240 „Ernst Nilson”
- Maciek4530
- Posty: 1228
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: 240 „Ernst Nilsen”
Powoli sezon na jazdę 240 u mnie się kończy wiec zaczyna się garażowe grzebanie. Ostatnio wymieniłem termostat ponieważ samochód po włączeniu ogrzewania przy szybkiej jeździe trochę tracił temperature.
Okazało się, że termostat oprócz tego, że jest tak zasyfiony co go blokowało to dodatkowo miał otwarcie przy 82*C. Wymiana na wahlera i wszystko jest ok.
Przy okazji wymieniłem kopułkę i palec. Stare były zasadniczo sprawne ale pale był
Już mocno wytarty, kopułka tez już marna przez co trochę nierówno pracował. Po wymianie pracuje rôwniutko.
Żal mi wyprowadzać volvo w deszczowa pogodę bo mam inne daily ale co jak co - jesień i zima bardzo pasują do cegieł.
PS: Zmieniłem tytuł tematu bo jednak mój wóz kojarzy się z tą dilerską plakietką ErnstNIlsen wiec taki będzie miał przydomek operacyjny.
Okazało się, że termostat oprócz tego, że jest tak zasyfiony co go blokowało to dodatkowo miał otwarcie przy 82*C. Wymiana na wahlera i wszystko jest ok.
Przy okazji wymieniłem kopułkę i palec. Stare były zasadniczo sprawne ale pale był
Już mocno wytarty, kopułka tez już marna przez co trochę nierówno pracował. Po wymianie pracuje rôwniutko.
Żal mi wyprowadzać volvo w deszczowa pogodę bo mam inne daily ale co jak co - jesień i zima bardzo pasują do cegieł.
PS: Zmieniłem tytuł tematu bo jednak mój wóz kojarzy się z tą dilerską plakietką ErnstNIlsen wiec taki będzie miał przydomek operacyjny.
2 x
Re: 240 „Ernst Nilsen”
I jeszcze do autka zdobyłem skórzany mieszek zmiany biegów. Był w marnym stanie ale się nim zaopiekowałem i wyglada jak nowy! będzie idealnie pasował do skórzanej tapicerki
3 x
Re: 240 „Ernst Nilsen”
dziewięćsetkowy?zlyzuw pisze:I jeszcze do autka zdobyłem skórzany mieszek zmiany biegów. Był w marnym stanie ale się nim zaopiekowałem i wyglada jak nowy! będzie idealnie pasował do skórzanej tapicerki
2B825192-9B52-4376-AE51-7573B15F092A.jpeg
CB8B9E9B-E923-46D9-AEFF-F9907A56F2C9.jpeg
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: 240 „Ernst Nilsen”
heh.zlyzuw pisze:Dwusetowy
ale on się czymś różni od tego, który był w serii 7 i 9?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: 240 „Ernst Nilsen”
Szczerze? Nie mam pojęcia. Wyglądają identycznie, na niektórych aukcjach są opisywane jako po prostu mieszki do 200/700/900 więc nie zdziwiłbym się gdyby były takie same do każdego z w/w modeli.baron pisze:heh.zlyzuw pisze:Dwusetowy
ale on się czymś różni od tego, który był w serii 7 i 9?
0 x
Re: 240 „Ernst Nilson”
Ostatnimi czasy samochód niespecjalnie trzymał temperature. Wskazówka była mniej więcej w 1/5 wysokości zaledwie. Okazało ale ze przyczyną jest dziurawa chłodnica która swoją drogą była jeszcze fabryczna.
Na szczęście kolega miał na sprzedaż chłodnice OEM mosiężną. Niezbyt ładną ale szczelna i o wiele lepsza niż poprzednia z plastikową obudową.
Za pare dni trzeba będzie lekko psiuknąć lakierem aby się dobrze prezentowała ale najważniejsze ze jest 100% szczelna i samochód bezproblemowo trzyma książkową temperature.
Na szczęście kolega miał na sprzedaż chłodnice OEM mosiężną. Niezbyt ładną ale szczelna i o wiele lepsza niż poprzednia z plastikową obudową.
Za pare dni trzeba będzie lekko psiuknąć lakierem aby się dobrze prezentowała ale najważniejsze ze jest 100% szczelna i samochód bezproblemowo trzyma książkową temperature.
0 x
Re: 240 „Ernst Nilson”
Dzisiaj się wziąłem za czyszczenie przepustnicy. Zgodnie z moimi oczekiwaniami oblepiał ją w środku prawie 30 letni brud. O dziwo nakrętki dały się odkręcić bardzo lekko.
W środku jak widać:
W ruch poszedł izopropanol i szczoteczka. W środku wyczyszczone na błysk, z zewnątrz tez trochę odchamione. Wyczyszczone ranty kolektora dolotowego i przepustnicy, założona nowa uszczelka i tyle. Prosta i przyjemna zabawa.
W środku jak widać:
W ruch poszedł izopropanol i szczoteczka. W środku wyczyszczone na błysk, z zewnątrz tez trochę odchamione. Wyczyszczone ranty kolektora dolotowego i przepustnicy, założona nowa uszczelka i tyle. Prosta i przyjemna zabawa.
1 x
Re: 240 „Ernst Nilson”
Sezon zimowy powoli się zaczyna. 240 stoi w ciepłym garażu i odpoczywa, w międzyczasie wymieniłem regulator ciśnienia paliwa ponieważ stary miał 2.5 bar (powinno być 3) i dodatkowo przewód paliwowy miał niewielkie pęknięcie.
Demontaż regulatora to banalna sprawa, dwie śruby 10tki, jedna opaska zaciskowa przewodu paliwowego i tyle.
Stara opaska zaciskowa rozleciała się przy próbie odkręcenia wiec wrzuciłem nową, dosyć ciężko wychodzi regulator z listwy wytryskowej i jeszcze ciężej wchodzi ale się udało. Warto dać nowy oring do tego wpusty listwy wtryskowej.
Teraz jest prawilny 3 barowy OEM regulator. Nie jeździłem zbyt wiele ale myśle, że będzie różnica na plus bo 2.5 bara nie był montowany do 2.4LH z 1990.
Już wkrótce pojawi się kolejny Volviak RWD jako daily w zastępstwie za S80. Wiele zdradzał nie będę ale powiem, że tym razem będzie to kombi. :>
Demontaż regulatora to banalna sprawa, dwie śruby 10tki, jedna opaska zaciskowa przewodu paliwowego i tyle.
Stara opaska zaciskowa rozleciała się przy próbie odkręcenia wiec wrzuciłem nową, dosyć ciężko wychodzi regulator z listwy wytryskowej i jeszcze ciężej wchodzi ale się udało. Warto dać nowy oring do tego wpusty listwy wtryskowej.
Teraz jest prawilny 3 barowy OEM regulator. Nie jeździłem zbyt wiele ale myśle, że będzie różnica na plus bo 2.5 bara nie był montowany do 2.4LH z 1990.
Już wkrótce pojawi się kolejny Volviak RWD jako daily w zastępstwie za S80. Wiele zdradzał nie będę ale powiem, że tym razem będzie to kombi. :>
2 x