Volvo 760 '86 D24TIC

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo 760 '86 D24TIC

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

potoczasty pisze:Też mnie interesuję jakie to szpilki i gdzie? bo sam miałem z tym tematem mega problem, w końcu skończyło się tak, że zrobiłem wszędzie dystanse przykręcane...


Tak tylko, że przykręcane to min 20-22 mm to raz, dwa to jednak waga masy resorowanej, trzy to koszt takich dystansów.

Niby znalazłem jakieś szpilki ale nie mam 100% pewności, że będą pasowały. Znalazłem m12x1.5 60 mm i radełko 13,3mm zaś na forum ktoś pisał że radełko ma 13,4mm. Może ktoś ma jakąś szpilkę na wierzchu i może zmierzyć? ja mam na piaście i tam faktycznie wychodzi mi pomiędzy 13-14 mm ale suwmiarka "analogowa" więc po przecinku wyniku nie poda :P

Rafies wybacz mi lekki OT
0 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Volvo 760 '86 D24TIC

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

nckpol pisze:
potoczasty pisze:......... ale suwmiarka "analogowa" więc po przecinku wyniku nie poda :P

.............


suwmiarka z noniuszem mierzy na ogol z dokladnoscia do 0,1 [mm] lub 0,05
sambo
0 x
Obrazek
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: Volvo 760 '86 D24TIC

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Rafies »

nckpol pisze:
potoczasty pisze:Też mnie interesuję jakie to szpilki i gdzie? bo sam miałem z tym tematem mega problem, w końcu skończyło się tak, że zrobiłem wszędzie dystanse przykręcane...


Tak tylko, że przykręcane to min 20-22 mm to raz, dwa to jednak waga masy resorowanej, trzy to koszt takich dystansów.

Niby znalazłem jakieś szpilki ale nie mam 100% pewności, że będą pasowały. Znalazłem m12x1.5 60 mm i radełko 13,3mm zaś na forum ktoś pisał że radełko ma 13,4mm. Może ktoś ma jakąś szpilkę na wierzchu i może zmierzyć? ja mam na piaście i tam faktycznie wychodzi mi pomiędzy 13-14 mm ale suwmiarka "analogowa" więc po przecinku wyniku nie poda :P

Rafies wybacz mi lekki OT

Ja też szukałem 13,4 bo taki faktycznie ma wymiar nominał (przód, tył ma inny wymiar) i tak też mnie sprzedający zapewniał, jak mi przyszły to też suwmiarką wychodziło mi 13,3 ale nabiłem i trzymają

Michał, na koła jeszcze nawet opon nie założyłem bo się wysypałem z kasy, mercedesa dopiero kupiłem muszę się nacieszyć jeszcze, już mam kilka pomysłów na niego a volvo narazie dostało wolne, ale ciekawostka że ze Świdnika go przyprowadziłem czyli Twoje rejony :)
0 x
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: Volvo 760 '86 D24TIC

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kaban »

O jakiej masie nieresorowanej wy chopy mowicie :D zapomnieliscie co targamy pod bagaznikiem chyba :D
0 x
.
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo 760 '86 D24TIC

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

nckpol pisze:trzy to koszt takich dystansów.


Jak policzysz koszt długich szpilek plus dystansów przelotowych to wychodzi podobnie, a najwęższe dystanse zmieniające rozstaw czyli z wbitymi szpilkami to 17mm. Jak mi dojdą dystanse z nowego źródła i będą ok to podam ci namiar na tańsze niż chodzą po internetach.
0 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo 760 '86 D24TIC

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

Kaban pisze:O jakiej masie nieresorowanej wy chopy mowicie :D zapomnieliscie co targamy pod bagaznikiem chyba :D

tym się akurat bawi mocno w motocyklach i nawet głupie wywalenie dętki z kół i przerobienie ich na bezdętkowe diametralnie zmienia nie tylko prowadzenie ale też odczuwalnie moc na kole. 1 kg na dwóch kołach może wydawać się śmieszną wartością ale przeliczanie masy resorowanej na masę własną to ok 1:4 zatem taki 1 kg z kół przekłada się na odczuwalny ubytek 4 kg z masy moto, co przy wyczynowych sprzętach (ok 100kg) daje zaskakujące efekty.


Kemizo - czekam zatem, choć koszt szpilek i dystansów do 10mm na oś nie przekroczy 100 zł, to jednak jest zabawy z tym co nie miara. a dystans -> przykręć - odkręć 8-)
0 x
potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Volvo 760 '86 D24TIC

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: potoczasty »

Ja zrobiłem dystanse przykręcane do piasty z otworami pod śrub. Jest spoko, ale muszę jeszcze pojechać ma wyważanie porządne bo minimalnie bije kierownica. Tez robiłem w necie i dość tanio, ale strasznie długo trwało bo gość jakiś nie do końca ogarnięty. Chciałem długie szpilki ale są drogie i cieżko dostępne z radełkiem do mojej 200.
0 x
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: Volvo 760 '86 D24TIC

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kaban »

Detka to bedzie masa wirujaca, podobnie jak dystans. Zaciski czy most to tez masa nieresorowana. Sam fakt, ze targamy ze soba most, to olbrzymie nieporouzmienie, takie dystanse dramatycznie jakosci jazdy nie pogorsza.
Sam musze obmierzyc, czy daloby rade miec jeden komplet dystansow pod hydry i tethysy jednoczesnie. Zeby hydry nie wadzily o ranty blotnikow a tethysy chociaz pasowaly, nie marzac o spasowaniu do blotnikow.
0 x
.
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: Volvo 760 '86 D24TIC

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Rafies »

W tym roku felgi z volvo lecą na mercedesa, jest lepiej niż myślałem, z tyłu wystarczy zrolować nadkole i trochę wyciągnąć przedni błotnik i wszystko się pomieści, opona będzie niższa niż na zdjęciach myślę nad 215/40/16
Mam nadzieje że nikogo nie urażę lekkim odejściem od tematu volvo

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 760 '86 D24TIC

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Według mnie na Babybenzu leżą lepiej niż na Twoim 760 :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ