Volvo 940 Turbo 1991

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
grodek75
Posty: 288
Rejestracja: 23 sierpnia 2021, 16:55
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grodek75 »

Sinuspi pisze:Fitipoldi ma snowcap a Ty nie :-)
Mów sobie co chcesz, ale od kiedy pamiętam (nawet gdy nazwa "snowcap" nie była mi znana) uważałem że ten element w Polonezie był jednym z ładniejszych na rynku. Podobnie jak czarny tylny spojler/lotka w latach 80-tych :)
2 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Jakiś czas temu kupiłem pewne rzadkie graty do 240 i zamieniłem ze z sympatycznym Szwedem za półkę na długopisy. Półka była granatowa. Poczyniłem zatem próby malowania elementów pod kolor beżowego wnętrza w 940 (w 240, 740, 760 i przedliftowych 960 odcień beżu był taki sam):

Obrazek

Fabra to SEM Color Coat, odcień 15173 Camel. Puszka kosztuje 66,50 zł, niemało, a profilaktycznie potraktowałem jeszcze powierzchnię promotorem adhezji (kolejne 29zł). Odcień zgadza się w 99% - tu na zdjęciu jest w sumie najgorzej, bo półka jest przykręcona do konsoli środkowej, która jest wypłowiała. Porównywałem z kolorem plastików nienarażonych na światło słoneczne i różnica jest pomijalna.

To ten lakier, można go kupić na Allegro:

Obrazek

Mam ileś plastików połamanych, więc będę ich szukać w czarnym kolorze i malować. Zrobię też próbę z malowaniem gumowych dywaników, bo ponoć da się i wychodzi spoko. Na razie mam pewność, że odcień jest bardzo w porządku.
6 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Malowałem kilka miesięcy temu elementy wnętrza accorda. Poszedłem inną drogą i myślę że wyszło bardzo dobrze. Wziąłem element wnętrza i dałem do dorobienia puszkę sprayu wg wzoru. Wcześniej oczywiście odtluszczanie i podkład a na to kilka warstw. Na Wysogotowie robią takie rzeczy. Polecam. Koszt podobny.
1 x
Awatar użytkownika
clarksontop
Posty: 887
Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
Lokalizacja: KRA

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: clarksontop »

dom?n pisze:Obrazek

Widać podobieństwo?

(fot. Michał Opol, XI Festiwal Nitów i Korozji)
tu na kilku przebitkach widac Twoje auto

1 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

clarksontop pisze:
dom?n pisze:Obrazek

Widać podobieństwo?

(fot. Michał Opol, XI Festiwal Nitów i Korozji)
tu na kilku przebitkach widac Twoje auto

Samego kierownika różowego pojazdu też zauważyłem :)
2 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Kurde, zrobiłem sobie dziś fotoszopkę "Co by było gdybym znalazł kompletny fabryczny bodykit?" i teraz będzie mi smutno że nie da się go dostać...

Obrazek
4 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

A nie robią żywicznych kopii tego? W sumie listwy boczne z 960 byś dostał raczej bez trudu, kwestia dokładki zderzaka.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Tapicerkę foteli byś uprał Panocku :=)
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Sinuspi pisze:Tapicerkę foteli byś uprał Panocku :=)
Na ten moment mogę to zrobić tylko w Photoshopie, zima przyniosła dynamiczne spotkanie z krawężnikiem + pełną regenerację maglownicy, a budżet jest jaki jest :roll:
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:
Sinuspi pisze:Tapicerkę foteli byś uprał Panocku :=)
Na ten moment mogę to zrobić tylko w Photoshopie, zima przyniosła dynamiczne spotkanie z krawężnikiem + pełną regenerację maglownicy, a budżet jest jaki jest :roll:
To podjedź, pomogę ogarnąć chociażby tapicerkę
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ