[740 GL] 88' Wiśnia

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
populus
Posty: 64
Rejestracja: 05 marca 2017, 23:41

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: populus »

Miś pisze:a skąd jesteś? w sprawie tłumików może pomogę ale ważna lokalizacja ;)
Solec Kujawski
0 x
Awatar użytkownika
populus
Posty: 64
Rejestracja: 05 marca 2017, 23:41

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: populus »

fonderal pisze:
populus pisze:Niestety po paru chwilach okazało się, że klimy niestety nie odpalę w tym aucie dopóki nie poskładam jej na nowo - jeden z przewodów poddał się... Obrazek Oprócz tego sama sprężarka ma luzy więc jak nie patrzeć i tak trzeba ją zdjąć i zregenerować.
Patrząc na tę jedną rurkę wychodzi, że tu raczej wszystko jest do zrobienia od nowa, cała instalacja...

Ten przewód "od frontu jest faktycznie mocno utleniony, ale te wewnątrz komory silnika już nie...ile może kosztować +/- wymiana całej instalacji aż do osuszacza, bo też przeszło mi przez głowę czy jak nie wymienię jednego fragmentu to czy kolejny przewód się np. nie rozszczelni, albo nie daj boże rozszczelni zaraz po zrobieniu klimy...
Gdzieś na forum przeczytałem, że przejście z czynnika R12 na 134 jest bezkolizyjne, stąd też pytanie czy szukać tego zalecanego R12 czy 134?!

Dzięki za wszelkie porady :!:
0 x
Awatar użytkownika
Miś
Posty: 758
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Miś »

populus pisze:
Miś pisze:a skąd jesteś? w sprawie tłumików może pomogę ale ważna lokalizacja ;)
Solec Kujawski
No to niestety. Mam dobrego tłumikarza ale w okolicach Wroclawia.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

populus pisze: Ten przewód "od frontu jest faktycznie mocno utleniony, ale te wewnątrz komory silnika już nie...ile może kosztować +/- wymiana całej instalacji aż do osuszacza, bo też przeszło mi przez głowę czy jak nie wymienię jednego fragmentu to czy kolejny przewód się np. nie rozszczelni, albo nie daj boże rozszczelni zaraz po zrobieniu klimy...
Gdzieś na forum przeczytałem, że przejście z czynnika R12 na 134 jest bezkolizyjne, stąd też pytanie czy szukać tego zalecanego R12 czy 134?!
No właśnie taki jest urok starego samochodu, wymieniasz jedną rurkę to leci coś następnego. Mz. łatanie po kawałku finalnie wyjdzie drożej, choćby z uwagi na kosmiczne ceny czynnika. Rok czy dwa lata temu można było sobie napełniać klimę bez finansowego stresu, dziś czynnik jest trzy razy droższy... I np. na skutek jazdy z rozszczelnionym układem masz już do wywalenia osuszacz, jemu czasem wystarczy pół godziny żeby był do kitu... Jakimś wyjściem jest rozbiórka wszystkiego i sprawdzenie pod ciśnieniem, ale to też nie daje gwarancji, że coś się nie rozszczelni za dwa miesiące.
Przy konwersji na R134 wypada pozmieniać oringi i olej. Teoretycznie powinno się wymienić presostaty włączające wentylator chłodnicy, bo w przypadku R134a powinny włączać się przy wyższym o 3 bary ciśnieniu. Ale nikt tego nie robi i wszystko działa, zresztą samo volvo kiedyś sprzedawało OE kity do konwersji, które składały się z samych oringów. Ciebie czeka rozgrzebanie całej instalacji, siłą rzeczy oringi i olej powinny trafić nowe.
1 x
Awatar użytkownika
populus
Posty: 64
Rejestracja: 05 marca 2017, 23:41

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: populus »

Panowie, czy stacyjka jest w jakiś sposób zgrana z wentylatorem pod schowkiem? Byłem przekonany, że się posypał a dzisiaj na odpalonym silniku dotknąłem kluczyka i nagle wentylator zadziałał.... podobna sytuacja z radiem, podobnie wcześniej było z wycieraczkami. Czy to wina wspomnianej we wcześniejszych postach kostki stacyjki czy jakiś inny problem?
Walczę wieczorami z zapieczonymi wkrętami trzymającymi plastiki przed chłodnicami, jutro sięgam po bosha bo to nierówna walka. Próbowałem też powalczyć i z odkręceniem starych śrub mocujących hak...na razie bezskutecznie.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

fonderal pisze:Ale nikt tego nie robi i wszystko działa, zresztą samo volvo kiedyś sprzedawało OE kity do konwersji, które składały się z samych oringów. Ciebie czeka rozgrzebanie całej instalacji, siłą rzeczy oringi i olej powinny trafić nowe.
Tak, dziś czynnik jest już nieekologiczny.... a stary x 3.
No niezupełnie same oringi: osuszacz, rurka przyłacza, czujniki, olej, dławik a nawet naklejki. To jest Volvo a nie Fijat ;) :mrgreen:
Ja się znam na żywieniu tuczników, ale kompresor potrafi się rozkaprysić po konwersji i nabiciu do pełna ukł i zażądać regulacji sprzęgła kompresora, lecz ukł ze starymi czujnikami est już do ogarnięcia raczej przez wytrawnego "PGR'owca"

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
2 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
populus
Posty: 64
Rejestracja: 05 marca 2017, 23:41

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: populus »

Sinuspi pisze: No niezupełnie same oringi: osuszacz, rurka przyłacza, czujniki, olej, dławik a nawet naklejki. To jest Volvo a nie Fijat ;) :mrgreen:
Ja się znam na żywieniu tuczników, ale kompresor potrafi się rozkaprysić po konwersji i nabiciu do pełna ukł i zażądać regulacji sprzęgła kompresora, lecz ukł ze starymi czujnikami est już do ogarnięcia raczej przez wytrawnego "PGR'owca"
Czyli lekko licząc taki zestawik to jaki koszt +/-? idzie to w ogóle gdzieś dostać? Osuszacz na bank nowy, kompresorem ma się zająć specjalista, co do przewodów na razie nie rozstrzygam - zobaczę co z nich zostanie przy demontażu.
P.S. No jakby było jak w moim Doblo to by było gites ;)
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

populus pisze:Panowie, czy stacyjka jest w jakiś sposób zgrana z wentylatorem pod schowkiem? Byłem przekonany, że się posypał a dzisiaj na odpalonym silniku dotknąłem kluczyka i nagle wentylator zadziałał.... podobna sytuacja z radiem, podobnie wcześniej było z wycieraczkami. Czy to wina wspomnianej we wcześniejszych postach kostki stacyjki czy jakiś inny problem?
Walczę wieczorami z zapieczonymi wkrętami trzymającymi plastiki przed chłodnicami, jutro sięgam po bosha bo to nierówna walka. Próbowałem też powalczyć i z odkręceniem starych śrub mocujących hak...na razie bezskutecznie.
W 240 nie działało mi ogrzewanie tylnej szyby wicieraczki i wentylator. Po wymianie kostki wszystko działa.
1 x
Awatar użytkownika
populus
Posty: 64
Rejestracja: 05 marca 2017, 23:41

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: populus »

Aby ściągnąć ten plastik, bo jest to w zasadzie jeden element to najlepiej ściągnąć zderzak czy obie lampy bo ciężko to wysunąć po odkręceniu a i wentylator i rurki klimy nie pomagają....
Obrazek
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Sinuspi pisze:
fonderal pisze:Ale nikt tego nie robi i wszystko działa, zresztą samo volvo kiedyś sprzedawało OE kity do konwersji, które składały się z samych oringów. Ciebie czeka rozgrzebanie całej instalacji, siłą rzeczy oringi i olej powinny trafić nowe.
Tak, dziś czynnik jest już nieekologiczny.... a stary x 3.
No niezupełnie same oringi: osuszacz, rurka przyłacza, czujniki, olej, dławik a nawet naklejki. To jest Volvo a nie Fijat ;) :mrgreen:
Ja się znam na żywieniu tuczników, ale kompresor potrafi się rozkaprysić po konwersji i nabiciu do pełna ukł i zażądać regulacji sprzęgła kompresora, lecz ukł ze starymi czujnikami est już do ogarnięcia raczej przez wytrawnego "PGR'owca"
Jakem wójt, same oringi były, i rzeczywiście jeszcze naklejka. Ale przyznam bez bicia, to mogła być jakaś ściema albo czegoś nie doczytałem. Albo ktoś sprzedawał niekompletny...
Osuszacz to wiadomo, natomiast przy konwersji nie można nabić tyle samo R134a ile było wcześniej R12, a max 75% jego ilości. Jak ktoś napełni 1:1 to nie dziwota, że kompresor jęczy.
Tak czy siak zrobić się da i to nie jest poważny problem.
1 x
ODPOWIEDZ