Co do obecnej mocy - ciężko powiedzieć. Na starej turbinie przy nieumiejętnym hamowaniu wyszło 218hp (w teorii powinno wtedy być więcej bo były kłopoty z blokowaniem na wysokim biegu i nie użyto 100% mocy). Na GT28 jest znacznie lepiej, w szczególności od 3000RPM+. U Kuby od którego pochodzi turbina podobna konfiguracja wypluła około 270hp na m46.
Ale ale, posprawdzałem stan oleju, było trochę za mało, dolałem. Zrobiło się trochę lepiej.
Skrzynia najprawdopodobniej się nie ślizgała, ale niespodziewanie wrzucała jedynkę!
Serio, jestem noga z tematyki automatów, jeszcze przedwczoraj myślałem że jest tam jakiś komputer :V
Do tego dzisiaj miałem w końcu trochę czasu na auto, pobawiłem się linką. Jest jeszcze lepiej. Przy normalnej jeździe skrzynia nie przeciąga biegów i bardzo płynnie zmienia 1 na 2 bez przeciągania ani upuszczania gazu. Przy pełnym pałowaniu na jedynce ciągnie do odcinki i dwójka nie wskoczy
Mała fotorelacja.
Olej, brzydko pachnie, brzydki ma kolor:
Linka aktualnie jest aż tak lużna, jak kręciłem regulatorem w drugą stronę to efekt był odwrotny do zamierzonego:
Tabliczka:
Także czekam na uszczelki / filtr / olej i będę działał. Oby pomogło.
Oprócz prób wskrzeszania skrzyni wziąłem się za parę drobiazgów. Miałem drugi komplet drewna boczków pochodzący z 960. Drewno z 960 jest jaśniejsze i lepiej komponuje się z drewnem deski:
No i ciekawostka (dzień bez ciekawostki dniem straconym). Drewno boczków miało dwa różne kształty (inne wcięcia pod korytka klamek). Jedno i drugie to oryginały Volvo:
Nie wiem jak Wy, ale ja jaram się takimi nowinkami, potem niepotrzebnie zajmują mi miejsce w głowie
Dalej, akcja grill. Miałem oryginalny turbogrill z 760 z 89r. Niestety emblemat nie był na nim idealny (brak czarnego plastiku w dolnej poprzeczce + był tylko przyklejony). No to kupiłem drugi turbo grill z 940 tylko po to żeby przełożyć emblematy:
A tutaj już stary grill z nowym emblematem:
No i najbardziej pracowita część dnia. Dotychczas inercooler był zamocowany tylko na górnych blaszkach, co od dawna mnie irytowało. Tak sobie po prostu wisiał, po jakimś czasie zaczął wisieć nierówno. Także dzisiaj strugałem stelaże dolne:
2h zabawy i intercooler siedzi stabilnie 10/10, do tego na fabrycznych mocowaniach
Z roboty jestem bardzo zadowolony.