245 GL 79'

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 245 GL 79'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Na większość spraw masz już gotowe odpowiedzi i całe tematy. Wszyscy już to przerabialiśmy w różnym zakresie. Opcja szukaj na forum działa całkiem sprawnie. Żebyśmy nie musieli pisać o tych sprawach po raz kolejny najpierw sam postaraj się poszukać odpowiedzi. Jak czegoś nie znajdziesz wróć z pytaniami.
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: 245 GL 79'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

to_masz pisze:Tu tata, korzystając z tego, że młody znikł u dziewczyny na sobotę i mi dane było chwilę poprzebywać w towarzystwie łosia,
jako kompletny mechaniczny, a tym bardziej blacharski laik mam parę pytań i liczę na wasze podpowiedzi: Ndżoj!
to_masz pisze:- są purchle na granicy uszczelek przedniej szyby i bocznej tylnej, czy uszczelki da się kupić nowe? czy kupuje się stare - lepsze? a może z metra cięte nowe? czy można zapytać tam, gdzie wymieniają szyby?
wspomniane purchle to typowe miejsca korozji. Uszczelki z metra to kojarzę tylko do Ursusa i Tarpana :) "Uszczelki" szyby czołowej można niby trafić. Pytanie co z nią jest nie tak. To tylko maskownica. Szyba jest wklejana. Boczne, tylne uszczelki są bardzo trwałe. To kawał porządnej gumy. Nie sadze aby była konieczność wymiany. Jeśli już Cie najdzie na wymianę, zakup rób osobiście bo skala ocen u sprzedawców części używanych jest bardzo szeroka. W przeciwnym razie możesz kupić gorsze od swoich. Szrotowe fanty do przedlifta często są w mizernym stanie. Twoje uszczelki szyb stałych dekory mają raczej super. Nie sadze abyś znalazł lepsze.
to_masz pisze:- uszczelki drzwi, gumy do okien - czy to się jakoś regeneruje, czy można kupić nowe?
Nie da się regenerować gumy. Można je zmiękczyć gliceryna. U Was pewnie są spękane od słońca. Uszczelki pasują od polifta. Można kupić ładne używane. Warunek, żadnych pęknięć na zgięciach bo to śmierdzi trupem. Nowe można trafić ale trzeba szukać, mieć cierpliwość i pieniądze (Szwecja, tradera). Zgarniacze przy szybach:
http://volvorwd.pl/viewtopic.php?f=29&t=2277
http://volvorwd.pl/viewtopic.php?f=29&t=3004
to_masz pisze:- czy "masę" którą pokryta jest podłoga należy na wszelki wypadek usunąć, gdyż jest spękana i może tam czai się zło, czy usunąć tylko tam, gdzie jest spękana, a tam gdzie jest cała zostawić, bo jest na niej oryginalny lakier?
ta masa to wytłumienie i to leży w gestii blacharz aby zweryfikował stan podłogi. Ze zdjęć lepiej w tym temacie nie doradzać bo możesz zrywać niepotrzebnie.
to_masz pisze:- czy polecacie jakiegoś magika od gaźnika? bo zapala, ale gaśnie,
używasz ssania ?
to_masz pisze:- czy tapicerkę z siedzeń wymienić w całości? bo są dziury w przednim siedzeniu, więc żeby był komplet -trzeba po mojemu wymienić wszystko
wszystko zależy od Waszych oczekiwań i portfela. Jaki macie plan na auto? Jak najwięcej w oryginale ? Jeśli tak to boczki można ładne znaleźć. Poszycie ładne w wydaniu ręczni beżowy to mission impossible. Jeśli oryginalna tapicerka nie jest Waszym celem to obecną spalić i dać do zrobienia nową. Osobiście to pokusiłbym się na beżowe wnętrze z polifta. Fajny jest beżowy sztruks i taka chyba jodełka. Będzie tanie i OEM.
to_masz pisze:- co zrobić z boczkami? są jakby przetłoczone i plastikowe, więc tapicer nie zrobi takich samych
j.w.
to_masz pisze:- co proponujecie zrobić ze spękaną deską?
Szukać drugiej. Można trafić. Drogą alternatywą jest regeneracja.
to_masz pisze:Generalnie lakier na całym samochodzie jest taki, że nie chcę malować go całego (jest piękna patyna w 99%), czy te łatki od lakiernika da się jakoś postarzyć, czy to raczej będą świecące plamy?
Nie da się zjeść ciastko i mieć ciastko. Jeśli masz podgnite podszybia, wnękę koła zapasowego i pewnie jeszcze coś wyjdzie to konieczny jest blacharz i lakiernik. Na moje nowy akryl ze spłowiały wygląda średnio. Możesz oczywiście spatynować. Nie wiem jak. Jedyne co mi przychodzi do głowy to Cif. Tylko po co :) Ogarnijcie dobrze blacharkę (nie oszczędzajcie na blacharzu) i pomalujcie całego. Dzisiejsze lakiery nie są już tak trwałe i częste wizyty na myjni automatycznej mogą dać pożądany efekt :)


P.s. Endriu, chyba lewa nogą wstałeś. To wątek własny, więc może chyba pytać do woli, a kto ma ochotę to odpowie. Zapomniał wół jak cielęciem był ;)
4 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 245 GL 79'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

JoeM pisze:. Zapomniał wół jak cielęciem był ;)
Z ręką na sercu. Pytałem jak nie znalazłem info na forum / w necie / u znajomych w realu.
Zarówno w Twoim wątku jak i moim jest o przedniej szybie i uszczelkach, o zgarniaczach a na forum jest o pełnych konserwacjach podłogi wewnątrz z podaniem konktetnych preparatów, konserwacji podwozia, wygłuszaniu wnętrza. No wszystko tu już jest. Nie wiem po co to powielać.
Trochę tego czytania jest przyznam. Spędziłem tu kilkaset godzin ale jak się nie ma cierpliwości do zdobywania wiedzy w tym zakresie to nic z tego nie będzie.
0 x
to_masz
Posty: 72
Rejestracja: 16 lutego 2017, 13:56
Lokalizacja: LPU

Re: 245 GL 79'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: to_masz »

JoeM pisze:Nie da się regenerować gumy. Można je zmiękczyć gliceryna. U Was pewnie są spękane od słońca. Uszczelki pasują od polifta. Można kupić ładne używane. Warunek, żadnych pęknięć na zgięciach bo to śmierdzi trupem. Nowe można trafić ale trzeba szukać, mieć cierpliwość i pieniądze (Szwecja, tradera). Zgarniacze przy szybach:
http://volvorwd.pl/viewtopic.php?f=29&t=2277
http://volvorwd.pl/viewtopic.php?f=29&t=3004
Dziękuję, zapisałem się w edycji 2019
JoeM pisze:używasz ssania ?
Tak, oczywiście. Pochodzi chwilę i gaśnie, ogólnie telepie na boki całym silnikiem, jak go kupowaliśmy gość zapalił i wjechał nim na lawetę, mały wymienił: kable, kopułkę, palec, rozrząd, nowy olej +filtr,świece, pompę wody (gazu nie dotykałem, próbowałem na wolnych obrotach, oczywiście świeża benzyna z bańki prosto do pompy
JoeM pisze:wszystko zależy od Waszych oczekiwań i portfela. Jaki macie plan na auto? Jak najwięcej w oryginale ? Jeśli tak to boczki można ładne znaleźć. Poszycie ładne w wydaniu ręczni beżowy to mission impossible. Jeśli oryginalna tapicerka nie jest Waszym celem to obecną spalić i dać do zrobienia nową. Osobiście to pokusiłbym się na beżowe wnętrze z polifta. Fajny jest beżowy sztruks i taka chyba jodełka. Będzie tanie i OEM.
Generalnie chcemy samochód ori, między innymi dzięki Tobie, jak rozmawialiśmy na zlocie pod Kielcami byłem na etapie turbo monstrum, ale ta faza chwilowo mi minęła, chociaż czekam po cichu na mocne wejście Kuby. Tapicerka, ze zdjęć w necie wydawała mi się sztruksem i taka bardzo mi się podoba, ta nasza z daleka tak właśnie wygląda, ale w rzeczywistości jest to coś a'la welur i z bliska nie jest takie fajne.
Budżet jest, więc zrobimy nową. Czy ta beżowa z polifta to ta? bo tylko raz taką widziałem i nazwałbym ją przestrzenną
JoeM pisze:Nie da się zjeść ciastko i mieć ciastko. Jeśli masz podgnite podszybia, wnękę koła zapasowego i pewnie jeszcze coś wyjdzie to konieczny jest blacharz i lakiernik. Na moje nowy akryl ze spłowiały wygląda średnio. Możesz oczywiście spatynować. Nie wiem jak. Jedyne co mi przychodzi do głowy to Cif. Tylko po co :) Ogarnijcie dobrze blacharkę (nie oszczędzajcie na blacharzu) i pomalujcie całego. Dzisiejsze lakiery nie są już tak trwałe i częste wizyty na myjni automatycznej mogą dać pożądany efekt :)
Ta patyna jest naprawdę ładne, szkoda mi jej. Pomalować całość zawsze zdążymy. Sprzęt idzie do lakiernika, ale pomalujemy tylko to, co trzeba. Jak do tego dojdzie, to z pewnością będzie to pomarańcza.
Załączniki
volvo spotkane na Gałczyśkiego Raszyn/WA-wa, obok parkingu P16
volvo spotkane na Gałczyśkiego Raszyn/WA-wa, obok parkingu P16
tapicerkaP16.jpg (5.95 MiB) Przejrzano 6055 razy
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: 245 GL 79'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

No właśnie. Szukasz takiego wnętrza jak fota wyżej i zamykasz temat. Dokładnie takich szmat tylko, że w brązie szukałem do siebie.
2 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: 245 GL 79'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

endriugto pisze:
JoeM pisze:. Zapomniał wół jak cielęciem był ;)
Z ręką na sercu. Pytałem jak nie znalazłem info na forum / w necie / u znajomych w realu.
Zarówno w Twoim wątku jak i moim jest o przedniej szybie i uszczelkach, o zgarniaczach a na forum jest o pełnych konserwacjach podłogi wewnątrz z podaniem konktetnych preparatów, konserwacji podwozia, wygłuszaniu wnętrza. No wszystko tu już jest. Nie wiem po co to powielać.
Trochę tego czytania jest przyznam. Spędziłem tu kilkaset godzin ale jak się nie ma cierpliwości do zdobywania wiedzy w tym zakresie to nic z tego nie będzie.
Pogratulować samodzielności ale autor wątku deklaruje, że jest laikiem. Bez pytań raczej się nie obejdzie. Najważniejsze, że mają zapał i samochód którego nie godzi się spieprzyć. Powtarzające pytania, obrazki, tematy to codzienność na każdym forum, a co dopiero na fejsie. Nie przeszkadza mi jak czytam czyjś watek i pada przerabiany temat bo zawsze można dowiedzieć się czegoś nowego. Ja wychodzę z założenia, że lepiej spytać i poznać bieżącą sytuacje. Wiele rzeczy jest nieaktualna. Wiele rzeczy to bzdury. Powstają nowe sposoby i produkty. Jeśli ktoś czytał mój wątek to szczerze powiem, że sporo tematów zrobiłbym inaczej. W przypadku renowacji auta nie ma gotowej recepty. Większość spraw jest indywidualna. Jedna odpowiedź na pytanie nie zawsze zamyka temat. Niestety jeśli ktoś jest laikiem to opcja „szukaj” wiele nie pomorze. Więcej cierpienia sprawia mi patrzenie na partactwo niż odpowiedź na wiele razy powtarzane pytanie. Jest pytanie, jest odpowiedź i fajnie jest, że ktoś może to potwierdzić bądź zanegować i poradzić coś innego. Zawsze można coś zrobić lepiej. Lepiej uczyć się na cudzych błędach. Piszą w swoim wątku i nie każdy musi to czytać. Każdy ma prawo takie pytania zignorować albo przemilczeć. Robię tak gdy nie mam czasu, nie chce mi się albo nie znam odpowiedzi. Na tym etapie lepiej wspierać. Na kiwanie palcem będzie jeszcze czas. Przepraszam Endriu ale tak to widzę. Peace.
10 x
Awatar użytkownika
Miś
Posty: 758
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: 245 GL 79'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Miś »

Duża część uszczelek jest dostępna w Drakenie i Scandixie. Oczywiscie nie wszystkie ale warto zerknąć.

Fajne auto... jak starczy Wam wytrwałości to będzie sztos!
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: 245 GL 79'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

to_masz pisze:
JoeM pisze:używasz ssania?
Tak, oczywiście. Pochodzi chwilę i gaśnie, ogólnie telepie na boki całym silnikiem, jak go kupowaliśmy gość zapalił i wjechał nim na lawetę, mały wymienił: kable, kopułkę, palec, rozrząd, nowy olej +filtr,świece, pompę wody (gazu nie dotykałem, próbowałem na wolnych obrotach, oczywiście świeża benzyna z bańki prosto do pompy

Generalnie chcemy samochód ori, między innymi dzięki Tobie, jak rozmawialiśmy na zlocie pod Kielcami byłem na etapie turbo monstrum, ale ta faza chwilowo mi minęła, chociaż czekam po cichu na mocne wejście Kuby. Tapicerka, ze zdjęć w necie wydawała mi się sztruksem i taka bardzo mi się podoba, ta nasza z daleka tak właśnie wygląda, ale w rzeczywistości jest to coś a'la welur i z bliska nie jest takie fajne.
Budżet jest, więc zrobimy nową. Czy ta beżowa z polifta to ta? bo tylko raz taką widziałem i nazwałbym ją przestrzenną

Pomalować całość zawsze zdążymy. Sprzęt idzie do lakiernika, ale pomalujemy tylko to, co trzeba. Jak do tego dojdzie, to z pewnością będzie to pomarańcza.
Ssanie nie jest precyzyjne. Przy odpaleniu zimnego wyciągniesz na ful i powinien bez problemu odpalić ale po chwili to trzeba ująć dawkę paliwa. U siebie jak tego nie zrobię to też telepie. Dopiero gdy silnik się rozgrzeje mogę całkowicie wdusić linkę. Regulacja gaźnika w takim przypadku nie pomorze aczkolwiek nie zaszkodzi. Jeśli wariuje na ciepłym to warto dać gaźnik we właściwe ręce. U nas jest jeden godny polecenia mistrz pod Poznaniem ale terminy ma zajęte na kilka miesięcy:
http://www.reges.pl/gazniki/
Jeśli ruszane było coś w aparacie zapłonowy, a przedtem nie gasł to może przerwę na przerywaczu trzeba wyregulować.

Co do tapicerki to nie pamiętam już dokładnie jak tam było w poliftach. Kojarzę tweedową jodełkę ale może źle. To chyba to wskazane strzałką na drugim zdjęciu. Na Twoim zdjęciu to będzie raczej trykot przypominający welur.

Na wypór tapicerki i lakieru macie czas. Szukajcie, oglądajcie. Jedno musi zagrać z drugim. Wspomniana pomarańcz to super kolor ale czy wtedy beżowe wnętrze to dobry pomysł. Najpierw ogarnijcie blachę. Koniecznie dobrze. Jeśli jest budżet i czas to nie żałujcie na blacharza. Bierzcie kogoś z polecenia aby potem nie żałować i płakać nad każdym purchlem po roku.

Obrazek

Obrazek
0 x
to_masz
Posty: 72
Rejestracja: 16 lutego 2017, 13:56
Lokalizacja: LPU

Re: 245 GL 79'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: to_masz »

Miś pisze:Duża część uszczelek jest dostępna w Drakenie i Scandixie. Oczywiscie nie wszystkie ale warto zerknąć.

Fajne auto... jak starczy Wam wytrwałości to będzie sztos!
Miś przejrzałem oba sklepy, ale tam są tylko do polifta, czy to będzie pasować? Np. uszczelka drzwi?
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 245 GL 79'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

to_masz pisze:
Miś pisze:Duża część uszczelek jest dostępna w Drakenie i Scandixie. Oczywiscie nie wszystkie ale warto zerknąć.

Fajne auto... jak starczy Wam wytrwałości to będzie sztos!
Miś przejrzałem oba sklepy, ale tam są tylko do polifta, czy to będzie pasować? Np. uszczelka drzwi?
Janusz już pisał że pasują od polifta...
0 x
ODPOWIEDZ