Volvo 940 Turbo 1991

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Sinuspi pisze:Wymigaj.
To nie było takie proste:

Obrazek

Ale to żadne wyzwanie jak siedzi się w domu bez roboty od dwóch tygodni. Kwadrans później:

Obrazek

Kończą mi się opaski termokurczliwe, więc widać gdzie było robione. Gorzej, że wymiganie błędów w obu gniazdach dało wyniki 1-1-1. Czyli nadal nic nie wiem. Fura odpala teraz zupełnie losowo, czasem na ciepło za pierwszym obrotem, czasem na zimno za drugim, a czasem musi pochechłać chwilę. Jak trzeba długo kręcić, to odpala, ale nie umie utrzymać obrotów. Ostrożnie wciskany pedał gazu pomaga, po paru sekundach sztucznego podtrzymywania przy życiu wraca do normy.
2 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
volvnietybombel
Posty: 379
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: volvnietybombel »

sprawdź elementy układu paliwa i wężyki podciśnienia
0 x
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Miałem chwilę temu idento z Padakom wywaliłem przewody ,świece , podmieniłem cewkę ,przepływomierz ,czujnik położenia wału wymieniłem .Wyczyściłem styki w kopułce była nowa tyle że producent nie figurował nawet w archiwum X. Łącze czujnika wału na stykach było mega zielone , podobnie jak łącze regulatora napięcia ,czyszczenie nie pomogło . Po wymianie kopułki która jak się okazało miała przebicie pacjent żyje . Przy okazji jeszcze sonda poleciała bo wyglądała jak rozerwana przez granat . Tyle dobrego że spalanie zmalało :D
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

dom?n pisze:Kończą mi się opaski termokurczliwe, więc widać gdzie było robione. Gorzej, że wymiganie błędów w obu gniazdach dało wyniki 1-1-1. Czyli nadal nic nie wiem. Fura odpala teraz zupełnie losowo, czasem na ciepło za pierwszym obrotem, czasem na zimno za drugim, a czasem musi pochechłać chwilę. Jak trzeba długo kręcić, to odpala, ale nie umie utrzymać obrotów. Ostrożnie wciskany pedał gazu pomaga, po paru sekundach sztucznego podtrzymywania przy życiu wraca do normy.
Stary kabelek od migadełka wygląda delikatnie mówiąc niepokojąco i wieszczy problemy ze swoimi kolegami.
W FT kable pod maską starzeją się szybciej niż w wolnossących, jest o wiele cieplej. Już po 20 latach izolacja potrafi zesztywnieć na tyle, że pęka przy poruszeniu, a to prosta droga do problemów. Po 30 latach tym bardziej...
Po mojemu nie pozostaje nic innego, jak sprawdzane wszystkiego po kolei, na szczęście dużo tego nie ma. Na pierwszy rzut oka wygląda na problemy z zapłonem, ale to może być wszystko.
0 x
MarcinS
Posty: 439
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

A w jakim stanie regulator ciśnienia paliwa? Jak u mnie popuszczał, to na zimno auto paliło z półobrotu, a na ciepło trzeba było chechłać.
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Sam jestem ciekaw bo mam te same objawy. Na zimno od tzw. strzała a na ciepłym po paru minutach kręcenie. Też myślałem ze to problem z ciśnieniem paliwa ale poprzedni właściciel jakiś czas temu wstawił nowy. Ja obstawiam czujnik temp. dla komp. bo po dłuższym staniu w zimne dni wchodzi na tryb ssanie i wyższe obroty, a w ciepłe dni nic wyższych obrotów i dłużnej kręci. Dlatego wydaje mi się, że dostaje ubogo paliwa, a tym zarządził czujnik. Wymieniałem już wszystko co Ty + sonde i czujnik oem 032 na zamiennik 069.
0 x
MarcinS
Posty: 439
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

U mnie samo ciśnienie paliwa było ok, ale po zdjęciu przewodu podciśnienia od kolektora do regulatora w przewodzie było paliwo - regulator przepuszczał w dolot i mocno wzbogacało mieszankę.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

MarcinS pisze:U mnie samo ciśnienie paliwa było ok, ale po zdjęciu przewodu podciśnienia od kolektora do regulatora w przewodzie było paliwo - regulator przepuszczał w dolot i mocno wzbogacało mieszankę.
od 20 lutego Mu to nie przeszkadza :)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Pora odkurzyć trochę ten temat:

Obrazek

Właśnie wróciliśmy z krótkich wakacji realizowanych przy pomocy 940. Wóz sprawia się na medal, chociaż wciąż jest daleko od stanu docelowego.

Koronawirus zablokował branżę rozrywkową, w tym roku udało mi się zagrać całe 8% zakontraktowanych koncertów (stan na początek sierpnia, do końca roku współczynnik pewnie spadnie poniżej 5%). Mam na szczęście dwa zawody i daje się spinać budżet, ale plany renowacyjne na 2020 zostały mocno zredukowane. Bieżące rzeczy udaje się robić, chociaż wolniej niż zazwyczaj.

Zgodnie z poprzednimi sugestiami za słabe odpalanie odpowiadał sikający regulator ciśnienia paliwa. Układ paliwowy jest już jako-tako ogarnięty, chociaż nowa pompa Maxgeara nie należy do cichych (poprzednia szumiała w bardzo nieregularny sposób, obecna szumi jednostajnie, a chyba nie powinna szumieć w ogóle). Nowy palec i kopułka, nowe przewody WN. Kilka nowych rur układu chłodzącego i dolotowego, pozostałe wymienię kolejnym razem dla świętego spokoju. Poza tym same nieefektowne naprawy: komplet nowych obudów rozrządu, uszczelnienia, żarówki, wymiana oleju w automacie razem z filtrem, wymiana oleju w dyfrze. Po przebojach z kratą bagażnika udało się zdobyć 100% pasujący zestaw który kiedyś może oddam do malowania proszkowego, a może zapomnę.

Przede wszystkim zaliczyłem awans społeczny i mam sprawną klimatyzację. Pierwszy raz w życiu. Polecam :mrgreen:

W kolejce czeka tapicerka klapy z trzecim stopem, muszę ją odmalować we właściwy odcień (jest z V90, tam beż był bardziej zgaszony i ciemniejszy). Ciągle nie mam głośników w drzwiach, tylko jakieś pierdzitka w desce. Tylny zawias jest niższy niż przedni, muszę go podnieść, bo jak zapakuję auto to prawie szuram po krawężnikach. A w dzień wyjazdu zablokowała mi się maska na lewym zawiasie, próbując coś wskórać regulacją cięgna pod deską przekręciłem gwint. Koniec końców naprawiłem całość sznurkiem i prawie działa. Ciekawe jak długo będę z tym jeździć.

Ogólnie stuknęło nam już 8 tysięcy razem i bardzo lubię ten wóz. Chociaż na wakacje w górach wolałbym mieć manual, ale to może w dalekiej przyszłości w jakimś innym wozie. Ten na razie rokuje na dożywocie :)
8 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
clarksontop
Posty: 887
Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
Lokalizacja: KRA

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: clarksontop »

Tradycyjnie fotografia oddająca klimat.
0 x
ODPOWIEDZ