Volvo 940 Turbo 1991

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Po 2,5 roku posiadania wozu w końcu dałem wnętrze do wyprania. Wow, to ma kolory :shock: Muszę jeszcze podkleić tapicerkę drzwi i przemalować tapicerkę klapy, więc foty później.

Ale za to ucieszyło mnie znalezisko wtyczki do trzeciego stopu. Sprawdziłem, nawet działa. Wspaniale, już myślałem żę będę prowadzić kable od samego pedału hamulca, tak jak trzeba było w 240.

Obrazek

:arrow: Jak można regulować zamykanie się klapy? Nie chce się idealnie domknąć bez popchnięcia w ostatnim etapie, domyka się tylko na pół ząbka.
3 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

dom?n pisze:Jak można regulować zamykanie się klapy? Nie chce się idealnie domknąć bez popchnięcia w ostatnim etapie, domyka się tylko na pół ząbka.
próbowałeś ruszać rygiel?
plus masz przy światłach tylnych, we wnęce bagażnika, dwa odboje. spróbuj je lekko przesunąć w kierunku bagażnika.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Przesmaruj zamek i tylko ryglem reguluj w podłodze. Prowadnice na słupkach mają inne zadanie i nie powinny obcierać o bolce w pokrywie.
Luz na zawiasach pow > 0,5mm nie wskazany.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 484
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Ja też byłem mile zaskoczony gdy w Czerwonym Knudsenie znalazłem wtyczkę stopu. Ale wisienką na torcie były przewody do głośników w tylnich drzwiach.
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

gruszka2 pisze:Ja też byłem mile zaskoczony gdy w Czerwonym Knudsenie znalazłem wtyczkę stopu. Ale wisienką na torcie były przewody do głośników w tylnich drzwiach.
a dało się nie mieć instalacji pod głośniki w 940?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

baron pisze:
gruszka2 pisze:Ja też byłem mile zaskoczony gdy w Czerwonym Knudsenie znalazłem wtyczkę stopu. Ale wisienką na torcie były przewody do głośników w tylnich drzwiach.
a dało się nie mieć instalacji pod głośniki w 940?
U mnie nie było dziur w drzwiach, ale wtyczki były. Wygląda na to, że to część fabrycznej wiązki.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

dom?n pisze:
baron pisze:
gruszka2 pisze:Ja też byłem mile zaskoczony gdy w Czerwonym Knudsenie znalazłem wtyczkę stopu. Ale wisienką na torcie były przewody do głośników w tylnich drzwiach.
a dało się nie mieć instalacji pod głośniki w 940?
U mnie nie było dziur w drzwiach, ale wtyczki były. Wygląda na to, że to część fabrycznej wiązki.
no o tym mówię :) bywało, że otworów nie było ale nie kojarzę auta bez instalacji - zresztą wszystkie cenniki zawsze podawały, że takowa jest w standardzie.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Dobra, pora na aktualizację:

:arrow: Oddałem wnętrze do prania. Fotele odzyskały kolor, nie spodziewałem się że wyjdzie aż tak dobrze. Oczywiście powyłaziły różne niedoskonałości których wcześniej nie było widać, ale i tak było warto.

Obrazek

Obrazek


:arrow: Wziąłem się też za uporządkowanie bagażnika. Od zawsze miałem połamane mocowania tapicerki klapy, a do tego sam zepsułem jedną zaślepkę żarówek tylnych świateł. Kupiłem w Nałęczowie cały panel na klapę - jak się potem okazało, od 960, czyli w innym odcieniu. Skoro już to malowałem, to pomalowałem hurtowo parę innych rzeczy.

Obrazek

Skandix oferuje zestaw naprawczy górnych mocowań klapy, a od niedawna ma też zestaw do dolnych mocowań. Jeden i drugi to po prostu blaszki wycinane na CNC, które sami zaginamy i montujemy do plastików. Są kosmicznie drogie: akurat miałem ułamane jedno dolne oczko, 20zł za blaszkę i dwa nity to gruba przesada. No, ale skoro mam to robić porządnie, to nie miałem wyboru.

Obrazek


:arrow: Co do malowania, to za poradami z Turbobricks użyłem najpierw promotora adhezji w szpreju, a potem lakieru SEM 15173 Camel. Odcień jest trafiony na 99% - pomalowane elementy są o ton jaśniejsze niż fabryczne plastiki, ale kompletnie tego nie widać na żywo. Tym bardziej w towarzystwie wypłowiałych dywanów i miliarda odcieni starych plastików.

Obrazek

Słupek jest oryginalny, klapa i zaślepka świateł są malowane. Dywan z klapy zerwałem i wyprałem, a potem przykleiłem po malowaniu.


:arrow: Żeby nie było zbyt łatwo, to odkryłem kolejną zależność tapicerkową: 740 i 940 mają różne odcienie beżowej tapicerki. 960 zresztą też, ale to wiedziałem już wcześniej.

740 ma odcień bardziej oliwkowy, a 940 bardziej pomarańczowy. 740 z lewej, 940 z prawej:

Obrazek

Aparat w komórce nie jest idealny do porównań koloru, ale widać o co chodzi.
Nie wiem teraz co zrobić z roletą bagażnika która leży od zimy i czeka na montaż, bo jest właśnie w tym oliwkowym beżu i trochę będzie mnie irytować że nie pasuje. Z drugiej strony, zanim znajdę właściwą roletę może minąć kolejne 2.5 roku, jak nie dłużej...


:arrow: Na sam koniec: jak wygląda trzecie światło stopu bez fabrycznej obwódki na szybie:

Obrazek

Według mnie nikt nigdy nie zauważy że coś tu jest nie tak :)
4 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

dom?n pisze: Według mnie nikt nigdy nie zauważy że coś tu jest nie tak :)
poza świrami od tych aut :)

1. poszukaj słupków pod głośniki wysokotonowe. warto :) bo jak wsadzisz tam głośniki, to zobaczysz, że to potrafi zagrać (tworząc zaskakującą przestrzeń)
2. odcieni beżu było chyba z 4? więc może to kwestia tych niuansów, a nie podziału 740/760/940/960?

Poza tym wyszło legitnie.
Karminowy wóz w kremowych skórach łączonych z miękkim pluszem.
Lepiej się nie da.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Fajne te zamienniki Scantechu:

Obrazek

Ten zbiorniczek wyrównawczy nie wytrzymał nawet roku od montażu.
Wrzuciłem OEM. Jest trzy razy droższy. Mam nadzieję, że wytrzyma co najmniej trzy lata.

Obrazek
3 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ