Dolot szczelny (tak przynajmniej wygląda), świece nowe OE, podciśnieniowe przewody wszystkie wymienione, z zasłonięciem chłodnicy dobry pomysł.
Przepływomierz wyczyściłem płynem do elektroniki (do myjek ultradźwiękowych) syfu co nie miara wyszło - po umyciu co zaobserwowałem, że płynniej się zbiera oraz ma niezłego kopa od 3000obr/min czy od momentu kiedy pompuje turbo.
Jeśli chodzi o spalanie zadowoli mnie 12-14litrow ale 16-18+ to już trochę dużo.
Volvo 940 Classic-Qundel 98'
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
Olaf, ja MAFa czyszczę izopropanolem, czasem chemią komputerową. Łatwo go uszkodzić myjąc jakimś X-siuwaksem, jak tez łatwo spotkać używkę, która działa do pewnego zakresu. Z nauki wiem, ze przy wolnossaku walnięta używka jest mniej uciążliwa.AOW pisze:Dolot szczelny (tak przynajmniej wygląda), świece nowe OE, podciśnieniowe przewody wszystkie wymienione, z zasłonięciem chłodnicy dobry pomysł.
Przepływomierz wyczyściłem płynem do elektroniki (do myjek ultradźwiękowych) syfu co nie miara wyszło - po umyciu co zaobserwowałem, że płynniej się zbiera oraz ma niezłego kopa od 3000obr/min czy od momentu kiedy pompuje turbo.
Jeśli chodzi o spalanie zadowoli mnie 12-14litrow ale 16-18+ to już trochę dużo.
Ze szklanej kuli staram się nie korzystać, ale napisałem swoje przemyślenia odnośnie głowicy. Dużo parametrów ma wpływ na jakość pracy silnika.
Natomiast nie zgadnę jaki masz styl jazdy ale przy mojej Taczce która w trasie paliła 9,5L e-beny na banie Niemczech to jak Polski Ład.....
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
Spoko Wodzu nie takie rzeczy czyściłem, serio. To nie X chemia ale dedykowana do elektroniki. Powiem tak, płyn był niebieski, a po czyszczeniu był ciemno szary przechodząc w czerń. Czujnik wewnątrz był w jakieś mazi, teraz ma kolor srebrny oraz widać cała strukturę (wcześniej był ulepiony).
Pojeżdżę zobaczę jak będzie teraz. Pozdrawiam
Pojeżdżę zobaczę jak będzie teraz. Pozdrawiam
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
Jak nie urok to sraczka... Teraz chyba cieknie z maglownicy/przekładni kierowniczej. Zostawiam plamy oleiste, które mają lekko czerwony kolor, więc zakładam że to, to. No cóż życie.. nie mam jak wejść teraz pod auto a do warsztatu też za bardzo nie mam czasu pojechać.
Kierownica pracuje płynnie a w skrajnych wychyleniach kół jak przytrzymam to wyję słyszalnie pompa. Eh.
Dodatkowo poślizgnąłem się pod domem i z kolana w kieszeń wjechałem co zaowocowało jej połamaniem ,(btw ten plastik to jakaś porażka...)
Zbiera się parę rzeczy do robienia.
Kierownica pracuje płynnie a w skrajnych wychyleniach kół jak przytrzymam to wyję słyszalnie pompa. Eh.
Dodatkowo poślizgnąłem się pod domem i z kolana w kieszeń wjechałem co zaowocowało jej połamaniem ,(btw ten plastik to jakaś porażka...)
Zbiera się parę rzeczy do robienia.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
te kieszenie to rzecz o kruchości wafelka princepolo.AOW pisze:Jak nie urok to sraczka... Teraz chyba cieknie z maglownicy/przekładni kierowniczej. Zostawiam plamy oleiste, które mają lekko czerwony kolor, więc zakładam że to, to. No cóż życie.. nie mam jak wejść teraz pod auto a do warsztatu też za bardzo nie mam czasu pojechać.
Kierownica pracuje płynnie a w skrajnych wychyleniach kół jak przytrzymam to wyję słyszalnie pompa. Eh.
Dodatkowo poślizgnąłem się pod domem i z kolana w kieszeń wjechałem co zaowocowało jej połamaniem ,(btw ten plastik to jakaś porażka...)
Zbiera się parę rzeczy do robienia.
aż dziwne, że miałeś je do tej pory w całości
a pompa wyje bo jej pewnie mało płynu.
nie olać, dolać!
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
- Maciek4530
- Posty: 1234
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
Princepolo coś tam jeszcze wytrzyma Jestem ciekaw jak określił byś wytrzymałość kieszeni do 240 w skali batonikowejbaron pisze:te kieszenie to rzecz o kruchości wafelka princepolo.AOW pisze:Jak nie urok to sraczka... Teraz chyba cieknie z maglownicy/przekładni kierowniczej. Zostawiam plamy oleiste, które mają lekko czerwony kolor, więc zakładam że to, to. No cóż życie.. nie mam jak wejść teraz pod auto a do warsztatu też za bardzo nie mam czasu pojechać.
Kierownica pracuje płynnie a w skrajnych wychyleniach kół jak przytrzymam to wyję słyszalnie pompa. Eh.
Dodatkowo poślizgnąłem się pod domem i z kolana w kieszeń wjechałem co zaowocowało jej połamaniem ,(btw ten plastik to jakaś porażka...)
Zbiera się parę rzeczy do robienia.
aż dziwne, że miałeś je do tej pory w całości
a pompa wyje bo jej pewnie mało płynu.
nie olać, dolać!
0 x
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
andrutyMaciek4530 pisze:Princepolo coś tam jeszcze wytrzyma Jestem ciekaw jak określił byś wytrzymałość kieszeni do 240 w skali batonikowejbaron pisze:te kieszenie to rzecz o kruchości wafelka princepolo.AOW pisze:Jak nie urok to sraczka... Teraz chyba cieknie z maglownicy/przekładni kierowniczej. Zostawiam plamy oleiste, które mają lekko czerwony kolor, więc zakładam że to, to. No cóż życie.. nie mam jak wejść teraz pod auto a do warsztatu też za bardzo nie mam czasu pojechać.
Kierownica pracuje płynnie a w skrajnych wychyleniach kół jak przytrzymam to wyję słyszalnie pompa. Eh.
Dodatkowo poślizgnąłem się pod domem i z kolana w kieszeń wjechałem co zaowocowało jej połamaniem ,(btw ten plastik to jakaś porażka...)
Zbiera się parę rzeczy do robienia.
aż dziwne, że miałeś je do tej pory w całości
3 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
Baron, płyn dolany, bo rzeczywiście było go mało ale gdzieś ucieka jakby nie patrzeć.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
obserwować.AOW pisze:Baron, płyn dolany, bo rzeczywiście było go mało ale gdzieś ucieka jakby nie patrzeć.
magle w zabytkowych volvo zawsze ciekną.
a jak nie ciekną to zaraz zaczną.
1 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
- Maciek4530
- Posty: 1234
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
Wypraszam sobie - u mnie nic nie cieknie z przekładni. Za to z pompy i zbiorniczka....baron pisze:obserwować.AOW pisze:Baron, płyn dolany, bo rzeczywiście było go mało ale gdzieś ucieka jakby nie patrzeć.
magle w zabytkowych volvo zawsze ciekną.
a jak nie ciekną to zaraz zaczną.
1 x