Tak, kwestia doboru grubości. To twarda nierdzewka ale zawsze dokonuj próby w mniej ważnym miejscu.bnw pisze:@JoeM Dzięki za dobrą sugestię! Czy chromowane listwy zgarniające i podobne też można potraktować taką wełną?
965 Turbo - Koriolan
Re: 965 Turbo - Koriolan
0 x
Re: 965 Turbo - Koriolan
Czy "pod kątem rdzy jest ładnie", to się dowiesz, jak rozbierzesz całość, wypiaskujesz, zajrzysz w profile. Dwadzieścia-kilka lat, a po wozie widać, że lekko nie miał. Cudów nie ma, ale życzę jak najlepiej. Jeśli chodzi o wnętrze - "Każda liszka swój ogonek chwali" jak to mówią, ale do stanu prima sort to mu sporo brakuje. i raczej na te 230-kilka tysięcy nie wygląda. ...No ale może jeździł nim jakiś 150-cio kilogramowy grubas. Dużo pracy przed Tobą. Jeśli chodzi o kolory - czarny lakier i czerwony środek - to jest TO jak najbardziej.bnw pisze:Celowałem w ciemne auto z jasnym środkiem, bo takie auta od jakiegoś czasu wybieram... wnętrza zmieniać nie zamierzam, bo jest prima sort, pozostaje kwestia blacharki. Pod kątem rdzy jest ładnie,...
1 x
Re: 965 Turbo - Koriolan
@dom3n - ale to serio jest ten wzmocniony
@JoeM - ok, poeskperymentuje na jakimś zlomie, trochę go mam..
@Milco: o, ja nie ukrywam, że jak remont się zamknie w 20 000, to będzie wcale nieduzo! Rdza - auto wygląda pod tym względem jako moje cygaro, które akurat bebeszylem dość mocno. Podobny rocznik, podobna jakość, bylo czysto, bez rdzy. Newralgiczne punkty - progi, podluznice, podstawa akumulatora - wyglądają dobrze. Pisząc o wnętrzu prima sort miałem na myśli kolor, nie stan - obstawiam konieczność obszycia przednich foteli, ale z drugiej strony na przykład deska jest bardzo ładna. Czy przebieg jest realny? Auto od 1992 roku w kraju, nie wiem, czy komuś chciałoby się kręcić licznik... Co do masy poprzednich kierowców - więcej zależy od dbałości o auto, bardzo szybko można poniszcyc fotele nanoszeniem do auta brudu, wilgoci, zarciem ogórków kiszonych, czy noszenie portek z kolcami
@JoeM - ok, poeskperymentuje na jakimś zlomie, trochę go mam..
@Milco: o, ja nie ukrywam, że jak remont się zamknie w 20 000, to będzie wcale nieduzo! Rdza - auto wygląda pod tym względem jako moje cygaro, które akurat bebeszylem dość mocno. Podobny rocznik, podobna jakość, bylo czysto, bez rdzy. Newralgiczne punkty - progi, podluznice, podstawa akumulatora - wyglądają dobrze. Pisząc o wnętrzu prima sort miałem na myśli kolor, nie stan - obstawiam konieczność obszycia przednich foteli, ale z drugiej strony na przykład deska jest bardzo ładna. Czy przebieg jest realny? Auto od 1992 roku w kraju, nie wiem, czy komuś chciałoby się kręcić licznik... Co do masy poprzednich kierowców - więcej zależy od dbałości o auto, bardzo szybko można poniszcyc fotele nanoszeniem do auta brudu, wilgoci, zarciem ogórków kiszonych, czy noszenie portek z kolcami
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: 965 Turbo - Koriolan
Swój drugi post na tym forum chciałbym poświęcić na wyrażenie jak bardzo, poza samym autem, szanuję jego nazwę i jej źródło
1 x
Re: 965 Turbo - Koriolan
Hmmm... czyżby pseudonim zaczerpnięty z Dzienników Gwiazdowych?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: 965 Turbo - Koriolan
Mały update, związany z ostatnimi zabawami. Jak już chyba pisałem, jednym z dość wyraźnie uszkodzonych elementów była tylna klapa: ponadrywane emblematy, uszkodzony lakier, do tego wgniecenie na wysokości ok. 10cm od dołu - był to najzwyklejszy w świecie złom. Udało mi się jednak zdobyć kompletną klapę z 940tki w tym samym kolorze. Pozostało tylko poprzerabiać dawcę... Została umyta, naoliwiona, gdzie trzeba, emblemat 940tki trafił do pudła z zapasami, a dzięki instrukcji, która podesłał fonderal na klapę trafiło to:
Teraz kolejne zadanie - zamontować klapę na samochodzie... a to był problem, podobnie, jak i zdjęcie starej. Po szybkim przeanalizowaniu znajomych, przefiltrowaniu pod katem mieszkających blisko, mających jakiekolwiek zdolności motoryczne, oraz wciąż chcących mnie znać, zostałem ze zbiorem pustym. Musiałem więc skorzystać z własnej inwencji i stworzyłem taką karkołomną konstrukcję:
Od tyłu wyglądało to tak - w sumie te gumy mogły wyrządzić więcej szkody, niż pożytku, starczyłaby sama lina:
Po odkręceniu mocowań i lekkim podniesieniu górnej części klapa delikatnie wysunęła się z mocowań i bez problemu dała zdjąć - efekt widoczny poniżej:
CD za chwilę, chyba przekroczyłem limit załączników...
Teraz kolejne zadanie - zamontować klapę na samochodzie... a to był problem, podobnie, jak i zdjęcie starej. Po szybkim przeanalizowaniu znajomych, przefiltrowaniu pod katem mieszkających blisko, mających jakiekolwiek zdolności motoryczne, oraz wciąż chcących mnie znać, zostałem ze zbiorem pustym. Musiałem więc skorzystać z własnej inwencji i stworzyłem taką karkołomną konstrukcję:
Od tyłu wyglądało to tak - w sumie te gumy mogły wyrządzić więcej szkody, niż pożytku, starczyłaby sama lina:
Po odkręceniu mocowań i lekkim podniesieniu górnej części klapa delikatnie wysunęła się z mocowań i bez problemu dała zdjąć - efekt widoczny poniżej:
CD za chwilę, chyba przekroczyłem limit załączników...
Ostatnio zmieniony 24 lutego 2019, 19:31 przez bnw, łącznie zmieniany 2 razy.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: 965 Turbo - Koriolan
Została jeszcze kwestia listwy z klamką. Moja klamka nie odbijała, postanowiłem więc spłodzić coś składając do kupy wszystkie 3 listwy, które miałem - tę od Maćka, tę oryginalną i jeszcze jedną z klapy od 745GLT, którą dostałem wraz z autem (swoją drogą listwa od 745 nieco się różni). Ile było z tym roboty, pokazują poniższe zdjęcia - klosze podświetlenia ostatecznie przełożyłem z 745, bo moje nawet po odmyciu wyglądały wyżółkłe. O stanie klamek przez grzeczność nie wspomnę - w dwóch listwach stan sprężynki i klamki był agonalny, w mojej się przycinała, ale godzina stukania młoteczkiem, lania WD-40 i przeklinania na cały głos dała sensowny efekt - klamka ładnie i równo chodzi!
Ponieważ godzina robiła się coraz to późniejsza, zdecydowałem się na zostawienie tego w takiej formie, jaką udało się uzyskać - zamyka się i tyle - i zostawić temat na następny wieczór. Aha, jeszcze zmieniłem listwy na chromy, bo mam w szpejach komplet do kombi. Z rana złapałem jeszcze zdjęcie... i pewnie posypią się gromy.
Cholera, wyszło to średnio. Mimo "amerykańskości" - wygląda źle. Rozważam wymianę tablic, ale z drugiej strony byłoby dobrze je zostawić, bo celem projektu jest stworzenie możliwie wiernego odtworzenia amerykańskiej 965 sprzed lat, a w zanadrzu mam jeszcze kilka drobiazgów, choćby to:
No nic, lecimy dalej. Jak już mówiłem, klapę założyłem na wariata, bo auto musiało ruszyć do boju następnego dnia z rana, więc upewniłem się tylko, że działa podświetlenie i wio. Mają trochę więcej czasu, przysiadłem do powolnego uruchamiania wyposażenia, zaczynając od krańcówki... na którą straciłem pół dnia, przy okazji dokonując ciekawego odkrycia.
Pamiętacie jeszcze ten cytat?
Ponieważ godzina robiła się coraz to późniejsza, zdecydowałem się na zostawienie tego w takiej formie, jaką udało się uzyskać - zamyka się i tyle - i zostawić temat na następny wieczór. Aha, jeszcze zmieniłem listwy na chromy, bo mam w szpejach komplet do kombi. Z rana złapałem jeszcze zdjęcie... i pewnie posypią się gromy.
Cholera, wyszło to średnio. Mimo "amerykańskości" - wygląda źle. Rozważam wymianę tablic, ale z drugiej strony byłoby dobrze je zostawić, bo celem projektu jest stworzenie możliwie wiernego odtworzenia amerykańskiej 965 sprzed lat, a w zanadrzu mam jeszcze kilka drobiazgów, choćby to:
No nic, lecimy dalej. Jak już mówiłem, klapę założyłem na wariata, bo auto musiało ruszyć do boju następnego dnia z rana, więc upewniłem się tylko, że działa podświetlenie i wio. Mają trochę więcej czasu, przysiadłem do powolnego uruchamiania wyposażenia, zaczynając od krańcówki... na którą straciłem pół dnia, przy okazji dokonując ciekawego odkrycia.
Pamiętacie jeszcze ten cytat?
Krańcówka cały czas zgłaszała otwartą klapę - ona chyba masuje się z blachą, do której się wkręca, w każdym razie moja tego nie robiła, ktoś poprowadził kabel do masy gdzieś daleko - odpuściłem poszukiwania, gdy zniknął w osłonie przypodłogowej przy tylnej kanapie - ale demontaż paneli ukazał taki widok:(...) wymieniono pancerze dziobowe, szesnaście sekcji pokładów, wręgi obsady reaktora, grodzie hermetyczne...
Ostatnio zmieniony 24 lutego 2019, 19:33 przez bnw, łącznie zmieniany 2 razy.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: 965 Turbo - Koriolan
I dalej taki:
Oprócz krańcówy ogarnąłem też lampkę tyłu - było ciemno jak w czyimś zadzie, w sumie nie ma się co dziwić, skoro wyglądała tak: A teraz wygląda tak: Uruchomiłem jeszcze tylną wycieraczkę - na 3 silniczki tylko jeden się do czegoś nadaje - i grzanie tylnej szyby. Uszkodzone są 3 paski, dwa na wysokości głowy kierowcy, jeden chyba na środku - będę musiał przemierzyć jeszcze raz, na spokojnie. Wstawiłem też antenę elektryczną - tu wyglądało, że padła elektronika, kupiłem zapasowy moduł, też nie działało - winnym okazał się być niepodpięty kabel sygnałowy (swoją drogą, u mnie jest niezależny od głównej wtyczki). Końcówki ktoś przelutował "skądś", przez co nie zgadzają się kolory i opisy kabli na wejściu do radia, udało się jednak znaleźć niepodpięty ogryzek przewodu, który sygnał daje tylko wtedy, gdy radio pracuje i antena odżyła. Zostało mi jeszcze tylko uruchomienie spryskiwacza - pewnie pompka siadła, założenie tylnego poszycia (po naprawie), no i załatanie pasków grzewczych.
A, no i wróciło SC-811 PSS, kupione SC-901 jednak nie przypadło mi do gustu - nakupiłem tylko kaset podług uznania + Jabrę Cruiser i póki co odpuszczam CD na rzecz taśm i transmittera:
W poniedziałek odstawiłem auto do serwisu instalacji gazowej - jutro powinienem coś wiedzieć, jak im idzie. Oby już kończyli. A w ramach comic relief - padła mi gałka kierownicza w Terrano i wóz się "rozjechał", ciągnik z powodu pogody nie dojedzie, więc musiałem użyć Volvo jako traktora:
W sumie prawie jak caravaning - duże, białe i na holu.
W następnym odcinku: Tunelowanie gazowe i hakatumba mydełkiem fa.
Wszystko wskazuje na to, że Koriolan skończył kiedyś podróż w rowie; podłoga i dach są przyzwoite (płyta dachu od wewnątrz bez śladów ingerencji), ale prawdopodobnie doszło do nadłamania słupka tylnego i bocznego, przy jednoczesnym pogruchotaniu okien i drzwi. Dokładne oględziny wykazały też minimalne wgięcie tylnego słupka w kierunku do środka - około 1.5-2mm u szczytu, co powoduje, że nieco węższa jest szczelina między nim, a klapą. No nic - poczeka na malowanie całości, wtedy się go z deka naciągnie i byndzie dobrze.Oprócz krańcówy ogarnąłem też lampkę tyłu - było ciemno jak w czyimś zadzie, w sumie nie ma się co dziwić, skoro wyglądała tak: A teraz wygląda tak: Uruchomiłem jeszcze tylną wycieraczkę - na 3 silniczki tylko jeden się do czegoś nadaje - i grzanie tylnej szyby. Uszkodzone są 3 paski, dwa na wysokości głowy kierowcy, jeden chyba na środku - będę musiał przemierzyć jeszcze raz, na spokojnie. Wstawiłem też antenę elektryczną - tu wyglądało, że padła elektronika, kupiłem zapasowy moduł, też nie działało - winnym okazał się być niepodpięty kabel sygnałowy (swoją drogą, u mnie jest niezależny od głównej wtyczki). Końcówki ktoś przelutował "skądś", przez co nie zgadzają się kolory i opisy kabli na wejściu do radia, udało się jednak znaleźć niepodpięty ogryzek przewodu, który sygnał daje tylko wtedy, gdy radio pracuje i antena odżyła. Zostało mi jeszcze tylko uruchomienie spryskiwacza - pewnie pompka siadła, założenie tylnego poszycia (po naprawie), no i załatanie pasków grzewczych.
A, no i wróciło SC-811 PSS, kupione SC-901 jednak nie przypadło mi do gustu - nakupiłem tylko kaset podług uznania + Jabrę Cruiser i póki co odpuszczam CD na rzecz taśm i transmittera:
W poniedziałek odstawiłem auto do serwisu instalacji gazowej - jutro powinienem coś wiedzieć, jak im idzie. Oby już kończyli. A w ramach comic relief - padła mi gałka kierownicza w Terrano i wóz się "rozjechał", ciągnik z powodu pogody nie dojedzie, więc musiałem użyć Volvo jako traktora:
W sumie prawie jak caravaning - duże, białe i na holu.
W następnym odcinku: Tunelowanie gazowe i hakatumba mydełkiem fa.
3 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: 965 Turbo - Koriolan
Wszystko spoko oprócz tych rejestracji :X
Czekam niecierpliwie na fotorelację z odgrzybiania
Czekam niecierpliwie na fotorelację z odgrzybiania
1 x