240 „Ernst Nilson”

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: 240 [CEGLAK]

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Zmień tą wycieraczkę na Boga! :D Najbardziej irytująca część twojego wozu :lol:
0 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 [CEGLAK]

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Maciek4530 pisze:Zmień tą wycieraczkę na Boga! :D Najbardziej irytująca część twojego wozu :lol:
To samo mogę powiedzieć o tych Twoich wlepach xD Cyrkowóz się przez nie robi.
2 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 240 [CEGLAK]

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Że się wtrącę, o jaką wycieraczkę chodzi?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 [CEGLAK]

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

bnw pisze:Że się wtrącę, o jaką wycieraczkę chodzi?
O wycieraczki szyby czołowej. Jedna jest przegubowa a druga bezprzegubowa xD
0 x
Awatar użytkownika
clarksontop
Posty: 887
Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
Lokalizacja: KRA

Re: 240 [CEGLAK]

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: clarksontop »

Pawel_1966 pisze:
na KKNy przez ostatnie dwa lata jeździłem tym - 205 automat 1,6 :)
205 zawsze mi sie podobal ale nie mialem okazji jezdzic, a taki set w automacie musi byc fajny?
0 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 [CEGLAK]

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Hej hej,

Mini aktualizacja - wrzucone nowe odblysniki (teraz swieci jak szalony), wymienione plastikowe okładziny kolumny kierowniczej bo poprzednie były połamane i zrobione kilka mniejszych drobiazgów. Wkrótce więcej zdjęć jak będę miał wolną chwile i pogoda dopisze. :>
Załączniki
C079DD27-C0BC-4678-B1B6-DF7A02E41188.jpeg
C079DD27-C0BC-4678-B1B6-DF7A02E41188.jpeg (165.52 KiB) Przejrzano 5889 razy
BB965A68-5AB6-4529-BE67-AEF54B16B838.jpeg
BB965A68-5AB6-4529-BE67-AEF54B16B838.jpeg (1.62 MiB) Przejrzano 6465 razy
Ostatnio zmieniony 14 sierpnia 2019, 08:31 przez zlyzuw, łącznie zmieniany 2 razy.
3 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 [CEGLAK]

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Pozyskując ostatnio części ze starej 240tki wpadł mi w Oko emblemat „ErnstNilson” który to był oryginalnie montowany w rzekomo „specjalnych volvach”. Więcej wiedzy na ten temat nie mam ale nie wahałem się ani chwili aby odkleić tez ten emblemat i przykleić do swojej tak wiec cytując klasyka #totenwzmocniony.
Załączniki
1E53395D-EBC1-4BF6-A822-6933116424AC.jpeg
1E53395D-EBC1-4BF6-A822-6933116424AC.jpeg (154.88 KiB) Przejrzano 5888 razy
Ostatnio zmieniony 14 sierpnia 2019, 08:32 przez zlyzuw, łącznie zmieniany 1 raz.
4 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 [CEGLAK]

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Praca nad przywróceniem 240tki do stanu BDB+ idzie pełną parą i już jest na ostatniej prostej. Volviak trafił do warsztatu Zygmunta Kuzaka Restomod Garage w celu zrobienia kilkunastu większych i mniejszych rzeczy.

- Wyprucie całego wnętrza, dywanów itp w celu wyrzucenia wszystkich nieoryginalnych kabli które zostały po instalacji LPG i po alarmie. Swoją drogą instalacja alarmowa (w czasach swojej świetności) była zrobiona najwidoczniej bardzo kompleksowo bo cała chmara kabli, odcinacze zapłonu itp, wymagało to od Zygmunta wiele roboczogodzin aby uprzątnąć, każdy istniejący kabel był sprawdzany centymetr po centymetrze aby nie było sytuacji uciekającego prądu. ;) Wszystko zostało zrobione, wyczyszczone, zaizolowane i jest ''pryma sort''.

Elektryczny chaos:
To wszystko to instalacja alarmowa
To wszystko to instalacja alarmowa
SS.jpg (336.29 KiB) Przejrzano 6344 razy
Tyle wyciągniętych kabli z instalacji elektrycznej i LPG a to jeszcze nie wszystko :d
xD
xD
Zdjecie5.jpg (415.55 KiB) Przejrzano 6344 razy
- Kupując samochód wiedziałem, że mimo iż samochód jest całkiem zdrowy blacharsko to w nogach pasażera i kierowcy zbiera się wilgoć (pęknięty odpływ wody itp) i wiedziałem, że czai się tam rdza. Po stronie kierowcy tragedii nie było, tylko powierzchowna rdza bez wżerów a po stronie pasażera były już dziury tak więc wszystko zostało wyczyszczone, zgnite miejsca wycięte i wspawane reperaturki. Wszystko zrobione porządnie aby wytrzymało długo. Żadnego szpachlowania i włókna szklanego. :ugeek: Jako, że pisząc ten post samochód jest cały czas robiony to i zdjęcia są na bieżąco, oczywiście wszystko będzie też zakonserwowane co pozwolę sobie udokumentować wrzucając tu zdjęcia na dniach.

Nogi pasażera po zdjęciu wykładziny:
dziury na wylot w nogach pasażera
dziury na wylot w nogach pasażera
Zdjecie3.gif (513.39 KiB) Przejrzano 6344 razy
Po czyszczeniu i wycinaniu chorej blachy:
Nogi pasażera cz. 2 - zgnite miejsca wycięte, wyczyszczone
Nogi pasażera cz. 2 - zgnite miejsca wycięte, wyczyszczone
Zdjecie2.gif (892.63 KiB) Przejrzano 6344 razy
Zaspawane, została jeszcze porzadna konserwacja
nogi pasażera cz3
nogi pasażera cz3
Zdjecie1.gif (621.57 KiB) Przejrzano 6344 razy
Tak więc rdzy wiele nie było jak na tak stary wóz ale wszystko zostało wytępione. Pod maską była rewolucja, sprzątanie i wstawianie nowych kabli masowych. Otwierane były komputery pod kątem weryfikacji czy przypadkiem nie są zawilgocone, sprawdzana cała instalacja zapłonowa. Uruchomione też zostało oryginalne oświetlenie komory silnika które jest ulokowane na masce, zapala się przy otwarciu tejże maski (drobiazg a cieszy). Położona nowa wiązka obu pomp paliwa o większym przekroju (gdyż poprzednia była za cienka i się grzała a dodatkowo nie działał wcześniej wskaźnik poziomu paliwa).

Ciężko wchodziła jedynka z powodu rozszarpanych poduszek silnika i skrzyni - wszystko zostało wymienione na nówki, dodatkowo łączniki stabilizatora kwalifikowały się do natychmiastowej wymiany więc też zrobione.

Generalnie prac przeprowadzonych przez ostatnie 2 tygodnie jest bardzo długa lista nie wspominając już o tym ile zostało zrobione od daty zakupu tj 10.2018... :shock: :shock: :shock:

Chciałem zlikwidować WSZYSTKIE możliwe usterki przed rozpoczęciem sezonu wiosennego i chyba mi się to już udało, nie zliczę ile od zeszłego roku roboczogodzin moich i innych ludzi pochłonął ten piękny volviak aczkolwiek jest wart każdej zainwestowanej w niego złotówki mimo, że tych złotówek było wiele wiele. :lol:

Na dniach będę wrzucał sporo zdjęć z remontu u Zygmunta bo chyba posty mają jakieś limity i nie wszystko się mieści.
0 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 [CEGLAK]

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

A tutaj mamy już ogarniętą podłogę w nogach kierowcy i bez kilogramów kabli. Jeszcze tylko wyczyścić i zakonserwować. ;)
DSADSA.gif
DSADSA.gif (355.01 KiB) Przejrzano 6343 razy
Zdjęcia sprzed chwili:

Konserwacja w toku
M1.gif
M1.gif (218.37 KiB) Przejrzano 6320 razy
M2.gif
M2.gif (255.58 KiB) Przejrzano 6320 razy
2 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: 240 [CEGLAK]

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

To są wiosenne porządki. Good Job :!:
0 x
ODPOWIEDZ