[740 GL] 88' Wiśnia
: 12 stycznia 2018, 08:37
Witam,
od września ub.r. jestem posiadaczem 740 z 1988 r. benzyna, automat, B230F, klima, tempomat, elektryczne szybyx4, webasto.
Samochód przyjechał do mnie ze Szwecji gdzie miał 2ch właścicieli.
Kupione auto (jako trzecie) ma służyć do wakacyjnych wojaży z całą 4 osobową rodziną. W dniu zakupu auta, udało się też nabyć garaż, który znów z racji braku czasu dopiero wczoraj skończyłem urządzać bo nie było w nim ani tynku, ani światła.
"Wiśnia" nie jest pozbawiona wad, ale biorąc pod uwagę wiek auta jest ich naprawdę bardzo mało. Z racji nietypowego wnętrza (beż) mam problem z zakupem plastików w kolorze, ale przymierzam się powoli do ściągnięcia ich z zagranicy, ewentualnie pospawam je przy użyciu spawarki do plastików, którą już kupiłem.
Z bieżących rzeczy, padł mi panel regulacji nawiewu - nie działa górny suwak, ale już jedzie do mnie używka. Ostatnio też przestał w ogóle działać nawiew gdzie po kilkunastu sekundach może i się załącza ale przeraźliwie wyje - czy to też problem z samym wentylatorem? Teraz przy odpalaniu czy gaszeniu auta słychać z środkowych kratek nawiewów charakterystyczne syczenie.
Klima działała do końca.
W kwestii rdzy nie ma jakiejś większej tragedii.
Na drzwiach pod uszczelką gumową na górnej części jednych drzwi są dwa niewielkie purchle (nieco zaginają uszczelkę), dodatkowo na dwóch drzwiach mam przy zgrzewach drzwi przy szybie widoczne oznaki korozji.
Jak najlepiej to zabezpieczyć?
Lewa strona auta. Błotnik przód wymieniany, drzwi przednie bez rdzy, tylne jw z rdzawkami na zgrzewie i pod uszczelką górna strona. Po zewnętrzej stronie w dolnej części drzwi mały purchel. Dalej nadkole tylne, miejscowo wyszła korozja poza rant nadkola. Z nadkola schodzi delikatnie w stronę tylnych drzwi. Próg bez korozji, podłużnica niewielkie plamki rdzy
Prawa strona. Błotnik przód i drzwi przednie super. Tylne drzwi podobnie jak z drugiej strony z jednym nieco większym wykwitem. Błotnik tylny w podobnym stanie jak przy lewej stronie, również punktowo wychodzi rdza na rant blachy, rdza schodzi w kierunku progów, ale sam próg w dobrym stanie.
Czy przy tłumiku środkowym powinna być na łączeniach jakaś uszczelka czy tak to było montowane? Końcowy tłumik ok, przedni też, środkowy "portki" do zabezpieczenia. W czasie pracy silnika, w rezonans wchodzi mi jakaś blacha pod samochodem - sprawdzałem czy to rura wydechowa czy osłony, ale jeszcze nie znalazłem winowajcy.
W międzyczasie wymieniłem przewód paliwowy (przeciekał). Przestały działać wycieraczki i nie jest to wina bezpieczników, które sprawdziłem. Panel nawiewu klimy przestał działać - nie działają suwaki górne (zamówiłem już używkę do podmiany). Nie włącza się również nawiew - po załączeniu rusza z wyciem po kilkunastu (kilku) sekundach, mam wrażenie że coś syczy z kratek nawiewów.
Panowie w międzyczasie szukałem jakiegoś zamiennika elektrycznej anteny - podrzućcie czy są jakieś przyzwoite zamienniki. Jak ma się sprawa z wycieraczkami reflektorów? potrzebuje ramienia lewej wycieraczki i też jest nie dostępna...
Pozdrawiam
od września ub.r. jestem posiadaczem 740 z 1988 r. benzyna, automat, B230F, klima, tempomat, elektryczne szybyx4, webasto.
Samochód przyjechał do mnie ze Szwecji gdzie miał 2ch właścicieli.
Kupione auto (jako trzecie) ma służyć do wakacyjnych wojaży z całą 4 osobową rodziną. W dniu zakupu auta, udało się też nabyć garaż, który znów z racji braku czasu dopiero wczoraj skończyłem urządzać bo nie było w nim ani tynku, ani światła.
"Wiśnia" nie jest pozbawiona wad, ale biorąc pod uwagę wiek auta jest ich naprawdę bardzo mało. Z racji nietypowego wnętrza (beż) mam problem z zakupem plastików w kolorze, ale przymierzam się powoli do ściągnięcia ich z zagranicy, ewentualnie pospawam je przy użyciu spawarki do plastików, którą już kupiłem.
Z bieżących rzeczy, padł mi panel regulacji nawiewu - nie działa górny suwak, ale już jedzie do mnie używka. Ostatnio też przestał w ogóle działać nawiew gdzie po kilkunastu sekundach może i się załącza ale przeraźliwie wyje - czy to też problem z samym wentylatorem? Teraz przy odpalaniu czy gaszeniu auta słychać z środkowych kratek nawiewów charakterystyczne syczenie.
Klima działała do końca.
W kwestii rdzy nie ma jakiejś większej tragedii.
Na drzwiach pod uszczelką gumową na górnej części jednych drzwi są dwa niewielkie purchle (nieco zaginają uszczelkę), dodatkowo na dwóch drzwiach mam przy zgrzewach drzwi przy szybie widoczne oznaki korozji.
Jak najlepiej to zabezpieczyć?
Lewa strona auta. Błotnik przód wymieniany, drzwi przednie bez rdzy, tylne jw z rdzawkami na zgrzewie i pod uszczelką górna strona. Po zewnętrzej stronie w dolnej części drzwi mały purchel. Dalej nadkole tylne, miejscowo wyszła korozja poza rant nadkola. Z nadkola schodzi delikatnie w stronę tylnych drzwi. Próg bez korozji, podłużnica niewielkie plamki rdzy
Prawa strona. Błotnik przód i drzwi przednie super. Tylne drzwi podobnie jak z drugiej strony z jednym nieco większym wykwitem. Błotnik tylny w podobnym stanie jak przy lewej stronie, również punktowo wychodzi rdza na rant blachy, rdza schodzi w kierunku progów, ale sam próg w dobrym stanie.
Czy przy tłumiku środkowym powinna być na łączeniach jakaś uszczelka czy tak to było montowane? Końcowy tłumik ok, przedni też, środkowy "portki" do zabezpieczenia. W czasie pracy silnika, w rezonans wchodzi mi jakaś blacha pod samochodem - sprawdzałem czy to rura wydechowa czy osłony, ale jeszcze nie znalazłem winowajcy.
W międzyczasie wymieniłem przewód paliwowy (przeciekał). Przestały działać wycieraczki i nie jest to wina bezpieczników, które sprawdziłem. Panel nawiewu klimy przestał działać - nie działają suwaki górne (zamówiłem już używkę do podmiany). Nie włącza się również nawiew - po załączeniu rusza z wyciem po kilkunastu (kilku) sekundach, mam wrażenie że coś syczy z kratek nawiewów.
Panowie w międzyczasie szukałem jakiegoś zamiennika elektrycznej anteny - podrzućcie czy są jakieś przyzwoite zamienniki. Jak ma się sprawa z wycieraczkami reflektorów? potrzebuje ramienia lewej wycieraczki i też jest nie dostępna...
Pozdrawiam