965 Turbo - Koriolan

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

No, dla mnie mniej spoko są przeflancowane słupki. A co do blach, to cóż, mieli je poprawiać na "realny" format USA. Mnie się marzyło to:
Obrazek

A wyszło coś innego. No nic, czas pokaże. Co do odgrzybiania - walczę z bocznymi wykładzinkami, ale póki co najbardziej widoczny efekt to odparzony palec :shock:
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

bnw pisze:Została jeszcze kwestia listwy z klamką. Moja klamka nie odbijała, postanowiłem więc spłodzić coś składając do kupy wszystkie 3 listwy, które miałem - tę od Maćka, tę oryginalną i jeszcze jedną z klapy od 745GLT, którą dostałem wraz z autem (swoją drogą listwa od 745 nieco się różni). Ile było z tym roboty, pokazują poniższe zdjęcia - klosze podświetlenia ostatecznie przełożyłem z 745, bo moje nawet po odmyciu wyglądały wyżółkłe. O stanie klamek przez grzeczność nie wspomnę - w dwóch listwach stan sprężynki i klamki był agonalny, w mojej się przycinała, ale godzina stukania młoteczkiem, lania WD-40 i przeklinania na cały głos dała sensowny efekt - klamka ładnie i równo chodzi!

IMG_20190126_010301.jpg
IMG_20190126_012048.jpg

Ponieważ godzina robiła się coraz to późniejsza, zdecydowałem się na zostawienie tego w takiej formie, jaką udało się uzyskać - zamyka się i tyle - i zostawić temat na następny wieczór. Aha, jeszcze zmieniłem listwy na chromy, bo mam w szpejach komplet do kombi. Z rana złapałem jeszcze zdjęcie... i pewnie posypią się gromy.

IMG_20190126_124418.jpg

Cholera, wyszło to średnio - w małej skali odblask wydawał mi się mieć sens. Po zamontowaniu - wygląda źle. Zdjąłbym go, ale... i tu zaczyna się zabawa. Odbierając małe tablice opisałem, jak wyglądają podstawy pod nie w aucie - dostałem "zielone światło". Teraz wygląda na to, że Policja i SKP mają kontrolować, czy istotnie te tablice się należą - a w moim przypadku można polemizować: podstawy można odkręcić i dać blachy bezpośrednio na zderzak. Nawet bym je dla świętego spokoju wymienił, ale 1) i tak ten numer nie wróci do puli 2) nie mam możliwości zrobienia tego legalnie, chyba, że skłamię, że zgubiłem obie tablice, brakuje odpowiedniego pola we wniosku... spróbuję jeszcze pogadać na SKP i w WKomie, co mam czynić. Byłoby dobrze je zostawić, bo celem projektu jest stworzenie możliwie wiernego odwzorowania amerykańskiej 965 sprzed lat, a w zanadrzu mam jeszcze kilka drobiazgów, choćby to:

IMG_20190205_193424.jpg

No nic, lecimy dalej. Jak już mówiłem, klapę założyłem na wariata, bo auto musiało ruszyć do boju następnego dnia z rana, więc upewniłem się tylko, że działa podświetlenie i wio. Mają trochę więcej czasu, przysiadłem do powolnego uruchamiania wyposażenia, zaczynając od krańcówki... na którą straciłem pół dnia, przy okazji dokonując ciekawego odkrycia.
Pamiętacie jeszcze ten cytat?
(...) wymieniono pancerze dziobowe, szesnaście sekcji pokładów, wręgi obsady reaktora, grodzie hermetyczne...
Krańcówka cały czas zgłaszała otwartą klapę - ona chyba masuje się z blachą, do której się wkręca, w każdym razie moja tego nie robiła, ktoś poprowadził kabel do masy gdzieś daleko - odpuściłem poszukiwania, gdy zniknął w osłonie przypodłogowej przy tylnej kanapie - ale demontaż paneli ukazał taki widok:


IMG_20190127_135418.jpg
:shock: Trochę beton. Nie sprawdziłeś tego podczas oględzin przy zakupie. Trudno, stało się. W takim wypadku bym raczej szukał zdrowej, (czarnej) budy w kombi.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Wiesz, trochę ciężko zrywać poszycie dachu przy zakupie...

Zresztą auto było kupione jako silnik z buda gratis, toteż pretensji do nikogo nie mam - wstępne oględziny przez blacharza sugerują, że rokowania są dość dobre.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

bnw pisze:Wiesz, trochę ciężko zrywać poszycie dachu przy zakupie...

Zresztą auto było kupione jako silnik z buda gratis, toteż pretensji do nikogo nie mam - wstępne oględziny przez blacharza sugerują, że rokowania są dość dobre.
Aby zdjąć tapicerkę tylnego słupka, wiele nie trzeba.
Ale no nie ważne. ;)
Skoro blacharz tak twierdzi, to na pewno są dobre, ale dla jego portfela :lol:
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Wydaje mi się jednak, że demontaż poszycia słupka to dalej lekka przesada, szczególnie, że odstajaca listewka przy szybie to objaw niespecyficzny. Przełożenie całego wozu do innej budy + cena zdrowej, kompletnej budy do 960 zapewne byłoby jeszcze lepsze dla jego portfela.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

bnw pisze:Wydaje mi się jednak, że demontaż poszycia słupka to dalej lekka przesada, szczególnie, że odstajaca listewka przy szybie to objaw niespecyficzny. Przełożenie całego wozu do innej budy + cena zdrowej, kompletnej budy do 960 zapewne byłoby jeszcze lepsze dla jego portfela.
bnw pisze:o, ja nie ukrywam, że jak remont się zamknie w 20 000, to będzie wcale nieduzo!
Spoczko. Każdy ma prawo do swojego zdania. ;)
Nie wiem ile z tych minimum 20 000 chciałbyś przeznaczyć na blacharkę i lakierowanie, lub alternatywnie - budę, lakierowanie i przekładkę, a ile na mechanikę i inne pierdoły. Także tak. Tak czy inaczej - powodzenia w dalszych pracach. Będę zaglądał ;)
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Spoko, wiadomo, że każdy inaczej podchodzi do tematu. Wiesz, jeśli trafi się buda gdzieś blisko i do tego tanio ;) ... ale to, powiedzmy, ostatnie etapy roboty. Na razie idzie mechanika i wnętrze czyli to, co tak naprawdę można przekładać. Co do tych 20 tysięcy to liczę, że w tylu zmieszczę się tylko (albo aż) z ogarnięciem mechaniki - choć patrząc na cenę nivomatów na tył podejrzewam, że i tak się nie uda.

A póki co - walczę z poszyciami, które zostały w garażu i tymi wykładzinkami do boczków, re5pect poradził mi zakup APC i wygląda na to, że udało się je w końcu wyprać - ile tam szaroburej wody wypłynęło, to aż ciężko zliczyć. Rozebrałem 3 stop, odczyściłem szkło i "kurnik", poszycie wylądowało pod prysznicem i do jutra sobie schnie - potem muszę ponaprawiać wyłamane gniazda na spinki. A jeśli jutro zmieszczę się w czasie, to może uda mi się zdobyć farbę potrzebną do plastików do wnętrza - mam nadzieję, że obejdzie się bez konieczności użycia aerografu i dobierze się dobry produkt w aerozolu...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Kontynuujemy zabawę.
Przede wszystkim - auto ma uruchomioną "jakoś" instalację gazową. Więcej w wątku w dziale technicznym, bo tam też będą update'y. Co oprócz tego? Zabrałem się w końcu za tunel. Po demontażu okazało się, że pęknięcie to najmniejszy problem (i jest to stara sprawa - już było klejone). Ktoś wyciął spory, ok. 5x0.5cm kawałek tunelu - nie wiem, jakieś zabezpieczenie tam było, czy co? Do tego jeden z uchwytów był już naprawiany. Cóż było robić - sprawdziłem zapasy i wygrzebałem to:
IMG_20190215_232043.jpg
IMG_20190215_232043.jpg (1.15 MiB) Przejrzano 7304 razy
Szary tunel pochodzi z MkII i jest częściowo popękany, czarny - z 760 i był już malowany z szarego, bordowy to ten mój. Czarny był najładniejszy, więc trafił na stół operacyjny: dokładnie rozmontowany i umyty, został pomalowany dobranym pod kolor motipem L56W. Ciekawostka - właśnie wycofali ten lakier z produkcji, a dorobienie go wychodzi w granicach 200 PLN za litr. Nosz #$@.#... póki co wykupiłem zapas i zamówiłem jeszcze 4. Ratowania wymagała też wkładka - była pęknięta, a do tego ziała w niej dziura po włączniku gazu. Tę ostatnią udało się dość zmyślnie zamaskować zaślepką - z bogowie wiedzą czego, ale pasowało do otworu. Odratowałem też podświetlenie - "światłowód" jest w dużej mierze wytopiony, lampki brakowało. Ponieważ cała ta sekcja nadaje się tylko do wymiany - szpachlować, szlifować i malować tak "popularnego" elementu się nie opłaca - nie zdecydowałem się na dokupywanie nowej żarówki, przewodów i "światłowodu", tylko na podłożenie podświetlenia z przełącznika świateł z Passata + całkiem pasującej wtyczki kąkuterowej, która ładnie zblokowała się z wkładką świetlną. Wczoraj znalazłem cały wkład tunelu za dobry pieniądz, jeśli będzie ładny - to zakupię i podmienię, szczególnie że... a o tym za chwilę.
IMG_20190217_230536.jpg
IMG_20190217_230536.jpg (1.19 MiB) Przejrzano 7304 razy
Wszystkie elementy, które nie wymagały łatania były myte w APC, a potem polerowane biedachłopem. Podmieniłem tylko tylną pokrywę, bo tę moją ktoś nieudolnie otwierał i wyglądała nieładnie (a znów, ratować tego sensu nie ma), razem z popielniczką - ktoś ją chyba wrzucił do Góry Przeznaczenia, sądząc po stopniu zardzewienia. Wszystkie elementy pozbierałem w jednym miejscu przed złożeniem - wyszło tak:
IMG_20190217_230527.jpg
IMG_20190217_230527.jpg (606.06 KiB) Przejrzano 7304 razy
Pozostało to pozbierać do kupy i zamocować na miejscu. Najgorzej było uwalczyć mieszek, co chwilę wyłaził z ramki metalowej - już myślałem, że może są różne między 40 i 60, a ja mam z czterdziestki, ale nie, po prostu dość ciężko to wchodzi. Ostatecznie, przed:
IMG_20190116_140112.jpg
IMG_20190116_140112.jpg (1.42 MiB) Przejrzano 7304 razy
i po:
IMG_20190220_110647.jpg
IMG_20190220_110647.jpg (1.5 MiB) Przejrzano 7304 razy
Jak widać, pomalowany tunel... lepiej się zgrywa z deską. Nie mam pojęcia, czemu. W ogóle sytuacja jest ciekawa, bo wnętrze z 740 ma zupełnie inny odcień wszystkiego, zarówno plastików, jak i wykładzin. Aż sprawdziłem, czy czasem nie mam "brązowego" wnętrza - ale nie do serii 900 z pasujących kolorów w katalogu jest tylko czerwony. Chyba, że te elementy tak już poblakły, że powstały nienaturalne różnice...
Jest też jeden kwas - wkład nie zgrywa się idealnie z linią tunelu i nie mam pojęcia, czemu. Obstawiam, że problemem jest konsola, bo jej wkład wydaje się trzymać na słowo honoru - ale demontaż tego to kwestia przyszłości. Za chwileczkę jeszcze kwestia tych kawałków, co je prałem i ciekawostki...
Ostatnio zmieniony 23 lutego 2019, 23:39 przez bnw, łącznie zmieniany 1 raz.
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

To trochę o praniu. Piorę w APC, starając się uzyskać stosunkowo czystą wodę -> na początku z wykładzin spływa szarobury gnój. Póki co udało mi się uzyskać tyle:
IMG_20190218_154542.jpg
IMG_20190218_154542.jpg (1.35 MiB) Przejrzano 7297 razy
Ta pasiasta wkładka pochodzi z zapasowego wnętrza.
Oprócz tego zauważyłem ciekawą rzecz: czy to możliwe, że fotele nie są skórzane, a kierzowe (tudzież - częściowo kierzowe)? Poniżej zdjęcie wewnętrznej strony materiału obiciowego. Nie wygląda na naturalną...
IMG_20190220_110927.jpg
IMG_20190220_110927.jpg (1.47 MiB) Przejrzano 7297 razy
W następnym odcinku - finalne kroki zabawy z klopem bagażnika.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Azariasz
Posty: 50
Rejestracja: 27 października 2014, 11:27
Lokalizacja: Szkocja

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Azariasz »

Jak mi się nieziemsko podoba kolorystyka tego wnętrza, burdel pełną gębą!
1 x
760 sedan - i życie jest piękne :)
ODPOWIEDZ