[745 2,3 Turbo] 1989 USA

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

Pawel_1966 pisze:No więc działamy dalej...wczoraj zawieźliśmy cegłę do Władka do Bibic bo teraz zabieramy się , za poważniejsze roboty remontowe...
Lista jest długa - wał napędowy ( wymiana łożyska lub całej podpory), przekładnia kierownicza ( regeneracja), zawieszenia, całkowity remont hamulców łącznie z wymianą przewodów hamulcowych i doprowadzeniem do porządku ręcznego, które nie było w ogóle) wymiana wydechu, wymiana kół. a co jeszcze wyjdzie...zobaczymy. Mój mechanik zna te samochody, bo nie tylko ja jeżdzę do niego z cegłą. Poprzednie 940 też głównie robił on i wszystko było zawsze zrobione jak trzeba. Tak więc teraz przez co najmniej tydzień cegłą niestety jeździć nie będę:)
Było do mnie odstawić. Czekałbyś tak samo, ale miałbyś zrobione jak dla siebie. p.s. nie próżnuję, 744 odbudowuję, i to taką nietypową, z mocą od 1100rpm. Kompresja 17Bar wzwyż... może na zlot nią dojadę.
1 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

Gdyby było bliżej....przyjechałbym z chęcią:) właściwie to mogłem ją u Ciebie od razu zostawić a nie gonić do Krakowa z Wawy:):) no ale trzeba było zrobić rejestrację więc nie było takiej opcji - ale dzięki za propozycję. Kto wie co będziemy działać dalej? pozdrawiam
0 x
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

A ja wczoraj i dziś skompletowałem wydech. rury i łączniki dotarły z Nałęczowa i są w idealnym stanie a tłumiki wyrwał kolega syna z Intercarsu - Bosal. Dziś została założona przekładania po regeneracji, wymieniona podpora i łożysko wału napędowego a w ubiegłym tygodniu zostały wymienione klocki, przewody hamulcowe i zostały doprowadzone do porządku zaciiski hamulcowe, linki ręcznego...Jutro założą wydech no i będziemy dalej walczyć za jakiś czas
Załączniki
20190318_190628.jpg
20190318_190628.jpg (983.33 KiB) Przejrzano 5939 razy
Ostatnio zmieniony 19 marca 2019, 06:52 przez Pawel_1966, łącznie zmieniany 1 raz.
1 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Mi w Bosalu nie pasowały przyspawane do ostatniego tłumika wieszaki, mijały się z tymi w nadwoziu. Musiałem dokupić standardową obejmę z wieszakami i dopiero wtedy wszystko się ładnie zgrało.
0 x
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

jutro się okaże co z tego będzie... mam nadzieję że dadzą radę
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

W moim założyć od bidy się dało, ale strasznie to wszystko było ponaciągane i naprężone. Z wieszakami na obejmie tłumik wisi książkowo.
1 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

fonderal pisze:W moim założyć od bidy się dało, ale strasznie to wszystko było ponaciągane i naprężone. Z wieszakami na obejmie tłumik wisi książkowo.

Dokładnie tak.
Nadto jak założysz opaski metalowe wokół puchy, to będzie pierwszy punkt galwaniczny gdzie będziesz miał przepierd...
Oryginały były "dwudrutowe" i nie robiły tak szybko dziur.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

Jutro zobaczę jak to wyszło bo odbieram auto ale z tego co mi powiedział mechanik akurat z wieszakami było wszystko OK. Więc nie ma problemu.
Edit: dziś odebrałem auto - wydech faktycznie trzeb było trochę przerabiać żeby wszystko było na swoim miejscu _ ale nie chodziło o wieszaki tylko o pierwszy i środkowy tłumik. W środku cichutko. tylko przy wdepnięciu słychać fajny niski dźwięk:) Super!
Reszta też zrobiona - wszystkie miękkie przewody tarcze, klocki i linki ręcznego są nowe. Podpora wymieniona i nic nie szura przy powolnej jeździe. Wymienliliśmy też sworznie wahaczy no i przekładnię kierowniczą. Płyny oczywiście również....z Nałęczowa ma przyjechać piękna "nowa" prawa lampa i zaślepka lewej. Najważniejsze ,że oryginalna. Muszę przyznać, że wszystko zmieniło cegłę w całkowicie obliczalne na drodze auto, no i ta cisza...Zrobili mi też podświetlenie manetki. W poniedziałek przyjadą poliuretany do alternatora z Drakena - więc zrobię jeszcze przegląd alternatora i wymienię te poduszki i pasek. BTWTak się złożyło,że również dziś przyjechali ludzie z Płocka po Peugeota - i pojechał...szkoda. No ale cóż...mam cegłę i nią się teraz będziemy toczyć:)
Załączniki
20190323_085941.jpg
20190323_085941.jpg (1.93 MiB) Przejrzano 5734 razy
1 x
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

Poliuretanowe poduszki pod alternator. Sprawdziłem w 940 - warto- Alternator jest dzięki temu ustawiony idealnie w linii z kołem pasowym i pasek nie wpada w żadne wibracje. Stare gumowe poduszki są już bardzo zdeformowane. Przy okazji ściągania alternatora - zafundujemy mu przegląd. wymianę szczotek i łożysk.
Załączniki
20190326_065439.jpg
20190326_065439.jpg (1017.11 KiB) Przejrzano 5719 razy
2 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: [745 2,3 Turbo] 1989 USA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Pawel_1966 pisze:Poliuretanowe poduszki pod alternator. Sprawdziłem w 940 - warto- Alternator jest dzięki temu ustawiony idealnie w linii z kołem pasowym i pasek nie wpada w żadne wibracje. Stare gumowe poduszki są już bardzo zdeformowane. Przy okazji ściągania alternatora - zafundujemy mu przegląd. wymianę szczotek i łożysk.
Ściągałeś to ze Skandixa bezpośrednio czy ktoś ma u na w PL na półce?
1 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
ODPOWIEDZ