Volvo 940 Classic-Qundel 98'

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
MarcinS
Posty: 441
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

B230F zjada mniej gazu! :P
1 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

baron pisze:
AOW pisze:Z ciekawości dodam, że ostatnio zrobiłem 112km spokojniej jazdy, nawet dwa razy jadąc tunelem pod Ursynowem, kawałek S2 trochę pokręciłem się po okolicy i dziś dotankowałem : weszło 13,2 litra :)
niestety.
to są auta dla bogatych ludzi.
spoko :) wcześniej średnio wychodziło 17 litrów, później 16 więc nie jest tak źle :)
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

MarcinS pisze:B230F zjada mniej gazu! :P

Wolnopijerdziak ma tą zaletę, że LPG nie "odchudza" turbiny i jest szybciej obsługowy
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

MarcinS pisze:B230F zjada mniej gazu! :P
mój zjada czystą ;) gaz to do kuchenki mam ;)
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

AOW pisze:
MarcinS pisze:B230F zjada mniej gazu! :P
mój zjada czystą ;) gaz to do kuchenki mam ;)
a diesel do traktorów?
1 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

baron pisze:
AOW pisze:
MarcinS pisze:B230F zjada mniej gazu! :P
mój zjada czystą ;) gaz to do kuchenki mam ;)
a diesel do traktorów?
czytasz ze zrozumieniem? Co napisałem? Ja mam gaz w kuchni tylko a w aucie go nie mam. Mam też S70 TDI bardzo lubię ten samochód. Mam S90 D5. Więc nie jestem aż tak "ortodoksyjnym" jeśli chodzi o paliwa.
1 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

16.01.2022. w temacie Qundla nic nowego, znowu spala w granicach 16 litrów, tak się zastanawiam czy on zwyczajnie tak już ma... Ale zrobiłem teraz test:
1. Podmienilem wytryskiwacze
2. Podmienilem regulator ciśnienia
3. Podmienilem przepływomierz
Oczywiście wszystko używane ale zobaczę jak będzie się sprawować. Odpalać odpala tak samo, na wolnych pracuje równo, zobaczymy jak w jeździe.
Czy to prawda że głównym elementem w tych silnikach B230F/FT/FK informującym komputer jak mają pracować wtryskiwacze jest przepływomierz? Ile jest tu elementów głównych całego systemu?
Pozdrawiam
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

AOW pisze: Czy to prawda że głównym elementem w tych silnikach B230F/FT/FK informującym komputer jak mają pracować wtryskiwacze jest przepływomierz? Ile jest tu elementów głównych całego systemu?
Pozdrawiam
Nie wiem co rozumiesz poprzez główne elementy.
Ale masz tam tez m.in. sondę lambda czy czujnik temperatury, które mogą namieszać znacznie bardziej w temacie spalania niż przepływomierz.
1 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

baron , to właśnie miałem na myśli. Czyli:
1. Przepływomierz
2. Sonda lambda
3. Czujnik temperatury do ECU (mam nowy)
4.

Coś jeszcze? Przepływomierz akurat tutaj chyba gra największą rolę, gdyż oblicza ilość przepływu powietrza a komputer następnie kalkuluje ilość paliwa do odpowiedniej mieszkanki. Sonda odpowiedzialna jest za czystość spalin więc jej rola będzie trochę mniejsza, czujnik temperatury już prędzej bo będzie informował czy bardziej bogata czy mniej mieszanka ma być.

Aha. Przepływomierz który wczoraj założyłem był trefny, auto raz mi zgasło na światłach... Stracił moc podjeżdżając, i nie mogłem go odpalić. Trochę zajęło aż odpalił. A później podczas jazdy jak wciskałem gaz to go muliło.
Umyłem ten oryginalny tak że aż błyszczy i zobaczymy co dalej.

Będę aktualizował.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Czujnik temperatury jak założyłeś ten ze zdjecia Boscha to go wyklucz. Daje inne objawy niesprawności.
Możesz zasłonić wlot powietrza na chłodnicę w okolicy *siantrapy, wentylator sobie poradzi i termostat w pełni zareaguje szybciej (tez ma on znaczenie w tym temacie)
Przepływomierz powietrza jak najbardziej. Nieszczelność kolektora dolotowego czy dolotu za nim ma znaczenie. Tak amo jak rzucanie olejem do dolotu przez turbinę czy poprzez stwardniałe uszczelniacze trzonka zaworu.
Ja do końca nie jestem przekonany co do jakości parametrów zależnych od głowicy ale jak pisałem, usterki mogą się nakładać.
Tu ważne jest nawet ciepłota świecy, czy zacinający się wirnik turbiny.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ