960 Turbo "Gabriela"

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
BulvGL
Posty: 56
Rejestracja: 25 stycznia 2019, 00:31
Lokalizacja: Gliwice

960 Turbo "Gabriela"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BulvGL »

Witam.

Nadszedł ten miły czas kiedy i ja mogę przedstawić Wam swoje RWD Volvo 960 Turbo B204FT z 1992r. Auto możecie znać z OLX, jest to 960 z Cieszyna. Plany były na 740 w sedanie ale ubogi rynek, kilka przeczytanych tematów i porad z wątku w dziale "kupie" no i seria 900 pojawiła się na liście.
Auto kupiłem od młodego sympatycznego człowieka u którego pod domem stały 3 Volviaki :) z kolei On kupił auto od jakiegoś człowieka który podobno był kolekcjonerem i Volvo było najtańszym autem w jego kolekcji, niestety nie dowiedziałem się jaki był powód sprzedaży (być może jeszcze mnie to czeka :P).
Wracając Gabrielą z Cieszyna do Gliwic uśmiech nie schodził mi z gęby, autko prowadzi się wyśmienicie jak na swoje 27 lat. Silnik wydaje się być żwawy, układ kierowniczy pracuje precyzyjnie nie ma mowy o jakimś ściąganiu itp, jedynie hamulec jest nieco słabszy niźli w moim daily "Wytrwałym" czyli V70 D5 z 2004r, ale to raczej kwestia rozmiaru tarcz.

Auto aktualnie stoi w garażu i czeka aż znajdę chwile i zacznę ogarniać i krzątać się koło niej, póki co mam kilka pytań:
1. Jak działa sterowanie pamięci fotela? :P. Mam tam 3 ustawienia i przycisk m- pewnie memory ale nie wiem jak zapisywać.
2. Jaki akumulator? (obecny jest w średniej kondycji)
3. Myślę czy nie zmienić tarcz i zacisków na coś większego, możecie coś polecić? Temat na zimę i przy okazji felga 16/17 cali.
4. Poprzedni właściciel wymienił sam pasek rozrządu, ja jednak chce zrobić kompletny rozrząd, jaki polecicie?
5. Obroty przy rozgrzanym silniku potrafią skoczyć na moment na 1100 obr. Mam się już martwic? wyszło to dopiero po zakupie jak dojechałem do Gliwic oczywiście wykonałem tel. do poprzedniego właściciela,odpowiedział że czasem tak miał kiedy stał np: na światłach, było już tak jak kupił samochód i raczej się tym nie przejmował. Miałem kilka benzynowych silników i miewałem już identyczne akcje, był to zazwyczaj czujnik temp. lub jakiś reg. biegu jałowego czy inna mało istotna sprawa, ale tutaj turbo benzyna no i w sumie nie wiem od czego zacząć szukać.

Kilka zdjęć:
Załączniki
IMG_20190507_190100.jpg
IMG_20190507_190100.jpg (3.87 MiB) Przejrzano 7471 razy
IMG_20190507_190056.jpg
IMG_20190507_190056.jpg (4.2 MiB) Przejrzano 7471 razy
IMG_20190507_185937.jpg
IMG_20190507_185937.jpg (5.97 MiB) Przejrzano 7471 razy
IMG_20190507_132455.jpg
IMG_20190507_132455.jpg (5.18 MiB) Przejrzano 7471 razy
w towarzystwie "Wytrwałego"
w towarzystwie "Wytrwałego"
IMG_20190507_120519.jpg (4.19 MiB) Przejrzano 7471 razy
6 x
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: 960 Turbo "Gabriela"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

Gratuluję zakupu ;) Kozak fura.

1. Co do fotela: trzymasz M + jednocześnie cyferkę przez kilka sekund. Po tym zabiegu obecna pozycja fotela będzie zapamiętana.
2. Akumulator: ja używam 74ah, Bosch silver i jest git.
3. Najtaniej a i całkiem dobrze jest założyć 302/305mm z volvo s70/v70I/c70. Wtedy wystarczy koło 16". Big brake kit to już okolice 2500zł.

Tyle jestem w stanie pomóc. Z rozrządem może być ciężko, znalezienie przyczyny falowania też może nie być łatwe. Sprawdź czy masz jakieś błędy na kompie.
1 x
Awatar użytkownika
BulvGL
Posty: 56
Rejestracja: 25 stycznia 2019, 00:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: 960 Turbo "Gabriela"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BulvGL »

re5pect pisze:Gratuluję zakupu ;) Kozak fura.

1. Co do fotela: trzymasz M + jednocześnie cyferkę przez kilka sekund. Po tym zabiegu obecna pozycja fotela będzie zapamiętana.
2. Akumulator: ja używam 74ah, Bosch silver i jest git.
3. Najtaniej a i całkiem dobrze jest założyć 302/305mm z volvo s70/v70I/c70. Wtedy wystarczy koło 16". Big brake kit to już okolice 2500zł.

Tyle jestem w stanie pomóc. Z rozrządem może być ciężko, znalezienie przyczyny falowania też może nie być łatwe. Sprawdź czy masz jakieś błędy na kompie.
Dziękuje :)
Czyli 74ah wystarczy, spoko.
Hamulce z s70/v70I/c70, pasują P2P? czy trzeba coś modzić, kupić komplet przód tył z zaciskami i jarzmami?
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 960 Turbo "Gabriela"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Bardzo ładne auto, wygląda na bardzo zadbane. Fajnie, że kolejne Turbo 16V się pojawiło :)
Co do akumulatora to ja mam AGMowy z V70 bodajże. 70Ah, spisuje się dobrze.
Rozrząd - napisz do Drakena, zobacz, co odpowiedzą. Da się też posprowadzać zamienniki sztuka-po-sztuce, tak robił poprzedni właściciel mojego auta.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: 960 Turbo "Gabriela"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

5. Co do rozrządu to jeśli ten sam co w B234F to za dużego wyboru nie masz. Draken ma chyba całe zestawy dla obu typów napinaczy (bo tam są 2 typy)
0 x
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: 960 Turbo "Gabriela"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

BulvGL pisze: Czyli 74ah wystarczy, spoko.
Hamulce z s70/v70I/c70, pasują P2P? czy trzeba coś modzić, kupić komplet przód tył z zaciskami i jarzmami?
Sam przód. Tutaj masz krótki poradnik:
https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=156900

Ogólnie jak wpiszesz Volvo 740 302mm brakes to znajdziesz sporo informacji. Mam takie u siebie i na prawdę dają radę.
1 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 960 Turbo "Gabriela"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Gratulacje. Piękna sztuka :)
1 x
Awatar użytkownika
BulvGL
Posty: 56
Rejestracja: 25 stycznia 2019, 00:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: 960 Turbo "Gabriela"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BulvGL »

re5pect pisze:
BulvGL pisze: Czyli 74ah wystarczy, spoko.
Hamulce z s70/v70I/c70, pasują P2P? czy trzeba coś modzić, kupić komplet przód tył z zaciskami i jarzmami?
Sam przód. Tutaj masz krótki poradnik:
https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=156900

Ogólnie jak wpiszesz Volvo 740 302mm brakes to znajdziesz sporo informacji. Mam takie u siebie i na prawdę dają radę.
ciekawe ile nowych części z tego będzie dostępne w ASO :), w każdym razie zabieram się za kompletowanie.
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: 960 Turbo "Gabriela"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

BulvGL pisze:Silnik wydaje się być żwawy
„wydaje się być żwawy”? Napisałeś to z delikatną niepewnością ;) Depnij mu do oporu. Wtedy się wszystkiego dowiesz. 8,5 do setki i 215km/h to punkt odniesienia.
BulvGL pisze:jedynie hamulec jest nieco słabszy niźli w moim daily "Wytrwałym" czyli V70 D5 z 2004r, ale to raczej kwestia rozmiaru tarcz.
ciekawe.. Ja na siłę hamowania zupełnie nie mogę złego słowa powiedzieć. Wręcz przeciwnie. Nic bym nie wsadzał. Ale to ja ;)
BulvGL pisze:Jaki akumulator? (obecny jest w średniej kondycji)
Ja mam MOLL 74Ah. Słyszałem dobre opinie. Mam go od jesieni, więc jeszcze nie mogę zbyt wiele powiedzieć, oprócz tego, że wszystko ok.
BulvGL pisze:Obroty przy rozgrzanym silniku potrafią skoczyć na moment na 1100 obr. Mam się już martwic? wyszło to dopiero po zakupie jak dojechałem do Gliwic oczywiście wykonałem tel. do poprzedniego właściciela,odpowiedział że czasem tak miał kiedy stał np: na światłach
Nie wiem na jak długi moment, ale często na postoju, gdy włącza się wiatrak, wskazówka lekko drgnie w górę na sekundę. Ale chyba nie aż do 1100. Bardziej - o 100. Może być czujnik temp., nieszczelność gdzieś w dolocie, tps, wtyczki, wiązki, zimne luty... itp. itd.
0 x
Awatar użytkownika
BulvGL
Posty: 56
Rejestracja: 25 stycznia 2019, 00:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: 960 Turbo "Gabriela"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BulvGL »

Milco pisze:
BulvGL pisze:Silnik wydaje się być żwawy
„wydaje się być żwawy”? Napisałeś to z delikatną niepewnością ;) Depnij mu do oporu. Wtedy się wszystkiego dowiesz. 8,5 do setki i 215km/h to punkt odniesienia.
Jeszcze mu nie dawałem w palnik, jeździ się troszkę inaczej niźli w Turbo dieslu bo nie ma takiego momentu. Ogólnie ładnie się zbiera, tyle że trzeba go kręcić ale taki urok turbo benzyny.
Jeśli chodzi o hamulec to porównywałem do mojego V70 D5 z 2004r, nie pisałem ze jest słaby tylko słabszy od porównywanego :). podejrzewam ze nawet fabrycznie nowe 960 nie ma lepszego hamulca od V70 II.
0 x
ODPOWIEDZ