Volvo 940 Classic-Qundel 98'

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

baron pisze: słynne czarno-białe zaworki na podszybiu do przejrzenia.
Nie, to wina luźnych połączeń na płytce od rozdzielacza podciśnienia za schowkiem pasażera. Nawet zrobiłem relacje, jest w odpowiednim dziale.

Ale, że by nie było, męczę się teraz z klimatyzacją. Wstępnie działała, znaczy się raz tak raz nie. Pojechałem napełnić, odzysk 400-420g weszło 900g. Z informacji uzyskanych poprzedni właściciel dobijał ją około 2 lat temu.
Dobra, myślę nie jest tak źle... Cyk wciskam guzik i pupa.. kompresor nie załącza się.

Co zostało już sprawdzone:

Kompresor na sztywno podanym prądzie załącza sprzęgło, robi się zimno.
Na odłączenie wtyczki od czujnika ciśnienia i wsadzeniem zworki też reakcji brak
Automatyka panelu jakby działa, po wciśnięciu przycisku klimatyzacji, słychać cyk zza radia +przekaźnik) zmieniają się obroty wentylatora nawiewu, po chwili załącza się wentylator chłodnicy, ale kompresor nie...

Ma może ktoś schemat instalacji? Albo inne porady.co sprawdzić?

Pozdrawiam
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

AOW pisze:
baron pisze: słynne czarno-białe zaworki na podszybiu do przejrzenia.

Na odłączenie wtyczki od czujnika ciśnienia i wsadzeniem zworki też reakcji brak
Automatyka panelu jakby działa, po wciśnięciu przycisku klimatyzacji, słychać cyk zza radia +przekaźnik) zmieniają się obroty wentylatora nawiewu, po chwili załącza się wentylator chłodnicy, ale kompresor nie...

Ma może ktoś schemat instalacji? Albo inne porady.co sprawdzić?

....
Instalacja AC w 900secie ma dwa czujniki cisnienia. Jeden na kondensatorze (pod zderzakiem)-"high pressure" a drugi, w szeregu z pierwszym na osuszaczu "Low pressure"
Oprocz tego pod zderzakiem sa jeszce dwa czujniki "low i high pressure dla wentylatora
powodzenia
sambo
1 x
Obrazek
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Sambo masz zdjęcie jak to wygląda? Byłbym wdzięczny.
Co ciekawe, czasem jak coś się porusza kablami na podszybiu to cyknie sprzęgło...
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

Wyślij mi proszę Twojego maila na PW.
Dostaniesz zdjęcia i schemat jeżeli potrzebujesz
1 x
Obrazek
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

OKI na 90% jest to jednak czujnik przy osuszaczu klimatyzacji. Czujniki przy chłodnicy na dole miały brudne wtyczki, te przeczyściłem. Dalej nic. Sprawdziłem wszystkie złączki i kabelki w komorze silnika.
Jak odepnę czujnik na osuszaczu i włożę zworkę kompresor załącza się i system zaczyna chodzić.
Teraz pytanie. Jak go wymienić? Bo rozumiem że jak się go odkręci to cały czynnik ulotni się do atmosfery. Czy da się zrobić odzysk - w teorii mam w układzie 950g i ponownie ten sam wpompować?
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Dawno nic nie pisałem.
W międzyczasie urwał mi się wydech końcowy, najpierw końcowy tłumik przy kolanku, a następnie kolanko przy środkowym. Efekty dźwiękowe były na poziomie, bucząco, rezonujaco upierdliwe.
Udało mi się kupić dwa tłumiki Turboworks w cenie niższej niż jeden :) co ciekawe były to nowe tłumiki o tej samej średnicy wlotu/wylotu co rura w 940 (przynajmniej u mnie) czyli zewnętrzne 57mm wewnętrzne 55mm.
Staś pospawał, podkręcał i jest gitara. Interesuje jest to, że mając dwa tłumiki przelotowe wcale nie jest głośno. Dopiero w granicach 3500-4000obr/m zaczyna basowo słychać układ wydechowy. Po odjęciu gazu jest efekt rezonansu. Jestem bardzo zadowolony:)
Auto też przy spokojnej jeździe pali jakieś 13,5 litra :) przy bardziej dynamicznej 16.
Muszę zmienić olej, kable, kopułkę i chyba sondę lambda - ta ostatnia jest pewnie od nowości...
Będę aktualizował.
Załączniki
Resizer_16723116407951.jpeg
Resizer_16723116407951.jpeg (582.24 KiB) Przejrzano 587 razy
Resizer_16723116477763.jpeg
Resizer_16723116477763.jpeg (656.2 KiB) Przejrzano 587 razy
Resizer_16723116551645.jpeg
Resizer_16723116551645.jpeg (578.08 KiB) Przejrzano 587 razy
Resizer_16723116624917.jpeg
Resizer_16723116624917.jpeg (683.73 KiB) Przejrzano 587 razy
Resizer_167231166962611.jpeg
Resizer_167231166962611.jpeg (436.52 KiB) Przejrzano 587 razy
2 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
ODPOWIEDZ