Po 2,5 roku posiadania wozu w końcu dałem wnętrze do wyprania. Wow, to ma kolory Muszę jeszcze podkleić tapicerkę drzwi i przemalować tapicerkę klapy, więc foty później.
Ale za to ucieszyło mnie znalezisko wtyczki do trzeciego stopu. Sprawdziłem, nawet działa. Wspaniale, już myślałem żę będę prowadzić kable od samego pedału hamulca, tak jak trzeba było w 240.
Jak można regulować zamykanie się klapy? Nie chce się idealnie domknąć bez popchnięcia w ostatnim etapie, domyka się tylko na pół ząbka.
Volvo 940 Turbo 1991
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
3 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 940 Turbo 1991
próbowałeś ruszać rygiel?dom?n pisze:Jak można regulować zamykanie się klapy? Nie chce się idealnie domknąć bez popchnięcia w ostatnim etapie, domyka się tylko na pół ząbka.
plus masz przy światłach tylnych, we wnęce bagażnika, dwa odboje. spróbuj je lekko przesunąć w kierunku bagażnika.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Przesmaruj zamek i tylko ryglem reguluj w podłodze. Prowadnice na słupkach mają inne zadanie i nie powinny obcierać o bolce w pokrywie.
Luz na zawiasach pow > 0,5mm nie wskazany.
Luz na zawiasach pow > 0,5mm nie wskazany.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Ja też byłem mile zaskoczony gdy w Czerwonym Knudsenie znalazłem wtyczkę stopu. Ale wisienką na torcie były przewody do głośników w tylnich drzwiach.
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…
945 B230FB 90r.
945 B230FB 90r.
Re: Volvo 940 Turbo 1991
a dało się nie mieć instalacji pod głośniki w 940?gruszka2 pisze:Ja też byłem mile zaskoczony gdy w Czerwonym Knudsenie znalazłem wtyczkę stopu. Ale wisienką na torcie były przewody do głośników w tylnich drzwiach.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
U mnie nie było dziur w drzwiach, ale wtyczki były. Wygląda na to, że to część fabrycznej wiązki.baron pisze:a dało się nie mieć instalacji pod głośniki w 940?gruszka2 pisze:Ja też byłem mile zaskoczony gdy w Czerwonym Knudsenie znalazłem wtyczkę stopu. Ale wisienką na torcie były przewody do głośników w tylnich drzwiach.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 940 Turbo 1991
no o tym mówię bywało, że otworów nie było ale nie kojarzę auta bez instalacji - zresztą wszystkie cenniki zawsze podawały, że takowa jest w standardzie.dom?n pisze:U mnie nie było dziur w drzwiach, ale wtyczki były. Wygląda na to, że to część fabrycznej wiązki.baron pisze:a dało się nie mieć instalacji pod głośniki w 940?gruszka2 pisze:Ja też byłem mile zaskoczony gdy w Czerwonym Knudsenie znalazłem wtyczkę stopu. Ale wisienką na torcie były przewody do głośników w tylnich drzwiach.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Dobra, pora na aktualizację:
Oddałem wnętrze do prania. Fotele odzyskały kolor, nie spodziewałem się że wyjdzie aż tak dobrze. Oczywiście powyłaziły różne niedoskonałości których wcześniej nie było widać, ale i tak było warto.
Wziąłem się też za uporządkowanie bagażnika. Od zawsze miałem połamane mocowania tapicerki klapy, a do tego sam zepsułem jedną zaślepkę żarówek tylnych świateł. Kupiłem w Nałęczowie cały panel na klapę - jak się potem okazało, od 960, czyli w innym odcieniu. Skoro już to malowałem, to pomalowałem hurtowo parę innych rzeczy.
Skandix oferuje zestaw naprawczy górnych mocowań klapy, a od niedawna ma też zestaw do dolnych mocowań. Jeden i drugi to po prostu blaszki wycinane na CNC, które sami zaginamy i montujemy do plastików. Są kosmicznie drogie: akurat miałem ułamane jedno dolne oczko, 20zł za blaszkę i dwa nity to gruba przesada. No, ale skoro mam to robić porządnie, to nie miałem wyboru.
Co do malowania, to za poradami z Turbobricks użyłem najpierw promotora adhezji w szpreju, a potem lakieru SEM 15173 Camel. Odcień jest trafiony na 99% - pomalowane elementy są o ton jaśniejsze niż fabryczne plastiki, ale kompletnie tego nie widać na żywo. Tym bardziej w towarzystwie wypłowiałych dywanów i miliarda odcieni starych plastików.
Słupek jest oryginalny, klapa i zaślepka świateł są malowane. Dywan z klapy zerwałem i wyprałem, a potem przykleiłem po malowaniu.
Żeby nie było zbyt łatwo, to odkryłem kolejną zależność tapicerkową: 740 i 940 mają różne odcienie beżowej tapicerki. 960 zresztą też, ale to wiedziałem już wcześniej.
740 ma odcień bardziej oliwkowy, a 940 bardziej pomarańczowy. 740 z lewej, 940 z prawej:
Aparat w komórce nie jest idealny do porównań koloru, ale widać o co chodzi.
Nie wiem teraz co zrobić z roletą bagażnika która leży od zimy i czeka na montaż, bo jest właśnie w tym oliwkowym beżu i trochę będzie mnie irytować że nie pasuje. Z drugiej strony, zanim znajdę właściwą roletę może minąć kolejne 2.5 roku, jak nie dłużej...
Na sam koniec: jak wygląda trzecie światło stopu bez fabrycznej obwódki na szybie:
Według mnie nikt nigdy nie zauważy że coś tu jest nie tak
Oddałem wnętrze do prania. Fotele odzyskały kolor, nie spodziewałem się że wyjdzie aż tak dobrze. Oczywiście powyłaziły różne niedoskonałości których wcześniej nie było widać, ale i tak było warto.
Wziąłem się też za uporządkowanie bagażnika. Od zawsze miałem połamane mocowania tapicerki klapy, a do tego sam zepsułem jedną zaślepkę żarówek tylnych świateł. Kupiłem w Nałęczowie cały panel na klapę - jak się potem okazało, od 960, czyli w innym odcieniu. Skoro już to malowałem, to pomalowałem hurtowo parę innych rzeczy.
Skandix oferuje zestaw naprawczy górnych mocowań klapy, a od niedawna ma też zestaw do dolnych mocowań. Jeden i drugi to po prostu blaszki wycinane na CNC, które sami zaginamy i montujemy do plastików. Są kosmicznie drogie: akurat miałem ułamane jedno dolne oczko, 20zł za blaszkę i dwa nity to gruba przesada. No, ale skoro mam to robić porządnie, to nie miałem wyboru.
Co do malowania, to za poradami z Turbobricks użyłem najpierw promotora adhezji w szpreju, a potem lakieru SEM 15173 Camel. Odcień jest trafiony na 99% - pomalowane elementy są o ton jaśniejsze niż fabryczne plastiki, ale kompletnie tego nie widać na żywo. Tym bardziej w towarzystwie wypłowiałych dywanów i miliarda odcieni starych plastików.
Słupek jest oryginalny, klapa i zaślepka świateł są malowane. Dywan z klapy zerwałem i wyprałem, a potem przykleiłem po malowaniu.
Żeby nie było zbyt łatwo, to odkryłem kolejną zależność tapicerkową: 740 i 940 mają różne odcienie beżowej tapicerki. 960 zresztą też, ale to wiedziałem już wcześniej.
740 ma odcień bardziej oliwkowy, a 940 bardziej pomarańczowy. 740 z lewej, 940 z prawej:
Aparat w komórce nie jest idealny do porównań koloru, ale widać o co chodzi.
Nie wiem teraz co zrobić z roletą bagażnika która leży od zimy i czeka na montaż, bo jest właśnie w tym oliwkowym beżu i trochę będzie mnie irytować że nie pasuje. Z drugiej strony, zanim znajdę właściwą roletę może minąć kolejne 2.5 roku, jak nie dłużej...
Na sam koniec: jak wygląda trzecie światło stopu bez fabrycznej obwódki na szybie:
Według mnie nikt nigdy nie zauważy że coś tu jest nie tak
4 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 940 Turbo 1991
poza świrami od tych autdom?n pisze: Według mnie nikt nigdy nie zauważy że coś tu jest nie tak
1. poszukaj słupków pod głośniki wysokotonowe. warto bo jak wsadzisz tam głośniki, to zobaczysz, że to potrafi zagrać (tworząc zaskakującą przestrzeń)
2. odcieni beżu było chyba z 4? więc może to kwestia tych niuansów, a nie podziału 740/760/940/960?
Poza tym wyszło legitnie.
Karminowy wóz w kremowych skórach łączonych z miękkim pluszem.
Lepiej się nie da.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Fajne te zamienniki Scantechu:
Ten zbiorniczek wyrównawczy nie wytrzymał nawet roku od montażu.
Wrzuciłem OEM. Jest trzy razy droższy. Mam nadzieję, że wytrzyma co najmniej trzy lata.
Ten zbiorniczek wyrównawczy nie wytrzymał nawet roku od montażu.
Wrzuciłem OEM. Jest trzy razy droższy. Mam nadzieję, że wytrzyma co najmniej trzy lata.
3 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW