Ha! widzieliśmy się parę tygodni temu koło Akademii Medycznej w Gdańsku bodajże na Smoluchowskiego (stałem swoim niebieskim 244 w "lesie")
Piękna fura
Ja w swoim podłogę robiłem. Służę radą i słowem
Volvo 245GL 1979
Re: Volvo 245GL 1979
Ha! Pamiętam, też widziałem, nawet chciałem przystanąć, ale chyba słabo się rozglądałem i nikogo nie widziałem, liczyłem, że może gdzieś obok właściciel jest, ale niestety chyba byłem ślepykristo pisze:Ha! widzieliśmy się parę tygodni temu koło Akademii Medycznej w Gdańsku bodajże na Smoluchowskiego (stałem swoim niebieskim 244 w "lesie")
Piękna fura
Ja w swoim podłogę robiłem. Służę radą i słowem
W razie co chętnie się odezwę
0 x
Re: Volvo 245GL 1979
No ja byłem akurat jakieś 200 metrów wcześniej po Twojej lewej stronie
Śledziłem wzrokiem do końca
Śledziłem wzrokiem do końca
0 x
Re: Volvo 245GL 1979
Volvo w 15 roboczo godzin ze schnięciem otrzymało nową szybę. Niestety przez to nie udało mi się dotrzeć na zakończenie sezonu na Ergo w Gdańsku.
Korozja w pobliżu szyby została usunięta, zakonserwowana, poszła szpachla i została wklejona nowa szyba (Stara była tak rozwarstwiona i źle wklejona, że podczas wycinania w pewnych miejscach klej nie trzymał na długościach 10-15cm w ogóle
Padło ogromne zdziwienie z mojej strony. Listwa, która nachodzi na szybę i jest na "napy" Została bez żadnego uszczerbku zdjęta i założona bez dokupowania niczego i bez żadnego klejenia. Siedzi obecnie ładnie na szybie i nigdzie nie odstaje
Kolor po wyschnięciu i złożeniu do kupy tak naprawdę się zlał z obecnym i praktycznie nie widać dużej różnicy między nimi.
Jest to rozwiązanie, które ma wystarczyć na rok. Mieliśmy niecałe dwa dni na zrobienie wszystkiego.
Ponieważ dopiero za rok Volvo idzie do renowacji, a szyba była w stanie tragicznym, została wymieniona, na jakieś przejazdy krótkie (żeby panowie policjanci nie zabrali dowodu)
Zdjęcie z nową szybą postaram się wklepać jutro : )
Jeszcze nie zdążyłem oczyścić z resztek sylikonu i poskładać bocznych listw i zewnętrznych.
Korozja w pobliżu szyby została usunięta, zakonserwowana, poszła szpachla i została wklejona nowa szyba (Stara była tak rozwarstwiona i źle wklejona, że podczas wycinania w pewnych miejscach klej nie trzymał na długościach 10-15cm w ogóle
Padło ogromne zdziwienie z mojej strony. Listwa, która nachodzi na szybę i jest na "napy" Została bez żadnego uszczerbku zdjęta i założona bez dokupowania niczego i bez żadnego klejenia. Siedzi obecnie ładnie na szybie i nigdzie nie odstaje
Kolor po wyschnięciu i złożeniu do kupy tak naprawdę się zlał z obecnym i praktycznie nie widać dużej różnicy między nimi.
Jest to rozwiązanie, które ma wystarczyć na rok. Mieliśmy niecałe dwa dni na zrobienie wszystkiego.
Ponieważ dopiero za rok Volvo idzie do renowacji, a szyba była w stanie tragicznym, została wymieniona, na jakieś przejazdy krótkie (żeby panowie policjanci nie zabrali dowodu)
Zdjęcie z nową szybą postaram się wklepać jutro : )
Jeszcze nie zdążyłem oczyścić z resztek sylikonu i poskładać bocznych listw i zewnętrznych.
0 x
Re: Volvo 245GL 1979
zatem które są oryginalne bo się pogubiłem ? Ja mam made in france na trzy śruby. Pytam bo chciałby mieć oryginalne tzn. jesli przyjdzie do robienia blacharka to chciałbym pasować wszystko pod oryginał.heski997 pisze:To może to wyjaśnię. Kierunki robiła Hella i Cibie. W kierunkach Hella wsad był cały czarny, tylko żarówka kierunkowskazu miała w koło odblyśnik (widoczny u mnie na zdjęciu. Hella była na 2 śrubki (od 75 do początków 80 lat na pewno, czy później to nie wiem) Moja lewa lampa jest cala z 79 roku, klosz i wkładka cała. Kierunki Cibie były natomiast w środku srebrne(całe w odbłyśniku)swital pisze:Mam to samo u siebie w lewym kierunkowskazie, z prawej strony ktoś wymieniał cały kierunek i odbłyśnik jest.dom?n pisze:Gorzej że ja tam na zdjęciu nie widzę w ogóle odbłyśnika
Najgorsze jest to że ten brak odbłyśnika wygląda na seryjny
U mnie są klosze na 3 sruby
To są oryginalne lampy Hella (Czarne w środku na 2 śruby klosz)
To też oryginalne lampy (Firmy nie znam, zdjęcie pożyczyłem od Kuby, który mi je wysłał) Te natomiast są na 3 śruby i są całe w odbłyśniku (Jak lampy przednie główne)
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Volvo 245GL 1979
Może trochę uaktualnię temat cegiełki.
W ostatnią niedzielę trafiło mi się radio Volvo CR-606 za 15zł Czystym przypadkiem będąc na giełdzie w Pruszczu gdańskim znalazłem w jakimś kartonie z rupieciami.
Radio oczywiście było zakodowane, ale poradziłem sobie z odkodowaniem wycinając odpowiednie diody i korzystając z kodera. Radio oczywiście okazało się 100% sprawne. Super odbiera stacje oraz kasety odbiera bezproblemowo.
Jeżeli ktoś ma problem z zakodowanym radiem serii CR (603,608,709,802,905) Jestem w stanie utworzyć temat pomocniczy, który pokaże jak poradzić sobie w prosty sposób z odkodowaniem radia.
W ostatnim czasie udało mi się zakupić "przeszczepowe" blachy oraz lampy tylne przedliftowe z dawcy 245 niebieskiego, który był na części.
No i ostatnio (może nie każdy będzie zadowolony ) wziąłem się za polerkę. Utleniony lakier przykryty ostrym matem jest dosyć specyficzny. Zostawały na nim dziwne białe rysy, zawsze był brudny, nie ważne czym go myłem. No i sam z siebie chciałem zobaczyć co będę w stanie wydobyć z cegły, gdyż do lakierowania zostało mi koło 6 miesięcy a i na zlot się wybieram na Ergo.
Pomimo polerowania, cegła dalej ma kolor ceglasty, tylko wreszcie coś się odbija od lakieru i samochód wygląda trochę żywiej i sprawniej. Jak na razie zrobiłem tylko przód (maskę, błotniki). Resztę zamierzam zrobić w najbliższym czasie. Jak skończę to na pewno podziele się zdjęciami, co z tego wyszło.
W ostatnią niedzielę trafiło mi się radio Volvo CR-606 za 15zł Czystym przypadkiem będąc na giełdzie w Pruszczu gdańskim znalazłem w jakimś kartonie z rupieciami.
Radio oczywiście było zakodowane, ale poradziłem sobie z odkodowaniem wycinając odpowiednie diody i korzystając z kodera. Radio oczywiście okazało się 100% sprawne. Super odbiera stacje oraz kasety odbiera bezproblemowo.
Jeżeli ktoś ma problem z zakodowanym radiem serii CR (603,608,709,802,905) Jestem w stanie utworzyć temat pomocniczy, który pokaże jak poradzić sobie w prosty sposób z odkodowaniem radia.
W ostatnim czasie udało mi się zakupić "przeszczepowe" blachy oraz lampy tylne przedliftowe z dawcy 245 niebieskiego, który był na części.
No i ostatnio (może nie każdy będzie zadowolony ) wziąłem się za polerkę. Utleniony lakier przykryty ostrym matem jest dosyć specyficzny. Zostawały na nim dziwne białe rysy, zawsze był brudny, nie ważne czym go myłem. No i sam z siebie chciałem zobaczyć co będę w stanie wydobyć z cegły, gdyż do lakierowania zostało mi koło 6 miesięcy a i na zlot się wybieram na Ergo.
Pomimo polerowania, cegła dalej ma kolor ceglasty, tylko wreszcie coś się odbija od lakieru i samochód wygląda trochę żywiej i sprawniej. Jak na razie zrobiłem tylko przód (maskę, błotniki). Resztę zamierzam zrobić w najbliższym czasie. Jak skończę to na pewno podziele się zdjęciami, co z tego wyszło.
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 245GL 1979
No mi zawsze szkoda spatynowanych aut, bo one są fajne jak są matowe, ale skoro będziesz robił blacharskie rzeczy to i tak by trzeba było to zrobić... Pokaż jak wyjdzie całe auto
Ja to bardzo chętnie obejrzę!heski997 pisze: Jeżeli ktoś ma problem z zakodowanym radiem serii CR (603,608,709,802,905) Jestem w stanie utworzyć temat pomocniczy, który pokaże jak poradzić sobie w prosty sposób z odkodowaniem radia.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 245GL 1979
już lepiej tego radia ująć na zdjęciu nie mogłeś Popieram Dom?na szkoda patyny, ale skoro nie sprzedasz i będziesz robił...
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Re: Volvo 245GL 1979
Jutro jeżeli czas mi na to pozwoli wrzucę do działu "bieżąca obsługa aut"dom?n pisze:Ja to bardzo chętnie obejrzę!
Tak teraz się pokapowałem z tym zdjęciem... Jutro podmienię, bo faktycznie nie nadaje się na forum ze stadem chłopów sprzeczających się o rozmiary.... AlufelgMareek pisze:już lepiej tego radia ująć na zdjęciu nie mogłeś
No mi też szkoda. Na początku bardzo mi się to podobało, tylko było parę ale:
-Samochód wyglądał dobrze (ale tylko z 15 metrów)
-Na elementach robiły się dziwne białe kreski, które nawet po myciu były widoczne (a po polerce nic nie ma)
-Maska, dach miały dziwny brud, który nie schodził nawet przy szorowaniu (na co polerka również pomogła)
A tak czy siak będzie lakierowany planowo w sierpniu, więc właściwie nic nie tracę, a jak już nacieszyłem się matem a mogę go trochę odmienić za małą kasę to zawsze jakaś zmiana
0 x