Volvo 240 '91 "RED245"
Re: Volvo 240 91' "RED245"
No extra. Fajnie wyprowadzasz wóz na prostą. Podciągnij trochę balans kolorów na zdjęciach, bo tylko na zdjęciu z kotem czerwień jest żywa, a na reszcie fotek jest trochę blado. A jak wiesz coraz mniej ludzie czytają, a coraz więcej patrzą.
1 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
- Maciek4530
- Posty: 1234
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 240 91' "RED245"
Jasne! Spora różnica może wynikać z faktu że zdjęcie i którym mowa robione było Iphonem a cała reszta moją wiekową Xperia XZ. Żadne z nich nie było ruszone bid względem balansu kolorów etc.Mareek pisze:No extra. Fajnie wyprowadzasz wóz na prostą. Podciągnij trochę balans kolorów na zdjęciach, bo tylko na zdjęciu z kotem czerwień jest żywa, a na reszcie fotek jest trochę blado. A jak wiesz coraz mniej ludzie czytają, a coraz więcej patrzą.
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1234
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 240 91' "RED245"
30.10.2020r. - przebieg 379180km
Wóz od ponad miesiąca (powrót z wakacji) zasuwa jako daily - do pracy, na uczelnię (całe 3 razy), do sklepów (IKEA etc ) - powoli staram się serwisować mniejsze i większe drobiazgi które wychodzą w czasie eksploatacji.
Na początku miesiąca postanowiłem zająć się powoli komorą silnika oraz jej elementami - zdemontowany został cały dolot ze stożkiem , zmieniona została uszczelka przepustnicy, sama przepustnica została wyczyszczona - cały dolot wraz z puszką wrócił na swoje miejsce. Wypłukany został układ chłodniczy woda zdemineralizowaną, zalany nowy płyn chłodniczy Niebieski G11. W komorze silnika naklejone zostały także nowe naklejki od @zlyzuw - w końcu
Przyjrzałem się także hamulcom i podjąłem decyzję iż to co w tej chwili mam zamontowane nadaj się co najwyżej do zajechanego Golfa 3
Jako iż jest to rocznik 91' wraz z ABS musiałem się dokopać do kilku kwestii technicznych o których nie miałem pojęcia - wóz nie ma tak jak w przypadku wersji bez tego cuda dwóch "obwodów" które zapewniają hamowanie 3 kół w przypadku awarii jakiegoś przewodu, w tych wersjach jest to rozwiązane jak w późniejszym modelu 800 i innych samochodach - w przypadku awarii nie działa jedna strona (P+T) - przynajmniej tak zrozumiałem informacje płynące z różnych źródeł czy to pisemnych czy też słownych
Tak czy siak, skoro trzeba się nimi zając, planuję zrobić to kompleksowo stąd też zamówione zostały elementy do:
Przednie hamulce (system Girling - wersja pod ABS - wentlowane):
- Osłony tarcz przednich dla wersji ABS (miejsce na czujniki)
- Tarcze Brembo x2
- Zestaw klocków hamulcowych Delphi
- Zestaw montażowy klocków przednich pod Girling
- Zestaw naprawczy zacisku przedniego x2
Hamulce tylne (system Girling - niewentylowane)
- Tarcze ATE Germany x2
- Zestaw klocków hamulcowych Brembo
- Zestaw montażowy klocków tylnych pod Girling
- Zestaw naprawczy zacisku tylnego x2
Dodatkowo:
- Gumy spływów z wnęk na koła zapasowe x2
- Wieszaki gumowe tłumika końcowego
- Wieszaki gumowe tłumika środkowego
Wszystko to czeka na gruntowny remont w czasie którego planowana jest pełna ich rekonstrukcja, piaskowanie zacisków, malowanie proszkowe, zabezpieczenie osłon przed działaniem ciepła etc. - wszystko mam nadzieje uda się wykonać znów u Zygmunta
Temat hamulców to i wyjętymi czujnikami ABS się zainteresowałem - zlokalizowałem wtyczki w wiązce, dowiedziałem się iż tylny czujnik w moście zintegrowany jest z czujnikiem prędkości oraz porównując numery OEM uzyskałem informację iż występowały co najmniej 2 rodzaje czujników do kół przednich - jedne z mojego wozu rocznik 91' - 3540020 oraz dla rocznika 92'-93' o numerze 0265001332. Oba typy różnią sie głównie kolorystycznie, jednak po wpisaniu numerów w Skandix wskazują na jeden czujnik który będzie dostępny za drobne 184 EURO za sztukę!!! dostępne już niedługo w sprzedaży... (co śmieszniejsze, potwierdzeniem ich wymienności może być sama strona produktu na wspomnianej stronie - numer w informacji pochodzi z czujnika 91, natomiast zdjęcie (i nawet numer na zdjęciu) z rocznika 92-93. Tak czy siak, na ten moment nie zakupiłem nawet używki - dotarły do mnie informacje iż czujniki z 7/9 są identyczne (i faktycznie, prócz gumowych "haczyków" i kolorystyki/numerów) wydają się zbliżone a kosztują ułamek ceny, tym bardziej że używanych jest o wiele więcej - zwłaszcza iż na możliwość ich zaadoptowania wskazuje tai sam "pierścień" ABS
Jak wyżej wspomniałem wóz oczekuje na termin i zwolnienie miejsca, ja w tym czasie prowadzę drobne naprawy pod blokiem
Na ten moment wóz doczekał się wstępnych kratek na wloty powietrza (już przechodzą modernizację), zmiany wycieraczek na nówki, nowego płynu do spryskiwaczy (zimowego), założenia gum spływu (a konkretnie jednej bo po stronie kierowcy wychodzą otworem rurki od LPG), zamontowania osłony klamki wewnętrznej klapy (oraz odkrycia iż też ma zabezpieczenie przed otworzeniem z wewnątrz ).
Jednym z bardziej denerwujących dźwięków z jakimi także walczę w swoim 240 jest dźwięk pochodzący z przedniej uszczelki - testy z taśmą potwierdziły iż jest to wina uszczelki - dosyć częsty temat jak wyszło z postu. Po zabezpieczeniu szyby i okolicy użyłem preparatu - sylikon do uszczelek K2 - zobaczymy czy to pomoże...
Wóz od ponad miesiąca (powrót z wakacji) zasuwa jako daily - do pracy, na uczelnię (całe 3 razy), do sklepów (IKEA etc ) - powoli staram się serwisować mniejsze i większe drobiazgi które wychodzą w czasie eksploatacji.
Na początku miesiąca postanowiłem zająć się powoli komorą silnika oraz jej elementami - zdemontowany został cały dolot ze stożkiem , zmieniona została uszczelka przepustnicy, sama przepustnica została wyczyszczona - cały dolot wraz z puszką wrócił na swoje miejsce. Wypłukany został układ chłodniczy woda zdemineralizowaną, zalany nowy płyn chłodniczy Niebieski G11. W komorze silnika naklejone zostały także nowe naklejki od @zlyzuw - w końcu
Przyjrzałem się także hamulcom i podjąłem decyzję iż to co w tej chwili mam zamontowane nadaj się co najwyżej do zajechanego Golfa 3
Jako iż jest to rocznik 91' wraz z ABS musiałem się dokopać do kilku kwestii technicznych o których nie miałem pojęcia - wóz nie ma tak jak w przypadku wersji bez tego cuda dwóch "obwodów" które zapewniają hamowanie 3 kół w przypadku awarii jakiegoś przewodu, w tych wersjach jest to rozwiązane jak w późniejszym modelu 800 i innych samochodach - w przypadku awarii nie działa jedna strona (P+T) - przynajmniej tak zrozumiałem informacje płynące z różnych źródeł czy to pisemnych czy też słownych
Tak czy siak, skoro trzeba się nimi zając, planuję zrobić to kompleksowo stąd też zamówione zostały elementy do:
Przednie hamulce (system Girling - wersja pod ABS - wentlowane):
- Osłony tarcz przednich dla wersji ABS (miejsce na czujniki)
- Tarcze Brembo x2
- Zestaw klocków hamulcowych Delphi
- Zestaw montażowy klocków przednich pod Girling
- Zestaw naprawczy zacisku przedniego x2
Hamulce tylne (system Girling - niewentylowane)
- Tarcze ATE Germany x2
- Zestaw klocków hamulcowych Brembo
- Zestaw montażowy klocków tylnych pod Girling
- Zestaw naprawczy zacisku tylnego x2
Dodatkowo:
- Gumy spływów z wnęk na koła zapasowe x2
- Wieszaki gumowe tłumika końcowego
- Wieszaki gumowe tłumika środkowego
Wszystko to czeka na gruntowny remont w czasie którego planowana jest pełna ich rekonstrukcja, piaskowanie zacisków, malowanie proszkowe, zabezpieczenie osłon przed działaniem ciepła etc. - wszystko mam nadzieje uda się wykonać znów u Zygmunta
Temat hamulców to i wyjętymi czujnikami ABS się zainteresowałem - zlokalizowałem wtyczki w wiązce, dowiedziałem się iż tylny czujnik w moście zintegrowany jest z czujnikiem prędkości oraz porównując numery OEM uzyskałem informację iż występowały co najmniej 2 rodzaje czujników do kół przednich - jedne z mojego wozu rocznik 91' - 3540020 oraz dla rocznika 92'-93' o numerze 0265001332. Oba typy różnią sie głównie kolorystycznie, jednak po wpisaniu numerów w Skandix wskazują na jeden czujnik który będzie dostępny za drobne 184 EURO za sztukę!!! dostępne już niedługo w sprzedaży... (co śmieszniejsze, potwierdzeniem ich wymienności może być sama strona produktu na wspomnianej stronie - numer w informacji pochodzi z czujnika 91, natomiast zdjęcie (i nawet numer na zdjęciu) z rocznika 92-93. Tak czy siak, na ten moment nie zakupiłem nawet używki - dotarły do mnie informacje iż czujniki z 7/9 są identyczne (i faktycznie, prócz gumowych "haczyków" i kolorystyki/numerów) wydają się zbliżone a kosztują ułamek ceny, tym bardziej że używanych jest o wiele więcej - zwłaszcza iż na możliwość ich zaadoptowania wskazuje tai sam "pierścień" ABS
Jak wyżej wspomniałem wóz oczekuje na termin i zwolnienie miejsca, ja w tym czasie prowadzę drobne naprawy pod blokiem
Na ten moment wóz doczekał się wstępnych kratek na wloty powietrza (już przechodzą modernizację), zmiany wycieraczek na nówki, nowego płynu do spryskiwaczy (zimowego), założenia gum spływu (a konkretnie jednej bo po stronie kierowcy wychodzą otworem rurki od LPG), zamontowania osłony klamki wewnętrznej klapy (oraz odkrycia iż też ma zabezpieczenie przed otworzeniem z wewnątrz ).
Jednym z bardziej denerwujących dźwięków z jakimi także walczę w swoim 240 jest dźwięk pochodzący z przedniej uszczelki - testy z taśmą potwierdziły iż jest to wina uszczelki - dosyć częsty temat jak wyszło z postu. Po zabezpieczeniu szyby i okolicy użyłem preparatu - sylikon do uszczelek K2 - zobaczymy czy to pomoże...
Ostatnio zmieniony 30 marca 2022, 12:54 przez Maciek4530, łącznie zmieniany 2 razy.
3 x
- Maciek4530
- Posty: 1234
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 240 91' "RED245"
19.11.2020r. - przebieg 379559km
Kolejny miesiąc małych dystansów do pracy i na zad Dalej czekam na termin aby ukończyć pewne tematy których nie udało się skończyć bądź wykonać w czasie remontu - jedynym uciążliwym sa te cholerne hamulce
Tak czy siak staram się popychać progres w kwestii poprawki wozu przy każdej możliwości - mimo zimna i mocno jesiennej aury.
Z rzeczy ogarniętych w ostatnim czasie wypunktować można:
- Zmiana kierownicy na seryjną dla rocznika 91' - ROMA jest strasznie zużyta, nie chcę jej już bardziej katować - dodatkowo robi się nieprzyjemna w użytku
- Wymiana uchwytów wydechu, wóz posiadał tylko 3 z 4 - i tylko 1 był dokładnie taki jak być powinien. Teraz wszystko 4 są świeże i takie jak być powinny!
- Podłączone zostały na nowo wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju.
- Wykonana została instalacja do lamp przeciwmgielnych i dalekosiężnych - oba przyciski akcesoryjne działają i świecą - niebieski jest gotowy na przyszły zakup lamp PS: Wjechała idealna mgła na testy - widoczność maksymalna 30m
- Dorobienie masy w klapie, przepuszczony został dodatkowy przewód dzięki czemu wszystkie elementy klapy działają jak należy - mam nadzieję iż zakończy to temat problemów
- Montaż owiewek HEKO, cały czas są w trakcie "testów" - prawdopodobnie nikt ich nigdy we wspomnianej firmie nawet nie przypasował do samochodu
- Wymiana gum stabilizatora, moje po 2 latach stania samochodu oraz prawdopodobnego niewłaściwego montażu skończyły jako popękane naleśniki
- Naprawione przynajmniej częściowo zostało grzanie tylnej szyby, musze potestować które nitki mogą być niesprawne.
I tak się żyje z tym 240, dalej sporo pracy bo co chwila jakaś drobnostka wyrasta mi na drodze
Ostatnie zdjęcie jak uważni pewnie wiedzą jest małym nawiązaniem do roku 2016 #ripsedan
Kolejny miesiąc małych dystansów do pracy i na zad Dalej czekam na termin aby ukończyć pewne tematy których nie udało się skończyć bądź wykonać w czasie remontu - jedynym uciążliwym sa te cholerne hamulce
Tak czy siak staram się popychać progres w kwestii poprawki wozu przy każdej możliwości - mimo zimna i mocno jesiennej aury.
Z rzeczy ogarniętych w ostatnim czasie wypunktować można:
- Zmiana kierownicy na seryjną dla rocznika 91' - ROMA jest strasznie zużyta, nie chcę jej już bardziej katować - dodatkowo robi się nieprzyjemna w użytku
- Wymiana uchwytów wydechu, wóz posiadał tylko 3 z 4 - i tylko 1 był dokładnie taki jak być powinien. Teraz wszystko 4 są świeże i takie jak być powinny!
- Podłączone zostały na nowo wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju.
- Wykonana została instalacja do lamp przeciwmgielnych i dalekosiężnych - oba przyciski akcesoryjne działają i świecą - niebieski jest gotowy na przyszły zakup lamp PS: Wjechała idealna mgła na testy - widoczność maksymalna 30m
- Dorobienie masy w klapie, przepuszczony został dodatkowy przewód dzięki czemu wszystkie elementy klapy działają jak należy - mam nadzieję iż zakończy to temat problemów
- Montaż owiewek HEKO, cały czas są w trakcie "testów" - prawdopodobnie nikt ich nigdy we wspomnianej firmie nawet nie przypasował do samochodu
- Wymiana gum stabilizatora, moje po 2 latach stania samochodu oraz prawdopodobnego niewłaściwego montażu skończyły jako popękane naleśniki
- Naprawione przynajmniej częściowo zostało grzanie tylnej szyby, musze potestować które nitki mogą być niesprawne.
I tak się żyje z tym 240, dalej sporo pracy bo co chwila jakaś drobnostka wyrasta mi na drodze
Ostatnie zdjęcie jak uważni pewnie wiedzą jest małym nawiązaniem do roku 2016 #ripsedan
6 x
Re: Volvo 240 91' "RED245"
A jak tam kwestia skrzypiącego pedału sprzęgła? Udało się rozwiązać problem? U mnie tez skrzypi.
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1234
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 240 91' "RED245"
Tak, zapomniałem wspomnieć U mnie jak i u kolegi Dominika problemem i przyczyną skrzypienia był punkt mocowania linki do ucha samego pedału. Testowo załatwiłem to sylikonem K2 a następnie przy wyżej wspomnianych pracach doczyściłem wszystkie sprężyny i punkty zaczepień linek z brudu i starych smarowideł i nałożyłem nowe. Tak czy siak problem znikł już po samym testowym K2.Adam_RWD pisze:A jak tam kwestia skrzypiącego pedału sprzęgła? Udało się rozwiązać problem? U mnie tez skrzypi.
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 240 91' "RED245"
Chociaż nie jestem wspomnianym kolegą, to u mnie też skrzypi. Pedał hamulca Dziękuję za metodę rozwiązania problemu.Maciek4530 pisze: Tak, zapomniałem wspomnieć U mnie jak i u kolegi Dominika problemem i przyczyną skrzypienia był punkt mocowania linki do ucha samego pedału. Testowo załatwiłem to sylikonem K2 a następnie przy wyżej wspomnianych pracach doczyściłem wszystkie sprężyny i punkty zaczepień linek z brudu i starych smarowideł i nałożyłem nowe. Tak czy siak problem znikł już po samym testowym K2.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
- Maciek4530
- Posty: 1234
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Volvo 240 91' "RED245"
31.12.2020r. - przebieg 380929km
Ostatni miesiąc roku 2020 nie obfitował w większe naprawy czy też zmiany w moim wozie. Dokonałem klasycznych zakupów brakujących lub wymagających zmiany elementów - najważniejsze elementy jakie do mnie trafiły to uszczelka klapy bagażnika (1372058), spinki listew zderzaka (1005966) - po remoncie wozu użyte zostały stare ze względu na małe niedogadanie, osłonki przycisków drzwiowych x2 (1022314), nakładki na żarówki zmieniające barwę na zieloną x2 (1022052) - 2 wskaźniki VDO posiadały pomarańczowe podświetlenie, zestaw naprawczy (1014858).
Korzystając z odrobiny gotówki zakupiłem aftermarketowy przepływomierz (nowy) firmy Scan-Tech (czy działa, nie wiadomo - tak czy siak wolę mieć nawet takiego oszukującego pod ręką )
Dodatkowo skorzystałem z okazji i zakupiłem troszkę elementów eksploatacyjnych w ramach zapasu - moga leżeć w szafce i czekać na potrzebę użycia (chyba czas robić zapasy niczym preppers - zmarnować sie nie zmarnuje). W skład zapasu weszły nakładki na pedał hamulca i sprzęgła (Febi), filtry oleju (Bosch), filtry powietrza (Filtron) plus wyżej wspomniany przepływomierz 016.
Korzystając z chwili czasu w czasie świąt dokonałem zmiany filtra powietrza, obie nakładki na pedale hamulca i sprzęgła, założyłem osłonki przycisków drzwiowych, zmieniłem spinki listwy (kto szukał hokejków do 240 ten wie jaki to problematyczny element ), nałożyłem nakładki kolorystyczne na żarówki i tu małe zaskoczenie:
1. Na żarówce znalazłem zielone ślady po czymś... Była to albo tożsama nakładka bądź jakiś rodzaj farby która niegdyś odpowiadał za odpowiednie kolory podświetlenia.
2. Oba zegary VDO (ciśnienie i temperatura oleju) nie posiadające oznaczeń Volvo na froncie na obudowie mają oznaczenia dokładnie takie same jak wersje z tymże napisem. osobiście podejrzewałem iż te dwa zegary zostały zmienione jednak stan żarówek (obie spaliły się po ponownym montażu), daty 91 oraz wyżej wspomniane zabarwienie wskazywały by iż oba faktycznie trafiły do wozu w momencie jego "zakupu"
3. I tu rozpoczyna się zagwozdka... Jaki mogło to mieć cel? Zasadniczo oba te zegary występowały z oznaczeniem Volvo więc zastanawiającym dla mnie jest montaż innych prawdopodobnie w salonie...
Tak czy siak nakładki spełniają swoje zadanie, aktualnie wszystkie 4 zegary świecą na zielono - bardzo klimatycznie!
Ostatniego dnia kontrowersyjnego roku 2020 w moje ręce wpadły testowe wersje snowcapów - od razu założyłem je na wóz!
Posiadają one jeszcze kilka niedoróbek ale osobiście uważam iż jest to bardzo fajny produkt - pomaga w zatrzymaniu spadających liści, śniegu oraz innego dziadostwa a dodatkowo bardzo dobrze wygląda
I tak kończy się ten rok - w kwestii samego wozu na pewno był udany (w końcu przeszedł w trakcie cały remont i spory serwis) oraz wciąż nie wykończył mnie finansowo Mam nadzieję iż 2021 będzie już tylko i wyłącznie przyjemnością (w styczniu prawdopodobnie uda mi się końcu złożyć układ hamulcowy i odpalić na nowo ABS) - a wóz będzie służył dzielnie jak robi to od września. Może w końcu dotrę swoim Volvo na zlot?
Na sam koniec - zdjęcie szwedzkiego wozu pod szwedzkim sklepem oraz ja we własnej osobie trzymający ramkę ze szwedzkiego sklepu z plakatem na którym widnieje 240 (taki tam szwedzki wóz )
Ostatni miesiąc roku 2020 nie obfitował w większe naprawy czy też zmiany w moim wozie. Dokonałem klasycznych zakupów brakujących lub wymagających zmiany elementów - najważniejsze elementy jakie do mnie trafiły to uszczelka klapy bagażnika (1372058), spinki listew zderzaka (1005966) - po remoncie wozu użyte zostały stare ze względu na małe niedogadanie, osłonki przycisków drzwiowych x2 (1022314), nakładki na żarówki zmieniające barwę na zieloną x2 (1022052) - 2 wskaźniki VDO posiadały pomarańczowe podświetlenie, zestaw naprawczy (1014858).
Korzystając z odrobiny gotówki zakupiłem aftermarketowy przepływomierz (nowy) firmy Scan-Tech (czy działa, nie wiadomo - tak czy siak wolę mieć nawet takiego oszukującego pod ręką )
Dodatkowo skorzystałem z okazji i zakupiłem troszkę elementów eksploatacyjnych w ramach zapasu - moga leżeć w szafce i czekać na potrzebę użycia (chyba czas robić zapasy niczym preppers - zmarnować sie nie zmarnuje). W skład zapasu weszły nakładki na pedał hamulca i sprzęgła (Febi), filtry oleju (Bosch), filtry powietrza (Filtron) plus wyżej wspomniany przepływomierz 016.
Korzystając z chwili czasu w czasie świąt dokonałem zmiany filtra powietrza, obie nakładki na pedale hamulca i sprzęgła, założyłem osłonki przycisków drzwiowych, zmieniłem spinki listwy (kto szukał hokejków do 240 ten wie jaki to problematyczny element ), nałożyłem nakładki kolorystyczne na żarówki i tu małe zaskoczenie:
1. Na żarówce znalazłem zielone ślady po czymś... Była to albo tożsama nakładka bądź jakiś rodzaj farby która niegdyś odpowiadał za odpowiednie kolory podświetlenia.
2. Oba zegary VDO (ciśnienie i temperatura oleju) nie posiadające oznaczeń Volvo na froncie na obudowie mają oznaczenia dokładnie takie same jak wersje z tymże napisem. osobiście podejrzewałem iż te dwa zegary zostały zmienione jednak stan żarówek (obie spaliły się po ponownym montażu), daty 91 oraz wyżej wspomniane zabarwienie wskazywały by iż oba faktycznie trafiły do wozu w momencie jego "zakupu"
3. I tu rozpoczyna się zagwozdka... Jaki mogło to mieć cel? Zasadniczo oba te zegary występowały z oznaczeniem Volvo więc zastanawiającym dla mnie jest montaż innych prawdopodobnie w salonie...
Tak czy siak nakładki spełniają swoje zadanie, aktualnie wszystkie 4 zegary świecą na zielono - bardzo klimatycznie!
Ostatniego dnia kontrowersyjnego roku 2020 w moje ręce wpadły testowe wersje snowcapów - od razu założyłem je na wóz!
Posiadają one jeszcze kilka niedoróbek ale osobiście uważam iż jest to bardzo fajny produkt - pomaga w zatrzymaniu spadających liści, śniegu oraz innego dziadostwa a dodatkowo bardzo dobrze wygląda
I tak kończy się ten rok - w kwestii samego wozu na pewno był udany (w końcu przeszedł w trakcie cały remont i spory serwis) oraz wciąż nie wykończył mnie finansowo Mam nadzieję iż 2021 będzie już tylko i wyłącznie przyjemnością (w styczniu prawdopodobnie uda mi się końcu złożyć układ hamulcowy i odpalić na nowo ABS) - a wóz będzie służył dzielnie jak robi to od września. Może w końcu dotrę swoim Volvo na zlot?
Na sam koniec - zdjęcie szwedzkiego wozu pod szwedzkim sklepem oraz ja we własnej osobie trzymający ramkę ze szwedzkiego sklepu z plakatem na którym widnieje 240 (taki tam szwedzki wóz )
6 x
Re: Volvo 240 91' "RED245"
no jak już części na zapas kupujesz to znaczy, że jesteś w punkcie do którego nikt z nas jeszcze nie dotarł
Grtuluję, fajnie to wszystko wygląda
jest tylko w tym jednak jeden mały niesmaczek... w sumie mało istotny, ramki dla IKEA produkuje polski BDArt
Grtuluję, fajnie to wszystko wygląda
jest tylko w tym jednak jeden mały niesmaczek... w sumie mało istotny, ramki dla IKEA produkuje polski BDArt
1 x
Re: Volvo 240 91' "RED245"
AkuratMiś pisze:no jak już części na zapas kupujesz to znaczy, że jesteś w punkcie do którego nikt z nas jeszcze nie dotarł
1 x