodzę - w sensie może się nie rozumiemy. Chodzi o to, żeby zbiornik wlazł tam gdzie siedzi koło zapasowe, i żeby kanapa się złożyła normalnie. I koło zapasowe (dojazdówka) idzie na bok, trochę włazi w boczną kieszeń (z prawej np.), a jak trza kanapę, to nogi zostają na zbiorniku, tak samo jakby zostały na kole zapasowym - więc tu mi się wydaje, że miejsca na nogi zostaje tak samo.bnw pisze:Liczyliśmy kiedyś z @fonderal ile miejsca potrzeb na kanapkę i wyszło, że się da. Potrzebne sklepanie wnęki, do tego zbiornik 'powiekszony' i powinno chyba 30l wejść...
Tyle, że wtedy tracisz i tak możliwość korzystania z kanapki, bo miejsca na nogi brak.
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.
Naturalnie, kod można odzyskać samodzielnie, nawet jest tu na forum taki temat gdzie wszystko jest krok po kroku wytłumaczone. A jak chcesz, współczesności, to są i współczesne rozwiązania.Iwan pisze: - czy kod do radia (chyba 906) idzie jakoś dorzeźbić, odzyskać? Ewent obejść, trudno. Choć z uwagi na dzieciaki i słuchowiska w czasie jazdy, jednaj myślę spaskudzić auto jakimś radiem bardziej współczesnym (mam jakieś LG, ma CD i gniazdo USB gdzie mogę wpinać pendrive z nagraniami audio).
U mnie przed wymianą czujnika położenia wału było tak, że odplalał praktycznie na widok kluczyka w stacyjce. Wymieniłem jednak TPS dla świętego spokoju na nowy, i teraz odpala tak, jak opisujesz. Ale odpala, więc poprawianie tego problemu, to tak jakby trochę szukanie dziury w całym. Nowy TPS mam z Drakena, mogę spojrzeć kto wyprodukował ten poprzedni.Iwan pisze:- i czy faktycznie redblock ma tak, że odpala normalnie po 1-2s kręcenia, w sensie chłe-chłe-chłe-chłę i brumm? Rozumiem, że spływają dane z czujników i pali. Np TIC to palił z półobrotu, a jak ciepły to w ogóle
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.
Gratulacje Iwan
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.
Po sklepaniu/wycięciu garba we wnęce koła zapasowego zbiornik 650x270 (77 albo 72l, w zależności od tego czy pełny, czy obwarzanek) pasuje idealnie, tak średnicą jak i wysokością. Odejmij wysokość ławeczki i wyjdzie:)
Mój musi zrobić ze trzy obroty zanim zapali, w sumie zawsze tak miał. Tylko czasem miewa jakiś przebłysk i odpali po trąceniu kluczyka.
Mój musi zrobić ze trzy obroty zanim zapali, w sumie zawsze tak miał. Tylko czasem miewa jakiś przebłysk i odpali po trąceniu kluczyka.
1 x
Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.
LH 2.4 to nie k-iblotronic komp musi policzyć kilkanaście impulsów z hala, zaczytać sygnały z czujników a rozrusznik najedzony odpowienim napięciem zakręci szybciutko.fonderal pisze:Po sklepaniu/wycięciu garba we wnęce koła zapasowego zbiornik 650x270 (77 albo 72l, w zależności od tego czy pełny, czy obwarzanek) pasuje idealnie, tak średnicą jak i wysokością. Odejmij wysokość ławeczki i wyjdzie:)
Mój musi zrobić ze trzy obroty zanim zapali, w sumie zawsze tak miał. Tylko czasem miewa jakiś przebłysk i odpali po trąceniu kluczyka.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego