965 Turbo - Koriolan

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

Hej! kawał dobrej roboty! Mam pytanie czy działa Ci ten środkowy stop. ja nie mogę znaleźć miejsca gdzie jest przerwa... boję się, ze jest to na przejściu między budą a klapą.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

@ simon_ses: polemizowałbym, to jednak dość słaby nośnik. Z moich jakieś 20% ma już drobne problemy z odtwarzaniem. Ta Chwałomłotowa kaseta to ewenement - limitowana do 200 sztuk. Ciekawe, czy uzbierają tylu ludzi z magnetofonami :twisted:
@Pawel_1966: działa, a gdy była zdjęta, to każde naciśnięcie hamulca powodowało wyświetlenie ostrzeżenia na desce. Gdybyś potrzebował do testów, to mogę pożyczyć wiązkę wyjętą z dawnej klapy - w niej na pewno działał trzeci stop. Aby uzyskać dostęp do kostki musisz zdjąć plastik na końcu podsufitki - jest mocowany na plastikowych śrubozatrzaskach + jeszcze wiązka do lampki oświetlenia gabażnika. Trzeba tylko uważać, żeby ich nie poszarpać śrubokrętem i dokręcać bardzo delikatnie - lubią pękać. Nie pamiętam niestety, które piny odpowiadają za trzeci stop.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

OK!!!! sprawdzę jeszcze tę kostkę.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

To trochę mnie nie było.
Siedzę w krainie wiatraków, czyszcząc rynek z salonowych modeli Volvo od Stahlberga i udając, że pracuję. Na święta wpadłem do domu i udało mi się trochę czasu wygospodarować na walkę z Volvo. Plany miałem duże, ale jak to zwykle bywa, nie wszystko zdążyłem zrobić. Postaram się w miarę po kolei opisać, co udało się poprawić.

Zaczynam niestety od poprawek w poszyciu klapy. Zauważyłem, że zaczyna odstawać trzeci stop; w pewnym momencie szpara była na tyle duża, że nie było już sensu udawać, że można to olać, szczególnie, że wklejona ostatnio w miejsce oberwanego "koluszka" u dołu uszczelka wraz z metalowym pierścieniem zaczęła się odklejać. Poszycie szybko trafiło na stół operacyjny, gdzie okazało się, że:
->koluszko zerwane
-> trzeci stop odklejony od szyby
-> wytargało te czarne bolce z klapy tylnej, bo z blaszek nie było w stanie, choć nieco je powyginało.

Nie wiem, na ile na tych bolcach, które mam, da się to poskładać na sicher, ale póki co ograniczyłem się do dodania dodatkowych dwóch śrub do każdego, łąpiąc blaszki w każdym z czterech rogów. Z uszczelką postanowiłem się nieco pobawić - najpierw zerwałem starą, która niby ładnie wyglądała, ale miała dość dobrze widoczną strukturę-kratkę. Ostatnio znalazłem gładką, grubszą uszczelkę, która lepiej będzie wyglądać. Dodałem tylko dwie śruby, żeby uniknąć zerwania po raz wtóry:

Obrazek

Z takimi łbami nie ma co marzyć, że to będzie dobrze leżeć, w ruch poszła więc miniszlifierka i efekt końcowy wyszedł tak:
Obrazek

Cały czas jednak pozostawał problem w postaci ziejącej dziury po śrubie, którą ktoś radośnie wrąbał w klapę, co by się trzymało. Łatanie szpachlówką mogłoby być najprostsze, ale grozi stratą struktury poszycia, jak się paluch obsunie + robienie struktur innych, niż cienkie warstwy ze szpachli zazwyczaj kończy się źle. Z pomocą przyszedł jednak Związek Radziecki:
Obrazek

Dawno, dawno temu producenci modeli lubili wypraski w dziwnych kolorach - nie tylko ci ze Wschodu, Matchbox też często płodził dziwne, żółte, czy zielone wypraski, Revell miał na pewno czerwone (niby do Fokkera Dr.I Richtofena, ale zawsze). W Polsce dość często trafiały się niebieskie, NRDowski Plasticart pakował sporo srebrnych modeli (choć tam zakładano, że tylko część zestawu się maluje i miało to jakiś sens). Ja miałem kiedyś Canberrę z firmy NOVO - to były re-paki angielskiego Froga sprzed lat, właśnie w ciekawych kolorach. Canberra wydana była w obrzydliwych, brązowych wypraskach - i jedna z nich, z jakimiś niewykorzystanymi częściami, leżała sobie na strychu. Wystarczyło delikatnie powiększyć dziurę po śrubie i pojawił się taki patyk:
Obrazek
Obrazek

Znowu miniszlifierka, potem nieco poprawek wokół, podobne podejście do śrub - ich nie wycinałem "do zera", bo wtedy skończyłoby się to pooraniem plastiku, a tak skróconych gwintów i tak nie widać, dokleiłem i uszczelkę i pomalowałem:

Obrazek

Trochę widać przejście między plastikiem, a gumą - aczkolwiek po zamontowaniu już nie. Nieszczęsne światło stopu znów wstawiłem na taśmie dwustronnej - jakby ktoś miał dokładną nazwę tej Scotch, na której mocowane są żaluzje, to będę wdzięczny, może ona coś da... Zostajemy przy tyle. Nie działał mi spryskiwacz szyby tylnej, wymieniłem, pompę, zaczęło buczeć, ale nie ciekło. Rozłożyłem prawy boczek bagażnika, rozmontowałem trójnik - do tego miejsca płyn dopływał. Czemu dalej nie? Ano temu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na początku myślałem, że tam jest jakaś uszczelka, a to był brud i kamień - nie wiem, wodę ktoś lał, czy co? Grunt, że po przeczyszczeniu, złożeniu na nowo i ponownej zabawy z dyszą spryskiwacza udało się całość uruchomić, choć korci mnie, żeby samą dyszę kupić nową, bo jednak trochę powoli to płynie.
Ok, skoro prawa ściana jest rozebrana, to może warto ją wykąpać? Zdjąłem oba boczki, do tego poszycie ostatniego słupka i boczne podłogi, wyekspediowałem do łazienki. W międzyczasie dołożyłem brakujące zapięcie do wnęki na narzędziownik:
Obrazek
Obrazek

Przygotowane do kąpiei elementy wyglądały koszmarnie - nie wiem, ktoś tarzał je w błocie, czy palił w bagażniku słoninę?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na szczęście zmasowany atak APC + szczotki do paznokci + prysznica daje efekty takie, jak poniżej - dla porównania położyłem jeszcze nie wyczyszczoną, drugą stronę:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Połamane elementy plastikowe pokleiłem, postaram się też uzupełnić wyłamane "łapki", żeby całość trzymała się bez konieczności wkręcania blachowkręta. Chyba nawet mam na wzór element z 740, ale muszę się dogrzebać - leży w Passacie, który stoi u mechanika, a ja nie mam czasu pojechać wozu odebrać. No i trzeba jakoś uzupełnić brakujący materiał - popatrzę w sklepie z materiałami, czy mają podobny plusz, żeby odtworzyć ubytki. Miejsce jest na tyle niewidoczne, że niewielka niezgodność odcienia nie rzuci się w oczy. Swoją drogą, jak powinien pachnieć wyprany element tapicerki? Czy powinno się je czymś, nie wiem, wypachnić?

Zabieram się teraz - a raczej mechanik się zabierze - za kolejny element remontu, układ chłodzenia. Sprawiłem sobie taki śliczny pakuneczek:
Obrazek
Obrazek

Do tego nowa chłodnica, pompa wody... i chyba rury i nagrzewnica, czytaj - ze starego układu chłodzenia zostanie... nie wiem, blok silnika się liczy? Stare rury są w środku koszmarnie brudne i nie wiem, czy da się to wypłukać. A jeśli się nie da, to pewnie najmądrzej wyremontować cały układ, a nie kawałek. Przy okazji sprawdzi się, czy aby na pewno UPG jest tam, gdzie być powinna i ewentualnie skieruje silnik na szlifowanie zębów...to jest głowicy. A, no i zerknie w rozrząd, może te wałki jednak wpiąć, co by było, jak w serii.
Ruszyłem też z tematem gazu - odezwałem się do Grzegorza z GS-Auto i mam już wstępny plan gry. Przy okazji pożegnamy blow-jo...blow-offa, zastępując właściwym zaworem upustowym. Aha, no i przedtem pewnie turbo przejdzie regenerację, jeśli organoleptyczne badanie wykaże podejrzenia, że jest nie do końca w formie.

Co jeszcze? Po godzinnej walce rozebrałem i uruchomiłem mechanizm haka, więc kula powędrowała na swoje miejsce. W drodze jest już wiązka 13-pinowa, mam też "lampkę" podpięcia przyczepy na deskę. Po skompletowaniu auto trafi do przeglądmistrza, żeby wystawić odpowiednie zaświadczenie, że ciągnąć trzyczepkę może i powinno. Jedyny zgrzyt - z hakiem przyszła taka trapezoidalna w przekroju nakładka, niepasująca niby (za mały otwór na kulę) i popękana, ale całkiem fajna. No i zwiało mi ją gdzieś... Chyba poduczę się autocada i zaprojektuję odpowiednią do wydrukowania na drukarce 3D.

Aha, no i jeszcze zawieszenie tył. Po długim kombinowaniu udało mi się dostać w Krakowie fabrycznie nowe Nivomaty - co prawda nie do 960, ale z praktycznie tym samym mocowaniem i o wiele, wiele niższą ceną. Do tego dedykowane sprężyny i w efekcie przewiezienie kompletu kół do trzech aut, czy 150kg otrębów z młyna nie wywołuje żadnego widzialnego obniżenia zadu.

I pożegnalna fotka na felgach Rigel i zimowych oponach - w bagażniku czekają już na montaż cztery Novy wraz z nowiutkimi Dunlop BlueResponse - miałem kupować coś używanego, bo w lecie auto mało będzie jeździć, ale trafiły się w śmiesznej cenie naprawdę fajne nowe opony, to też długo się nie zastawiałem.

Obrazek
Obrazek

Co następne? Prawdopodobnie lepienie plastików, bo w kraju będę tylko na cztery dni w połowie miesiąca, a auto pewnie będzie stać w warsztacie, to i nic innego nie zrobię.
6 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

bnw pisze:jakby ktoś miał dokładną nazwę tej Scotch
Nie mam dokładnej nazwy, ale jest czerwona. Opisana była jako taśma do zastosowań zewnętrznych i udźwigu kilku kg.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Dzięki. Czerwona jest sama taśma, czy pasek zabezpieczający, a taśma jest szara?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Sam pasek.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Cholera, to właśnie z tej korzystałem. No nic, może nie odtłuściłem dobrze powierzchni... jeśli się zepsuje, to pójdę tym tropem. Dzięki.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Leniwiec Gniewomir
Posty: 27
Rejestracja: 11 lipca 2015, 11:44
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Leniwiec Gniewomir »

OŻESZWMORDĘŻ.

Co prawda moje obrzydzenie do srebrnych samochodów jest już znane, ale ten... z tym wnętrzem... Z TYM WNĘTRZEM!!! Nie wiem, czy bym się nie złamał. Coś wspaniałego.

Pytanie jeno - jak tylny zawias?
0 x
ODPOWIEDZ