To ten komputer z 200FT może być odpowiedzialny za sporą część muki, którą właśnie odczuwasz. I to jest prawdziwa oszczędność.
Michał Cuber powinien mieć taki na stanie, ale nie wiem, czy sprzeda osobno, czy tylko z silnikiem.
Są katalizatory-nówki do serii 900, cena około 1000 PLN.
Volvo 940 Classic-Qundel 98'
Re: Volvo 940 Classic 98'
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
- clarksontop
- Posty: 887
- Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
- Lokalizacja: KRA
Re: Volvo 940 Classic 98'
Gratulacje!AOW pisze: Dziś pojechałem na SKP tragedii nie ma... Ale wynik pomiaru spalin to jakaś abstrakcja... Jest gorzej niż źle...
Do 13 maja muszę to ogarnąć. Wygląda na to że katalizatora tam brak... Jest jakaś puszka ale... Jak on przechodził badania techniczne... Ciekawe.
Ja kiedyś tam miałem przejścia ze spalinami w peugeocie 306. Wyszło że katalizator umarł, choć był na miejscu.
Za wspawanie nowego zamiennika - polecił mi mechanik znajomy warsztat w Krakowie, zapłaciłem wtedy 600 zł (kat + robota). Ostatnie dwa przeglądy bez zastrzeżeń spaliny. Założyli wg faktury katalizator do silnika o poj. do 1800 cm3. Autem jeżdżę do pracy, robię ok. 20 tys. km rocznie, LPG.
2 x
- Pawel_1966
- Posty: 155
- Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
- Lokalizacja: Kraków
Re: Volvo 940 Classic 98'
Witaj AOW. Ten egzemplarz był mój ponad pięć la temu. Ja jestem na volvoforum już pewnie z 7 lat, i tak jak pisałem tam znajdziesz dużo informacji o tym co z tym autem zrobiłem do 2016 roku bo teraz to już tego nie pamiętam - ale było z num sporo roboty:)
Pytałeś mnie na pejsbooku o różne przeróbki ale o tym musisz rozmawiać z Łukaszem i myslę, że nie będziesz miał z tym żadnych problemów. No i życzę żeby się toczyła jak najdłużej bezproblemowo.
Teraz mam 10 lat starszy egzemplarz ale to już nie 945 tylko 745 B 230 FT w wersju USA /Kanada.
Pytałeś mnie na pejsbooku o różne przeróbki ale o tym musisz rozmawiać z Łukaszem i myslę, że nie będziesz miał z tym żadnych problemów. No i życzę żeby się toczyła jak najdłużej bezproblemowo.
Teraz mam 10 lat starszy egzemplarz ale to już nie 945 tylko 745 B 230 FT w wersju USA /Kanada.
3 x
Re: Volvo 940 Classic 98'
Dziś pierwsza pielęgnacja....
- Załączniki
-
- Resizer_16185789600638.jpg (386.24 KiB) Przejrzano 3999 razy
-
- Resizer_16185789600636.jpg (634.7 KiB) Przejrzano 3999 razy
-
- Resizer_16185789600635.jpg (661.47 KiB) Przejrzano 3999 razy
-
- Resizer_16185789600631.jpg (563.88 KiB) Przejrzano 3999 razy
-
- Resizer_16185789600630.jpg (636.19 KiB) Przejrzano 3999 razy
1 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 Classic 98'
Właśnie czym dokładnie różnią się B230FT a B200FT?bnw pisze:To ten komputer z 200FT może być odpowiedzialny za sporą część muki,....
Inna średnica tłoka reszta (skok) ten sam. Głowica 530 (fabrycznie) taka sama, czy ewentualnie inne zawory? Wtryskiwacze? Jedni mówią że komputer ten sam inni że zupełnie inny.
Jakie numery powinien mieć ten z 2,3l?
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 Classic 98'
Odnośnie kompów, dwa linki:
http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm
Też chętnie się dowiem od kogoś mądrzejszego czy są bezkarnie zamienne, bo mam w dwulitrówce 984 i mały problem z zalewaniem na zimnym.
http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm
Też chętnie się dowiem od kogoś mądrzejszego czy są bezkarnie zamienne, bo mam w dwulitrówce 984 i mały problem z zalewaniem na zimnym.
Ostatnio zmieniony 16 kwietnia 2021, 18:15 przez Michasioo, łącznie zmieniany 1 raz.
1 x
Re: Volvo 940 Classic 98'
Ecu są różne. Tu masz numery wszystkich ecu LH2.4 do redbloków w 700/900, nie powtarzają się.AOW pisze:[...]Jedni mówią że komputer ten sam inni że zupełnie inny.
Jakie numery powinien mieć ten z 2,3l?
Możesz poszukać pasujący do silnika z jakimkolwiek numerem, ale ważne, żeby nie miał immo, bo z tym więcej problemów niż to warte. Kupując ecu z immobilizerem powinieneś dostać kluczyk z transponderem, potem trzeba kombinować jak go ożenić ze starym kluczykiem, przyklejać koło antenki czy co tam jeszcze. Zaś ecu z immo ale bez kluczyka nie jest wiele warte... Innymi słowy nie ma immo - nie ma problemów:)
Niżej rozpiska z numerami, ale nie wiem, który z nich ma immobilizer, a który nie, trzeba by grzebnąć w necie.
edit
A i jeszcze, numery OE mogą się zmieniać dla tego samego numeru Boscha, dlatego lepiej szukać po tym drugim.
Vadis pokazuje które ecu ma immo a które nie, ale tylko dla numerów OE. Wrzucę obrazek dla B230FT MY98, może się kiedyś komuś przyda.
2 x
Re: Volvo 940 Classic 98'
Grubo z tymi komputerami. Oj coś czuję że będzie zabawa..
Na pierwszy ogień idzie katalizator muszę na szybko coś kupić mam na oku ceramiczny uniwersalny więc chyba teraz taki dam. Kolejna rzecz to łączniki stabilizatora, prawy jest out, więc oba zrobię.
Mocno rozważam usunięcie gazu - jak to zrobić? W sensie procedury prapierologi? Mechanik mi usuwa, SKP po papier że brak i do urzędu?
Na pierwszy ogień idzie katalizator muszę na szybko coś kupić mam na oku ceramiczny uniwersalny więc chyba teraz taki dam. Kolejna rzecz to łączniki stabilizatora, prawy jest out, więc oba zrobię.
Mocno rozważam usunięcie gazu - jak to zrobić? W sensie procedury prapierologi? Mechanik mi usuwa, SKP po papier że brak i do urzędu?
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,