965 Turbo - Koriolan

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

Piękna opowieść:) ja niestety nie mam takiego talentu pisarskiego żeby opisać wszystko co trzeb będzie zrobić naszą 745 ale...mam nadzieję, że kiedyś się w Krakowie spotkamy::) pozdrawiam !
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Mam chwilę czasu, to może parę słów skrobnę. Najpierw - odpowiedzi:

@dom?n: największe wrażenie robią pluszowe słupki boczne - mam w garażu prawie całe wnętrze do 745 w tym kolorze i z plastikami nie ma takiego efektu.
@endriugto: też się zastanawiałem nad takimi blachami, ale nie chciałbym prowokować Policji - w moich okolicach patrole są częste i dość drobiazgowe.
@Maciek4530: blachy są... właściwie nie wiem jakie, niby mi się podobają, ale jednak nie do końca. Zmieniać się raczej nie opłaca. Wkrótce dam zdjęcia "amerykańskiej" klapy tylnej.
@Milco: blachowkręty odpowiadają za 25% obrotu sklepów budowlanych zapewne! U mnie z druciarstwa wiele więcej nie wypatrzyłem, przedpoprzedni właściciel chyba skupiał się na zewnętrzu; poprzedni dorzucił ślicznie obszytą kierownicę, radio SC-811 PSS (niestety to nie błąd, wersja US...), cupholder, termometr wewnętrzny i kilka fajnych drobiazgów.
@JoeM: mam bardzo nie-radiowy głos ;)
@Pawel_1966: bardzo możliwe, że się spotkamy, szczególnie, że jeśli parkujesz koło Racławickiej, to mamy blisko do siebie (ja mieszkam między komisariatem na Azorach, a Lidlem na Rondzie Ofiar Katynia);

A teraz chwila nowości.

Przede wszystkim przypomniałem sobie, że wraz z przechwyceniem wnętrza do 745 wpadł jeden miły fant - czerwony przybornik na narzędzia. Miałem już w sumie dwa - czarny, który dostałem wraz autem (pusty) i ciemnogranatowy kupiony od @mikomaxi (z zawartością), które złożyłem w jeden w miarę pasujący do wozu. Ale ten komponuje się lepiej:
Obrazek
Obrazek
Jedyny minus - jest nieznacznie pęknięty. Jak zdobędę ścisk stolarski, to spróbuję to naprawić, póki co większym problemem jest otwieranie się w czasie jazdy - nie mam pojęcia, dlaczego.

Udało mi się też dowiedzieć kilku ciekawostek o instalacji gazowej - przy okazji przeglądu gazowego w A8 pokazałem gazownikom zdjęcia i okazało się, że instalacja nie była składana z dziadostwa - jest tam dwustopniowy parownik IG1, połączony z komputerem Stag 300 i listwą Barracuda - w zasadzie zestaw klasy średniej-wyższej, jeśli nie w ogóle "premjum"! Co o tyle dziwi, że jego twórca wyrzucił oryginalny akumulator i wstawił to, dopychając kawałkiem drewna:
Obrazek
Mam normalną rękę, to akumulator jest taki mały.

No i udało mi się popracować nad mikrodrobiazgami - póki co muszę ogarnąć trochę rzeczy do pracy, a do tego na stole sekcyjnym leży lampa z A8 z padniętą przetwornicą (a drugą powinienem wymyć, skoro z pierwszą już to zrobiłem). Zabrałem się za zapalniczkę, bo wyglądała dość obleśnie:
Obrazek

Odrobina pracy, Akra, do tego papier wodny 2000-2500 i wyszło tak:
Obrazek
Obrazek
Bardziej nie idzie tego odratować - są wżery głębsze, niż sygnatura producenta, a tej nie chciałbym stracić - nie wiedziałem, że takie drobiazgi Volvo ściągało z Japonii.

Kolejnym pacjentem był korek wlewu paliwa - przy nim już kiedyś na szybko pracowałem szczotką drucianą, bo ze względu na korozję nie chciał się równo wkręcać do baku. Efekt pozostawiał jednak wiele do życzenia:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Akra + szczotka do zębów (spokojnie, wziąłem cudzą) + jeszcze raz druciana i wyszło jak nowe:
Obrazek
Obrazek

No i problem z wkręcaniem minął. Teraz pora się wyspać choć trochę, jutro składanie lampy w Audi, a w weekend może uda się skompletować klapę tylną i przygotować do montażu. O ile nie będę musiał wcześniej naprawiać pralki, bo jej brak jest pozycjonowany przez rodzinę wyżej, niż brak ładnej klapy w 960...
Ostatnio zmieniony 24 lutego 2019, 19:29 przez bnw, łącznie zmieniany 1 raz.
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

Tak jak już Ci pisałem na PW - super auto, na prawdę niepowtarzalna konfiguracja z wnętrzem wyglądającym jak milion dolarów ;)

Widać że auto trafiło w dobre ręce, trzymam kciuki żeby wszystko szło zgodnie z planem bez niemiłych niespodzianek :)
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Dzięki :)

I jeszcze sobie jedną rzecz przypomniałem - dzisiejsze tankowanie sugeruje, że spalanie utrzymuje się na poziomie ok. 10.8l/100km, co uważam za wynik całkiem dobry - po uruchomieniu instalacji gazowej można się spodziewać kosztów na poziomie niewiele wyższym, niż wprzypadku Passata.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Lubię taki zapał i ratowanie każdego drobiazgu. Metale błyszczące czyść wełną stalową 00 i drobniejszą w zależności od twardości powłoki . To mniej inwazyjne metoda od papieru. Szczoteczka i mleczko Cif też sobie radzi przy takich pracach.
Klapa schowka kluczy otwiera się bo prawdopodobnie wyrobiła się taka biała mufa zatrzaskowa. Bywa, że jest odwrotnie włożona. Jak co to pasuje od klapki komory bezpieczników z serii 200.
2 x
Awatar użytkownika
clarksontop
Posty: 887
Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
Lokalizacja: KRA

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: clarksontop »

Kawał opowiadania! Trzeba się uczyć tak pisać o autach.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

@JoeM Dzięki za dobrą sugestię! Czy chromowane listwy zgarniające i podobne też można potraktować taką wełną? Co do kostki, to u mnie jej chyba w ogóle nie ma. Zerknę sobie zaraz do katalogu części, może Wadowscy ściągną to gdzieś ze Szwecji? Jeśli nie - spróbuję wybadać, czy ktoś ma na sprzedaż... chyba, że mam akurat ten element w zapasach, czego pewien nie jestem, bo wnętrze do 745 zachomikowałem w Passacie, który stoi u mechanika. Co ciekawe, w Passatach B3 była podobna, wredna mufa - do skrzynki bezpieczników. W rezultacie w B4 ten element zupełnie przekonstruowano, a zdobycie sprawnej skrzyneczki do B3 nie jest łatwe.
@clarksontop Za miłe słowa bardzo dziękuję.

Ok, żeby nie było, że auto olewam, to drobiazgi jakieś wrzucę i trochę o planach poopowiadam. W sobotę musiałem zrobić sporą roszadę samochodową, Koriolan wyleciał spod domu do garażu pod sąsiednim blokiem, gdzie normalnie stoi A8, A8 trafiło pod dom celem naprawy zenonów. Oba auta zmieściły się w nie-swoich garażach, co jest o tyle miłe, że we wtorek odbieram klucze do garażu pod 960 - właśnie pod sąsiednim blokiem. Trafią tam wszystkie graty zapasowe i może jakieś klamoty do kosiarek (tego też mam od groma) W rezultacie w jednym garażu będzie German Techno, w drugim Swedish Metal i moooże pomieszczę się z częściami. W każdym bądź razie, zreperowałem lampę, udało się ją wkręcić na powrót na miejsce, wyskoczył błąd poziomowania, z którym nic nie zrobię, bo nie mam VAGa. O dziwo zniknął błąd niskiego poziomu oleju, który świeci się zawsze wtedy, kiedy nie powinien - zapewne strzelony czujnik, ale ogarnięcie tego wymaga kanału, którego nie mam, a oddanie wozu na cały dzień w sytuacji, gdy na 3 zmotoryzowanych domowników są 3 sprawne auta nie wchodziło w grę (no, jest jeszcze zapasowy Wielce Szeroki, ale na letnich oponach, więc zad zbity). Przy okazji ogarnąłem spaloną H4 w Berlingo dziewczyny (dostęp paskudny, gorszy mam tylko w A2, gdzie muszę zdjąć całą lampę). Aha, no i pralkę naprawiłem, a raczej naprawiła się sama, gdy przypadkiem podpiąłem prąd do pompy odwrotnie. To pozwoliło mi cośkolwiek pomyśleć o Volvo i zrobić takie oto zdjęcia:

Obrazek
No dziura jak nic. Będę szukał mufy... Sam przybornik wygląda teraz tak:

Obrazek
Obrazek
Pytanie - czy jest kompletny? Czym jest to "narzędzie do 4-cyl turbo"?

A takie coś ostatnio dostałem wraz z paczką innych części:
Obrazek
W paczce są też bardzo ładne, niewytarte manetki, zapasowe przełączniki i nadkole. Manetki pewnie założę, jak odczyszczę, choć priorytetowe to nie jest - skoro stare działają, to dam im na razie spokój.

No i cały czas myślę, czy nie rozebrać lamp i nie odczyścić. W A8 efekt zrobienia jednej jest piorunujący... Póki co zabieram się za kończenie klapy tylnej. Trochę już ją poogarniałem, umyłem, oczyściłem, wymieniłem listewki, zamontowałem podstawę pod rejestrację, odblaski, teraz jeszcze tylko przemóc się i domontować to:
Obrazek

Oczywiście bumper sticker z ESO pójdzie na zderzak. Emblematy kosztowały więcej, niż cała klapa, a to 16_valve szło z "drugiego magazynu w Szwecji" - mają tam jakiś magazyn na złom części do klasyków. Pewnie zaraz się zdziwią, czemu Kraków wyciąga je w dużym tempie. Głupia sprawa, że miałem taki emblemat, już oczyszczony, przygotowany do montażu, z nową taśmą - i posiałem. Nie mam pojęcia, gdzie, amba-fatima, było i ni ma. Trochę smutno.

Plany, bo o tym też miałem pisać. Więc zasadniczo wóz miał być "do zdecydowania", po obejrzeniu przez mechanika - czy robić do końca, czy ogarnąć "żeby jeździło" i na wiosnę sprzedać dalej. Ostatecznie opcja nr 2 nie wchodzi w grę, bo auto jest zbyt_fajne, żeby je ot tak sprzedać ;) więc czeka mnie ogarnianie. No ale ja srebrnego koloru nie lubię, jakoś mnie nie przekonuje. Celowałem w ciemne auto z jasnym środkiem, bo takie auta od jakiegoś czasu wybieram... wnętrza zmieniać nie zamierzam, bo jest prima sort, pozostaje kwestia blacharki. Pod kątem rdzy jest ładnie, pod kątem lakieru - tragicznie, bo srebrzanka FTW. Skoro i tak malować trzeba całość, to można np. zrobić fuksję, albo tak, jak tę 745 ze sprzedajemy.pl (zdjęcia pobrane w ramach dopuszczalnego prawa cytatu):
Obrazek
Obrazek
To chyba kolor 214-22? W każdym bądź razie, w połączeniu z chromami i czerwonym wnętrzem powinien wyglądać bosko!

I jeszcze mały drobiazg na koniec dnia. Próbując znaleźć powody, dla których nie mogę siąść do pisania ostatnich w tym roku wykładów, postanowiłem pobawić się trochę z emblematem od gaydaru:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Proste wyczyszczenie byłoby za proste i zbyt mało czasu zużyło... postanowiłem więc wypróbować mały akcent, który powinien "ożywić" samochód. Szybkie sprawdzenie szafki z narzędziami nie nastroiło optymizmem, bo porządnych ostrzy do skalpeli nie mam, więc efekt będzie wymagał poprawy (zrobienia od nowa), ale mały test można zrobić:

Obrazek
Obrazek

A tak wygląda na aucie. To odblask, więc jak się na niego zaświeci - sprawia wrażenie, jakby była tam mała dioda świecąca... będzie trzeba zrobić na porządnie jak nic :(
Obrazek
Oczywiście zdjęcie syf-kiła-mogiła, ale tam też żarówka się spaliła, tylko w lampie (epidemia jakaś!), a bez tego oświetlenia pod zdjęcia nie zrobię. No i jutro by się zdało zmyć auto trochę.

No dobra. Czas iść po kolejną kawę i siadać do pałerpojnta... na szczęście to już ostatni tydzień, potem ktoś inny będzie się musiał przygotować na zajęcia :twisted:
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
clarksontop
Posty: 887
Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
Lokalizacja: KRA

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: clarksontop »

Czerwonego znaczka lambdy nie widziałem. Były chyba niebieskie?
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

W serii 200 występowały niebieskie, chyba nawet raz widziałem w sprzedaży. Ten kolor też mi przeszedł przez myśl - można zgrać z niebieskim znaczkiem. Ale skoro wnętrze czerwone, a folię też miałem tylko czerwoną, to eksperyment poszedł w takim kierunku, jak na ilustracji :)
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Online
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Trochę odpustowo to wygląda jak na mój gust :) Jak malowanie ostatniej literki w TDI czerwonym lakierem do paznokci żeby był szybszy (albo ten wzmocniony).
3 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ