Strona 1 z 11

Volvo 760 Turbo Intercooler

: 22 września 2017, 12:53
autor: re5pect
Cześć,
Dłuższy czas słyszę sugestie żeby założyć temat o swojej 760, także niech tak będzie ;) Auto docelowo miało być gotowe do zlotu, ale jak to zazwyczaj bywa – opóźnienia, niespodzianki, chyba każdy to zna…
Trochę konkretów:
Volvo 760 Turbo Intercooler z 1989r, ostatni polift z długimi lampami z tyłu. Silnik b230ft, Skrzynia AW.
W aucie dosyć sporo zostało zrobione, część za kadencji poprzedniego właściciela (Chrzanek z VF).

Silnik:
Fabryczne B230ft przeszło remont (po którym brzmi jak diesel) :D Redblock zamienił się w blueblocka. Z modyfikacji:
- komputery „goldbox” z założonym chipem STAGE4
- turbo Garrett T3 z b204GT, świeżo po regeneracji
- zmodyfikowany cały dolot
- intercooler Turboworks w miejscu fabrycznego
- MBC
- przepływka 3”
- stożek (jeszcze bez airboxa)
- wałek A (może wleci V)
- regulowane kółko
- wtryski 440cc „Green giants”
- wydech kwasówka DP 3”, potem 2,5”
- kolektor i DP w bandażu termoizolacyjnym
- dodatkowo założona instalacja LPG: STAG Q-BOX, wtryski duże Herculesy, reduktor Magic BIG 3, butla w kole mieszcząca około 53 litry. Z instalacji jestem bardzo zadowolony, zero spadków mocy, spalanie zazwyczaj 15l LPG przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym (no powiedzmy 15-17l LPG)
- skrzynia przerobiona pod większe moce zgodnie z ideą z turbobricks

Zawias:
Podłoga także przeszła remont i została zakonserwowana na kolejne lata. Ponadto:
- założone tuleje poliuretanowe przód (w planach też są polibiusze na tył do multilinka)
- hamulce 302mm
- bilstein B6
- koła Polaris z fajnymi oponami
- sprężyny progresywne
- akcesoryjne rozpórki zawieszenia

Wnętrze:
To chyba jedyne co jest gotowe. Zachowana fabryka w bdb stanie oraz:
- kierownica Volvo Le-Mans
- listwy progowe z napisem Volvo
- drewniane wkładki boczków
- drewniany podłokietnik
- czarna podsufitka
- zegary DEPO Peak pod radiem
- radio Alpine CDE-180r z całkiem fajnym audio (przód odseparowany, tweetery micro precision w desce, w bagażniku dyskretny SUB). Całość cieszy ucho.
- Kabina pasażerska + bagażnik dodatkowo wygłuszone
Cieszy mnie to że całe wnętrze jest kompletne i nic nie jest popękane.

Wizualnie:
Tutaj najwięcej do dopracowania. Auto dzień przed ogólnopolskim zlotem wróciło od lakiernika, który pomalował tylko maskę, tylną klapę, oraz dokładkę zderzaka. Na przyszły miesiąc jestem umówiony na wyciągnięcie kilku wgnieceń z karoserii. Ponadto auto jeszcze raz poleci do lakiernika na drobne poprawki typu lusterka, kosmetyka itp. Następnie w planach detailing. Szyberdach jest brzydko pomalowany, ale kupiłem już szklany, także jak będę miał kiedyś wolne 2 dni to zabiorę się za przekładkę. Auto oprócz malowanych przeze mnie elementów i pomalowanego szyberdachu ma w 100% oryginalny lakier i nigdy nie było bite.

Auto od czasu zakupu bardzo się zmieniło. Po zakupie paliło około 22l/100km i miało przyspieszenie 0-100 w okolicach 11-12 sekund. Turbo kopciło, maska pomalowana była chyba sprayem w garażu, zawieszenie przednie nie istniało, wnętrze było niekompletne i podniszczone, brakowało z tyłu dokładki, dwie inne tylne lampy i wiele wiele innych niespodzianek. Naprawdę dużo się pozmieniało, oj dużo.

Tak jak pisałem docelowo jest to projekt 760 daily, taki udoskonalony / uwspółcześniony oryginał. Na bieżąco będę starał się aktualizować temat, a planów do dalszych działań jest sporo :)


Na koniec parę zdjęć, dwa ze zlotu, dwa na szybko robione telefonem ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 22 września 2017, 13:10
autor: sambo
sweet!

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 22 września 2017, 14:44
autor: clarksontop
smerfny;)

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 22 września 2017, 15:08
autor: zzjacek
Klasa!

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 22 września 2017, 15:19
autor: wujek
jest coś pięknego i taki chciałbym kiedyś poziom reprezentować swoim wozem,
jedyny minus tych aut to fotele - do jazdy po mieście, w trasie - ok
ale chcieć się powściekać - tragedia.

760 piekny ma front i te niższe zderzaki - coś wspaniałego, kolorystyka zacna również
eh

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 22 września 2017, 15:21
autor: wujek
ps. umiejscowienie zegarów niefortunne z dwóch powodów..u mnie w manualu uderzam o nie reką przy szybkim przepinaniu biegów, po drugie - mało ergonomiczne przy ostreh jeździe - odrywasz wzrok od drogi

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 22 września 2017, 15:43
autor: JoeM
Fajny, fajny. Krążyłem wokół niego na zlocie. Wnętrze z efektem wow :) Tak jak nie przepadam za niebieskim w volvo to połączenie drewna z niebieskimi plastikami i welurem bardzo mnie kręci.

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 22 września 2017, 17:10
autor: re5pect
Dzięki za miłe słowa, motywują do dalszych działań ;)
wujek pisze: jedyny minus tych aut to fotele - do jazdy po mieście, w trasie - ok
ale chcieć się powściekać - tragedia.
Oj te auta mają więcej minusów :mrgreen:
Ale wracając do foteli. Każdy kto wsiada do auta jest pod wielkim wrażeniem komfortu tych welurów. Niestety trzymanie boczne nie istnieje. W przypadku kierowcy jest jeszcze znośnie bo kierowca trzyma się kierownicy (duże odkrycie), ale pasażerami miota jak szatan w każdą stronę :lol:
Swego czasu miałem ogromną chęć na wymianę foteli. Po wielu selekcjach faworytem zostały Recaro Ergomed. Nawet znalazłem taki fotel w niebieskim welurze w rozsądnej kwocie (około 250Euro), ale znalezienie fotela pasażera do kompletu byłoby wręcz niemożliwe... Także jak kiedyś trafi się komplet to nie wykluczam zamiany :)
wujek pisze:ps. umiejscowienie zegarów niefortunne z dwóch powodów..u mnie w manualu uderzam o nie reką przy szybkim przepinaniu biegów, po drugie - mało ergonomiczne przy ostreh jeździe - odrywasz wzrok od drogi
Też nie sposób się nie zgodzić. U mnie akurat zmiana biegów odpada (automat), ale ergonomia jest kiepska. Problem w tym że nie widzę innej alternatywy, wizualnie chcę jak najmniej odbiegać od oryginału, zegary na desce czy na słupkach w tym "projekcie" definitywnie odpadają.
Odnośnie zegarów, są to: doładowanie turbo, temperatura spalin, temperatura oleju.
JoeM pisze:Wnętrze z efektem wow :) Tak jak nie przepadam za niebieskim w volvo to połączenie drewna z niebieskimi plastikami i welurem bardzo mnie kręci.
Same drewniane wkładki boczków zupełnie mi nie pasowały. Po dołożeniu podłokietnika zrobiło się mocno OK. Ciągle szukam drewna deski do kompletu. Można kupić drewno z 960II, ale taka przekładka wymaga również wymiany przełączników na poliftowe i nie wiem czy chcę to robić...

Planów jest jeszcze naprawdę sporo.

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 22 września 2017, 18:49
autor: Mareek
Respect!

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 22 września 2017, 23:52
autor: takijedenkuba
Mareek pisze:Respect!
Dokładnie tak !