Witam wszystkich serdecznie !!!
Już dobry tydzień temu stałem się właścicielem tej oto 240-tki z 88' roku. Już od dłuższego czasu pasjonują mnie cegły, kanciaki - jak zwał, tak zwał - czyli modele serii 700 czy 900, ale najbardziej 200. Nie chcę mówić, że "nadarzyła się okazja", gdyż na takich "okazjach" trafić łatwo na minę, a nie samochód
Jestem ze Starogardu Gdańskiego, a na tą sztukę natrafiłem niecałe 20 km od siebie, czyli w Skórczu.
Przedstawiony egzemplarz ma pod maską jednostkę benzynową B230K, skrzynię 4-biegową M45 i ok. 331 tys. km na liczniku (licznik jak wynika z dokumentów się zatrzymał w przeciągu tego roku, dlatego też jest to jedna z WIELU rzeczy mniejszych czy większych do zrobienia.
Czym prędzej udałem się do znajomego taty, który pracuje na stacji diagnostycznej po to aby zrobić przegląd i dowiedzieć się co z hamulcami, zawieszeniem i co najważniejsze - jak pod spodem wygląda "cegła".
Osobiście to chcę się pochwalić wymarzonym klasykiem, jak i też uzyskać pomoc od pasjonatów, od Was kochani, którzy o wiele dłużej ode mnie siedzą w temacie kanciaków marki Volvo. Mianowicie pod spodem wynikło, że przednia belka zawieszenia, mocowanie skrzyni są bardzo brzydko przegnite, dlatego też konieczna jest pilna wymiana tych elementów. Jak wiadomo tarcze i klocki przód i tył również obowiązkowo.
Przepraszam z góry za słabą jakość zdjęć spodu. Z tego co wiem z forum volvorwd.pl, części można dostać z serwisu Skandix. Przedstawiłem zaufanemu mechanikowi co należy zrobić, jak i potem po VINie i szukaniu samemu natrafiłem na owe części, lecz nie wiem czy jest to to czego szukam.
Z kolejnych spraw - silnik, skrzynia są mocno zapocone co widać na zdjęciach oraz most tylny - tu delikatnie akurat. Chciałem załączyć więcej zdjęć, lecz już chyba więcej nie mogę.
Pozostałe w kolejnych tematach postaram się wam przedstawić, typu wnętrze czy też inne drobne usterki czy problemy, które wymagają przyjrzenia się.
Pod maską doszło do swego rodzaju "patenciarstwa" - tzn. przewód wychodzący od gaźnika jest zalany klejem na gorąco (nie wiedzieć czemu), który jak rozumiem generuje podciśnieniem, sam nie wiem. W pokrywie gaźnika jest otwór, który też potraktowano klejem. Silnik zauważyłem że nierówno pracuje - jest normalnie, nagle traci obroty i spowrotem wraca na obroty i tak w kółko. Problem ten występuje nie po odpaleniu, lecz po krótkie przejażdżce. Jest tego sporo, ale staram się dowiedzieć co i jak, czemu powinienem się przyjrzeć, jak i co też mi moglibyście doradzić lub jakie macie pytania.
Jeżeli chodzi o rdzę - jak wiem blachy 200-tki nie są tak dobre jak w serii 700 czy 900. Lewy próg ma ślad rdzy, dziur nie ma.
Nadkole przednie prawe ma rdzę widoczną od zewnątrz (postaram się załączyć foto) i tyle w sumie.
Są jeszcze kwestie elektryki typu niedziałające radio, czujnik zapiętych pasów czy oświetlenie wnętrza.
Uważam, że wystarczająco jak na start się rozpisałem w temacie.
Dziękuję, pozdrawiam i zapraszam do dyskusji
Volvo 240, 1988, kombi
- Maciek4530
- Posty: 1234
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 240, 1988, kombi
Łooo, ten też trochę wisiał na olx-ach! Ale czerwone kombi to czerwone kombi, jeśli dobrze pamiętam miał jakieś Webasto pod maską Jak już sam wiesz najlepiej szukać na Skandix - dodaj sobie VIN i każdy szczegół w wyszukiwarce i będziesz miał 99% pewności że dana częśc pasuje Co do sprowadzenia to np: Draken może pomóc jak wolisz przez polską firmę puścić. Widać po nim patenty i sporo zaniedbań ale jeśli kupiłeś tanio, naprawisz co trzeba i będziesz upalał nie powinien wygenerować masy kosztów.
PS: fajnie że nie będę jedynym prowadzącym aktywnie wątek o czerwonym poliftowym 240
PS2: B230K i M45, iście diabelskie połączenie
PS: fajnie że nie będę jedynym prowadzącym aktywnie wątek o czerwonym poliftowym 240
PS2: B230K i M45, iście diabelskie połączenie
0 x
Re: Volvo 240, 1988, kombi
Gaśnicę i ilość są wymowneMaciek4530 pisze:Łooo, ten też trochę wisiał na olx-ach! Ale czerwone kombi to czerwone kombi, jeśli dobrze pamiętam miał jakieś Webasto pod maską Jak już sam wiesz najlepiej szukać na Skandix - dodaj sobie VIN i każdy szczegół w wyszukiwarce i będziesz miał 99% pewności że dana częśc pasuje Co do sprowadzenia to np: Draken może pomóc jak wolisz przez polską firmę puścić. Widać po nim patenty i sporo zaniedbań ale jeśli kupiłeś tanio, naprawisz co trzeba i będziesz upalał nie powinien wygenerować masy kosztów.
PS: fajnie że nie będę jedynym prowadzącym aktywnie wątek o czerwonym poliftowym 240
PS2: B230K i M45, iście diabelskie połączenie
Jeżeli do B230K i "płaska głowica" to rwij pasek rozrządu.
Miłej eksploatacji i workowych kieszeni
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Volvo 240, 1988, kombi
To połączenie to mówimy tu o skrzyni tak? Cztery przełożenia i na tym zabawa się kończyMaciek4530 pisze:PS2: B230K i M45, iście diabelskie połączenie
Aaa i też - ma Webasto, choć nie wiem czy działa, trzeba to wszystko sprawdzić, instalacja LPG też jest w bagażniku, po lewej w miejscu koła zapasowego. Na tego trafiłem na FB Marketplace akurat
0 x
Re: Volvo 240, 1988, kombi
Czego należy się wystrzegać, jak poprawnie eksploatować tą jednostkę? Ogólnie jakie są wasze opinie?
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1234
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 240, 1988, kombi
Ogólnie K i M45 po 1986 to na moje oko przypadek specjalny w 240 Od 86+ szły głównie B200/230F lub D24 z M47 bądź automatem - może ktoś mnie poprawi ale tak to widzę obserwując rynek, mając kolegów z 240 itd. Już sam gaźnik jest rzadkością w tych rocznikach, a co dopiero M45Kavinsky pisze:Czego należy się wystrzegać, jak poprawnie eksploatować tą jednostkę? Ogólnie jakie są wasze opinie?
0 x
Re: Volvo 240, 1988, kombi
Hmm, ciekawi mnie, czy wóz był od nowości w Polsce - może to po prostu wersja na Eastern Europe?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Volvo 240, 1988, kombi
Aaa to, ja już się bałem, że B230K ma jakąś swoją "ciemną stronę" Oczywiście obowiązkowo po kupnie zamierzam polecić mechanikowi wymianę rozrządu i wszelkich elementówMarcinS pisze:Przede wszystkim pilnować wymiany paska rozrządu.
1 x