Daily 965 3.0R6 24V LPG

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
tomeek93
Posty: 14
Rejestracja: 31 maja 2016, 22:59
Lokalizacja: Luboń k. Poznania

Re: Daily 965 3.0R6 24V LPG

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tomeek93 »

nie nie, to ma być auto do jazdy na co dzień, do sklepu po bułki i na wypad ze znajomymi w 5 osób i bagażami - nie może stracić na funkcjonalności dlatego zastanawiam się nad -35mm albo serią :P

Kilka zdjęć środeczka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak widać stan chyba nie jest najgorszy środka. Podoba mi się, że jest cały czarny łącznie z podsufitką. Na liczniku wyjątkowo zgasła kontrolka ABS - musiałem uwiecznić :D

Kto mi powie jak mogę odczytać kody błędów tutaj? OBD II tu nie znalazłem - czy nie potrafię szukać? :P
Potrzebowałbym jakoś zdiagnozować dlaczego czasem pali się kontrolka ABS a czasem gaśnie (jak gaśnie to czuć to na pedalu hamulca - tylko raz jak się wyłącza kontrolka jest jakby ABS na sekundę zadziałał)

Przy okazji zapraszam 31.03 o 19:00 na parking podziemny galerii Pestka w Poznaniu na #3 spot z serii cyklicznych :)
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Daily 965 3.0R6 24V LPG

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

tomeek93 pisze: Kto mi powie jak mogę odczytać kody błędów tutaj? OBD II tu nie znalazłem - czy nie potrafię szukać? :P
Potrzebowałbym jakoś zdiagnozować dlaczego czasem pali się kontrolka ABS a czasem gaśnie (jak gaśnie to czuć to na pedalu hamulca - tylko raz jak się wyłącza kontrolka jest jakby ABS na sekundę zadziałał)
OBDII nie znajdziesz, w 960 pojawiło się po zmianie ecu z Motronika 1.8 na 4.4. Ty masz Motronic 1.8 z OBD w postaci migającej diody, E i F to migadełka do odczytu błędów.
Dla ABSu kody będą takie same dla różnych aut, natomiast kody np. wtrysku są różne dla różnych systemów, musisz znaleźć specyficzne dla swojego. O ile niczego nie pokręciłem, błędy ABSu odczytuje się z gniazda A3. Obstawiam ukręcony ze starości kabel przy wtyczce któregoś czujnika, pod maską.

Obrazek
0 x
Awatar użytkownika
tomeek93
Posty: 14
Rejestracja: 31 maja 2016, 22:59
Lokalizacja: Luboń k. Poznania

Re: Daily 965 3.0R6 24V LPG

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tomeek93 »

Dzięki serdeczne!
W piątek kanciak ląduje na warsztacie bo odbieram C70 - dam znać co tam powychodziło :)
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Daily 965 3.0R6 24V LPG

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Prędkościomierz działa? Bo czujnik prędkościomierza w moście jest jednocześnie czujnikiem ABSu na tył. Nie ma czujników przy kołach, ABS traktuje tyną oś jako jedno koło. Zdechłe kable albo wtyczka przy moście to dość częsta przypadłość, warto tam zajrzeć nawet jak jeszcze wszystko jest ok.
0 x
Awatar użytkownika
tomeek93
Posty: 14
Rejestracja: 31 maja 2016, 22:59
Lokalizacja: Luboń k. Poznania

Re: Daily 965 3.0R6 24V LPG

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tomeek93 »

Dzięki za informacje.
Prędkościomierz działa, aczkolwiek przekłamuje o jakieś 10km/h (zaniża - porównywane z oplem omegą b - chyba, że omega zawyża?)
0 x
Awatar użytkownika
tomeek93
Posty: 14
Rejestracja: 31 maja 2016, 22:59
Lokalizacja: Luboń k. Poznania

Re: Daily 965 3.0R6 24V LPG

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tomeek93 »

Witam po dłuższym czasie :)
Kantem przejechałem 10kkm od zakupu... w końcu doczekał się porządnego od długich lat serwisu :o zostawiłem 6300zł u mechanika...
Lista zrobionych rzeczy:
Płukanka silnika XADO
Pełna regeneracja głowicy - nowe zawory, gumki itp itd
Uszczelka pod głowicę
Rolki, paski, napinacz osprzętu jak i rozrządu
Regeneracja alternatora i nowy 74Ah akumulator
Wszystkie uszczelniacze poza wału (nie będę skrzyni zdejmować bo się skrapla...)
Nowy olej w automacie + rewitalizer XADO do skrzyń
Konwersja cewek na cewkomoduły z serii 70 wraz z wiązką elektryczną - wywalenie wzmacniaczy sygnału
Ze spraw silnikowych to tyle i aż tyle... :? :? :? Generalnie auto pali na strzała, nie wciąga w końcu oleju, nie dymi... miła zmiana z poboru oleju rzędu 1L+ na 1000km :)

Dodatkowo poszło całkowicie nowe zawieszenie przód - wszystkie (dosłownie) tuleje, sworznie, końcówki drążków, łączniki - generalnie cały nowy przód poza maglownicą samą w sobie. Na to 4 nowe amortyzatory KYB gazowe wraz z nowymi poduszkami, łożyskami i ochronami przeciwkurzowymi.
Teraz autem śmiga się super, początkowo byłem wkurzony bo było za sztywno... ale teraz się wszystko troche rozjeździło i jest znów kanapa :)
Na koniec dostał dwa nowe tłumiki - końcowy i przedostatni oraz zaspawane zostały dziurki w dwururce...

Mechanika ogarnięta - czas powoli brać się za tempomat, klimatyzację i podgrzewanie foteli oraz na nowy sezon (może) za blachę (lewy tył ma korozję i wymaga spawania). Generalnie wydaje mi się, że auto dostało drugie życie. Wpakowałem w nie już więcej niż ile za nie dałem... Przypominam, że hamulce robiłem wcześniej, świece i oleje również... wymieniłem przednią szybę na nową... Masakra :roll: ale trzeba się z tym liczyć kupując starego gruchota :)

Na koniec zdjęcie z klasyków w Poznaniu :) foto GregKmk
43880657_1891505924276155_8184603414286565376_n.jpg
43880657_1891505924276155_8184603414286565376_n.jpg (89.48 KiB) Przejrzano 5126 razy
3 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Daily 965 3.0R6 24V LPG

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Gratulacje! Wszyscy przez to przechodzimy. Story od my life :D Cegła na pewno się odwdzięczy :)
0 x
ODPOWIEDZ