Volvo 940 Turbo 1991

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Zgadza się. Scantech to najtańszy chinol wśród chinoli. Podobnie jak prostokątne zbiorniczki typu Hella. OEM ma na króćcu metalowe wzmocnienie, ale chinol już tego nie umie bo to OEM mosiężne było. Tworzywo też "miększe" od myfriendów.
Ale nie marudź :roll: :lol: ;) poprzedni zbiorniczek 27 lat wytrzymał. A teraz to wiszPan jak jest :mrgreen:
Od 850tki w razie "w" też pasuje.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Jak w 2019 kupowałem swojego, to w CH był dokładnie identyczny wóz. Różnił się tym, że nie miał ACC i miał czarną ramkę grilla, a reszta była identyko. Potem okazało się, że nie miał MFK od paru lat i raczej nie dałoby sie od ręki wsiąść i dojechać nim do chaty po zakupie, więc zmiękłem i wybrałem tego krajowego. Coś mi się wydaje, że to jest wciąż ten sam egzemplarz :mrgreen:
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Very much kusząca propozycja :)
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:
Jak w 2019 kupowałem swojego, to w CH był dokładnie identyczny wóz. Różnił się tym, że nie miał ACC i miał czarną ramkę grilla, a reszta była identyko. Potem okazało się, że nie miał MFK od paru lat i raczej nie dałoby sie od ręki wsiąść i dojechać nim do chaty po zakupie, więc zmiękłem i wybrałem tego krajowego. Coś mi się wydaje, że to jest wciąż ten sam egzemplarz :mrgreen:
Dokładnie Dominiku, wiem o którym egzemplarzu mówisz ale porównując go z podlinkowanym - ten wcześniejszy bordzioch był zapuszczony wizualnie a lakier bezbarwny to już jak blondyna w Juracie.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Podsumowanie 2022: kolejne 12 tysięcy kilometrów za nami, zbliżamy się do 40 tysięcy w sumie. W tym roku pierwszy raz to auto zaczęło mnie trochę irytować, ale nie uprzedzajmy faktów:

W styczniu zrobiłem kompletną regenerację maglownicy. Niedługo potem zaczął się serial z niedziałającym prędkościomierzem: czasem działał, czasem nie, a im dalej w las, tym częściej w ogóle nic nie wskazywał. W lutym odkryliśmy, że jeden z kondensatorów na płytce jest ewidentnie wylany, więc wymieniliśmy tylko ten jeden - to było głupie, bo mając wszystko na wierzchu trzeba było wymienić wszystkie. Po naprawie okazało się, że teraz pomiar prękości jest zawyżony o 15-20%, tak samo jak nabijanie przebiegu. Dopiero jesienią wymieniliśmy wszystkie pozostałe kondensatory - problem zniknął.

Obrazek

Podokupowałem sporo drobiazgów które były zbyt drobne żeby przejmwać się nimi wcześniej: jakieś nakładki pedału hamulca, klipsy tapicerki, amory klapy bagażnika i takie tam. Wyprałem wnętrze (to już widzieliście), wrzuciłem mu nowe całoroczne opony (Vredestein Quatrac), pod koniec roku zamontowałem przypadkowo zdobytą elektryczną antenę - sama przyjemność. Pojechalismy tez zwiedzać ciekawe miejsca:

Obrazek
(Piekło)

Obrazek
(Tolkmicko)

Obrazek
(Nowa Ruda)

W trakcie sierpniowego zwiedzania, dzień po sporych opadach pojawił się jednak niespodziewany problem:

Obrazek

Po długich poszukiwaniach powód okazał się banalny: odklejony daszek osłaniający wlot świeżego powietrza do wiatraka w podszybiu. Diagnoza była czasochłonna, bo woda leciała prosto do wiatraka, a wiatrak dodatkowo ją rozprowadzał. Obstawiałem wszystko, od odklejającej się szyby czołowej, do nieszczelnego skraplacza klimy. Ostatecznie z wykładzin, gąbek i wygłuszeń wyciągnęliśmy ponad 5 litrów wody. Całość trwała prawie dwa miesiące.

Obrazek

Pod koniec roku zakończyłem jeszcze temat hałasujących pomp paliwa: w miejsce dwóch pomp (w baku i pod podłogą) trafiła jedna, taka jak w poliftowych 940 z roczniów 94+ (w baku, dokładnie Delphi FE0439-12B1). Na przeglądzie wykryto poważny wyciek z chłodnicy oleju skrzyni - OEM zamienniki nie występują, więc dobrano w to miejsce coś innego razem z nowymi przewodami skrzynia-chłodnica.

No i tak sobie jeździmy. W 2023 chcę doprowadzić do porządku drzwi LT, bo minimalnie odstają na górze i hałasują przy wyższych prędkościach. Wysiadł mi też kierunkowskaz na błotniku, muszę się tym zająć razem z kilkoma innymi chochlikami elektrycznymi (krańcówki drzwi, niedziałający guzik podnośnika szyby PT, obrysówki w tapicerce drzwi).

Taki to był nieefektowny rok.
6 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Jak skończysz i wtedy się Tobie znudzi to daj znać ;)
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Panie ktoś Ci płozy w dachu zajumał :? ;)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
ajzol
Posty: 51
Rejestracja: 08 maja 2018, 21:40
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ajzol »

Wszystko jak zwykle piękne, ale się chętnie dowiem skąd nakładka na pedał hamulca i jakie odczucia na quatrac 5?
0 x
'91 944 B230FB
'95 945 B230FK
'95 855 B5204T
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Quatraki ekstra. Ciche i komfortowe. Pół poznańskiej ekipy z tego forum na nich jeździ i wszyscy zadowoleni :) Wcześniej jeździłem na Falkenach Eurowinter przez cały rok, więc naturalnie było trochę głośniej.

Nakładka jest w Drakenie, chyba nawet bez specjalnych zamówień ze Skandixu.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ