Volvo 240 '91 "RED245"

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 91' "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Nie RED a obecnie Zgred ;-)
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Miś
Posty: 758
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: Volvo 240 91' "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Miś »

Powiem tak... podoba mi się kierunek w którym zmierzasz! Życzę żebyś we wrześniu mógł wlepić pierwsza naklejkę zjazdową na szybę!
3 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1227
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 91' "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Miś pisze:Powiem tak... podoba mi się kierunek w którym zmierzasz! Życzę żebyś we wrześniu mógł wlepić pierwsza naklejkę zjazdową na szybę!
Dzięki! Mam nadzieję że we wrześniu wkleję naklejkę za 6 zjazd ale i również tą za zeszłoroczny - czeka cały czas na powrót wozu :D
PS: Blacharka skończona, wóz konserwowany - cała akcja i to czy 240 przyjedzie zależne od osądu, terminu i oferty lakiernika - na dniach ma się wszystko wyklarować. ;)
1 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1227
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 91' "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Raport sytuacyjny nr. 9 na dzień 31.07.2020r. :?
Wóz zakonserwowany w miejscach które tego wymagały (podłoga, nadkola P+T oraz progi na zewnątrz i wewnąrz + inne) - drobiazgi z zawieszenia wróciły z piasku i malowania (sprężyny z przodu obcięte o 1 zwój - są z Diesla), na przód wleciały nowe amortyzatory KYB, a na tył używki Sachs (kupione kiedyś za grosze - o znikomym przebiegu). Całość została założona na zakonserwowany samochód - ostatnim elementem są uszczelki miski oleju, uszczelniacz skrzyni oraz założenie całości na samochód - powinno się udać na dniach. Lakiernik podobno był i zobaczył co i jak jednak do teraz nie miał czasu zadzwonić (Jeśli nie nastąpi to do środy, zapewne sam wykonam telefon - muszę w końcu określić status na zlot...). Z zaległych rzeczy końcówka lewego błotnika wstawiona na miejsce :D

Aktualny stan wydatków to kwota 10764 zł... Tanie te 240 są... :|

PS: Lepsze zdjęcia spodu nastąpią przy poprawkach konserwy gdy wóz wróci na składanie gdy lakier będzie na swoim miejscu - aktualnie wszystko jest robione w biegu między nowym a starym warsztatem stąd braki w dokumentacji fotograficznej ;)
116792298_4364927690191759_4172251772682166870_n.jpg
116792298_4364927690191759_4172251772682166870_n.jpg (131.17 KiB) Przejrzano 5041 razy
116865870_2343477299293163_8816498012288675722_n.jpg
116865870_2343477299293163_8816498012288675722_n.jpg (209.55 KiB) Przejrzano 5041 razy
116691866_3117558651664652_6927888626564071226_n.jpg
116691866_3117558651664652_6927888626564071226_n.jpg (189.15 KiB) Przejrzano 5041 razy
116875037_745798426220713_9060616413705811445_n.jpg
116875037_745798426220713_9060616413705811445_n.jpg (209.67 KiB) Przejrzano 5041 razy
116856385_641780979879311_23196029217898961_n.jpg
116856385_641780979879311_23196029217898961_n.jpg (196.86 KiB) Przejrzano 5041 razy
115806212_1704960749652965_4638720606487482334_n.jpg
115806212_1704960749652965_4638720606487482334_n.jpg (663.05 KiB) Przejrzano 5041 razy
Ostatnio zmieniony 07 sierpnia 2020, 00:35 przez Maciek4530, łącznie zmieniany 1 raz.
4 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 91' "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Jak mówimy o pełnej konserwie to popatrz jak to robią qunserwatorzy ;-) ale może uda mi się zdobyć materiał jak czyszczą blachy laserem. Widok po zabiegu jest taki jakby nadwozie dopiero co było zgrzane i jechało do wanny z farbą cynkową.

1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Miś
Posty: 758
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: Volvo 240 91' "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Miś »

Sinuspi pisze:Jak mówimy o pełnej konserwie to popatrz jak to robią qunserwatorzy ;-) ale może uda mi się zdobyć materiał jak czyszczą blachy laserem. Widok po zabiegu jest taki jakby nadwozie dopiero co było zgrzane i jechało do wanny z farbą cynkową.



Przecież to jest już jakaś pornografia... zastanawia mnie koszt takiej renowacji i czy ma to uzasadniony sens przy aucie wartym w porywach maks 20 tysiecy PLNów.

No chyba że się mylę i jest to opłacalne :?:
1 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 91' "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Miś pisze:
Sinuspi pisze:Jak mówimy o pełnej konserwie to popatrz jak to robią qunserwatorzy ;-) ale może uda mi się zdobyć materiał jak czyszczą blachy laserem. Widok po zabiegu jest taki jakby nadwozie dopiero co było zgrzane i jechało do wanny z farbą cynkową.



Przecież to jest już jakaś pornografia... zastanawia mnie koszt takiej renowacji i czy ma to uzasadniony sens przy aucie wartym w porywach maks 20 tysiecy PLNów.

No chyba że się mylę i jest to opłacalne :?:
Porno jest, tani tez nie jest w nim udział, gdyż widać zakres "zrzutki". Przed piaskowaniem była kąpiel pianowa etc. Także jest dobrze bo kamasutry jest sporo.
2 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1227
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 91' "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Pełnej konserwacji na razie nie planowałem, wymaga to demontażu większości samochodu i ogromnych nakładów pieniężnych a budżet już dawno przekroczyłem. Kiedyś na grupie fb Zygmunt pisał od ilu zaczyna się porządna konserwacja całego spodu - nie chce skłamać ale chyba 5 było na początku, a to tylko gdy nic nie wypadnie i nie będzie perturbacji po drodze. Co blacharz to metoda i sposób. Tutaj ufam człowiekowi, robił już kilku forumowiczom samochody, zajmuje się też wozami z lat 50/60/70 i jeszcze nie spotkałem się z negatywną opinią.

W przypadku mojego wozu do konserwy poszły nadkola (wosk był na nich już stary i odpadł + były przy nich robione naprawy), podłoga tu i tam wraz z podciągami i wszystkim co wstawiane, progi, wewnątrz progów, podłóżnice, tunel skrzyni i wiele innych. Oczywiście wszystko było wcześniej zdjęte - tak jeśli ktoś uważa że poszło to na stara konserwacje ;) A co do filmiku, chętnie znajdę sponsora na taki zabiegi w moim 240 jednak obawiam się jak powyżej że koszta przewyższa koszt zakupu, remontu i wszystkiego co włożone w tą konkretną sztukę tak czy siak.

Będę jeździł, obserwował i zdawał relacje ale myślę że jest to sprawdzona metoda i właściwe zabezpieczenie :D
1 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 91' "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Maciek4530 pisze:Pełnej konserwacji na razie nie planowałem, wymaga to demontażu większości samochodu i ogromnych nakładów pieniężnych a budżet już dawno przekroczyłem. Kiedyś na grupie fb Zygmunt pisał od ilu zaczyna się porządna konserwacja całego spodu - nie chce skłamać ale chyba 5 było na początku, a to tylko gdy nic nie wypadnie i nie będzie perturbacji po drodze. Co blacharz to metoda i sposób. Tutaj ufam człowiekowi, robił już kilku forumowiczom samochody, zajmuje się też wozami z lat 50/60/70 i jeszcze nie spotkałem się z negatywną opinią.

W przypadku mojego wozu do konserwy poszły nadkola (wosk był na nich już stary i odpadł + były przy nich robione naprawy), podłoga tu i tam wraz z podciągami i wszystkim co wstawiane, progi, wewnątrz progów, podłóżnice, tunel skrzyni i wiele innych. Oczywiście wszystko było wcześniej zdjęte - tak jeśli ktoś uważa że poszło to na stara konserwacje ;) A co do filmiku, chętnie znajdę sponsora na taki zabiegi w moim 240 jednak obawiam się jak powyżej że koszta przewyższa koszt zakupu, remontu i wszystkiego co włożone w tą konkretną sztukę tak czy siak.

Będę jeździł, obserwował i zdawał relacje ale myślę że jest to sprawdzona metoda i właściwe zabezpieczenie :D
W innym wątku bredziłem o cenie 2/7/9 skąd to się bierze, może ów dzienniczek o (ZG)RED(ZIE) :-) nieco splącze wypowiedzi zaczynające się od słowa"powinno" a kończyły nie "więcej niż".

Na wstawionym filmie nie ma, ale kamerka rewizyjna była w profilach, gdzie później wlano hektolitry wosku. Zatem dach prędzej zgnije niż podłoga.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1227
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 91' "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Raport sytuacyjny nr. 10 na dzień 27.08.2020r.
W sierpniu działo się mało a za razem dużo :?: Wiele zmieniło się w kwestii technicznej. Zostało zamontowane nowe sprzęgło, tulejki, łożysko, oraz nowe uszczelki. Zdjęta została miska aby wymienić uszczelkę (także kapało) - z tego wszystkiego poleciały do zmiany też 2 poduszki silnika. Zalany został nowy olej do silnika oraz skrzyni, hamulce odpowietrzone, wszystko złożone aby wóz był w pełni jezdny i sprawny technicznie - na ten moment chyba tylko jedna tarcza bije (temat będzie niedługo ogarnięty).
118054736_661452108060881_3879806464761085563_n.jpg
118054736_661452108060881_3879806464761085563_n.jpg (877.27 KiB) Przejrzano 4598 razy
118094919_334721021227694_2473718200459911959_n.jpg
118094919_334721021227694_2473718200459911959_n.jpg (1.04 MiB) Przejrzano 4598 razy
118253454_930021017509917_7765107420780148784_n.jpg
118253454_930021017509917_7765107420780148784_n.jpg (121.11 KiB) Przejrzano 4598 razy
Mały fuckup podczas malowania proszkowego - to co dostarczyłem vs. to co było na samochodzie. (PS: to od innego Volvo RWD czy inny samochód - sprzedam :P )
116835715_2621465874734270_5084093909991266674_n.jpg
116835715_2621465874734270_5084093909991266674_n.jpg (245.08 KiB) Przejrzano 4598 razy
Tymczasem samochód udaje się do lakiernika na lawecie, przewidywany koszt lakierowania wszystkich elementów po naprawie, lewych drzwi (poprawki, są lekko krzywe i wymagają korekty), malowanie całej klapy z wyciąganiem szyby oraz polerowanie całego samochodu to wstępnie koszt około 3400zł.
118471393_376085406714500_1169034908659879526_n.jpg
118471393_376085406714500_1169034908659879526_n.jpg (1.03 MiB) Przejrzano 4598 razy
118370937_440114586909224_7373662532794818936_n.jpg
118370937_440114586909224_7373662532794818936_n.jpg (899.4 KiB) Przejrzano 4598 razy
118568405_2902072260063876_7509493953352683658_n.jpg
118568405_2902072260063876_7509493953352683658_n.jpg (759.04 KiB) Przejrzano 4598 razy
Na ten moment uwzględniając robociznę, poduszki, oleje, inne drobiazgi, robociznę, malowanie proszkowe (300zł), lawetę (350zł) koszt remontu wyniósł 13694zł... Także już trochę za daleko z tym poleciałem a szykuje się przecież lakiernik, składanie, wyklejanie naklejek wzdłuż szyb, przegląd i drobnica.

Dla uważnych - po powrocie od lakiernika wóz pozbędzie się również pewnego mankamentu nie pasującego wielu forumowiczom/grupowiczom :lol:
7 x
ODPOWIEDZ