965 Turbo - Koriolan

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Boki siedzeń chyba nigdy nie były ze skóry naturalnej. U mnie w półskórze tak jest, jeszcze ze dwie skórzane tapicerki przewracałem na lewą stronę i to samo.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Dobrze widzę .............M90 w 960 :o czyli modzili i połamali tunel
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

fonderal pisze:Boki siedzeń chyba nigdy nie były ze skóry naturalnej. U mnie w półskórze tak jest, jeszcze ze dwie skórzane tapicerki przewracałem na lewą stronę i to samo.
naturalna skóra musiałaby być gruba a więc garbowana za drogo :mrgreen: by nie spękać za szybko a ta część pracuje pod pełnym, obciążeniem przy wsiadaniu i wysiadaniu i musi znosić efekty akustyczne 3D :D
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Sinuspi pisze:Dobrze widzę .............M90 w 960 :o czyli modzili i połamali tunel
Tak, skrzynia była wymieniana, ale z tego co wiem, tunel już wtedy był złomem. A boki mnie zdziwiły, bo w Audi mam full leather z tego co wiem.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

bnw pisze:
Sinuspi pisze:Dobrze widzę .............M90 w 960 :o czyli modzili i połamali tunel
Tak, skrzynia była wymieniana, ale z tego co wiem, tunel już wtedy był złomem. A boki mnie zdziwiły, bo w Audi mam full leather z tego co wiem.
A w 940 MK II jest wstawka, gdyż łamie się boczek boczny siedziska, choć w skórze nie praktykowali tak w Volvo 740/940 w MKI.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Dość długo mnie nie było - z jednej strony przygotowania do półrocznego zesłania, z drugiej - konieczność odsprzątania domowego stanowiska pracy. Wreszcie jednak znalazłem kilka wieczorów i zamknąłem temat tylnej klapy. Póki co klapa była zamontowana, ale nie posiadała wcale poszycia, zdjęty był też trzeci stop. Trzeba było to w końcu zmienić - zacznę od inwentaryzacji. Poszycie prezentowało się tak:"

Obrazek

Niby nic strasznego nie widać - jakichś dziur, czy pęknięć... drugiej strony nawet nie warto omawiać, bo oprócz brudu nic jej na pierwszy rzut oka nie dolegało. Zbliżenia pokazują jednak, że ten element ma kilka poważnych mankamentów:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Różowo nie było. O ile urwane ucho można jeszcze jakoś pominąć - od biedy da się to ułapać na klajstrze, czy dwustronnej - to stan górnych otworów montażowych przypomina stan wojsk Karola XII po karolinernas dödsmarsch. W dodatku jedno jest zwichrowane i pęknięte. Brak jednego z mocowań przy klamce - na szczęście spory kawałek wyłamanego plastiku znalazł się w zakamarkach starej klapy. Wisienka na torcie - trzy spinki mocujące są czarne:
Obrazek

Zamontować czegoś takiego nie szło - poprzednio zrobiono to na śrubach do regipsów, na szczęście po wypraniu wykładzina zakryła dziury. Ma być porządnie, więc trzeba będzie to odtworzyć! Zacząłem od dorobienia ucha dolnego: z cieniutkiej blachy aluminiowej stosowanej w chłodnictwie wyciąłem podkładkę, do niej dopasowałem fragment równie cienkiej gumowej podkładki, która okazała się mieć idealny rozmiar, całość potraktowana została Motipem w kolorze L56W. Motip trafił również na spinki - okazuje się, że tak, można dostać czerwone spinki w ASO, nie są nawet drogie - coś koło 7PLN - ale trzeba zamówić... 50. Ciekawe, czy w całej Europie zebrałby na to chętnych.
Efektem zabawy było coś takiego:

Obrazek
Obrazek

Nie jest źle, czas zająć się brakującym mocowaniem przy klamce. Najpierw wklejenie znalezionego fragmentu na cyjanoakrylanie, potem docięcie odpowiedniej blaszki, na końcu - uzupełnienie "masy" masą epoksydową. Malować za bardzo nie szło, to jest amelilion, bez podkładu się tego nie pomaluje, tak jak opryskusa:

Obrazek

Póki co idzie dobrze - ale Japończykom w 1938 też szło dobrze, póki nie doszli nad rzekę Chałchyn-Goł i nie dostali łomotu. Górne mocowania nie istniały i ich naprawa zajęła największą ilość czasu. Wszystkie zostały wyczyszczone z resztek kleju do szyb, czy innego paskudztwa, a to zwichrowane - naprostowane przy użyciu opalarki. Następnie, korzystając z niepołamanego, tylnego poszycia z 745 (czerwone - odcień zupełnie inny, przez co podmienić nie idzie) zrobiłem wzorniki do płytek amelinumowych. Jeszcze kupno nowego narzędzia - w sumie każdy pretekst, by coś kupić do warsztatu jest dobry, lubię kupować narzędzia bardzo - miniszlifierki i przygotowanie otworów, dobranie malutkich śrub (pozostałości po rozbieraniu napędów CD lata temu) i dostałem coś takiego:

Obrazek
Obrazek

Na zbliżeniu jest to najgorsze, zwichrowane mocowanie. Teraz daje radę! Zostało to poskładać do kupy, nakleić na szybie "zaciemnienie" pod lampę stopu, ową lampę przykleić na taśmie dwustronnej do maski, wszystkie plastiki - uprzednio wykąpane w APC - potraktować biedachłopem i iść spać. Dziś rano dorobiłem nowe zdjęcia:

Obrazek
Obrazek

Aha, jeszcze to!
Obrazek

Good thing cum in small packages, czy jakoś tak. To zestaw czerwonych nakrętek do plastikowej obudowy kryjącej końcówkę podsufitki i mocowanie lampki bagażnika.

Podsumowanie naprawy klapy:
- wymieniona cała klapa na inną, niezniszczoną;
- wyremontowane poszycie;
- naprawiona krańcówka;
- wymieniona "dźwigienka" od wiązki klapy;
- wyczyszczona lampka tylna + całe poszycie plastikowe dachu, wraz z montażem oryginalnych zapięć;
- zamontowane chromowane listwy;
- zamontowany komplet napisów właściwych dla B204FT;
- poczyszczone wszystko, co się dało, naoliwione wszystko, co naoliwione być miało;
- pewnie jakieś drobiazgi, których nie pamiętam.

Teraz w planach jest odczyszczenie boczków i ponowne zamontowanie wykładzin - choć korci mnie wymiana na nowe (nie-OEMowe, OEMowe to ~130 PLN za sztukę...), do tego w drodze ze Szwecji jest już paczka z mocowaniami rolety i gniazdami kratki - co ciekawe, tych gniazd w kolorze czerwonym w katalogu do 960 nie ma. Chyba przejęte po 700...
Z gorszych rzeczy? Chłodnica cieknie, patałach andegaweński jeden. I nie działa spryskiwacz - na przednim zerwany przewód, na tylnym był spalony silnik, po podmianie mieli, ale nie leje - będę musiał posprawdzać instalację. We wtorek mam zaplanowaną wizytę u gazowników, będą sprawdzać, co trzeba poprawić - sygnalizowałem już wstępnie, że chciałby podmienić graty na setup podany przez zachatąwujta i saabauto, zobaczymy, czy się dogadamy. Więcej się chyba nie popsuło ostatnio. No i na benzynie pracuje bezproblemowo, ładnie kręci, trzyma równo doładowanie - nie mam pojęcia, czemu wtedy zakulał. Na gazie dalej słabo, ale o to będę dręczył serwisantów.

I jeszcze udało mi się znaleźć nowe zastosowanie dla schowka - kasety wchodzą idealnie:
Obrazek

W następnym odcinku - parapetówka i wylatujące dywany.
6 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Lubię to :)
Pytanko jakie gniazda kraty masz na myśli?
0 x
Simon_ses
Posty: 45
Rejestracja: 31 października 2018, 16:53

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Simon_ses »

Świetna robota. Te podkładki są przyklejone tylko czy złapane na wkręty dodatkowo?
P.S. Fajna rockowa kolekcja :)
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

@endriugto chodzi o element numer 2 z tego diagramu:
Obrazek
@simon_ses przykleiłem poxipolem, potem wszelkie niedopasowania zalałem cyjanoakrylanem. Na końcu dwie śrubki po przekątnej. Przed ostatecznym montażem próbowałem założyć w wersji bez śrubek, ale jedna z blaszek się zerwała.
A jeśli chodzi o kasety - bo długim (około 3 minut...) biciu się z myślami zakupiłem sobie to - edycja limitowana, ledwie 200 kaset:
https://napalmrecords.com/english/glory ... -tape.html
To dopiero będzie zabawa, bo Gloryhammer to coś jak nasz Nocny Kochanek, tylko w wersji power/epic i można się zdrowo uśmiać - a do tego jest bardzo dobry muzycznie.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Simon_ses
Posty: 45
Rejestracja: 31 października 2018, 16:53

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Simon_ses »

Mogłoby się wydawać, że kasety powracają do łask, jak vinyle. A ja całkiem niedawno oddałem dwie kasety Iron Maiden z hologramem... :x :lol:
0 x
ODPOWIEDZ