Volvo 940 Classic-Qundel 98'

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Iwan
Posty: 69
Rejestracja: 16 kwietnia 2021, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Iwan »

Sinuspi pisze:Tak dokładnie, nie rozumiesz bądź nie łapie.
Zakałapućkałem się, bo w klekocie było coś takiego chyba w zegarach, w sensie mrugało jak była podpięta przyczepa.
A w obecnym benzynowcu tego nie mam, albo nie działa, choć wiązka haka podpięta po bożemu do kostki w bocznej kieszeni bagażnika a nie gdzieś do lampy, czy jaka tam się widziało ludzie robią.
Więc widać w obecnym modelu tego nie ma i rozumiem, że ta dokładana lampka zastępuje to, co czasem bywa w zegarach.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Sinuspi pisze:Tak dokładnie, nie rozumiesz bądź nie łapie.
Sławku, przestań się bawić w zgryźliwego tetryka, bo Ci futrzany termofor wyślę:P
Iwan pisze:
Zakałapućkałem się, bo w klekocie było coś takiego chyba w zegarach, w sensie mrugało jak była podpięta przyczepa.
W 760 sedan mam fabryczną instalację i jest to w zegarach.
W 760 kombi mam niefabryczną instalację i nie ma ani jednego, ani drugiego.

Podejrzewam, że jeśli wóz wyjeżdżał z fabryki z "towing package", to dostawał zegary z kontrolką haka.
Jeśli hak dokładał dealer, albo ktokolwiek później, wstawiano kontrolkę w miejsce zaślepki w desce. Pewnie dlatego moja lampka miała bezpośrednie połączenie z przekaźnikiem.
Oczywiście, jeśli hak zakładano poza Volvo, to jak najbardziej można było kontrolkę olać.

Są co najmniej dwa, jak nie trzy, wzory tych kontrolek. Mam dwie z serii 700 - zieloną i czerwoną. Mają inny kolor podświetlenia, niż te do 900. Wydaje mi się, że w jednej paczce części mam panele z 760 MkIII/IV lub 960 MkI i tam była taka lampka - muszę sprawdzić, jaki ma kolor.

Aha - ta kontrolka w desce to żarówka jak do podświetleń wsadzona w obsadkę rozmiaru przełącznika, coś jak sygnalizacja niezapiętych pasów w 240.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Iwan pisze:
Sinuspi pisze:Tak dokładnie, nie rozumiesz bądź nie łapie.
Zakałapućkałem się, bo w klekocie było coś takiego chyba w zegarach, w sensie mrugało jak była podpięta przyczepa.
A w obecnym benzynowcu tego nie mam, albo nie działa, choć wiązka haka podpięta po bożemu do kostki w bocznej kieszeni bagażnika a nie gdzieś do lampy, czy jaka tam się widziało ludzie robią.
Więc widać w obecnym modelu tego nie ma i rozumiem, że ta dokładana lampka zastępuje to, co czasem bywa w zegarach.
Do kpl jest przekaźnik z niebieską obudową i mający dodatkową stopkę w mniejszym rozmiarze niż pozostałe piny. W skrzynce wielostopkowy okrągły "przekaźnik" obsługuje żarówki instalacji pojazdu a nie instalację pojazdu doczepionego.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

bnw pisze:
Sinuspi pisze:Tak dokładnie, nie rozumiesz bądź nie łapie.
Sławku, przestań się bawić w zgryźliwego tetryka, bo Ci futrzany termofor wyślę:P
Ja tylko potwierdziłem przypuszczenia Kolegi.

Może być taki termofor ;) lecz i ale takich "prezentów wdepniętego szczura" bym nie zdzierżył https://www.futrakaribu.pl/product-pol- ... -lisa.html
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Ależ mi tu bałagan zrobiliście... A z tymi kapciami z futerkiem to już w ogóle :)

Zabrałem się za tylną wycieraczkę. Oj namęczyłem się aby zdemontować mechanizm... Niestety poległ gwint wewnętrzny na tuleji przy odkręcaniu nakrętki.
Następnie ledwo wybiłem tulejkę... zardzewiała... Teraz myje się w myjcie ultradźwiękowej.
Na montaż przyjdzie czas bo zaczęło padać....
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Wymieniłem już wszystkie przewody podciśnienia pod maską. Część była naprawdę w opłakanym stanie, zobaczymy jak to wpłynie na dalszą pracę silnika.
Niestety nadal nie znalazłem czasu aby wyregulować zawory :( i zaczynam mieć podejrzenia że mam UPG ... Podczas dłużej jazdy przewód między termostatem a chłodnicą staje się twardawy.
Na oleju czy w płynie śladów nie ma, kupię tester CO2 i sprawdzę.
Będziemy dalej działać.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

AOW pisze:Wymieniłem już wszystkie przewody podciśnienia pod maską. Część była naprawdę w opłakanym stanie, zobaczymy jak to wpłynie na dalszą pracę silnika.
Niestety nadal nie znalazłem czasu aby wyregulować zawory :( i zaczynam mieć podejrzenia że mam UPG ... Podczas dłużej jazdy przewód między termostatem a chłodnicą staje się twardawy.
Na oleju czy w płynie śladów nie ma, kupię tester CO2 i sprawdzę.
Będziemy dalej działać.
http://www.volvorwd.pl/viewtopic.php?f= ... &start=110
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Sinuspi pisze:
tak pamiętam, pisałeś o tym ;) serio nie mam czasu... Wiem że można kliknąć i kupić tester... Ale jakoś ciągle coś i głowa myślami gdzieś indziej... Mam teraz inne zmartwienie w S70 - sprawdź na niebieskim forum...

Pozdrawiam
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Życie się mam czasami zmienia i komplikuje sprawy.
Ze względu zdrowotnych, naczyniak, nie będę mógł prowadzić pojazdów mechanicznych, więc muszę sprzedać 940. Było tyle planów pomysłów a tu jak grom z jasnego nieba, bum.
Auto będzie wystawione w dziale sprzedaży. Teraz tylko opłacę jeszcze OC oraz wyreguluje zawory i idzie na sprzedaż. Takie życie.
Dziękuję wszystkim za porady i pomoc w eliminowaniu rzeczy od zakupu.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Bardzo przykro mi to słyszeć. Chyba jedyne, co można zrobić w tym momencie, to życzyć Ci powodzenia w walce z tym paskudztwem :/
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ODPOWIEDZ