240 [CEGLAK]

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Azariasz
Posty: 49
Rejestracja: 27 października 2014, 11:27
Lokalizacja: Szkocja

Re: 240 [CEGLAK]

Postautor: Azariasz » 08 marca 2019, 14:41

Matkoboskoczestochosko ile pracy włożone w to auto!

Szacun!
1 x
760 sedan - i życie jest piękne :)

Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 121
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 [CEGLAK]

Postautor: zlyzuw » 08 marca 2019, 15:08

Dziękuję, dziękuję. Jak odbiorę auto z serwisu i w końcu porządnie wymyję to będzie mała sesja zdjęciowa gdzieś w plenerze. Przy okazji zrobię "małe" podsumowanie tego co zostało zrobione odkąd ceglak jest w moich rękach. :)
0 x
Aktualnie: Volvo S80 2000r. 2.5TDI+M56 i Volvo 240 1990r. B230F+M47

Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 121
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 [CEGLAK]

Postautor: zlyzuw » 09 marca 2019, 10:27

Cyk fuch, składanie wnetrza
Załączniki
B5851283-629C-489E-B3C4-E15FBED88420.jpeg
B5851283-629C-489E-B3C4-E15FBED88420.jpeg (301.48 KiB) Przejrzano 154 razy
4EDEF195-2405-404E-A6F3-2E1F1EBA7BAD.jpeg
4EDEF195-2405-404E-A6F3-2E1F1EBA7BAD.jpeg (198.65 KiB) Przejrzano 154 razy
D3E0C26B-8233-4AC6-B66E-39628A122A72.jpeg
D3E0C26B-8233-4AC6-B66E-39628A122A72.jpeg (294.94 KiB) Przejrzano 868 razy
Ostatnio zmieniony 14 sierpnia 2019, 08:28 przez zlyzuw, łącznie zmieniany 1 raz.
3 x
Aktualnie: Volvo S80 2000r. 2.5TDI+M56 i Volvo 240 1990r. B230F+M47

Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 121
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 [CEGLAK]

Postautor: zlyzuw » 12 marca 2019, 10:14

Łączniki stabilizatorów były chyba fabryczne :V
Załączniki
06272CFB-75BB-4BB2-B798-7D011522E850.jpeg
06272CFB-75BB-4BB2-B798-7D011522E850.jpeg (307.17 KiB) Przejrzano 787 razy
1 x
Aktualnie: Volvo S80 2000r. 2.5TDI+M56 i Volvo 240 1990r. B230F+M47

Simon_ses
Posty: 45
Rejestracja: 31 października 2018, 16:53

Re: 240 [CEGLAK]

Postautor: Simon_ses » 13 marca 2019, 00:26

Skąd ja to znam :?: :lol:
Obrazek
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 883
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 240 [CEGLAK]

Postautor: fonderal » 13 marca 2019, 02:36

Nie jest oczywiste jak mocno dokręcać górną nakrętkę łącznika stabilizatora, z reguły robi się to na czuja. Jak będzie za słabo poduszki szybciej się wybiją, jak za mocno - popękają. Tymczasem sprawa jest prosta: nakrętką kręci się tak długo, aż grubość kompletu miseczek i poduszek osiągnie 42mm, wtedy jest w sam raz, jak fabryka przykazała:)
2 x

Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 651
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: 240 [CEGLAK]

Postautor: V945turbo » 13 marca 2019, 22:07

Znam auto od kilku lat, stało u mnie ze 2 miesiące ale teraz widzę że zyskuje nowe życie, szkoda że ta podłoga tak słabo zabezpieczona, mogłeś te spawy jakimś fertanem czy innym paskudztwem zamazać i na to podkład.
0 x
744 B230FT++

Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 121
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 [CEGLAK]

Postautor: zlyzuw » 14 marca 2019, 08:07

Na pewno było to robione zgodnie ze sztuką bo nie robiłem tego ja tylko Zygmunt. 8-) Tyle, co mi wysyła zdjęcia z prac co jakoś czas i wrzucam tutaj. O jakość konserwacji blacharskiej się nie martwię.

PS: fertan to konwerter rdzy (coś jak app r stop lub brunox) wiec jak jest zdrowa blacha wstawania to nie działa bo nie na czego „konwertować”
1 x
Aktualnie: Volvo S80 2000r. 2.5TDI+M56 i Volvo 240 1990r. B230F+M47

Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 121
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 [CEGLAK]

Postautor: zlyzuw » 24 marca 2019, 19:27

PODSUMOWANIE

Cześć, wreszcie nastał dzień kiedy mogę wsiąść do cegły i jechać gdzie tylko chcę bez strachu czy odpali, czy dojedzie i bez wiecznego odpinania klem akumulatora z powodu ucieczki prądu. Kupiłem Volvo aby mieć zabawkę do jazdy od czasu do czasu i czerpania 100% przyjemności z takowej - udało się, uczciwe podejście do napraw bez druciarstwa pozwoliło postawić autko do pionu.

Przez pół roku samochód wygenerował niepoliczalną ilość roboczogodzin, wysiłku mojego i innych osób. O wydatkach nawet nie będę wspominał. Warto było, jestem dumny z aktualnego efektu. Każdą naprawę lub ingerencję w pojazd zapisywałem, pochwalę się tym co zostało zrobione:

- wymieniony zawias osłony przeciwsłonecznej pasażera
- nowe kable zapłonowe i świece + czyszczenie aparatu zapłonowego
- typowy problem dwuset - zepsute sprzęgło wiskotyczne. Wrzucona używka w bdb stanie
- uszczelniacz wału
- wymieniony olej w dyfrze, nowa uszczelka
- wymiana śrub do kół na oryginały chromowane
- zakupienie felg scorpius z oponami wielosezonowymi
- wklejenie na nowo szyby czołowej, wyczyszczenie i zakonserwowanie rantów (korozji było mało), listwa chromowa szyby czołowej otrzymała nową uszczelkę gumową z drakena i została założona na nowych spinkach.
- zamontowany fabrycznie nowy zbiornik paliwa, czujnik poziomu paliwa i pompa niskiego ciśnienia
- wrzucona sprawna pompa paliwa wysokiego cisnienia i nowy filtr paliwa
- montaż listwy chromowej zderzaka z przodu na nowych spinkach
- nowy czujnik położenia wału i aluminiowa podpora tego czujnika
- wymiana klosza prawego kierunkowskazu z przodu gdyż poprzednik przy próbie wymiany żarówki rozpadł się na kawałki
- nowe odbłyśniki lamp przednich
- demontaż instalacji LPG i wszystkiego co z niej zostało - co do jednego kabelka
- demontaż niesprawnej instalacji alarmowej która zjadała prąd w aucie
- wymiana oleju w silniku i skrzyni biegów + oczywiscie nowe filtry
- przegląd całej instalacji elektrycznej w samochodzie, dosłowinie całej - od A do Z, nowe kable masowe
- wymiana łączników stabilizatorów na nowe
- linka sprzęgła strzeliła ze starości więc wymienione
- wymiana bezpieczników na nowe gdyż stare były mocno skorodowane
- naprawa zamka centralnego bagażnika - okazało się, że nie był podpięty po prostu
- uruchomienie podgrzewanego fotela pasażera - teraz działają oba (wtyczka była odpięta xD)
- puszka filtra powietrza miała urwane oryginalne zaczepy więc ją też zamieniłem na używkę ale w stanie idealnym
- wrzucona wiązka radia ISO
- zamiana starego połamanego tunelu środkowego na używkę w dobrym stanie
- kupno kieszeni bocznych całych, nie połamanych
- wymieniona korbka od szyby w drzwiach LT i LP ponieważ to obrotowe kółeczko odpadało z nich podczas opuszczania szyby
- wymieniona bolec zamknięcia/otwarcia drzwi w drzwiach kierowcy gdyż miał urwany gwint i wypadał podczas podnoszenia
- materiał nad nogami kierowcy i pasażera zamieniony na używkę w stanie bdb gdyż stare nie byly szttywne tylko wisiały
- emblemat "ErnstNilsen"
- zakrętka wlewu paliwa zamykana na kluczyk
- nowe poduszki skrzyni i silnika
- rozbieranie boczków drzwi, smarowanie zamków i mechanizmów + konserwacja
- czyszczenie, spawanie i konserwowanie podłogi
- wymiana przekaźnika pomp paliwa (dopiero trzeci z kolei był sprawny)
- wymiana przekaźnika śwateł
- przegląd hamulców - tu nic nie było do zrobienia ponieważ klocki i tarcze sa w stanie bdb a zaciski są świeżo po regeneracji
- czyszczenie i konserwacja wszelkiej maści styków, styczków itp
- nowy (używany) alternator
- podpięcie oryginalnego oświetlenia maski
- wymieniona popękanej osłony tunelu kierownicy

Większość trudniejszych rzeczy było robione w warsztatach i u Zygmunta Kuzaka. Część drobniejszych napraw robiłem sam w miarę możliwości i czasu.

Miała być dzisiaj sesja zdjęciowa ale alkomat zabronił wyjeżdżać więc wrzucam tylko kilka zdjęć. Sesję przekładamy na przyszły weekend. :)
Załączniki
87D93B55-598A-454C-BB72-8460C1E69CAC.jpeg
87D93B55-598A-454C-BB72-8460C1E69CAC.jpeg (288.21 KiB) Przejrzano 153 razy
FA03F06B-D344-4742-ADA5-837E3E92D018.jpeg
FA03F06B-D344-4742-ADA5-837E3E92D018.jpeg (202.87 KiB) Przejrzano 153 razy
25C69FF6-E1D8-4AF8-863A-4010EB362373.jpeg
25C69FF6-E1D8-4AF8-863A-4010EB362373.jpeg (229.57 KiB) Przejrzano 153 razy
Ostatnio zmieniony 14 sierpnia 2019, 08:30 przez zlyzuw, łącznie zmieniany 3 razy.
4 x
Aktualnie: Volvo S80 2000r. 2.5TDI+M56 i Volvo 240 1990r. B230F+M47

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2743
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 240 [CEGLAK]

Postautor: endriugto » 24 marca 2019, 20:48

Piękna robota. To jest diesel? Bo obrotomierz masz od diesla?
0 x


Wróć do „Pokaż swoje Volvo!”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości