Volvo 240, 1988, kombi

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Kavinsky
Posty: 37
Rejestracja: 04 stycznia 2020, 19:23

Volvo 240, 1988, kombi

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kavinsky »

Witam wszystkich serdecznie !!!

Już dobry tydzień temu stałem się właścicielem tej oto 240-tki z 88' roku. Już od dłuższego czasu pasjonują mnie cegły, kanciaki - jak zwał, tak zwał - czyli modele serii 700 czy 900, ale najbardziej 200. Nie chcę mówić, że "nadarzyła się okazja", gdyż na takich "okazjach" trafić łatwo na minę, a nie samochód ;)

Jestem ze Starogardu Gdańskiego, a na tą sztukę natrafiłem niecałe 20 km od siebie, czyli w Skórczu.

Przedstawiony egzemplarz ma pod maską jednostkę benzynową B230K, skrzynię 4-biegową M45 i ok. 331 tys. km na liczniku (licznik jak wynika z dokumentów się zatrzymał w przeciągu tego roku, dlatego też jest to jedna z WIELU rzeczy mniejszych czy większych do zrobienia.
IMG_1010.JPEG
IMG_1010.JPEG (729.25 KiB) Przejrzano 5140 razy
IMG_1011.JPEG
IMG_1011.JPEG (870.63 KiB) Przejrzano 5140 razy
Czym prędzej udałem się do znajomego taty, który pracuje na stacji diagnostycznej po to aby zrobić przegląd i dowiedzieć się co z hamulcami, zawieszeniem i co najważniejsze - jak pod spodem wygląda "cegła".
IMG_1039.JPEG
IMG_1039.JPEG (514.07 KiB) Przejrzano 5140 razy
Osobiście to chcę się pochwalić wymarzonym klasykiem, jak i też uzyskać pomoc od pasjonatów, od Was kochani, którzy o wiele dłużej ode mnie siedzą w temacie kanciaków marki Volvo. Mianowicie pod spodem wynikło, że przednia belka zawieszenia, mocowanie skrzyni są bardzo brzydko przegnite, dlatego też konieczna jest pilna wymiana tych elementów. Jak wiadomo tarcze i klocki przód i tył również obowiązkowo.

IMG_1034.JPEG
IMG_1034.JPEG (707.53 KiB) Przejrzano 5140 razy
IMG_1035.JPEG
IMG_1035.JPEG (1005.12 KiB) Przejrzano 5140 razy
Jak widać, po lewej jest rdzawy otwór - na szczęście nie na wylot, tym chcę się zająć, a właściwie poradzić się u blacharza.
Jak widać, po lewej jest rdzawy otwór - na szczęście nie na wylot, tym chcę się zająć, a właściwie poradzić się u blacharza.
IMG_1036.JPEG (696.1 KiB) Przejrzano 5140 razy
Przepraszam z góry za słabą jakość zdjęć spodu. Z tego co wiem z forum volvorwd.pl, części można dostać z serwisu Skandix. Przedstawiłem zaufanemu mechanikowi co należy zrobić, jak i potem po VINie i szukaniu samemu natrafiłem na owe części, lecz nie wiem czy jest to to czego szukam.
IMG_1049.JPEG
IMG_1049.JPEG (1.35 MiB) Przejrzano 5140 razy
IMG_1050.JPEG
IMG_1050.JPEG (1.34 MiB) Przejrzano 5140 razy
Z kolejnych spraw - silnik, skrzynia są mocno zapocone co widać na zdjęciach oraz most tylny - tu delikatnie akurat. Chciałem załączyć więcej zdjęć, lecz już chyba więcej nie mogę.

Pozostałe w kolejnych tematach postaram się wam przedstawić, typu wnętrze czy też inne drobne usterki czy problemy, które wymagają przyjrzenia się.

Pod maską doszło do swego rodzaju "patenciarstwa" - tzn. przewód wychodzący od gaźnika jest zalany klejem na gorąco (nie wiedzieć czemu), który jak rozumiem generuje podciśnieniem, sam nie wiem. W pokrywie gaźnika jest otwór, który też potraktowano klejem. Silnik zauważyłem że nierówno pracuje - jest normalnie, nagle traci obroty i spowrotem wraca na obroty i tak w kółko. Problem ten występuje nie po odpaleniu, lecz po krótkie przejażdżce. Jest tego sporo, ale staram się dowiedzieć co i jak, czemu powinienem się przyjrzeć, jak i co też mi moglibyście doradzić lub jakie macie pytania.
IMG_1033.JPEG
IMG_1033.JPEG (1.3 MiB) Przejrzano 5140 razy
Jeżeli chodzi o rdzę - jak wiem blachy 200-tki nie są tak dobre jak w serii 700 czy 900. Lewy próg ma ślad rdzy, dziur nie ma.
Nadkole przednie prawe ma rdzę widoczną od zewnątrz (postaram się załączyć foto) i tyle w sumie.

Są jeszcze kwestie elektryki typu niedziałające radio, czujnik zapiętych pasów czy oświetlenie wnętrza.
Uważam, że wystarczająco jak na start się rozpisałem w temacie.

Dziękuję, pozdrawiam i zapraszam do dyskusji :arrow:
5 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1234
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240, 1988, kombi

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Łooo, ten też trochę wisiał na olx-ach! Ale czerwone kombi to czerwone kombi, jeśli dobrze pamiętam miał jakieś Webasto pod maską :D Jak już sam wiesz najlepiej szukać na Skandix - dodaj sobie VIN i każdy szczegół w wyszukiwarce i będziesz miał 99% pewności że dana częśc pasuje ;) Co do sprowadzenia to np: Draken może pomóc jak wolisz przez polską firmę puścić. Widać po nim patenty i sporo zaniedbań ale jeśli kupiłeś tanio, naprawisz co trzeba i będziesz upalał nie powinien wygenerować masy kosztów.

PS: fajnie że nie będę jedynym prowadzącym aktywnie wątek o czerwonym poliftowym 240 :lol:
PS2: B230K i M45, iście diabelskie połączenie :shock:
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240, 1988, kombi

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Maciek4530 pisze:Łooo, ten też trochę wisiał na olx-ach! Ale czerwone kombi to czerwone kombi, jeśli dobrze pamiętam miał jakieś Webasto pod maską :D Jak już sam wiesz najlepiej szukać na Skandix - dodaj sobie VIN i każdy szczegół w wyszukiwarce i będziesz miał 99% pewności że dana częśc pasuje ;) Co do sprowadzenia to np: Draken może pomóc jak wolisz przez polską firmę puścić. Widać po nim patenty i sporo zaniedbań ale jeśli kupiłeś tanio, naprawisz co trzeba i będziesz upalał nie powinien wygenerować masy kosztów.

PS: fajnie że nie będę jedynym prowadzącym aktywnie wątek o czerwonym poliftowym 240 :lol:
PS2: B230K i M45, iście diabelskie połączenie :shock:
Gaśnicę i ilość są wymowne :-)
Jeżeli do B230K i "płaska głowica" to rwij pasek rozrządu.
Miłej eksploatacji i workowych kieszeni
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Kavinsky
Posty: 37
Rejestracja: 04 stycznia 2020, 19:23

Re: Volvo 240, 1988, kombi

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kavinsky »

Maciek4530 pisze:PS2: B230K i M45, iście diabelskie połączenie :shock:
To połączenie to mówimy tu o skrzyni tak? Cztery przełożenia i na tym zabawa się kończy :cry:

Aaa i też - ma Webasto, choć nie wiem czy działa, trzeba to wszystko sprawdzić, instalacja LPG też jest w bagażniku, po lewej w miejscu koła zapasowego. Na tego trafiłem na FB Marketplace akurat
0 x
MarcinS
Posty: 441
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Volvo 240, 1988, kombi

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Silnik B230K jest kolizyjny, więc też stanowi ryzyko.
0 x
Kavinsky
Posty: 37
Rejestracja: 04 stycznia 2020, 19:23

Re: Volvo 240, 1988, kombi

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kavinsky »

Czego należy się wystrzegać, jak poprawnie eksploatować tą jednostkę? Ogólnie jakie są wasze opinie?
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1234
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240, 1988, kombi

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Kavinsky pisze:Czego należy się wystrzegać, jak poprawnie eksploatować tą jednostkę? Ogólnie jakie są wasze opinie?
Ogólnie K i M45 po 1986 to na moje oko przypadek specjalny w 240 :lol: Od 86+ szły głównie B200/230F lub D24 z M47 bądź automatem - może ktoś mnie poprawi ale tak to widzę obserwując rynek, mając kolegów z 240 itd. :D Już sam gaźnik jest rzadkością w tych rocznikach, a co dopiero M45 :lol:
0 x
MarcinS
Posty: 441
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Volvo 240, 1988, kombi

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Przede wszystkim pilnować wymiany paska rozrządu. :)
1 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 240, 1988, kombi

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Hmm, ciekawi mnie, czy wóz był od nowości w Polsce - może to po prostu wersja na Eastern Europe?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Kavinsky
Posty: 37
Rejestracja: 04 stycznia 2020, 19:23

Re: Volvo 240, 1988, kombi

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kavinsky »

MarcinS pisze:Przede wszystkim pilnować wymiany paska rozrządu. :)
Aaa to, ja już się bałem, że B230K ma jakąś swoją "ciemną stronę" ;) Oczywiście obowiązkowo po kupnie zamierzam polecić mechanikowi wymianę rozrządu i wszelkich elementów :)
1 x
ODPOWIEDZ