[745 2,3 Turbo] 1989 USA

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

ambasador pisze:ja bym się chętnie dowiedział co z wozem jest naprawdę nie tak
zdziwiło mnie to,że facet ma auto tyle lat,wiedzę i umiejętności a samochód kuleje
nie zdecydowałem się na jego zakup właśnie przez brak spójności w opisie właściciela:z jednej strony przedstawia się jako specjalista od starych volvo w Warszawie,a na pytanie czy zna warsztat Mateusza odpowiedział,że nie ma pojęcia o kogo chodzi,silnik niby pomodzony,ale nie chodzi jak powinien,skrzynia super,ale wsteczny trudno trafić itp.
W tym wszystko trzeba doprowadzić do porządku. Lakier w stanie marnym, przegnita blacha pod akumulatorem, kilka wgnieceń, zderzaki podrapane, a tylni jest krzywo przykręcony, silnik niby ma zrobioną głowicę ale chcę to sprawdzić, typowe przysiadanie wolnych obrotów po odjęciu gazu, odcinanie paliwa przy mocnym wciśnięciu gazu, hamulce, wydech do roboty, wnętrze do roboty ( zniszczony fotel kierowcy,popękana deska rozdzielcza i wiele innych drobnych ale zniszczonych elementów , szyberdach do roboty ( przeciieka, na dachu zaklejony taśmą...), zablokowane tylne lewe drzwi, problemy ze światłami i kierunkowskazami ( przy włączonych światłach mijania nie było lewego kierunku (pewnie trzeba to wszystko poczyści i poprawić ale widać,że ktoś w tym narobił dziadostwa). wydech całkowicie do wymiany, Zawieszenie do sprawdzenia, amortyzatory pewnie też do wymiany. Dziś przejechałem się po Krakowie z różnymi prędkościami, po zakrętach,m hamowanie itp. jak dla mnie dużo rzeczy do roboty żeby dało się spokojnie jeździć na dalsze trasy.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Jakbym opis swojego Koriolana czytał. Nie martw się, da się to ponaprawiać, choć może to pochłaniać sporo pieniądzów.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

bnw pisze:Jakbym opis swojego Koriolana czytał. Nie martw się, da się to ponaprawiać, choć może to pochłaniać sporo pieniądzów.
Ja już to samo przerabiałem po zakupie 940 z Lubania:) więc zdaję sobie srpawe z kosztów. Najważniejsze by był sens to wszystko robić. A to się okaże za kilka, kilkanaście dni jak się do wszystkiego dobierzemy
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Pawel_1966 pisze:
bnw pisze:Jakbym opis swojego Koriolana czytał. Nie martw się, da się to ponaprawiać, choć może to pochłaniać sporo pieniądzów.
Ja już to samo przerabiałem po zakupie 940 z Lubania:) więc zdaję sobie srpawe z kosztów. Najważniejsze by był sens to wszystko robić. A to się okaże za kilka, kilkanaście dni jak się do wszystkiego dobierzemy
Już Tobie powiem. Sensu nie ma. Ale ile przyjemności :D
1 x
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

endriugto pisze:
Pawel_1966 pisze:
bnw pisze:Jakbym opis swojego Koriolana czytał. Nie martw się, da się to ponaprawiać, choć może to pochłaniać sporo pieniądzów.
Ja już to samo przerabiałem po zakupie 940 z Lubania:) więc zdaję sobie srpawe z kosztów. Najważniejsze by był sens to wszystko robić. A to się okaże za kilka, kilkanaście dni jak się do wszystkiego dobierzemy
Już Tobie powiem. Sensu nie ma. Ale ile przyjemności :D
:):) 100% racji - wiem,że to dla kogoś "normalnego" nie ma zupełnie żadnego sensu:):) a ja tym autem chcę ciągać przyczepę campingową DMC 1000 kg...być może nawet do Grecji... w ubiegłym roku na campingu na półwyspie Mani ( sam koniec peloponezu) widziałem białe 940 z firmowymi napisami Volvo Service Car - a na dachu parę desek surfingowych...pogadałem trochę z młodym niemcem- fanatyk cegły:):) Więc sens jest bo cegła na całym świecie kojarzy się ludziom bardziej z ciągnięciem przyczep campingowych niiż z wyścigami z na 400 m z porsche 944:):)
0 x
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

Mam pytanie - jakie jest DMC przyczepy z hamulcem dla 745 ze skrzynią automatyczną? na tabliczce znamionowej tego nie ma. Macie gdzieś takie dane? i jeszcze jedno pytanie - może ma ktoś link do ściiągnięcia instrukcji obsługi 740 z roku 1989 np. haynesa?
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Pawel_1966 pisze:Mam pytanie - jakie jest DMC przyczepy z hamulcem dla 745 ze skrzynią automatyczną? na tabliczce znamionowej tego nie ma. Macie gdzieś takie dane?[...]
Co masz w dowodzie? Maksymalne DMC przyczepy raczej nie będzie mniejsze niż 1500 kg, np. w 940 z silnikiem FT, oryginalnym hakiem, po wzmocnieniu nadwozia fabrycznym zestawem DMC przyczepy i z tłumikiem drgań może sięgać 1900 kg.

Ale to i tak tylko teoria, bo od paru lat obowiązują przepisy, wg których stosunek DMC samochodu do DMC przyczepy z hamulcem m.in. najazdowym nie może być mniejszy, niż 1,33. Czyli DMC samochodu z tabliczki dzielisz przez 1,33 i otrzymujesz maksymalną DMC przyczepy możliwą do holowania tym konkretnym samochodem, dla 700/900 kombi wychodzi w przedziale 1400-1500 kg. Raczej nie będziesz ciągnął nic cięższego, zresztą mz. granicą DMC przyczepy do której kantem jedzie się w miarę sensownie jest 1200 kg.
W automacie pozostaje jeszcze kwestia chłodnicy oleju w skrzyni. W serii 900 do 1500 DMC przyczepy jest zalecana a powyżej wymagana, w 700 pewnie jest podobnie. Ale mz. lepiej ją mieć niż nie mieć, zresztą może już ją masz:)
1 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Tutaj jest parę słów o tym: https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=250667

O ile dobrze pamiętam to do 960 łapie przyczepa do 1.5 tony na styk - brakuje 10 kg do limitu dla kategorii B, a ze stosunku mas wychodzi mi przyczepa 1496kg...
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
swital
Posty: 406
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: swital »

89' więc na 90% AW, więc i chłodnica oleju pewnie jest.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Prawo jazdy to jeszcze inna historia, ale w 700/900 i przyczepach z hamulcem najazdowym trudno jest przekroczyć 3,5 tony żeby potrzebować wpisu 96, o E do B nie wspominając. I o ViaToll:) Łapią się poliftowe 960 i V90, niektóre mają DMC w okolicach 2050 albo i trochę więcej.

Dla 940 masy przyczep wyglądają tak:

Obrazek

Obrazek

Ale trzeba pamiętać o tym 1,33...
1 x
ODPOWIEDZ