[940 SE] Pomidorowy Smok

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: [940 SE] Pomidorowy Smok

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

no super...to może być perełka! fajny egzemplarz
0 x
ijon
Posty: 62
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: [940 SE] Pomidorowy Smok

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ijon »

Dzięki wszystkim za pozytywne opinie! Trochę się nie odzywałem, bo jakoś zaskakująco dużo roboty mam w tym roku, zawsze w lutym cisza a tu taki psikus. Ale tymczasem chyba wiosna przyszła, wiec się z kumplem na sobotę na polerowanie ustawię i wrzucę fotki przed i po.

A tymczasem wrażenia z pierwszego miesiąca użytkowania są takie, że już jeżdżę trochę lepiej niż ofiara losu (chociaż raz mi dupa uciekła na skrzyżowaniu i wyjechałem na przeciwległy pas, na szczęście pusto było, no i nauka na przyszłość cenna ;]), a radochę mam jak tylko go widzę :) Ale lista rzeczy do zrobienia jest jednak ogromna. Silnik mam B230FB, zaraz po zakupie zmieniłem olej, przy czym śruba od spustu objechana i bez kanału i być może naspawania innej śruby nie do ruszenia (może ma ktoś taką na zbyciu? ;) więc górą za pomocą pompki wysysaliśmy. Stary olej pachniał benzolem, kolega podpowiada, że poprzedni właściciel skoro rzadko jeździł, to pewnie często odpalał, żeby silnik pochodził na jałowym biegu. Ale jakieś 300km na nowym oleju i też trochę zalatuje, ale do tego jeszcze wrócę. Świece też wymieniliśmy, bardzo nierówno okopcone były, coś tam ewidentnie nie tak działało.

W każdym wypadku nazwa Smok okazała się prorocza, bo zasadniczo to mi 15 żre, trochę jak Koriolan użytkownika bnw na początku ;) Gdzieś tam wyczytałem, że może być tak, że któryś wtrysk przytkany i komputer z rozpędu podaje za dużo na pozostałe, co by mogło może mieć też związek z zapachem benzyny w oleju. Planuję "dopalić" to paliwo co mam do rezerwy, a potem zalać do pełna i użyć tego środka do czyszczenia wtryskiwaczy - zobaczy się, czy więcej na tej samej ilości paliwa zrobię. Z drugiej strony nic też absolutnie nie kopci, więc nie wiem, czy wtryskiwacze winne. Równie dobrze przyczyna może być to, że ja mam cholera za blisko do biura - jakieś 5km, więc połowę trasy na zimnym silniku przejeżdżam, zwłaszcza że połowa z tego to przez osiedle, z progiem co 100 metrów, że w sumie nawet w jedną stronę jak jest ciągle pod lekką górkę to szkoda trójki wrzucać, bo cholernie nie lubi się ten silnik z niskich obrotów wyciągać, znaczy całą budą trzęsie ;)

W każdym wypadku zagazować go za bardzo nie chcę, bo wydaje się, że naprawdę do ładnego stanu można by go doprowadzić, nadającego się za te trzy lata na żółte tablice, ale mam z tym dylemat, bo o ile te 10km dziennie do biura i z powrotem nawet przy spalaniu 15 litrów benzyny nie boli jakoś strasznie - na bilet miesięczny wydałbym i tak ze 3/4 tego ;] - to strach się wybierać na jakieś dalsze wycieczki.

Przy okazji serwisu przednich hamulców (oj, widać było, że auto mało jeździło ostatnio...!) wyszło, że gumy w łącznikach stabilizatorów to już raczej długo nie pociągną, w sobotę chce też zobaczyć tył. Polecicie, gdzie można niedrogo kupić?

Ma auto trochę wad kosmetycznych, na przykład drzwi kierowcy były kiedyś stuknięte (chłop, od którego Volvo kupiłem, twierdzi, że kupił je od jeszcze starszego profesora, któremu rodzina zabroniła jeździć - pasowałoby, że wymusił gdzieś i dostał lekkiego strzała w swoje drzwi) i bardzo na odwal się zostały zrobione, nie dość że wyraźnie na karoserii widać linię malowania, to szpachla pękła w jednym miejscu i paskudnie to wygląda (foto pod spodem), a i pewnie gnić pod spodem może. Muszę coś wymyśleć co z tym zrobić.

Obrazek

Na dachu mam dwie paskudne plamy, których zmyć mi się nie udało - gość woził rower na dachu, może coś mu tam z niego skapło, albo się jakoś opona w gorący dzień zetknęła - nie wiem.

Obrazek

Ma też nieco pęknięty zderzak na prawym przodzie i niestety brakuje tam ostatniego fragmentu listewki tej takiej co jest na wierzchu - próbowałem kupić, ale chromowane znalazłem, jasne znalazłem, a u mnie to jest taki ciemny grafit, trochę widać na zdjęciu poniżej. Nie ma ktoś? Prawy tył też by się przydał, bo pęknięty. Ewentualnie czy ktoś kiedyś takie listewki próbował odnowić/pomalować? Czego użyliście?

Obrazek

Natomiast pozytywem, który widać na powyższym zdjęciu są felgi. Powiecie, że jestem nudziarz, ale podobają mi się nieprawdopodobnie, pasują moim zdaniem do tego wozu perfekcyjnie! Oczywiście też by je warto wypiaskować, pomalować i te napisy Volvo na dekielkach odnowić. To ostatnie mam pomysł jak zrobić, robię koszulki z nadrukami, mam ploter, więc odmierzę, odtworzę w Corelu i wytnę z folii taki naklejany szablon, żeby można napis na nowo szprajem napsikać, a jak mnie kiedyś fantazja poniesie, to nawet jeszcze ciekawiej to zrobić. Natomiast tak czy siak chyba chciałbym te felgi na zimę zostawić, a na lato mieć komplet 16" - tyle że tych "moich" to chyba w tym rozmiarze nie ma? Z tego co widziałem to Hydry na 16" bardzo popularne i też dość ciekawie wyglądają, ostatnio ktoś komplet z oponami za tauzena sprzedawał... Chyba że macie ciekawsze pomysły? Byle Volvo ;)

O i jeszcze takie końcowe pytania, 1) czy nie wiecie, czy da się wyjąć radio razem z tym schowkiem poniżej, żeby sobie spróbować zamontować taki zestaw z nawigacją, kamerką cofania itede? One z tego co widziałem zawsze są wielkości podwójnego radia jakby. 2) Czy próbował ktoś zrobić jakieś obejście, żeby mieć w lepszym miejscu przycisk od awaryjnych? Ten knefel na kolumnie kierownicy gdzieś tam z boku powoduje, że na buca już dwa razy wyszedłem, bo ktoś mnie wpuścił, a ja zajęty kręceniem kółeczkiem nie miałem mu jak podziękować :P A mam puste, brzydkie miejsce bez zaślepki w miejscu gdzie według instrukcji powinien być przycisk od elektrycznej anteny lub szyberdachu. 3) Z tego co się zdążyłem zorientować, to ta moja wersja silnika bez turbo to się raczej do jakichś tuningów niespecjalnie nadaje, ale jest chociaż opcja podpięcia jakiegoś laptopa z jakimś oprogramowaniem do komputera od wtrysków, żeby tam obczaić parametry, czy wszystko w porządku działa?


Z góry dzięki, jeśli komuś będzie chciało się na jakieś pytanie odpowiedzieć albo chociaż przeczytać tą ścianę tekstu :)
2 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: [940 SE] Pomidorowy Smok

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Felgi widać na zdjęciu wyglądają bardzo świeżo. Też mi się podoba ten wzór. Nic z nimi nie rób a przy Twoich przebiegach i obecnych bezśnieżnych zimach załóż dobre opony wielosezonowe. Mam już od kilku lat i polecam.
0 x
ijon
Posty: 62
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: [940 SE] Pomidorowy Smok

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ijon »

Mam tam właśnie wielosezonówki, Uniroyal, 2014, ale bieżnika sporo zostało, więc pewnie jeszcze ten rok objeżdżą. Tyle że co do tej bezśnieżności - aż tak różowo nie ma, bo mam garaż z bardzo niewygodnym wjazdem - mało miejsca z tyłu, z jednej strony ostry spad a całość pod górkę i za mną jeszcze jest firma gdzie ciężarówki dojeżdżają i zimą koleiny robią, więc póki śnieg był to nie korzystałem, po dwóch doświadczeniach z wyjeżdżaniem z niego po pół godziny ;) Auta szkoda, sprzęgła... Może z zimówkami by było łatwiej.
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: [940 SE] Pomidorowy Smok

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Zimówki są lepsze tylko w kopnym śniegu. Jak masz lód czy wyslizgany śnieg to tylko kolce.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: [940 SE] Pomidorowy Smok

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Korek miski kupisz bez problemu, są tutaj:
http://wow.waw.pl/sruba-korek-spustu-ol ... vo-740-940
https://www.draken.com.pl/volvo/uklad-s ... -4cyl.html

Olej nie powinien jakoś bardzo śmierdzieć benzyną, ale przy małych przebiegach trochę może. Jeździsz na niedogrzanym silniku, cały czas na bogatej mieszance, stąd podwyższone spalanie i okopcone świece. Dla świętego spokoju można sprawdzić i ew. podmienić czujnik temperatury, ale mz. nie spodziewaj się jakiejś dramatycznej poprawy. Jeśli każda świeca wygląda inaczej mogą być założone różne (mniej prawdopodobne), albo nikt nigdy nie próbował regulować zaworów. Z tym jest trochę więcej zabawy, ale zdecydowanie warto to sprawdzić, bo być może nikt do nich nie zaglądał od bardzo dawna.

Jeden albo więcej wtryskiwaczy rzeczywiście może być zasyfiały, czyszczenie nie zaszkodzi. Ale to nie jest tak, że jak jeden niedomaga to pozostałe nadrabiają (no może do pewnego stopnia, ale to już niuanse), bo to jest fullgrupa, czyli oględnie mówiąc wszystkie cztery wtryskiwacze są sterowane jednym kablem i pracują rówocześnie.

Poduszki łączników stabilizatora możesz za jedną przesyłką zamówić razem z korkiem miski
http://wow.waw.pl/volvo/zawieszenie-1/v ... 80-940-960
W Drakenie są tylko kompletne łączniki
https://www.draken.com.pl/volvo/przod/1 ... -v90-.html
Jakbyś chciał zamówić jeszcze poduszki drążka stabilizatora, wcześniej musisz zmierzyć średnicę swojego.

Felgi nazywają się Aries i mz. rzeczywiście są jednymi z najlepiej pasujących seryjnych do stylu dziewięćsetek. Sam mam takie na lato :)
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: [940 SE] Pomidorowy Smok

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

endriugto pisze:Felgi widać na zdjęciu wyglądają bardzo świeżo. Też mi się podoba ten wzór. Nic z nimi nie rób a przy Twoich przebiegach i obecnych bezśnieżnych zimach załóż dobre opony wielosezonowe. Mam już od kilku lat i polecam.
Andrzeju, a czy można założyć, że w zimie jaka jest u nas (na plusie i grupo poniżej zera, such i mokro, ze śniegiem i bez) całoroczna opona lepiej sobie radzi niż zimówka w samochodzie używanym przez przeciętnego Kowalskiego w mieście, poza miastem, na trasie, na wyjeździe na narty, w Suwałkach albo w Poznaniu ?
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: [940 SE] Pomidorowy Smok

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

JoeM pisze:
endriugto pisze:Felgi widać na zdjęciu wyglądają bardzo świeżo. Też mi się podoba ten wzór. Nic z nimi nie rób a przy Twoich przebiegach i obecnych bezśnieżnych zimach załóż dobre opony wielosezonowe. Mam już od kilku lat i polecam.
Andrzeju, a czy można założyć, że w zimie jaka jest u nas (na plusie i grupo poniżej zera, such i mokro, ze śniegiem i bez) całoroczna opona lepiej sobie radzi niż zimówka w samochodzie używanym przez przeciętnego Kowalskiego w mieście, poza miastem, na trasie, na wyjeździe na narty, w Suwałkach albo w Poznaniu ?
Masz rację może podchodzę do tego zbyt osobiście. W moim przypadku mało dalszych wyjazdów plus łagodny nizinny klimat. Poznańska oszczędna natura i moja wygoda zdecydowały że mam w autach opony wielosezonowe. Dzięki temu nie muszę martwić się o wymiany i mam spooooro więcej miejsca w garażu.
Do tematu należy podejść indywidualnie.
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: [940 SE] Pomidorowy Smok

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Dokładnie o to mi chodziło Andrzej. Właśnie, tu trzeba podejść indywidualnie. Nie znając charakterystyki użytkowania auta trudno jest trafnie dobrać ogumienie.

P.s. Spoko Smok
0 x
ijon
Posty: 62
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: [940 SE] Pomidorowy Smok

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ijon »

Dzięki panowie za wskazówki!

@endriugto @JoeM co do tej zimy - no na Śląsku to trochę tych dni śnieżnych jednak co roku jest, miejsce w garażu na komplet kół by się znalazło chyba, a skoro te moje wielosezonówki już 5 lat mają, to powoli można się zastanawiać nad inwestycjami w ogumienie za rok czy dwa.

@fonderal rozrząd był wymieniany jakieś 30kkm temu, niestety nie wiadomo dokładnie, ale spróbuję jeszcze od poprzedniego właściciela jakieś papiery wytargać, zresztą i tak miał mi odszukać w piwnicy oryginalne radio z niego. Czy regulowano zawory - nie wiem, ten rozrząd był wymienianym w znanym i cenionym serwisie Volvo w Radzionkowie, z drugiej strony jeśli tam były też np. wymiany oleju robione, a korek mam spieprzony, to też z rezerwą podchodzę, bo albo sami spieprzyli, albo nie wymienili, a to przecie koszt mizerny.

No i dzięki za podpowiedź jak się te felgi moje nazywają :) Znalazłem nawet jakieś forum, gdzie był post z kilkudziesięcioma zdjęciami felg i nazwami dopasowanymi, tyle że było to dość stare i połowa fotek była nieaktywnych...
0 x
ODPOWIEDZ