W Twoim przypadku jeszcze nic, bo nie jest zamordowana. Im mocniej odpuszczona linka kickdown, tym większy uślizg czyli większa strata mocy na niesprawności skrzyni.ambasador pisze:nie rozumiem co ma skyrznia do stabilności ładowania?
Volvo 760 Turbo Intercooler
- saabauto
- Posty: 654
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Volvo 760 Turbo Intercooler
0 x
Re: Volvo 760 Turbo Intercooler
W temacie cisza od dłuższego czasu, ale to nie znaczy że nic się nie działo Żyję, auto też.
W wielkim skrócie:
760 po przygodach z dwoma spalonymi AW71 ma założone M90. Miało być miło i przyjemnie, skończyło się na kewlarowej tarczy, podwójnym docisku, zmodyfikowanym wysprzęgliku i na stuningowanej pompie sprzęgła Nie było łatwo ale koniec końców jest OK.
Co dalej: skrzynia m90 obudziła we mnie jeszcze bardziej sportowe zacięcie. Auto śmigało na Gt28 z 1.7bar w peaku, stabilnie około 1.5bar.
Efekt - silnik zaczął wchłaniać płynu chłodniczego niewiele mniej niż paliwa. Decyzja - zmiana silnika.
Ale po co to komu, a dlaczego?! Stary silnik miał remont kapitalny u Dziaka, od czasu remontu chodził jak diesel. Dźwięk po prostu mnie wkurzał.
Kupiłem nowy/używany kompletny silnik b230ft z 1998 roku z nalotem 170tys km. Natrysk na denka tłoków zawsze wporzo, okrągłe zęby rozrządu również zawsze wporzo
Akcja zmiany silnika: nowy silnik dostał nowe uszczelki, GT28 zostało na swoim miejscu, wałek A, musiałem kupić nowe regulowane kółko pod okrągłe zęby. Po przeszczepie (akcja w jeden weekend) auto odpaliło od strzała
To tak w wielkim skrócie. Jeden post o zmianie skrzyni z automata na manual + o zmianie silnika
Oprócz tego miałem masę przygód, mógłbym napisać książkę "Ja i moje 760. Miłość bez odwzajemnienia"
No ale to nie wszystko. 1 czerwca bieżącego roku auto dzielnie zawiozło mnie do ślubu (już z M90, jeszcze na starym silniku).
Jakieś foto na dowód:
Także nierówna walka/pasja ciągle trwa. Trochę mniej się udzielam w środowisku Volvo przez wiele zmian w życiu, ale 760 zawsze cieszy mi gębę
Ogólnie auto stało tyle czasu przez skrzynię/silnik i inne przygody że kupiłem sobie daily FWD (moje dziesiąte Volvo, pierwsze FWD, pierwsza nie seria 700, pierwsze auto młodsze ode mnie ):
Miało być daily, miałem nic z nim nie robić, miało być auto do bicia dla żony.
Sprawa jednak wygląda tak, że Rka się dopieszcza, a 760 nieustannie służy jako daily
Pozdro!
W wielkim skrócie:
760 po przygodach z dwoma spalonymi AW71 ma założone M90. Miało być miło i przyjemnie, skończyło się na kewlarowej tarczy, podwójnym docisku, zmodyfikowanym wysprzęgliku i na stuningowanej pompie sprzęgła Nie było łatwo ale koniec końców jest OK.
Co dalej: skrzynia m90 obudziła we mnie jeszcze bardziej sportowe zacięcie. Auto śmigało na Gt28 z 1.7bar w peaku, stabilnie około 1.5bar.
Efekt - silnik zaczął wchłaniać płynu chłodniczego niewiele mniej niż paliwa. Decyzja - zmiana silnika.
Ale po co to komu, a dlaczego?! Stary silnik miał remont kapitalny u Dziaka, od czasu remontu chodził jak diesel. Dźwięk po prostu mnie wkurzał.
Kupiłem nowy/używany kompletny silnik b230ft z 1998 roku z nalotem 170tys km. Natrysk na denka tłoków zawsze wporzo, okrągłe zęby rozrządu również zawsze wporzo
Akcja zmiany silnika: nowy silnik dostał nowe uszczelki, GT28 zostało na swoim miejscu, wałek A, musiałem kupić nowe regulowane kółko pod okrągłe zęby. Po przeszczepie (akcja w jeden weekend) auto odpaliło od strzała
To tak w wielkim skrócie. Jeden post o zmianie skrzyni z automata na manual + o zmianie silnika
Oprócz tego miałem masę przygód, mógłbym napisać książkę "Ja i moje 760. Miłość bez odwzajemnienia"
No ale to nie wszystko. 1 czerwca bieżącego roku auto dzielnie zawiozło mnie do ślubu (już z M90, jeszcze na starym silniku).
Jakieś foto na dowód:
Także nierówna walka/pasja ciągle trwa. Trochę mniej się udzielam w środowisku Volvo przez wiele zmian w życiu, ale 760 zawsze cieszy mi gębę
Ogólnie auto stało tyle czasu przez skrzynię/silnik i inne przygody że kupiłem sobie daily FWD (moje dziesiąte Volvo, pierwsze FWD, pierwsza nie seria 700, pierwsze auto młodsze ode mnie ):
Miało być daily, miałem nic z nim nie robić, miało być auto do bicia dla żony.
Sprawa jednak wygląda tak, że Rka się dopieszcza, a 760 nieustannie służy jako daily
Pozdro!
9 x
- clarksontop
- Posty: 887
- Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
- Lokalizacja: KRA