965 Turbo - Koriolan

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

bnw pisze:@JoeM Dzięki za dobrą sugestię! Czy chromowane listwy zgarniające i podobne też można potraktować taką wełną?
Tak, kwestia doboru grubości. To twarda nierdzewka ale zawsze dokonuj próby w mniej ważnym miejscu.
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

bnw pisze:Celowałem w ciemne auto z jasnym środkiem, bo takie auta od jakiegoś czasu wybieram... wnętrza zmieniać nie zamierzam, bo jest prima sort, pozostaje kwestia blacharki. Pod kątem rdzy jest ładnie,...
Czy "pod kątem rdzy jest ładnie", to się dowiesz, jak rozbierzesz całość, wypiaskujesz, zajrzysz w profile. Dwadzieścia-kilka lat, a po wozie widać, że lekko nie miał. Cudów nie ma, ale życzę jak najlepiej. Jeśli chodzi o wnętrze - "Każda liszka swój ogonek chwali" jak to mówią, ale do stanu prima sort to mu sporo brakuje. i raczej na te 230-kilka tysięcy nie wygląda. ...No ale może jeździł nim jakiś 150-cio kilogramowy grubas. Dużo pracy przed Tobą. Jeśli chodzi o kolory - czarny lakier i czerwony środek - to jest TO jak najbardziej.
1 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

@dom3n - ale to serio jest ten wzmocniony :D
@JoeM - ok, poeskperymentuje na jakimś zlomie, trochę go mam..
@Milco: o, ja nie ukrywam, że jak remont się zamknie w 20 000, to będzie wcale nieduzo! Rdza - auto wygląda pod tym względem jako moje cygaro, które akurat bebeszylem dość mocno. Podobny rocznik, podobna jakość, bylo czysto, bez rdzy. Newralgiczne punkty - progi, podluznice, podstawa akumulatora - wyglądają dobrze. Pisząc o wnętrzu prima sort miałem na myśli kolor, nie stan - obstawiam konieczność obszycia przednich foteli, ale z drugiej strony na przykład deska jest bardzo ładna. Czy przebieg jest realny? Auto od 1992 roku w kraju, nie wiem, czy komuś chciałoby się kręcić licznik... Co do masy poprzednich kierowców - więcej zależy od dbałości o auto, bardzo szybko można poniszcyc fotele nanoszeniem do auta brudu, wilgoci, zarciem ogórków kiszonych, czy noszenie portek z kolcami :)
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ijon
Posty: 62
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ijon »

Swój drugi post na tym forum chciałbym poświęcić na wyrażenie jak bardzo, poza samym autem, szanuję jego nazwę i jej źródło ;)
1 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Hmmm... czyżby pseudonim zaczerpnięty z Dzienników Gwiazdowych? :)
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ijon
Posty: 62
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ijon »

bardziej z "Pokoju na Ziemi", ale na jedno wychodzi :)
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Mały update, związany z ostatnimi zabawami. Jak już chyba pisałem, jednym z dość wyraźnie uszkodzonych elementów była tylna klapa: ponadrywane emblematy, uszkodzony lakier, do tego wgniecenie na wysokości ok. 10cm od dołu - był to najzwyklejszy w świecie złom. Udało mi się jednak zdobyć kompletną klapę z 940tki w tym samym kolorze. Pozostało tylko poprzerabiać dawcę... Została umyta, naoliwiona, gdzie trzeba, emblemat 940tki trafił do pudła z zapasami, a dzięki instrukcji, która podesłał fonderal na klapę trafiło to:
IMG_20190125_221710.jpg
IMG_20190125_221710.jpg (1.18 MiB) Przejrzano 7486 razy
Teraz kolejne zadanie - zamontować klapę na samochodzie... a to był problem, podobnie, jak i zdjęcie starej. Po szybkim przeanalizowaniu znajomych, przefiltrowaniu pod katem mieszkających blisko, mających jakiekolwiek zdolności motoryczne, oraz wciąż chcących mnie znać, zostałem ze zbiorem pustym. Musiałem więc skorzystać z własnej inwencji i stworzyłem taką karkołomną konstrukcję:
IMG_20190126_001745.jpg
IMG_20190126_001745.jpg (1.38 MiB) Przejrzano 7486 razy
Od tyłu wyglądało to tak - w sumie te gumy mogły wyrządzić więcej szkody, niż pożytku, starczyłaby sama lina:
IMG_20190126_001828.jpg
IMG_20190126_001828.jpg (1.24 MiB) Przejrzano 7486 razy
Po odkręceniu mocowań i lekkim podniesieniu górnej części klapa delikatnie wysunęła się z mocowań i bez problemu dała zdjąć - efekt widoczny poniżej:
IMG_20190126_003720.jpg
IMG_20190126_003720.jpg (1.31 MiB) Przejrzano 7486 razy
CD za chwilę, chyba przekroczyłem limit załączników...
Ostatnio zmieniony 24 lutego 2019, 19:31 przez bnw, łącznie zmieniany 2 razy.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Została jeszcze kwestia listwy z klamką. Moja klamka nie odbijała, postanowiłem więc spłodzić coś składając do kupy wszystkie 3 listwy, które miałem - tę od Maćka, tę oryginalną i jeszcze jedną z klapy od 745GLT, którą dostałem wraz z autem (swoją drogą listwa od 745 nieco się różni). Ile było z tym roboty, pokazują poniższe zdjęcia - klosze podświetlenia ostatecznie przełożyłem z 745, bo moje nawet po odmyciu wyglądały wyżółkłe. O stanie klamek przez grzeczność nie wspomnę - w dwóch listwach stan sprężynki i klamki był agonalny, w mojej się przycinała, ale godzina stukania młoteczkiem, lania WD-40 i przeklinania na cały głos dała sensowny efekt - klamka ładnie i równo chodzi!
IMG_20190126_010301.jpg
IMG_20190126_010301.jpg (1.24 MiB) Przejrzano 7485 razy
IMG_20190126_012048.jpg
IMG_20190126_012048.jpg (2.22 MiB) Przejrzano 7485 razy
Ponieważ godzina robiła się coraz to późniejsza, zdecydowałem się na zostawienie tego w takiej formie, jaką udało się uzyskać - zamyka się i tyle - i zostawić temat na następny wieczór. Aha, jeszcze zmieniłem listwy na chromy, bo mam w szpejach komplet do kombi. Z rana złapałem jeszcze zdjęcie... i pewnie posypią się gromy.
IMG_20190126_124418.jpg
IMG_20190126_124418.jpg (1.41 MiB) Przejrzano 7485 razy
Cholera, wyszło to średnio. Mimo "amerykańskości" - wygląda źle. Rozważam wymianę tablic, ale z drugiej strony byłoby dobrze je zostawić, bo celem projektu jest stworzenie możliwie wiernego odtworzenia amerykańskiej 965 sprzed lat, a w zanadrzu mam jeszcze kilka drobiazgów, choćby to:
IMG_20190205_193424.jpg
IMG_20190205_193424.jpg (1.46 MiB) Przejrzano 7485 razy
No nic, lecimy dalej. Jak już mówiłem, klapę założyłem na wariata, bo auto musiało ruszyć do boju następnego dnia z rana, więc upewniłem się tylko, że działa podświetlenie i wio. Mają trochę więcej czasu, przysiadłem do powolnego uruchamiania wyposażenia, zaczynając od krańcówki... na którą straciłem pół dnia, przy okazji dokonując ciekawego odkrycia.
Pamiętacie jeszcze ten cytat?
(...) wymieniono pancerze dziobowe, szesnaście sekcji pokładów, wręgi obsady reaktora, grodzie hermetyczne...
Krańcówka cały czas zgłaszała otwartą klapę - ona chyba masuje się z blachą, do której się wkręca, w każdym razie moja tego nie robiła, ktoś poprowadził kabel do masy gdzieś daleko - odpuściłem poszukiwania, gdy zniknął w osłonie przypodłogowej przy tylnej kanapie - ale demontaż paneli ukazał taki widok:

IMG_20190127_135418.jpg
IMG_20190127_135418.jpg (1.1 MiB) Przejrzano 7485 razy
Ostatnio zmieniony 24 lutego 2019, 19:33 przez bnw, łącznie zmieniany 2 razy.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

I dalej taki:
IMG_20190127_135527.jpg
IMG_20190127_135527.jpg (1.3 MiB) Przejrzano 7485 razy
Wszystko wskazuje na to, że Koriolan skończył kiedyś podróż w rowie; podłoga i dach są przyzwoite (płyta dachu od wewnątrz bez śladów ingerencji), ale prawdopodobnie doszło do nadłamania słupka tylnego i bocznego, przy jednoczesnym pogruchotaniu okien i drzwi. Dokładne oględziny wykazały też minimalne wgięcie tylnego słupka w kierunku do środka - około 1.5-2mm u szczytu, co powoduje, że nieco węższa jest szczelina między nim, a klapą. No nic - poczeka na malowanie całości, wtedy się go z deka naciągnie i byndzie dobrze.
Oprócz krańcówy ogarnąłem też lampkę tyłu - było ciemno jak w czyimś zadzie, w sumie nie ma się co dziwić, skoro wyglądała tak:
IMG_20190127_152249.jpg
IMG_20190127_152249.jpg (1.27 MiB) Przejrzano 7485 razy
A teraz wygląda tak:
IMG_20190127_201659.jpg
IMG_20190127_201659.jpg (1.23 MiB) Przejrzano 7485 razy
Uruchomiłem jeszcze tylną wycieraczkę - na 3 silniczki tylko jeden się do czegoś nadaje - i grzanie tylnej szyby. Uszkodzone są 3 paski, dwa na wysokości głowy kierowcy, jeden chyba na środku - będę musiał przemierzyć jeszcze raz, na spokojnie. Wstawiłem też antenę elektryczną - tu wyglądało, że padła elektronika, kupiłem zapasowy moduł, też nie działało - winnym okazał się być niepodpięty kabel sygnałowy (swoją drogą, u mnie jest niezależny od głównej wtyczki). Końcówki ktoś przelutował "skądś", przez co nie zgadzają się kolory i opisy kabli na wejściu do radia, udało się jednak znaleźć niepodpięty ogryzek przewodu, który sygnał daje tylko wtedy, gdy radio pracuje i antena odżyła. Zostało mi jeszcze tylko uruchomienie spryskiwacza - pewnie pompka siadła, założenie tylnego poszycia (po naprawie), no i załatanie pasków grzewczych.
A, no i wróciło SC-811 PSS, kupione SC-901 jednak nie przypadło mi do gustu - nakupiłem tylko kaset podług uznania + Jabrę Cruiser i póki co odpuszczam CD na rzecz taśm i transmittera:
40287666_1810901592360554_3465450794352902144_o.jpg
40287666_1810901592360554_3465450794352902144_o.jpg (171.53 KiB) Przejrzano 7485 razy
W poniedziałek odstawiłem auto do serwisu instalacji gazowej - jutro powinienem coś wiedzieć, jak im idzie. Oby już kończyli. A w ramach comic relief - padła mi gałka kierownicza w Terrano i wóz się "rozjechał", ciągnik z powodu pogody nie dojedzie, więc musiałem użyć Volvo jako traktora:
IMG_20190130_150142.jpg
IMG_20190130_150142.jpg (2.63 MiB) Przejrzano 7485 razy
W sumie prawie jak caravaning - duże, białe i na holu.

W następnym odcinku: Tunelowanie gazowe i hakatumba mydełkiem fa.
3 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

Wszystko spoko oprócz tych rejestracji :X

Czekam niecierpliwie na fotorelację z odgrzybiania :)
1 x
ODPOWIEDZ